FUR BRYGHUS: 6 sommerkoncerter
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 12:40

FUR BRYGHUS har til sommer 6 koncerter i eller ved festteltet på pladsen
foran restauranten

Der bliver tale om følgende navne og de foregår alle om fredagen:

Uge 26: Per Valentin og lars E. Andersen (Et Fur-orkester som spiller
Palmehave-musik)
Uge 27: Kurt Jepsen
Uge 28: Ole Gravrock
Uge 29: Djursland Spillemændene
Uge 30: Gadedrengene
Uge 31: Espen Langkniv

Lørdag i uge 35:
Oktoberfest 3. setember kl. 11-18, musiknavnene er ikke offentliggjort endnu

Det er lidt problematisk med "Djursland Spillemændne". Denne fredag aften
spiller "Kim og Hallo" jo hos "Fur Kaffe og The",
så der kommer sansynligvis ikke mange på Bryguset. Koncert-arrangementerne
hos Fur Kaffe og The er eller om lørdagen,
men Kim Og hallo kunne kun om fredagen.

Ligesom på Fur Kaffe og The sker Bryghusets koncerter også i forbindelse med
grill-aften.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-01-11 14:24

meddelelse news:4d43fc80$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

forbindelse med
> grill-aften.
>
> Hilsen Åge

Fint...så kan du få en halv måge med sveller igen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 15:46

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Fint...så kan du få en ..............o.s.v.

Her kan man læse mere om arrangementerne:
http://www.furbryghus.dk/11786-1_Program%202011/

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-11 17:58

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Det er lidt problematisk med "Djursland Spillemændne

he he, de plejede at spille til vores Sankt Hans bål Her i Tåstrup på det
sydlige Djursland i midt80erne

Nostalgisk hilsen
Lars, som ikke har været på Fur siden 1975

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 18:01

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sydlige Djursland i midt80erne
>
> Nostalgisk hilsen
> Lars, som ikke har været på Fur siden 1975

.................men som jo nok skal til Sommerfest og grillparty på Fur,
med Kim Og Hallo 22/7-2011 - efter 36 år

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 18:08

meddelelsen news:4d4447e7$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ................men som jo nok skal til Sommerfest og grillparty på Fur,
> med Kim Og Hallo 22/7-2011 - efter 36 år

.....og vi kan da lige se lidt på området hvor det helt nye arangement "Fur
Sommerfest" kommer til at foregår. Her er FUR KAFFE OG THE. Musik-laden er
en lang bygning som vi kan se titte frem i baggrundet. Der blive muligvis
også et stort telt i forlængelse af "Musikladen".
Når man så vi pause lidt fra musikken kan man sætte sig ud til borde
foran skråstreg ved siden af butikken. Så det skal nok blive noget wældigt
noget med dette Mini-Vildsund-arrangement.

http://www.furnyt.dk/2/images/stories/artikler2010/fur_kaffe_01.jpg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 18:13

Ups, lige til sidst.

Udsigten som man kan nyde fra pladsen på koncert-området ligner 99% den
udsigt vi ser på dette billede. Det kunne faktisk ligeså godt være det
autentiske billede
taget oppe fra "Fur Kaffe og The". Eneste forskel er at det ikke er grusvej,
som på dette billede.

http://lenebachs.dk/IMG_0204.JPG-for-web-normal.jpg

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 14:06

meddelelse news:4d444aa2$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> autentiske billede
> taget oppe fra "Fur Kaffe og The". Eneste forskel er at det ikke er

Jamen der er dejligt derovre, ingen tvivl om det....
Jeg er lidt spændt på, om mine foretrukne, stadig findes,
sådan nogenlunde urørte... Eller den moderne tidsalder
også har vandaliseret Fur....
Jeg må snart se at finde vejen derover igen...
Det er ALT for længe siden.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-01-11 18:53

Den 29-01-2011 18:08, Åge Halldorsson skrev:

> ....og vi kan da lige se lidt på området hvor det helt nye arangement
> "Fur Sommerfest" kommer til at foregår. Her er FUR KAFFE OG THE.

Glem kaffen og udsigten. Øllet, hvordan er øllet? Det er mere vigtigt.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 19:36

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Glem kaffen og udsigten. Øllet, hvordan er øllet? Det er mere vigtigt.
>
> Henning.

Jajajaja, rolig nu. Men ok., efter hvad jeg lige ved, kan vi regne med
følgende.

KLOKKEN TIDLIGT PÅ DAGEN
Tidligt på dagen kyles en øf-gris op på en grill:
http://www.danskgrillmester.dk/media/125/praemie1.png

KLOKKEN ??.??-18.00
Øf-øf-eren passes og plejes af en slagter i løbet af dagen, så den kan
skæres ud i fine stykker fra kl. 18 om aftenen:
http://www.stasi.aau.dk/wp
content/uploads/2008/03/25_man_cooking_with_a_charcoal_grilljpg.png

KLOKKEN 18.00-20.00
Man æder løs af øf-gisen i et par timer og slukker tørsten med øl som fosser
ud fra et opstillet fadølsanlæg fra "Fur Bryghus"
http://images.nordjyske.dk/juni_2010/4b216f03-1f6e-4d3c-b77e-21930e488f92_top.jpg

KLOKKEN 18.00-24.00
For Henning står øl-hanerne sikkert piv-åbne, fra fadølsanlæget
http://www.furbryghus.dk/user-images/466769726/oel_og_mad01.jpg

KLOKKEN 20.00-24.00
KIM OG HALLO spiller løs i "Musikantladen", med glad og munter slager for
den almindelige befolkning i 4 gange 50 minutter
http://www.youtube.com/watch?v=LqD_zBHcS9s

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 19:54

meddelelsen news:4d445e26$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.stasi.aau.dk/wp
> content/uploads/2008/03/25_man_cooking_with_a_charcoal_grilljpg.png

Hov, det link virkede ikke så godt.

