Anne Dorte Michelsen
Fra : Henning Jensen

Dato : 28-01-11 17:55

En bid af et nummer fra Anne Dorte Michelsens nye album, som først
udkommer den 7. marts, er lagt på YouTube.
Det må være SONY selv der har uploadet, ellers havde de formentlig fået
klippet fjernet.
Jeg må erkende, at hun tidligere har lavet noget jeg synes om, men er
dette godt eller skidt? Er det noget nyt?
Det er svært at bedømme ud fra klippet.

http://www.youtube.com/watch?v=gH61cqwD-uY

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-11 19:03

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg må erkende, at hun tidligere har lavet noget jeg synes om, men er
> dette godt eller skidt? Er det noget nyt?

Tja, vi må vel vente på resten, før vi får svaret :)

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-01-11 19:26

Den 28-01-2011 19:02, Benny Mortensen skrev:

> Tja, vi må vel vente på resten, før vi får svaret :)

En meget indsigtsfuld bemærkning!!!
Jeg fiskede selvfølgelig efter om nogen havde hørt mere af CD'en, uden
direkte at skrive det.
Ofte har nye CD'er det med "at dukke op" før de er blevet udgivet.

Nu mangler der kun Åge, til også at komme med en "klog" kommentar.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-11 19:54

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg må erkende, at hun tidligere har lavet noget jeg synes om, men er
> dette godt eller skidt? Er det noget nyt?

For mig at høre, ligner det alt det andet hun har lavet. I bedste 80'er
singer-songwriter-stil, som tiden for længst er løbet fra, keder hun os igen
til døde med pseudu-underfundige tekster, og de samme akkorder som i alle de
andre numre hun har frembragt. Ikke min kop te.
ADM døde som kunstner sammen med Tøsedrengene.

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-01-11 20:03

Den 28-01-2011 19:54, Alex Linaa skrev:

> [...]
> andre numre hun har frembragt. Ikke min kop te.
> ADM døde som kunstner sammen med Tøsedrengene.

Det er lidt det jeg frygter, selv om der loves fornyelse.
Jeg skal bruge en gave om en god uges tid, og dette var et oplagt emne,
hvis CD'en "lovede godt".
Men uden at kunne høre mere end dette brudstykke, eller andres mening,
vil jeg ikke bestille den.

Tak.
Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 29-01-11 00:21

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvis CD'en "lovede godt".
> Men uden at kunne høre mere end dette brudstykke, eller andres mening, vil

Sorry men hun har aldrig lydt eller lovet godt.
Hun var bare heldig og red med på en eller anden kvindepolitisk bølge i
70'rne og 80'rne.
En del mænd, der åbenbart var blevet pisket med skyldfølelser red med på
bølgen.
Håber mændene er kommet sig. :)
Maria Bramsen derimod var for sej.
http://www.youtube.com/watch?v=qEZ0j5DG7rE

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-01-11 01:10

Den 29-01-2011 00:21, P.Petersen skrev:

> [...]
> 70'rne og 80'rne.
> En del mænd, der åbenbart var blevet pisket med skyldfølelser red med på

Det er bl.a. mig!!!

> Håber mændene er kommet sig. :)

Åbenbart ikke.:-|

> Maria Bramsen derimod var for sej.
> http://www.youtube.com/watch?v=qEZ0j5DG7rE

Der kan jeg jo ikke være uenig med dig. Og heller ikke angående Rie
Rasmussen.

Hvad jeg er fascineret af ved Anne Dorthe Michelsen, er hendes evner som
multikunstner, samt hendes vilje til at blive ved. Men også nogle af
hendes sange.
Det er ikke kun fordi jeg er kæmpestor Halfdan Rasmussen fan, men jeg
synes f.eks. ganske godt om dette nummer - og jeg synes at hendes sang
passer godt til teksten:

http://www.youtube.com/watch?v=HsPADoOGSCo&feature=related

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 29-01-11 01:41

> [...]
> Det er ikke kun fordi jeg er kæmpestor Halfdan Rasmussen fan, men jeg
> synes f.eks. ganske godt om dette nummer - og jeg synes at hendes sang

