Herlige vejstrækninger at gæste ?
Fra : Ukendt

Dato : 28-01-11 21:06

Ja - hvad er nu det ?

Efter man lige her i sit nordvestsjællandske skjul har sagt pænt
farvel til en anden skribent her fra gruppen, og småhygget sig over
han har været ude og teste den strækning jeg selv finder uhyre god til
at teste sin bil af på (og sine nerver) - må jeg lige høre folket :

Kender i til sjovere strækninger med alle mulige besynderlige sving,
end strækket fra Uggerløse til Mørkøv ?

Og til den gode Hr. Bærentsen : håber du finder vel hjem :)

( Fin lille Punto ! )

--
Jan_stevns

pt i flyverskjul :)

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-01-11 21:15

On Fri, 28 Jan 2011 21:06:27 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>at teste sin bil af på (og sine nerver) - må jeg lige høre folket :
>
>Kender i til sjovere strækninger med alle mulige besynderlige sving,

Jeg har været på de kanter iført egen Punto - noget med en ejer af
bernerSennen deroppeomkring. Og hvad specielt er der ved den? Det er
da bare at træde på rattet og dreje på speederen ,-))

>Og til den gode Hr. Bærentsen : håber du finder vel hjem :)
>
>( Fin lille Punto ! )

Yep - sådan nogle er helt fine, bare ikke velset i bilkredse. Det er
jo en Fiat ) Havde Audi lavet den samme lille pragtdiesel som jeg
har - havde det været en ikon )

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-11 21:31

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Jeg har været på de kanter iført egen Punto - noget med en ejer af
>bernerSennen deroppeomkring. Og hvad specielt er der ved den? Det er
>da bare at træde på rattet og dreje på speederen ,-))

Åehh du - jeg kan ikke mindes en anden strækning med ligeså mange
sving og bakker.

>Yep - sådan nogle er helt fine, bare ikke velset i bilkredse. Det er
>jo en Fiat ) Havde Audi lavet den samme lille pragtdiesel som jeg
>har - havde det været en ikon )

Tænkeligt - men jeg kom til at hulke af grin da jeg lå bag en Audi A2
idag - fyfasan den er klein, og åbenbart sløv, en Smart fes da udenom
den som en mis :)

(Uffe's er vist da en bangziner)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-01-11 21:36

On Fri, 28 Jan 2011 21:30:37 +0100, jan_stevns wrote:

>Åehh du - jeg kan ikke mindes en anden strækning med ligeså mange
>sving og bakker.

Ja, ja - jeg sad også og drømte om lillebrors Mascot iklædt 1275
maskine - den kunne det der pis ) Men Pluto skulle bare stille og
roligt derop - højre forsæd har det med at knirke så underligt, hvis
man "leger" )

>Tænkeligt - men jeg kom til at hulke af grin da jeg lå bag en Audi A2
>idag - fyfasan den er klein, og åbenbart sløv, en Smart fes da udenom
>den som en mis :)
>
>(Uffe's er vist da en bangziner)

Uffes er så vidt vides en 1.sløv bangzin. Der er squ'tte mange af de
der bangzinere der kommer med hvis jeg kalder på maskinmesteren og
giver en direkte ordre! Godt nok har den ikke alverdens mange krikker,
men de er hjemme allesammen, hele tiden - skal ikke hentes først i
form af nedgearinger og råben på snoninger.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-11 21:49

> [...]

>maskine - den kunne det der pis ) Men Pluto skulle bare stille og
>roligt derop - højre forsæd har det med at knirke så underligt, hvis

Hvis højre forsæde knirker underligt, er det fordi du glemte at læsse
fruen af derhjemme !

> [...]
>men de er hjemme allesammen, hele tiden - skal ikke hentes først i
>form af nedgearinger og råben på snoninger.

Jamen ..... nu jeg pt tøffer lidt i et turbodiesel motoriseret
hønsehus, må jeg vist give dig ret - trækket er der, men ikke ligeså
hurtigt skiftende.