Men her ser vi grill-mesteren passe grillen, til Fur Sommerfest, hahaha:
http://www.youtube.com/watch?v=DWBBOUk3Hls

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-01-11 21:54

Den 29-01-2011 19:36, Åge Halldorsson skrev:

> KLOKKEN 18.00-24.00
> For Henning står øl-hanerne sikkert piv-åbne, fra fadølsanlæget
> http://www.furbryghus.dk/user-images/466769726/oel_og_mad01.jpg

Se, det er Furske seværdigheder der kan trække.
Hvis du så også lover at slukke for strømmen til alle musikanlæggene, så
kommer jeg helt sikkert.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-11 22:03

> Hvis du så også lover at slukke for strømmen til alle musikanlæggene, så
> kommer jeg helt sikkert..

NEJ ALDRIG. Mn vi kan lave et kompromis. Jeg lover, at lade være med at
lukke for øl-hanerne.
Så du må hellere lige ringe og få en billet lagt fra. Der står godt nok,
at billetterne først sælges fra 1/7,
men de vil vist åbne billetsalg om kort tid, lige så snart de har
tilrettelagt i detaljer hvordan arrangemenmtet skal forløbe.

BILLETBESTILLING http://www.furkaffeogthe.dk/forside.html

Når der står kun 150 billetter, så er det i forbindelse med spisning. Jeg
tror da nok alle der har lyst kan komme til at være med,
men bare ikke til spisningen. De kan jo trods alt ikke have 10 pattegrise
til at ligge på grillen på een gang.

Men hwa med Whisky-smagningen. Det må da også HIK være noget. Der kommer jo
også koncert.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-01-11 23:26

Den 29-01-2011 22:02, Åge Halldorsson skrev:

> NEJ ALDRIG. Mn vi kan lave et kompromis. Jeg lover, at lade være med at
> lukke for øl-hanerne.

Vil det sige at man selv skal medbringe høreværn, eller bliver de
udleveret ved indgangen?

> De kan jo trods alt ikke have 10
> pattegrise til at ligge på grillen på een gang.

Nu skal I ikke være smålige!!!

> Men hwa med Whisky-smagningen. Det må da også HIK være noget.

Jeg har så dårlig erfaring med det stads!!!

Men der må kigges lidt mere på dit link. Hvordan kommer man til Øen? Kan
man vade over åen, eller skal man ro's over?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 00:06

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan kommer man til Øen? Kan man vade over åen, eller skal man ro's
> over?

Det er muligt at hoppe over. Der er ikke ret langt.

Men der er også andre muligheder: http://www.fursund.dk/page36.asp

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 14:10

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men der må kigges lidt mere på dit link. Hvordan kommer man til Øen? Kan
> man vade over åen, eller skal man ro's over?

Du kan godt vade, du skal bare være en anelse langbenet....
Så at kunne et par kraftige svømmetag, ville nok være en rimeligt god ting
.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-01-11 23:25

> [...]
>
> Se, det er Furske seværdigheder der kan trække.
> Hvis du så også lover at slukke for strømmen til alle musikanlæggene, så

Ja øllet fra Fur er ikke så ringe endda...men musikken uhauha

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 14:07

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Glem kaffen og udsigten. Øllet, hvordan er øllet? Det er mere vigtigt.
>
> Henning.

Som alle andre steder.... GODT og KOLDT

M.V.H....Benny..

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 14:10

Den 30-01-2011 14:06, Benny Mortensen skrev:
> Som alle andre steder.... GODT og KOLDT

Øl skal ikke være koldt, det skal have den temperatur der passer til
stilen. Det kan være koldt, men også lunken.

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 14:33

> Øl skal ikke være koldt, det skal have den temperatur der passer til
> stilen. Det kan være koldt, men også lunken.
>
> Mvh Hauge

Øl skal altid serveres koldt, så er det dig, der bestemmer, hvornår du vil
drikke det

M.V.H....Benny..

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 14:37

Den 30-01-2011 14:33, Benny Mortensen skrev:
> Øl skal altid serveres koldt, så er det dig, der bestemmer, hvornår du vil
> drikke det

Hvis du tror det, så er det fint med mig.
Men jeg vil helst drikke min øl, mens der stadig er fis i den og når den
har den rette temperatur, fiset er ret ofte røget ud, når den serveres
for kold, og man skal vente ½ time før den er drikkeklar.

Men ok, jeg er heller ikke til Ceres Top og lign. snotøl, der skal have
en antydning af iskrystaller før de er drikkebare.

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 15:03

> [...]
>
> Men ok, jeg er heller ikke til Ceres Top og lign. snotøl, der skal have en
> antydning af iskrystaller før de er drikkebare.