Ok Henning.
Der hvor vores vande skilles. LOL. :)
Det jeg ikke kan holde ud ved Anne Dorthe er lige netop al korrektheden, al
pænheden.
Ved godt at det var/er pænt politisk og (i mine øjne) småborgerlig
korrekthed.
Men sådan er jeg ikke indrettet.
Og hvis vi glemmer det og koncentrerer os om det kunstneriske, så er der
(stadigvæk i mine øjne)
ikke meget tilbage.
Min søde datter synger sgu bedre end Anne Dorthe.
Jeg tænker, at hun var heldig, at ride med på en bølge, der blomstrede i
80'rne.
Ligesom f. eks. Søs Fenger.

But anyway.
Go München!

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-01-11 02:07

Den 29-01-2011 01:41, P.Petersen skrev:

> [...]
> Min søde datter synger sgu bedre end Anne Dorthe.
> Jeg tænker, at hun var heldig, at ride med på en bølge, der blomstrede i

Hvorfor skal din vrede nu gå ud over Søs Fenger?

http://www.youtube.com/watch?v=-ggDsPAY8WY&feature=related

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 29-01-11 02:24

> Hvorfor skal din vrede nu gå ud over Søs Fenger?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=-ggDsPAY8WY&feature=related
>
> Henning.

Hej der Henning.
Sorry, hvis du tror jeg er vred.
Bilder mig selv ind, at jeg er er coool. Lol.
I mine ører er Søs også et (sorry) nosseløst 80'er produkt.
Men ok hun var dygtig til, at ride med på bølgen.
Hvis jeg endelig skal give hende lidt kredit, er det med Ticket to peace,
sammen med Moonjam, som jeg desværre ikke kan finde på Tuben.
Men er sikker på, at du og de fleste her kender sangen.
Så du må nøjes med Moonjam.
http://www.youtube.com/watch?v=sUisgPi-83A

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 29-01-11 00:15

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> alle de andre numre hun har frembragt. Ikke min kop te.
> ADM døde som kunstner sammen med Tøsedrengene.

I mine ører har hun sgu altid været død rent musikalsk.
:(

Med morbid hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 29-01-11 00:30

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> I mine ører har hun sgu altid været død rent musikalsk.
> :(
>
> Med morbid hilsen
> Pelle

Her er der sgu da liv.
Stadig i røvballegenren.
Men udstråling, nærvær og personlighed.
http://www.youtube.com/watch?v=vbtE7-vYJj4&feature=related
Selv Aage kan sikkert ikke undgå, at mærke plastikken smelte væk. Lol.
Sorry Aage. Du er for fed på din egen eksentriske måde.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 29-01-11 00:40

> [...]
> Selv Aage kan sikkert ikke undgå, at mærke plastikken smelte væk. Lol.
> Sorry Aage. Du er for fed på din egen eksentriske måde.

Lige den her til Aage og selvfølgelig også alle jer andre musikfreaks.
Sjovt at se og høre al den energi, der er her.
Alle der skriver her brænder for og elsker musik.
Og uanset alle uenighederne og diskussionerne eller netop derfor er det her
vist en af de få News Groups, der stadig er levende og i udvikling.
Og vi tævede Spanien.
http://www.youtube.com/watch?v=sP8bMSqYCuA&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-11 13:45

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> I mine ører har hun sgu altid været død rent musikalsk.
> :(
>
> Med morbid hilsen
> Pelle

Det er så nok ikke så underligt. Så det kan vel ikke undre nogen,
at jeg er da nødt til at skal have den, for at holde samlingen vedlige..
Anne Dorte er bare FED, den magre benrad

M.V.H....Benny..

Fra : P.Petersen

Dato : 29-01-11 00:34

> [...]
> Jeg må erkende, at hun tidligere har lavet noget jeg synes om, men er
> dette godt eller skidt? Er det noget nyt?

Her er vist arvtagerne efter Tøsedrengene.
1000 gange bedre.
Nerve, dygtighed, sex og sødme.
Lol, jeg bliver vist lidt nostalgisk.
http://www.youtube.com/watch?v=2VkQTvbMvOc&feature=related