afkalke vaskemaskinen
Fra : Brother Tuck

Dato : 30-01-11 06:59

?Hej NG.

Jeg tror at det er tid til afkalkning af min vaskemaskine. Der kommer ikke
meget vand ud i sæbeskuffen igennem de små huller i toppen. Faktisk kan det
være et problem at få skyllet alt sæben ud.

Hvordan anbefales det at afkalke vaskemaskiner ? - har i nogle gode råd ?
Jeg har aldrig bruget afkalker (og det bliver jeg nok straffet for nu)

Mvh
HL

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-11 08:51

Brother Tuck wrote:
> [...]
>
> Hvordan anbefales det at afkalke vaskemaskiner ? - har i nogle gode
> råd ? Jeg har aldrig bruget afkalker (og det bliver jeg nok straffet

Hexafosfat som købes hos matas

Fra : cykelsmeden

Dato : 30-01-11 11:18

Den 30-01-2011 08:51, Just skrev:

> Hexafosfat som købes hos matas

egentligt heksametafosfat!
Det hjælper fint på afkalkning af varmelegemet!

dyserne i vaskeskuffen skal renses/skiftes manuelt ;(
- på lige fod med perolatorerne i vandhanerne.

//finn

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-01-11 11:21

On Sun, 30 Jan 2011 11:17:39 +0100, cykelsmeden <news@not2old.dk>
wrote:

>egentligt heksametafosfat!
>Det hjælper fint på afkalkning af varmelegemet!
>
>dyserne i vaskeskuffen skal renses/skiftes manuelt ;(
> - på lige fod med perolatorerne i vandhanerne.

Jeg var overbevist om at det hed 'natriumhexametafosfat'.
--
OV1A Jens

Sent from my desktop PC with a nice big screen and a real keyboard.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 30-01-11 11:55

cykelsmeden has brought this to us :

> egentligt heksametafosfat!
> Det hjælper fint på afkalkning af varmelegemet!

Jeg bruger MinusKalk - det er svjh billigere end det fra Matas. I
stedet for skyllemiddel bruger jeg almindelig klar eddike.

--
/klaus

Fra : cykelsmeden

Dato : 31-01-11 10:23

Den 30-01-2011 11:54, Klaus Jørgensen skrev:

> Jeg bruger MinusKalk - det er svjh billigere end det fra Matas. I stedet
> for skyllemiddel bruger jeg almindelig klar eddike.
Som Jens pointerer er det fulde navn NatriumHexametaFosfat

men det afkalker som sagt kun beholder og varmelegeme, - ikke dyser!
//finn

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 31-01-11 16:51

It happens that cykelsmeden formulated :

> Som Jens pointerer er det fulde navn NatriumHexametaFosfat

Natriumtripolyfosfat står der på deklarationen.

--
/klaus

Fra : Ole Helms

Dato : 31-01-11 17:38

On Mon, 31 Jan 2011 16:50:36 +0100, Klaus Jørgensen
<kj@address.invalid> wrote:

>It happens that cykelsmeden formulated :

>Natriumtripolyfosfat står der på deklarationen.

Så dækker det formodentlig også natriumhexametafosfat

--
Venligst
Ole Helms

Fra : JE

Dato : 13-02-11 01:08

On 30-01-2011 06:59, Brother Tuck wrote:
> [...]
>
> Hvordan anbefales det at afkalke vaskemaskiner ? - har i nogle gode råd ?
> Jeg har aldrig bruget afkalker (og det bliver jeg nok straffet for nu)

De huller du omtaler vil aldrig kalke til, da det er koldt vand.

Jeg vil tro det er filteret der sidder på tilgangen af vand der er stoppet.

På min sidder den i muffen ved maskinen, hvor slangen er skruet på.
Jeg havde netop samme problem, jeg kunne næsten ikke høre den
tog vand ind og det tog lang tid. Det viste sig at sien var helt tilstoppet
som den også kan gøre ved en bruse-termostatblander. Jeg kunne
efterfølgende faktisk ikke huske det kunne larme så meget og gå
så hurtigt at fylde vand i tromlen