Egentligt underligt, at der er samlet så mange usædvanlige mennesker i denne
gruppe, som dog alligevel opfører sig så umådeligt almindeligt, at det er
lige før man får ondt af at læse om det )))))))) Jeg tror nu ikke jeg
nævnte drivis, nogen steder.... Men vil du gerne kunne nyde din øl i ro og
mag, hvilket jeg da vil foretrække, efter som de mange af disse steder,
sælges som ½ liters... Så må den bestemt da gerne være ret kølig, så der
stadig er " FIS " i den, når jeg nærmer mig bunden. Ceres Top, hold da kæft
manner, kan man få den endnu.... Ellers slet ikke en dårlig øl... Selv om
det er mange år siden, jeg har smagt en. Altså ikke Ceres, men " Top " Jeg
er sikker på, konen kommer slæbende med en anden Ceres, når det nærmer sig
håndboldtid.... Men dengang, var vi ikke et hammerslag i tvivl om, at vi
havde Verdens bedste øl... Det er jeg sikker på vi stadig har, men den lider
nok under samme betingelser som Dansk musik... Den bliver dårlig, bare fordi
den er Dansk.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-01-11 15:08

Den 30-01-2011 15:02, Benny Mortensen skrev:

> [...]
> nok under samme betingelser som Dansk musik... Den bliver dårlig, bare fordi

Det du skriver, 'lyder' lidt usammenhængende!!! Er du fuld?

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 15:12

> Det du skriver, 'lyder' lidt usammenhængende!!! Er du fuld?
>
> Henning

Det tror jeg da ikke... Hvad er det, der ikke hænger sammen ?

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-01-11 15:25

Den 30-01-2011 15:12, Benny Mortensen skrev:

> Det tror jeg da ikke... Hvad er det, der ikke hænger sammen ?

Kære Benny:
Du tvinger mig til et svar.
Jeg kan ikke se sammenhængen mellem, at en øl kan være 'varm' eller
kold, og at den kan blive solgt som ½ liters???

Ceres 'Top', hvordan vide noget om den, når du skriver at du ikke har
smagt den i mange år???

Og hvorfor sammenligne "Top" med dansk musik? Og hvorfor hævde, at den
er dårlig, for ligesom underforstået at hævde, at dansk musik er dårligt
- fordi det er dansk???

Hallo...

Hilsen Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 19:56

> [...]
>
> Og hvorfor sammenligne "Top" med dansk musik? Og hvorfor hævde, at den er
> dårlig, for ligesom underforstået at hævde, at dansk musik er dårligt -

OK, kan du ikke regne den ud, kan jeg nok heller ikke forklare dig det. Jeg
kan godt huske en Top, også hvordan den smager.

Prøv lige, læs det en gang til... Læs så hvad der står, denne gang. Jeg har
vist aldrig sagt, Dansk musik er dårligt... Heller ikke at Dansk øl er
dårligt.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-11 17:39

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> .Ceres Top, hold da kæft

Top: Tilsat Original Pilsner

Venligst
Lars, som hellere vil ha en Thor fRandersa

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 17:40

Den 30-01-2011 17:38, Daxhund skrev:
> Lars, som hellere vil ha en Thor fRandersa

Bare synd de heller ikke bliver lavet der, nu er det jo desværre også
bare en papøl..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 18:04

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Bare synd de heller ikke bliver lavet der, nu er det jo desværre også bare
> en papøl..
>
> Mvh Hauge

..............men bortset fra det, så tyder alt da på en stor forventet
tilstrømning til Fur sommerfest.
Fur har altid været stærkt ombejlet her i dette forum. Vidste godt at omtale
af Fur Sommerfest
ville blive det helt store samtaleemne.
Der kommer nok mange hundrede fra hele nærområdet, turister og folk fra
denne nyhedsgruppe
Det er wældigt:

For at komme til Fur Sommerfest kan man sejle i en gummibåd til øen, men det
kan KIM OG HALLO
fortælle mere om. http://www.youtube.com/watch?v=zqM8meDg0V0

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 18:12

Den 30-01-2011 18:04, Åge Halldorsson skrev:
> Der kommer nok mange hundrede fra hele nærområdet, turister og folk fra
> denne nyhedsgruppe
> Det er wældigt:

Jaja, sidste gang turde du jo ikke svare på, om du gav en øl (ville
drikke en øl med os andre), så derfor gad man jo ikke tage dertil.

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 23:08

> Jaja, sidste gang turde du jo ikke svare på, om du gav en øl (ville drikke
> en øl med os andre), så derfor gad man jo ikke tage dertil.
>
> Mvh Hauge

Jeg har drukket Fur øl med Åge og det var da vældig hyggeligt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 19:58

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> Top: Tilsat Original Pilsner
>
> Venligst
> Lars, som hellere vil ha en Thor fRandersa

Den er nu heller ikke dårlig.

M.V.H....Benny..

Fra : -=JF=-

Dato : 30-01-11 18:32

Den 30/01/11 15.02, Benny Mortensen skrev:

> [...]
> nok under samme betingelser som Dansk musik... Den bliver dårlig, bare fordi

Dansk konsumøl er ikke så ringe, men er absolut heller ikke i toppen af
poppen.
Dansk mikroøl går i begge grøfter, og er noget af det værste rævepis der
nogensinde er ettiketteret, men er samtidig også øl der har vundet både
hæder og medaljer ude i virkeligheden.

