BREAKIN NEWS: Andrea Berg kåret i aften
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 22:42

Das groste Andrea Berg Hit aller zeiten

Ja, efter afstemning over hele MellemEuropa i den sidste time blev udfaldet
forventeligt.

Det blev selvfølgelig "1000 mal belogen".

Sangen kører i øjeblikket kl. 22.40 live på tysk/østrigsk tv:
http://www.youtube.com/watch?v=Bs0WcFy9n6w

Kåringen foregik i Vinterfest der Volksmusik

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-01-11 23:27

meddelelse news:4d448999$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Das groste Andrea Berg Hit aller zeiten

Nøj...den største gennem tiderne. Gosh og jeg har aldrig hørt om
vedkommende. En der sætter Elvis, Beatles og alle de andre i skyggen....hold
da helt fast...det var velnok en breaking news

Fra : Michel

Dato : 29-01-11 15:55

On 29 Jan., 23:26, "Allan Krautwald" <al...@kanelbolle.dk> wrote:
> [...]
> vedkommende. En der sætter Elvis, Beatles og alle de andre i skyggen.....hold
> da helt fast...det var velnok en breaking news

Så må du bare læse alle indlæggene her i gruppen

Andrea Berg har været nævnt mange gange, og jeg er vild med hende.
Personligt foretrækker jeg en cd med hende (jeg har fem at vælge
imellem), selv om Beatles og Elvis står på en anden hylde med dem, jeg
hører ret sjældent. Smag og behag ... ved du.

Jeg har såmænd fem cd'er med Andrea Berg, og her er en af mine
favoritter:
"Spiel noch einmal für mich (den Love Song)" - http://www.youtube.com/watch?v=6YbAPmqy9oQ

Jeg er helt enig med Åge. Dette er pokkers smukt, og jeg er helt
oprigtigt solgt!

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 00:01

"Michel" <michelsanomi@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Smag og behag ... ved du.

Det anfægter jeg skam ikke. Men de andre var store i hele verden...hun er
måske middelstor i et par lande sydpå. Det var kun derfor, jeg reagerede,
jeg forholdt mig ikke til kvalitet eller stil

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 00:03

"Michel" <michelsanomi@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

Jeg er helt enig med Åge. Dette er pokkers smukt, og jeg er helt
oprigtigt solgt!

Så tjek lige den her ud: http://www.youtube.com/watch?v=A1H9Ve1iQn8

Den må være nr. 2

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 13:57

> [...]

http://www.youtube.com/watch?v=6YbAPmqy9oQ

Jeg er helt enig med Åge. Dette er pokkers smukt, og jeg er helt

Det må du ikke forvente, at Allan skulle kunne forstå,
at der findes noget, som hos andre.....
Kunne være større end Beatles..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 14:02

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det må du ikke forvente, at Allan skulle kunne forstå,
> at der findes noget, som hos andre.....
> Kunne være større end Beatles..
>
> M.V.H....Benny..

Arhhh, "Rolling Oldefar" er vist en kæmpe succes på Kruttes cd-reol, hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 14:36

meddelelse news:4d456141$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Arhhh, "Rolling Oldefar" er vist en kæmpe succes på Kruttes cd-reol, hehe
>
> Hilsen Åge

Tja, jeg syntes også de er gode, lige som Beatles...
Men ligefrem afguder, det er de langfra....

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-01-11 11:10

Den 29-01-2011 22:41, Åge Halldorsson skrev:
> Das groste Andrea Berg Hit aller zeiten

> Det blev selvfølgelig "1000 mal belogen".

> http://www.youtube.com/watch?v=Bs0WcFy9n6w

Jeg hørte dit nummer med Andrea Berg.
Det starter fantastisk. Men jeg glædede mig for tidligt. 0.41 inde i
nummeret, sætter schlagemaskinen ind - umba, umba, umba. Så er nummeret
ødelagt.
Andrea Berg er tilpas sin egen til, at hun burde vove noget bedre.
Hvorfor ind i helvede synger hun ikke nogle udfordrende melodier, og
vælger et orkester der kan spille op til hende?
Hun er klædt ud til at matche de unge, men hvorfor synger hun så ikke
noget for/til de unge? Hvorfor denne gammelmandsmusik i denne påklædning?
Godt forsøgt, men det er en ren ommer. Skalaen 1-10 er en etter, med pil
nedad.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 11:46

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg hørte dit nummer med Andrea Berg.
> Det starter fantastisk. Men jeg glædede mig for tidligt. 0.41 inde i
> nummeret, sætter schlagemaskinen ind - umba, umba, umba. Så er nummeret
> ødelagt.

Jamen så ville nummeret jo have kørt uden at der skete noget særligt. Sådan
kan man ikke køre en sang i 3 minutter

> Andrea Berg er tilpas sin egen til, at hun burde vove noget bedre.

Det var jo det hun gjorde efter 41 sekunder. Sådan kører alle den slags
sange. Efter et lille minut så bryder det løs. Akkerat som i Helenes "Mitten
in paradis".
Den bryder også pludselig løs, her efter 48 sekunder. Det er jo det der
ligesom får sangene til at glæide ned.

> Hun er klædt ud til at matche de unge, men hvorfor synger hun så ikke
> noget for/til de unge?

Hvorfor det?. Er det ikke bedre hun synger noget for alle.

> Hvorfor denne gammelmandsmusik i denne påklædning?

Der synges da masser af slagermusik af grupper som er "klædt ud" til at
matche de unge. Og jeg hører ikke at der synges gammelmandsmusik.

