Stig Rossens Venner - i aften
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 23:14

http://www.bt.dk/kendte/se-det-stig-rossen-synger-bamse

Han synger da faktisk næsten som Bamse. Det kan godt gå an.

Ikke?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-01-11 23:29

meddelelse news:4d449121$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://www.bt.dk/kendte/se-det-stig-rossen-synger-bamse
>
> Han synger da faktisk næsten som Bamse.

DET MENER DU IKKE. Så tonedøv er selv ikke du?
Han synger overhovedet ikke næsten som Bamse, om man så foretrækker den ene
eller anden, det er en smagssag...men Bamse bliver han sgu aldrig.

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 00:16

Den 29-01-2011 23:28, Allan Krautwald skrev:
> Han synger overhovedet ikke næsten som Bamse, om man så foretrækker den ene
> eller anden, det er en smagssag...men Bamse bliver han sgu aldrig.

Jeg troede ikke at Stig Rossen kunne være ringere end Bamse, men der er
jo alligevel kunder til begge slags..

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 00:32

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg troede ikke at Stig Rossen kunne være ringere end Bamse,

Hvis du går til baglæns til før ca. 1977 var Bamse ikke ringe. Da lavede han
musik af meget høj kvalitet.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 11:16

Den 30-01-2011 00:32, Åge Halldorsson skrev:
> Hvis du går til baglæns til før ca. 1977 var Bamse ikke ringe. Da lavede
> han musik af meget høj kvalitet.

Det kan vi godt blive enige om, men jeg synes nogle stykker er gået i
total selvsving over en person, der måske er folkelig, men synge, det er
mange år siden det skete.

Det er da sørgeligt at han døde, det ønsker man ikke for nogen, men han
er på ingen måde bedre end så mange andre middelsangere.

Han var måske god live, men som Lars Lilholt, så er han intet bevendt på
studiealbums.

Så folkelig: JA.
God sanger: NEJ.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 11:22

> Han var måske god live, men som Lars Lilholt, så er han intet bevendt på
> studiealbums.
>
> Så folkelig: JA.
> God sanger: NEJ.
>
> /Hauge

Nej, han var ikke speciel god til at synge i de sidste mange år. Det har så
noget at gøre med at hans specielle stemme
kun passede til det der rock´n rol´l, med de sjove undersættelser, som han
blev så kendt på.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 11:47

meddelelsen news:4d453bcb$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> så noget at gøre med at hans specielle stemme
> kun passede til det der rock´n rol´l, med de sjove undersættelser, som

........eller sagt på en populær måde. "Han skulle have udnyttet sin stemme
bedre". Sprunget ud i noget folkeligt.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 12:03

Den 30-01-2011 11:47, Åge Halldorsson skrev:
> .......eller sagt på en populær måde. "Han skulle have udnyttet sin
> stemme bedre". Sprunget ud i noget folkeligt.

Det gjorde han jo også, han valgte den folkeligt-laveste fællesnævner,
så kan man jo fundere over hvorfor der er nogle bestemte der synes han
er så god.

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 13:00

meddelelse news:4d4541bf$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> .......eller sagt på en populær måde. "Han skulle have udnyttet sin stemme
> bedre". Sprunget ud i noget folkeligt.

Du mener lidt ligesom Peter Belli, da han jamrede sig igennem Teddybjørnen,
Ingen regning og alle de andre rædsler?

Fra : Max

Dato : 30-01-11 12:03

Hej Hauge

> God sanger: NEJ.

Man kan vel godt være en god sanger uden
at kunne synge og det modsatte findes vel også.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 13:04

> Man kan vel godt være en god sanger uden
> at kunne synge og det modsatte findes vel også.
>
> --
> Mvh
> Max

Man kan vel ihvertfald sige, at han var helt sin egen med hensyn til måden
at synge på, om man så kan lide det eller ej, må være en smagssag.
Jeg har altid syntes, at han hørte til toppen af den mere folkeligt populære
musik. Og det har sådan set ikke noget at gøre med de forskellige genrer,
han har betjent sig af og heller med at han er død. Jeg har faktisk ofte
spillet ham i mine udsendelser helt tilbage fra 1983. Det gjorde jeg jo nok
ikke, hvis jeg ikke mente, at han havde et eller andet.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 12:59

> Det kan vi godt blive enige om, men jeg synes nogle stykker er gået i
> total selvsving over en person, der måske er folkelig, men synge, det er
> mange år siden det skete.

Skægt nok har jeg det helt omvendt. Det var først da hans musik udviklede
sig og blev mere original, at hans stemme kom til sin ret. Men det er der så
forskellige holdninger til.

> Det er da sørgeligt at han døde, det ønsker man ikke for nogen, men han er
> på ingen måde bedre end så mange andre middelsangere.