--
Mhv.
John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 20:03

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dansk mikroøl går i begge grøfter, og er noget af det værste rævepis der
> nogensinde er ettiketteret, men er samtidig også øl der har vundet både

Jeg kan ikke se, hvem der skulle slå Dansk øl, så længe vi bliver inden for
det man normalt kalder Pilsner...

Når man så går over i de mere specielle øl typer, der har Danmark aldrig
spillet nogen større rolle.

M.V.H....Benny..

Fra : -=JF=-

Dato : 30-01-11 22:08

Den 30/01/11 20.02, Benny Mortensen skrev:

> Jeg kan ikke se, hvem der skulle slå Dansk øl, så længe vi bliver inden for
> det man normalt kalder Pilsner...

Smag og behag.

Som jeg skrev, så er de danske pilsnere ikke så ringe, men jeg har nu
fået både Tjekkisk og tysk pilsner som jeg personligt syntes bedre om -
men som det ofte er med øl, er situationen med til at præge smagen.

Når jeg er i Italien f.eks. drikker jeg oftest Moretti pilsner, men af
en eller anden grund er der slet ikke den samme smag i øllet når man
sidder hjemme i haven og drikker den, som når man sidder på en lokal
bæverding med rødternede duge.

> Når man så går over i de mere specielle øl typer, der har Danmark
> aldrig spillet nogen større rolle.

Man behøver vel nødvendigvis heller at spille store roller for at lave
store øl?
Jeg synes at Mikeller Black er noget af det største jeg nogensinde har
smagt. Mikeller Black Hole, er også hamrende lækker - på en helt anden
måde. Hornbeers Caribbean Rumstout er også på højde med mange belgiske
og tjekkiske øl, deres røgøl er meget tæt på at være lige så god og fuld
af lejrbål som en tysker, jeg ikke lige husker navnet på.

De er store på hver sin måde, men har nok ikke budget, og måske heller
ikke ambitioner, om at skulle spille større roller - men det bliver
øllet nu ikke ringere af, synes jeg.

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 23:07

> Smag og behag.

Ja hvis man kan lide sprøjt der er lavet hurtigt ved hjælp af enzymer, så er
danske mainstream pilsnere sikkert udmærkede. Hvis ikke og det skal være
dansk, så er mulighederne utallige.
Men omkring pilsner øl, så slår de fleste lande i Europa helt klart dansk
øl. Det kan kun være pga. uvidenhed, at man kan påstå noget andet.

Fra : -=JF=-

Dato : 31-01-11 19:24

Den 30/01/11 23.06, Allan Krautwald skrev:

> Ja hvis man kan lide sprøjt der er lavet hurtigt ved hjælp af enzymer, så er
> danske mainstream pilsnere sikkert udmærkede. Hvis ikke og det skal være
> dansk, så er mulighederne utallige.

Just präcis. De er faktisk så mange at det kan være svært at vælge når
man står foran en bugnende hylde... Luksusproblem

> Men omkring pilsner øl, så slår de fleste lande i Europa helt klart dansk
> øl. Det kan kun være pga. uvidenhed, at man kan påstå noget andet.

Der er rigtigt meget godt øl ude i virkeligheden - men når det er sagt,
så er det sgu også helt fint at lægge nakken tilbage og tage livet af en
iskold Hof når man sidder og fiser husleje af på en sommerhed terrasse.

Højt skum

--
Mhv.
John

Fra : Max

Dato : 31-01-11 19:30

Hej -=JF=-

> [...]
> sagt, så er det sgu også helt fint at lægge nakken tilbage og tage
> livet af en iskold Hof når man sidder og fiser husleje af på en

Nu er vi jo i en musik gruppe, så jeg syntes man godt kan drage
parralleller mellem musik og øl. Der er jo en verden til forskel
om det skal drikkes/spilles til en simpel sommerfest eller det
er til en lækker middag med stearinlys på bordet for to og så
det man nyder med anlæget på 70% og bennene oppe på
bordet:)

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-01-11 19:32

> [...]
> er til en lækker middag med stearinlys på bordet for to og så
> det man nyder med anlæget på 70% og bennene oppe på

Glimrende og præcist udtrykt

Fra : -=JF=-

Dato : 31-01-11 20:24

Den 31/01/11 19.29, Max skrev:

> Nu er vi jo i en musik gruppe,

Ja for fa'en - det må vi ikke glemme
Hermed en tørstig sang, sunget af en tørstig mand:
http://www.youtube.com/watch?v=EOi52ugSNzQ

Nemlig ja

--
Mhv.
John

Fra : Max

Dato : 31-01-11 20:48

Hej -=JF=-

> Hermed en tørstig sang, sunget af en tørstig mand:

Og her rammer du lige nøjagtig sømmet på hoveder.

Bjarne Liller er så træls at høre på så man næsten
får kvalme, men efter de første 10 bajere, ja så
skråler man om kap med ham og har det egentlig
herligt med det.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-01-11 19:30

> [...]
> er det sgu også helt fint at lægge nakken tilbage og tage livet af en
> iskold Hof når man sidder og fiser husleje af på en sommerhed terrasse.