Kan sgu bedre lide følelsen når en Scorpio laver kickdown og lufter ud
i stalden

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-01-11 21:51

On Fri, 28 Jan 2011 21:49:02 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>hurtigt skiftende.
>
>Kan sgu bedre lide følelsen når en Scorpio laver kickdown og lufter ud

Puntoen kan da ikke følge alt - men hvis folk tror det er en
bangzin-Pluto de har bagved bliver de nogenting overrasket. Husker da
en Getz-diesel-chafut der sad med hængende underkæbe, da hans svip ud
i ydersporet da der blev tre spor blev til ganske mange vognlængder
bagud. (ham foran kørte Porsche 911 og trådte på apparatet lige
pludselig, så der var fri bane)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-01-11 22:25

On Fri, 28 Jan 2011 21:51:27 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>i ydersporet da der blev tre spor blev til ganske mange vognlængder
>bagud. (ham foran kørte Porsche 911 og trådte på apparatet lige

BTW - er der noget galt deroppe i Berner-land?

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 28-01-11 23:21

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>BTW - er der noget galt deroppe i Berner-land?

næeh - det tror jeg da ikke

(dropper dig lige en mail)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-01-11 23:22

On Fri, 28 Jan 2011 23:21:12 +0100, jan@froerup.dk wrote:

>næeh - det tror jeg da ikke
>
>(dropper dig lige en mail)

Det gør du bare.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-01-11 11:03

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har været på de kanter iført egen Punto - noget med en ejer af
> bernerSennen deroppeomkring. Og hvad specielt er der ved den? Det er
> da bare at træde på rattet og dreje på speederen ,-))

Er det hvad der i daglig tale hedder: At tage benene på nakken?

> Yep - sådan nogle er helt fine, bare ikke velset i bilkredse. Det er
> jo en Fiat ) Havde Audi lavet den samme lille pragtdiesel som jeg
> har - havde det været en ikon )

Den opfylder sit formål til UG med både kryds og slange

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-01-11 17:51

On Sat, 29 Jan 2011 11:02:47 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Er det hvad der i daglig tale hedder: At tage benene på nakken?

Minder lidt om brugsanvisningen til en trillebør.
"Man stiller sig med benene mellem armene, fatter armenes ender og
løfter benene fra jorden og går" )

>Den opfylder sit formål til UG med både kryds og slange

Det er formodentlig ikke verdens bedste dieselmaskine - men jeg har
altid været glad for biler, der ikke nødvendigvis skal køres op gennem
omdrejningsskalaen for at arbejde. Den slags er såmænd også sjove, men
Puntoen har den charme at den klarer tomgang i 1,2,3 og 4. gear uden
at kny. Meget lækkert ved køkørsel. Den er så ikke skidemeget for at
tage mange omdrejninger - jeg har det fint med det, andre vil kalde
den kedelig.
At den så tillader sig at bruge 10-20 % MINDRE end EU-normen
forudsiger er i disse tider et pænt plus.

Fra : Mikael

Dato : 28-01-11 15:30

On 28 Jan., 21:06, jan_stevns wrote:
> [...]
> at teste sin bil af på (og sine nerver) - må jeg lige høre folket :
>
> Kender i til sjovere strækninger med alle mulige besynderlige sving,

Nu kender jeg ikke den omtalte strækning, men min egen favorit er
ruten fra Ledøje til Sengeløse gennem Nybølle. Har du trang til en
kilder i maven og lidt airborne tid skal du lige slå et smut ud af
Edelgavevej og kommer du fra syd kører du over toppen og vender et
stykke nede af vejen. Skal det være rigtigt sjovt kræver det en
hjælper på toppen til at give tegn hvis der kommer modkørende. Er
vejen fri og du kører sydpå skal du kun op på tilladte 80m/t og der er
luft under alle fire hjul når du ryger over toppen.

Helt generelt er der mange "gode" veje i dette område, men den
strækning jeg beskriver er der mange fede sving, med gode
oversigtsforhold når ikke kornet er blevet for højt.

Mikael

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-01-11 10:35

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

strækning jeg beskriver er der mange fede sving, med gode
oversigtsforhold når ikke kornet er blevet for højt.

Hvis det er ens første tur ad den omtalte vej og den oven i købet foregår
efter mørkets frembrud,
kan en gps skærm være meget god til at holde hastigheden nede,
så svingene ikke skal lige pludselig vælter bilen om på siden (på marken)

Sjov vej

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Jens Olsen

Dato : 29-01-11 14:22

On Sat, 29 Jan 2011 10:35:07 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>kilder i maven og lidt airborne tid skal du lige slå et smut ud af
>Edelgavevej og kommer du fra syd kører du over toppen og vender et

I er sgu' da ikke for kloge. Det er jo der på de små veje vi ligger og
cykler for at være i fred for hurtige biler. Kan I ikke køre ræs ude
på motorvejene?