Tjah bommelum. Inden for den populære genre, er der i det hele taget ikke så
mange, der har en personlighed og en personlig stemme. Det var vel en
kvaliteterne ved ham. Så kan man lide det eller lade være.

> Han var måske god live, men som Lars Lilholt, så er han intet bevendt på
> studiealbums.

Kender ikke noget til ham live, har ikke oplevet ham. Men du har ret omkring
Lilholt, blot vil jeg mene, at han hverken duer til noget live eller i
studiet. Lidt ligesom jammersangeren Poul Krebs eller Tude West

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 13:39

Den 30-01-2011 12:58, Allan Krautwald skrev:
> Men du har ret omkring
> Lilholt, blot vil jeg mene, at han hverken duer til noget live eller i
> studiet.

Live var han god nok, dengang da søster og bror var med, nu er de ret
kedelige.

> Lidt ligesom jammersangeren Poul Krebs eller Tude West

Deri er vi 100% enige, sikke en gang afskyeligt lort.

Mvh Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 30-01-11 00:38

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Han synger overhovedet ikke næsten som Bamse, om man så foretrækker den
> ene eller anden, det er en smagssag...men Bamse bliver han sgu aldrig.

Jeg hørte Rossen i radioen i P¤ formiddag, hvor han selv hævdede, at hans og
Bases stemmer faktisk mindede meget om hinanden. Det gjorde mig ikke mildere
stemt overfor projektet, som jeg har det svært med, nok mest fordi jeg ikke
kan holde Rossens attitude ud. Han er, efter min mening, så langt fra Bamses
velfortjente folkelige image, som man næsten kan komme.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 01:39

Han er, efter min mening, så langt fra Bamses
> velfortjente folkelige image, som man næsten kan komme.
>
> --

Enig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 13:54

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
>
> Han er, efter min mening, så langt fra Bamses

> Enig.

Hold da kæft hvor i kan...
Jeg beundrer jer rigtigt meget,
mest fordi det er lykkedes jer, at holde jer selv ud )

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 16:21

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> mest fordi det er lykkedes jer, at holde jer selv ud )
>
> M.V.H....Benny..

Det er ret enkelt når man ikke lugter af grisestald

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 16:50

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er ret enkelt når man ikke lugter af grisestald

.....men af ost
Portræt af Krutte:
http://tv2sport.dk/files/tv2sport.dk/imagecache/640x360/clauselmingostehoved.jpg

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 19:37

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er ret enkelt når man ikke lugter af grisestald

Se nu var det ikke din lugt jeg hentydede til, jeg var ikke klar over, at du
lugtede af svin )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 20:05

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> DET MENER DU IKKE.

Joovvv.

> Så tonedøv er selv ikke du?

Nej

> Han synger overhovedet ikke næsten som Bamse, om man så foretrækker den
> ene eller anden, det er en smagssag...men Bamse bliver han sgu aldrig.

Det er faktisk bredt anerkendt, at han synger næsten som BAMSE. Nu har vi
hørt flere tilskuere i Syvstenhallen
fortælle at det var fantastisk og at man faktisk ikke kunne høre, at det
ikke var BAMSE der sang.

Jeg vil gerne tilføje at han faktisk også ligner BAMSE temmelig meget i
kropsbygning ud udseende. Og hvis vi går lidt på afstand kan
man godt tage fejl og tro at det var BAMSE, hvis han da ikke lige var død.

Men hvis BAMSES VENNER har sin berettigelse som fortsættende orkester, så er
da jo også klart at de skal levere et produkt der
ligner det som var. Ellers var derjo ingen grund til at fortsætte.

Nu ser det ud til at alt kan fortsætte 90% som det plejer. Ingen bemærker
forskellen - og hvis man bare lyttede til en cd med det "nye"
orkester uden at vide at BAMSE var død, ja så ville man måske tro at det var
det "gamle" BAMSES VENNER som sang - og at ingen var død.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-01-11 10:50

meddelelse news:4d45b648$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> orkester uden at vide at BAMSE var død, ja så ville man måske tro at det
> var det "gamle" BAMSES VENNER som sang - og at ingen var død.

Nu smører du måske lidt tykt på, men skidt, det er du jo også kendt for
Men som jeg vist har skrevet et par gange før... Så var den optræden i
Syvsten hallen, den ultimative prøve, og kunne Stig Rossen stå sin prøve
der, så kunne han stå den alle steder.... Og med det jeg har hørt indtil nu,
så må dommen da vist lyde, Bestået til UG med kryds og slange...
Så når han kan gøre dette, blandt de mest inkarnerede Bamses Venner
fan's.... Så kan man vel ikke sige andet end Godt gået Stig...

M.V.H....Benny..