Ja klart nok...men det er topmålt af ignorance, at fremhæve dansk
industribryg, som noget der slår alt andet. Jeg må også ty til det engang
imellem

Højt skum

Fra : -=JF=-

Dato : 31-01-11 20:21

Den 31/01/11 19.29, Allan Krautwald skrev:

> Ja klart nok...men det er topmålt af ignorance, at fremhæve dansk
> industribryg, som noget der slår alt andet. Jeg må også ty til det engang
> imellem

Folk der påstår det, er uden for pædagogisk rækkevidde - eller også er
de ikke særligt gamle

> Højt skum

Vi må ha' os et hemmeligt håndtryk

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-01-11 23:00

> Den 31/01/11 19.29, Allan Krautwald skrev:
>

> Vi må ha' os et hemmeligt håndtryk
>
> --
> Mhv.
> John

Ja det er jo det...hvilket nummer har du?

Fra : -=JF=-

Dato : 01-02-11 23:12

Den 31/01/11 23.00, Allan Krautwald skrev:

> Ja det er jo det...hvilket nummer har du?

19495 - Men det er så'n lidt beskæmmende - jeg er nemlig in-between
numbers lige nu

Girokortet til fornyelse af medlemsskabet dukkede ikke op, havde
forputtet sig eller hvad der nu skete, så jeg er ikke medlem lige nu.

Jeg venter på næste festival, og melder mig ind, eller fornyer, eller
hvad man nu gør. Jeg mener at huske at der er noget festivalrabat, som
jeg lige så godt kan benytte mig af.

Og så håber jeg i øvrigt at det bliver holdt i Gammel Tap igen, for det
er godt nok blevet for stort til Valbyhallen!

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-02-11 23:16

> 19495 - Men det er så'n lidt beskæmmende - jeg er nemlig in-between
> numbers lige nu

Jeg har et herligt rundt nummer, nemlig 1.400

> Girokortet til fornyelse af medlemsskabet dukkede ikke op, havde forputtet
> sig eller hvad der nu skete, så jeg er ikke medlem lige nu.

Uha...ikke godt

> [...]
>
> Og så håber jeg i øvrigt at det bliver holdt i Gammel Tap igen, for det er
> godt nok blevet for stort til Valbyhallen!

Kan ikke lige huske, hvor det er. Men der skal da være rigelig med plads og
Valby Hallen var ikke så hyggelig, sidst jeg var der.

Fra : -=JF=-

Dato : 01-02-11 23:48

Den 01/02/11 23.16, Allan Krautwald skrev:

> Jeg har et herligt rundt nummer, nemlig 1.400
Så kan jeg godt se at jeg er ren novice Du må have været medlem en
menneskealder med det lave nummer

> Kan ikke lige huske, hvor det er. Men der skal da være rigelig med plads og
> Valby Hallen var ikke så hyggelig, sidst jeg var der.
Nej, der er *alt* for mange mennesker til at kunne rummes ordentligt i
Valbyhallen. Sidst det blev holdt der, gik vi inden vi havde været de
stande igennem vi havde planlagt fordi vi bare ikke gad stå i kæmpekø
for at få lov til at købe en smagsprøve.

Men jeg har lige været forbi ale.dk, og har set at det i år bliver holdt
i Tap 1... Ser lidt ud som om de endelig har opgivet Valbyhallen
http://www.ale.dk/index.php?id=715

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-02-11 00:07

> Så kan jeg godt se at jeg er ren novice Du må have været medlem en
> menneskealder med det lave nummer

Narrh vel siden ca. år 2000 eller 2001
Men det gør mig ikke nødvendigvis til en stor ekspert

Fra : Max

Dato : 02-02-11 00:24

Hej Allan

> Men det gør mig ikke nødvendigvis til en stor ekspert

Jeg har drukket øl siden starten af tredserne og jeg føler
at jeg stadigvæk er en amatør der er nødt til at afprøve
en masse nyt for at blive bedre til at dømme øllet :)

Det sidste jeg har slæbt hjem der skal prøves er noget
Kloster Stout fra Øm Kloster. De går sikkert godt sammen
med noget godt blues musik. De er forøvrigt i en mørke
brun flaske, så mine tanker går til:

B.B. King - Lucille
http://www.youtube.com/watch?v=-Y8QxOjuYHg

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-02-11 00:30

> Jeg har drukket øl siden starten af tredserne

Ja, det træder sgu tydeligt frem.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-02-11 00:43

> [...]
>
> Det sidste jeg har slæbt hjem der skal prøves er noget
> Kloster Stout fra Øm Kloster. De går sikkert godt sammen

Ja det lyder ikke som en dårlig kombination

Fra : Max

Dato : 30-01-11 23:15

Hej -=JF=-

> [...]
> en eller anden grund er der slet ikke den samme smag i øllet når man
> sidder hjemme i haven og drikker den, som når man sidder på en lokal

Men en varm sommerdag hvor man lige har kæmpet sig igennem
at klippe den satans tjørnehæk, ja så kan en dugvåd Pokal pilsner
nu godt få engelen til at synge. Men til andre tider smager den
som noget man har vredet ud af en gammel karklud. Forøvrig
syntes jeg at Top smagte godt da vi havde vor eget bryggeri
her i byen, ligeledes var Thor også gode for år tilbage. Men
heldigvis har vi da så mange andre øl at vælge imellem nu om
dage, og en af mine favoritter, en skibsøl fra Refsvindinge, ja
den laves heldigvis stadigvæk og koster kun en slik.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 23:19

og en af mine favoritter, en skibsøl fra Refsvindinge, ja
> den laves heldigvis stadigvæk og koster kun en slik.
>
> --
Jeg har da heldigvis et bredt udsnit af Refsvindinges mange glimrende øl
stående i kælderen, jeg var lige forbi der og på Ørbæk Bryggeri for ikke så
længe siden.
Ak ja der er sket meget for Refsvindinge siden jeg var der første gang i
1991