Jens

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-11 14:54

On Sat, 29 Jan 2011 14:21:35 +0100, Jens Olsen <ingen@spam.invalid>
wrote:

>I er sgu' da ikke for kloge. Det er jo der på de små veje vi ligger og
>cykler for at være i fred for hurtige biler. Kan I ikke køre ræs ude
>på motorvejene?

>--

Det vil jeg godt imødekomme.

Det eneste jeg beder dig om, er en tilvænningsperiode. Jeg kunne
forestille mig en periode på samme længde som cyklister har behov for,
for at indse at hvis de er til ulempe skal de ikke køre to ved siden
af hinanden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jens Olsen

Dato : 29-01-11 16:32

On Sat, 29 Jan 2011 14:53:56 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>forestille mig en periode på samme længde som cyklister har behov for,
>for at indse at hvis de er til ulempe skal de ikke køre to ved siden

De fleste gange cykler jeg alene (så slipper man for at vente på de
sløve padder - he) men ellers rykker jeg altid ind.

Noget andet er når jeg køre i min lille pis-potte af en bil. Der
fylder jeg jo helt unødvendigt med to lænestole og en sofa, selv om
jeg også altid her helst kører alene.

For øvrigt synes jeg da det er ganske festligt at se (fra bilen) når
jeg møder et hold cykelryttere, men det er nok også fordi jeg selv
kører ligeså meget på cykel som i bil.

Ligesom jeg også nyder at møde veteranbiler derude, selv om de måske
også kan være lidt i vejen.

Vejene er jo ikke en racerbane (selv om det kan være sjovt - det ved
jeg sgu' godt)

Jens

Fra : Mikael

Dato : 28-01-11 15:32

On 28 Jan., 21:06, jan_stevns wrote:

> Kender i til sjovere strækninger med alle mulige besynderlige sving,
> end strækket fra Uggerløse til Mørkøv ?

Skal det være sjovt men uden sving skal du forbi Fægyden ved
Hareskoven, det kilder

Mikael

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-01-11 10:52

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> [...]
> at teste sin bil af på (og sine nerver) - må jeg lige høre folket :
>
> Kender i til sjovere strækninger med alle mulige besynderlige sving,

Der blev kastet Mange_ blikke på gps-skærmen for at se hvordan næste sving
kunne forventes at blive
(læs: hvor meget skulle hastigheden sættes ned)

> Og til den gode Hr. Bærentsen : håber du finder vel hjem :)

Jo, Esbjerg kunne da findes.

> ( Fin lille Punto ! )

Det har du ret i, den bedre halvdel er også ret glad for den

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leif Neland

Dato : 29-01-11 11:02

Den 29-01-2011 10:52, Uffe Bærentsen skrev:

> Der blev kastet Mange_ blikke på gps-skærmen for at se hvordan næste sving
> kunne forventes at blive
> (læs: hvor meget skulle hastigheden sættes ned)

Man mangler en co-driver-stemme til GPS: "Om 300m 120 grader til højre
klasse 3", eller hvad det nu var rally-programmet på pc'en sagde.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-01-11 20:28

"jan_stevns" skrev i meddelelsen
> [...]
> at teste sin bil af på (og sine nerver) - må jeg lige høre folket :
>
> Kender i til sjovere strækninger med alle mulige besynderlige sving,

Nürburgring :)

http://campingogbil.dk/2010_nurburgring.html

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 30-01-11 21:04

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev :

>Nürburgring :)
>
>http://campingogbil.dk/2010_nurburgring.html

mjoehhh - nu tænkte jeg mere lokale strækninger :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-01-11 21:18

On Sun, 30 Jan 2011 21:04:27 +0100, jan@froerup.dk wrote:

>mjoehhh - nu tænkte jeg mere lokale strækninger :)

Turen mellem Nr. Dalby og Ejby har nu også sine udfordringer - ikke
helt så tætte, men spooky sving, hvor vejen kan hælde forkert.
Måske derfor vi ser et hav motorcykler i sæsonen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-02-11 02:27

<jan@froerup.dk> skrev i meddelelsen

> mjoehhh - nu tænkte jeg mere lokale strækninger :)

Netop!

Men jeg kan da godt se når man ikke er landfast med resten af landet, så
bliver det hurtigt ret lokalt :)