Er det her så også "gammelmandsmusik". Her er et tysk boyband, klædt ud med
seler hængende ned om røven og forvaskede coyboybukser
http://www.youtube.com/watch?v=zdTa4q5sx3U&playnext=1&list=PLA7C654A6F3FE5455 Og hvad med dem her. "DorfROCKER. De har hullede og forrtevne coyboybukserpå og skovmandsskjorte der ikke er knappet. Måske er der også næsering. http://www.youtube.com/watch?v=MCh8WOaupvMHilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 12:53

meddelelse news:4d454152$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det var jo det hun gjorde efter 41 sekunder. Sådan kører alle den slags
> sange.

Ja netop. Det er godt du kan indse det endelig. Det er problemet med
schlagere, de er alle skåret over en bestemt skabelon. Totalt forudsigeligt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 14:00

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja netop. Det er godt du kan indse det endelig. Det er problemet med
> schlagere, de er alle skåret over en bestemt skabelon. Totalt

Siger Allan, der altid lige skal have det vendt, så det ser ud til,
han havde opdaget noget )))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 14:06

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Siger Allan, der altid lige skal have det vendt, så det ser ud til,
> han havde opdaget noget )))

...............ja, noget som alle vi andre har opdaget for årtier siden.
Selvfølgelig kører slager-sange over den samme skabelon. Det er derved kan
kan kende dem.

Ellers kunne man vel ikke kende dem. Hmmm....

Jeg mener, hvis en bil ikke så ud som en bil, så ville man vel heller ikke
opdage at det var en bil.

Prøv lige at forestille jer en bil der lignede en ost.

.............eller sån noget.

Ingen (bortset fra Krutte, det oste-hovede) ville sgu da kravle ind i osten
og tro at den kunne køre en tur til Svendborg.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 14:48

meddelelse news:4d456236$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Ingen (bortset fra Krutte, det oste-hovede) ville sgu da kravle ind i
> osten og tro at den kunne køre en tur til Svendborg.

Hej Åge

Jamen som bekendt, kan troen flytte bjerge.... Men spørgsmålet er så... Kan
bjerge så også flytte troen ?

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 13:58

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Godt forsøgt, men det er en ren ommer. Skalaen 1-10 er en etter, med pil

Oh ja, men havde du nu ikke ledt efter den....
Havde du så fudnet den ????

M.V.H....Benny..

Fra : Michel

Dato : 30-01-11 10:01

On 30 Jan., 00:00, "Allan Krautwald" <al...@kanelbolle.dk> wrote:
> "Michel" <michelsan...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:a3950a80-04b0-40ac-8d81-18394f66cdc1@f18g2000yqd.googlegroups.com...
> Smag og behag ... ved du.
>
> Det anf gter jeg skam ikke. Men de andre var store i hele verden...hun er
> m ske middelstor i et par lande sydp . Det var kun derfor, jeg reagerede,
> jeg forholdt mig ikke til kvalitet eller stil

Fair nok, men du må altså ikke "tirre" en gammel mand. Min pacemaker
risikerer at sætte ud

Selvfølgelig har Beatles og Elvis solgt langt bedre end Andrea, men de
har hver format på deres måde.

Vi er nok dybest nok set enige

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 18:10

Vi er nok dybest nok set enige

Mange hilsner
Michel

Men BEATLES holdt sig ikke for snerpede og fin-kuturelle til at lave en
dejllig slager: http://www.youtube.com/watch?v=LedUjMuTR7Q

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 18:36

meddelelse news:4d459b6b$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men BEATLES holdt sig ikke for snerpede og fin-kuturelle til at lave en
> dejllig slager:

Ja selv verdens bedste kan have en dårlig dag.

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 18:39

Den 30-01-2011 18:35, Allan Krautwald skrev:
> Ja selv verdens bedste kan have en dårlig dag.

Eller de middelmådige kan have en god.. Hvis vi omskriver det lidt.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 19:12

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Eller de middelmådige kan have en god.. Hvis vi omskriver det lidt.
>
> /Hauge

hehe - Hwa så Krutte?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 19:29

> Eller de middelmådige kan have en god.. Hvis vi omskriver det lidt.
>
> /Hauge

Ja det er korrekt...gad vide hvornår Hinterhüler eller Kandis får en god så

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 20:07

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er korrekt...gad vide hvornår Hinterhüler eller Kandis får en god
> så

Øhhhhhhhhhhhhh................Var det ikke "Rolling oldefar" vi talte om
?????

Hilsen Åge

Fra : John H.F.

Dato : 30-01-11 22:30

> Det blev selvfølgelig "1000 mal belogen".

Ja, jeg ville også være blevet meget forbavset, hvis det ikke blev den! Det
er simpelthen hittet og alle hit med Andrea!

Fantastisk optræden af hende i går, hvor det blev til hele 4 sange! Og så
fik hun lige dobbelt-platin i showet!

Jeg skal love for at hun har fået vind i sejlene med hendes nye album
"Schwerelos", og efterfølgende turné.

Hende må de se at få til Danmark også!

I øvrigt et af bedste Florian-shows i lang tid!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 22:33

"John H.F." <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> "Schwerelos", og efterfølgende turné.
>
> Hende må de se at få til Danmark også!
>
> I øvrigt et af bedste Florian-shows i lang tid!

Ja showene bliver bedre og bedre. Den med Tony marchal var også fin.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 22:51

meddelelsen news:4d45d917$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja showene bliver bedre og bedre. Den med Tony marchal var også fin.

Det var den her "Schöne maid" han sang. Her synger han sangen, men dette
link er ikke fra showet.

Det er en lidt opfrisket udgave han kom med. Den kom vist i 2009. Før
omkvædet synes der noget i retning af "Hey hoo jaba daba doo - hey hoo jaba
daba doo".
Det lyder kanon-godt.
http://www.youtube.com/watch?v=zTNl8I_d9-8&feature=related

Hilsen Åge