Fra : -=JF=-

Dato : 31-01-11 20:16

Den 30/01/11 23.14, Max skrev:

> Men en varm sommerdag hvor man lige har kæmpet sig igennem
> at klippe den satans tjørnehæk, ja så kan en dugvåd Pokal pilsner
> nu godt få engelen til at synge.
Og sådan en 'færdig med arbejdet'-bajer kan nemlig være den allerbedste
bajer
Det er godt nok længe siden jeg har smagt en Pokal, men de var nu ret
gode. De sidste par år har jeg haft Slots Classic som foretrukken håndbajer.

> dage, og en af mine favoritter, en skibsøl fra Refsvindinge, ja
> den laves heldigvis stadigvæk og koster kun en slik.
Skibsøl er lidt for sød til min smag, men Refsvindinge er klart et af
mine favoritbryggerier.

--
Mhv.
John

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-11 20:29

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> skibsøl fra Refsvindinge, ja
> den laves heldigvis stadigvæk og koster kun en slik.

min yngste, som må have været omkring 14 dengang, spurgte da han smagte
den: "ska den smage som om man lige har kastet op?"

Venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 31-01-11 20:51

Hej Lars

> min yngste, som må have været omkring 14 dengang, spurgte da han
> smagte den: "ska den smage som om man lige har kastet op?"

Min den yngste, som forøvrig elsker Mors Stout, mener at skibsøl
smager som noget vand der her stået et par år og rådnet i en
gammel tjærespand og der så er skiftevis smidt skodder i det
og pisset i det :)

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-01-11 21:16

> [...]
> smager som noget vand der her stået et par år og rådnet i en
> gammel tjærespand og der så er skiftevis smidt skodder i det

Det skal jeg så ikke kunnne udtale mig om, da jeg ikke aner hvordan den
blanding smager. Sært noget at drikke.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-02-11 11:06

meddelelse news:4d471895$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Det skal jeg så ikke kunnne udtale mig om, da jeg ikke aner hvordan den
> blanding smager. Sært noget at drikke.
>
> Hilsen Åge

Ja det vil jeg da også sige, men det forklarer jo så en masse om Allans smag
))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-11 11:28

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja det vil jeg da også sige, men det forklarer jo så en masse om Allans
> smag ))
>
> M.V.H....Benny..

Ja, en omgang blanding af gamle fugleklatter og rådden ost. Og hvad ved jeg.
Det er også sån jeg altid har opfattet hans musik.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-02-11 05:57

meddelelse news:4d47e020$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Ja, en omgang blanding af gamle fugleklatter og rådden ost. Og hvad ved
> jeg. Det er også sån jeg altid har opfattet hans musik.

Nu behøver øl & musiksmag jo ikke ligefrem at følges ad

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 01-02-11 12:09

Hej Benny

> Ja det vil jeg da også sige, men det forklarer jo så en masse om
> Allans smag ))

Hvorfor blander du dig nå du ikke har styr på hvem der er hvem ?

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-11 12:18

> Hej Benny

> Hvorfor blander du dig nå du ikke har styr på hvem der er hvem ?
>
> --
> Mvh
> Max

Hvem der?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-02-11 12:31

> Hvorfor blander du dig nå du ikke har styr på hvem der er hvem ?
>
> --
> Mvh
> Max

Fordi han lider af alzheimers?

Fra : Max

Dato : 01-02-11 12:33

Hej Allan

> Fordi han lider af alzheimers?

Det forklare jo en del.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-02-11 05:59

> Hej Benny

> Hvorfor blander du dig nå du ikke har styr på hvem der er hvem ?
>
> --
> Mvh
> Max

Jo jeg har skam styr på det... Efter din søns beskrivelse,
tror jeg næppe jeg har lyst til at smage den...
Og det var så vidt jeg husker, Allan der bragte den på banen..
Så har jeg styr på, hvem der er hvem og hvorfor ????

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 02-02-11 08:09

Hej Benny

> Og det var så vidt jeg husker, Allan der bragte den på banen..
> Så har jeg styr på, hvem der er hvem og hvorfor ????

Nej det var ej, så ergo har du heller ikke styr på det.

--
Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-02-11 12:57

> Nej det var ej, så ergo har du heller ikke styr på det.
>
> --
> Mvh Max

Næeh heller ikke det...som så meget andet

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-11 10:30

> Hej Benny

> Nej det var ej, så ergo har du heller ikke styr på det.
>
> --
> Mvh Max

Ok, jeg må så bøje mig, gider ikke gå tilbage og læse indlæggene
igen, må jo trods alt antage, at i har ret...

Men skidt, det kan jeg fint leve med

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-11 11:20

> må jo trods alt antage, at i har ret...

Arhhhhhh......Ville det nu ikke være, at stramme den en anelse? - Sån noget
har vi da ikke lige være udsat for før, fra Max-drengen.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-11 17:01

meddelelse news:4d4a8152$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Arhhhhhh......Ville det nu ikke være, at stramme den en anelse? - Sån
> noget har vi da ikke lige være udsat for før, fra Max-drengen.

Jeg er heller ikke sikker på, det er rigtigt,
men de får ret, jeg får fred

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-11 18:27

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4d4a8152$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg er heller ikke sikker på, det er rigtigt,
> men de får ret, jeg får fred
>
> M.V.H....Benny..

Nå men det er i orden. "Lad dog børnene", som man siger

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-11 08:12

meddelelse news:4d4ae57e$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nå men det er i orden. "Lad dog børnene", som man siger
>
> Hilsen Åge

Ja små børn, store fornøjelser )

M.V.H....Benny..

Fra : Bruno Christensen

Dato : 31-01-11 21:23

On Mon, 31 Jan 2011 20:51:17 +0100, Max wrote:

> [...]
> smager som noget vand der her stået et par år og rådnet i en
> gammel tjærespand og der så er skiftevis smidt skodder i det

Gad vide hvor ungdommen egentlig "samler sådanne udtryk op"?

--
MVH
Bruno

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-01-11 21:56

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> Gad vide hvor ungdommen egentlig "samler sådanne udtryk op"?

Kan det mon være her i nyhedsgruppen?. Vi har jo Krutte og Linå og sån
nogele.

hehe

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 31-01-11 22:02

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> Gad vide hvor ungdommen egentlig "samler sådanne udtryk op"?

> [...]

Lol.
Jeg gætter på, at det er fra forældregenerationen.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 31-01-11 22:05

Hej Bruno

> Gad vide hvor ungdommen egentlig "samler sådanne udtryk op"?

Det hedder i almindelig tale "dansk", noget der tales blandt mange
personer ude i samfundet, det er helt almindeligt.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-01-11 22:21

> Det hedder i almindelig tale "dansk", noget der tales blandt mange
> personer ude i samfundet, det er helt almindeligt.

Korrekt. De mest anvendte ord derude og på tv er i nævnte rækkefølge:

Pisse
Skide
Lort
Kæft
Røv

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 31-01-11 23:04

> smager som noget vand der her stået et par år og rådnet i en
> gammel tjærespand

Ligesom en god røget single malt whisky? Der skal man jo også gerne kunne
smage tjæren
Jeg beskrev også en god IPA fornylig, at det var som at få afløbsrens ned
gennem halsen...og det var ikke dårligt ment

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-11 00:18

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
¨
> Ligesom en god røget single malt whisky? Der skal man jo også gerne kunne
> smage tjæren

REKLAME:
(for whisky-drankere)
http://www.furkaffeogthe.dk/whisky.html

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-02-11 11:09

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg beskrev også en god IPA fornylig, at det var som at få afløbsrens ned
> gennem halsen...og det var ikke dårligt ment

Ud fra det, ville jeg tro, det var mytteriet på Bounty du beskrev, og ikke
en røget whisky, og da slet ikke single malt... Den stiller jeg mig helt
uforstående overfor.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-11 11:19

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote in

> Jeg beskrev også en god IPA fornylig

uha da, er det ikke det der, de ikke må få i cykelsport

Venligst
Lars

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-02-11 12:33

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote in

> uha da, er det ikke det der, de ikke må få i cykelsport
>
> Venligst
> Lars

Hæ hæ...måske de skulle køre på det.
Så lader vi være med at fortælle den uvidende bonde Benny, at det ikke er
whisky

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-11 10:29

> [...]

> smager som noget vand der her stået et par år og rådnet i en
> gammel tjærespand og der så er skiftevis smidt skodder i det

Fantastisk beskrivelse, som jeg lader gå videre til min glade ungersvend,
som nu er blevet 20. Han vil elske den - beskrivelsen alså.... ikke øllet

Venligst
Lars, som ellers holder meget af Refsvindinges produkter

Fra : Max

Dato : 01-02-11 10:39

Hej Lars

> Fantastisk beskrivelse, som jeg lader gå videre til min glade
> ungersvend, som nu er blevet 20. Han vil elske den - beskrivelsen
> alså.... ikke øllet

Faktisk er min "dreng" også 20 år nu :)

--
Mvh Max som konsekvent nyder alt øl fra Refsvindinge :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-01-11 11:48

> [...]
>
> De er store på hver sin måde, men har nok ikke budget, og måske heller
> ikke ambitioner, om at skulle spille større roller - men det bliver øllet

Du har sikkert ret, oplevelsen medens man drikker den, er en kæmpe faktor.
En Pizza bagt efter Italiensk opskrift, bliver ikke til en Italiensk
Pizza... Bare en Pizza... Præcist på samme måde, smager en ganske almindelig
Pokal pilsner udmærket, når jeg og naboen snupper en sådan, når han sådan
lige tilfældigvis arbejder på sin mark, og jeg syntes han ser tørstig ud.
Eller bare ligner en, der har lyst til en sludder.... Som tilbehør til en
T-Bone ville jeg sikkert vælge noget andet.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 16:16

> Men ok, jeg er heller ikke til Ceres Top og lign. snotøl, der skal have en
> antydning af iskrystaller før de er drikkebare.
>
> Mvh Hauge

Du overrasker mig ved at dele min kvalitetsbevidste holdning til øl

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-01-11 14:52

Den 30-01-2011 14:09, Hauge skrev:

> Øl skal ikke være koldt, det skal have den temperatur der passer til
> stilen. Det kan være koldt, men også lunken.

Du har igen ret.
Sådan taler en kender.

Henning

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 14:53

Den 30-01-2011 14:51, Henning Jensen skrev:
> Sådan taler en kender.

Og én der brygger selv ;)

Mvh Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-01-11 14:55

Den 30-01-2011 14:53, Hauge skrev:

> Og én der brygger selv ;)

Jeg ender med at blive en stor fan af dig.

Hilsen Henning.

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 15:00

Den 30-01-2011 14:55, Henning Jensen skrev:
> Jeg ender med at blive en stor fan af dig.

Hehe, pas på med det, det kan gå hen og blive til flere øl ;)

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 15:05

> Jeg ender med at blive en stor fan af dig.
>
> Hilsen Henning.

Tja, så vil jeg ikke fortælle, hvad der står i mit pas...
Men alle toldere kigger misundeligt ))
Men indrømmer, har ikke været i faget i mange år.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-01-11 15:32

> Og én der brygger selv ;)
>
> Mvh Hauge

Det gør ham her også

FUR MOBILBRYG, Debel 50, Fur
http://www.mobilbryg.dk/

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-01-11 15:36

Den 30-01-2011 15:32, Åge Halldorsson skrev:

> Det gør ham her også
>
> FUR MOBILBRYG, Debel 50, Fur
> http://www.mobilbryg.dk/

Undskyld jeg blander mig.
Selv om det ikke er en kommentar til mig, så kan jeg ikke dy mig for at
tilføje, at dette er go' stil.
Og hvis anlægget blev yderligere komprimeret, kunne du endda selv ha'
det monteret bag på knallerten.

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-01-11 16:15

> Øl skal ikke være koldt, det skal have den temperatur der passer til
> stilen. Det kan være koldt, men også lunken.
>
> Mvh Hauge

Du har fuldkommen ret. Men hvordan opdrage barbarer, som foretrækker Pokal
Pilsner og lignende

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-11 16:28

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Du har fuldkommen ret. Men hvordan opdrage barbarer, som foretrækker Pokal
> Pilsner og lignende

Nu er der meget mellem "barbarer" og "snobber, ikke? ;)
Lige så meget som en Paulaner giver mening på terrassen, giver en "fadbamse
af ubestemmelig herkomst" fint mening foran scenen på Wacken Festival :)

Fra : -=JF=-

Dato : 30-01-11 18:29

Den 30/01/11 14.09, Hauge skrev:

> Øl skal ikke være koldt, det skal have den temperatur der passer til
> stilen. Det kan være koldt, men også lunken.

Nemlig ja!
Helt fint med en kold Hof eller Tuborg, men skal man have en øl med
nosser og farve, så snakker vi imho om noget der ligner stuetemperatur.

En ef de mest ekstreme øl jeg har smagt er Mikellers Black, og den er
storslået i alle ordets betydninger når man får den ved stuetemperatur.

Jeg var engang hjemme hos en anden ølentusiast, og han serverede den fra
køleskabet... Nøj, at sådan en kæmpeøl kan blive så tam i smagen...

Hver sin temperatur til hver sin øltype

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-01-11 18:20

meddelelse news:4d4447e7$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ................men som jo nok skal til Sommerfest og grillparty på Fur,
> med Kim Og Hallo 22/7-2011 - efter 36 år
>
> Hilsen Åge

Pas nu på med at invitere fremmede mænd til øen, det kan jo være at den
nikotinfarvede grillmutter svigter dig og kaster sig over en af gæsterne

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-11 18:25

> Pas nu på med at invitere fremmede mænd til øen, det kan jo være at
> den nikotinfarvede grillmutter svigter dig og kaster sig over en af
> gæsterne

Rolig nu Allan, jeg er ved at overtale fruen til at vi laver en ekskursion
til verdensbegivenheden, så jeg har anstandsdame med..

Venligst
Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 14:12

> [...]
>
> Pas nu på med at invitere fremmede mænd til øen, det kan jo være at den
> nikotinfarvede grillmutter svigter dig og kaster sig over en af gæsterne

Jamen det gør da ikke noget... Han ved jo godt, han kun er Vera's vinterven
)

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-11 18:23

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> ................men som jo nok skal til Sommerfest og grillparty på Fur,
> med Kim Og Hallo 22/7-2011 - efter 36 år

Men min yngste dreng på 20 var på Fur forrige sommer med gymnasiet på
fossil-ekspedition i moleret. Han havde til formålet lånt sin fars
originale Picard geologhammer. Lidt nørd er man vel altid

Venligst
Lars

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-01-11 20:28

> Men min yngste dreng på 20 var på Fur forrige sommer med gymnasiet på
> fossil-ekspedition i moleret.

Fandt han så Åge?

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-11 20:37

> Fandt han så Åge?

Nu er forstenet vel ikke det samme som forbenet, vel?

stenet hilsen
Lars

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-01-11 18:18

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Nostalgisk hilsen
> Lars, som ikke har været på Fur siden 1975

Du er ikke gået glip af noget, der gik tiden i stå for 60 år siden