Fredagsrace igen ;-(
Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-01-11 19:23

Så kommer vi alle pænt tøffende i tre rækker på Køge Bugt. Der er kø.
I nødsporet står en bil med alarmblink. Jeg er vel ud for den med 20
km/t og ham bagved er helt oppe i måsen. Så opdager jeg i nødsporet en
Audi A3 som kommer farende - han fiser bare ud med hornet i bund og
presser "min bagmand" ½ vognbane ud så han kan komme forbi havaristen.
Så ind i nødsporet igen og videre derud af.
Jeg må huske at tage to mere af de blå og tre mere af de gule piller
før jeg kører hjem om fredagen - så kan det være dikkeværket også
overlever næste fredag )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-01-11 19:44

On Fri, 28 Jan 2011 19:23:03 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg må huske at tage to mere af de blå og tre mere af de gule piller
>før jeg kører hjem om fredagen - så kan det være dikkeværket også

Du må have overset den hvide dug!

Manden har utvivlsomt kørt udrykningskørsel. Ivan, der er jo ikke tale
om en tilfældig lastbilchauffør, her.

Jeg er flere gange som trådstarter blevet overrasket over det endelige
udfald af tråden. Det vil du også blive - tror jeg.

Du har jo siddet og været uopmærksom, mand! Du har måske fokuseret på
havaristen, eller siddet og pustet dig op over ham bagved der ikke
holder tilstrækkelig afstand.

Mere uforstandige bilister end dig kunne måske sågar finde på at sidde
og fifle med mobilos, og kvinder med spartelmasse og facademaling.

Hvorom alt er, så har I allesammen overset en udrykningskørsel. Det
har I fordi al min erfaring fra denne gruppe siger mig, at det er
ulovligt at køre som af dig beskrevet af den der chauffør i A3'eren.
Derfor min konklusion. .o)

Hvorvidt du skal fortsætte medicineringen, eller evt. have hævet
disis, skal jeg ikke kloge mig på. Jeg synes dog at det er bekymrende
at du øjensynligt ikke kan klare mosten på "Bugten" uden stimuli.

Har du ikke en mulighed for flex, eller natarbejde? Trafikken er lidt
anderledes på andre tider af døgnet.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-01-11 19:55

On Fri, 28 Jan 2011 19:43:47 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Du må have overset den hvide dug!

Hej, Folmer - rart at høre fra dig. Der var ingen hvid dug - det nåede
jeg dog at observere sammen med noget 2x430 på bageste møgbeskidte
nummerplade.

>Manden har utvivlsomt kørt udrykningskørsel. Ivan, der er jo ikke tale
>om en tilfældig lastbilchauffør, her.

Nææh, de var ude i 3. spor - i hvert fald et par stykker )

>Jeg er flere gange som trådstarter blevet overrasket over det endelige
>udfald af tråden. Det vil du også blive - tror jeg.

Næh - jeg tvivler. Jeg formoder vi ender i noget om at flette sent
eller tågelys

>Du har jo siddet og været uopmærksom, mand! Du har måske fokuseret på
>havaristen, eller siddet og pustet dig op over ham bagved der ikke
>holder tilstrækkelig afstand.

Jeg må indrømme jeg kiggede på bremselysene forude et kort øjeblik og
bemærkede så udviklingen i højre sidespejl. Så ja - jeg blev lidt
overrasket. Måske burde jeg have været forberedt, da en Passat var
blæst forbi ½ minut før.

>Mere uforstandige bilister end dig kunne måske sågar finde på at sidde
>og fifle med mobilos, og kvinder med spartelmasse og facademaling.

Det første mås man jo ikke - og den sad uberørt i den håndfri. Det
andet - doooh, det ville nok være skilsmissegrund, det har jeg ikke
lige råd til )

> [...]
>har I fordi al min erfaring fra denne gruppe siger mig, at det er
>ulovligt at køre som af dig beskrevet af den der chauffør i A3'eren.

Jow - det er nok ulovligt. Og da der helt klart ligger et sygehus ved
Vallensbæk afkørslen tror jeg på din forklaring )

>Hvorvidt du skal fortsætte medicineringen, eller evt. have hævet
>disis, skal jeg ikke kloge mig på. Jeg synes dog at det er bekymrende
>at du øjensynligt ikke kan klare mosten på "Bugten" uden stimuli.

De sidste par fredage har sq taget noget på helbredet - enten kører de
som idioter eller også som Schumachere på steroider - iført C1. Det
rykker! for vildt! )

>Har du ikke en mulighed for flex, eller natarbejde? Trafikken er lidt
>anderledes på andre tider af døgnet.

Jeg tror chefen synes det er en god ide, at et 2-mands hold møder
samtidigt. Det behøver jeg ikke engang foreslå - jeg kender svaret
)

Fra : Leif

Dato : 28-01-11 20:47

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Stoler så meget på min TomTom, at jeg er sikker på, jeg var
kørende mellem Århus og Horsens, ellers ville jeg lægge
hovedet på blokken på, at vi måtte have kørt samme strækning.

For hel**de en flok idioter - hele vejen mellem Aarhus og
Ejer Bavnehøj lå 99% af alle personbiler i venstre bane.
Og de lå ikke bag ham, der kørte strækningen med venstre blink tændt.
Den sidste % var så de 3 stykker, der desværre lavede numrene
med nødsporet, samt en selv ,der bare nød det hele glide alligevel.

Tæskelækkert at have højre spor for sig - bortset fra
de flinke lastvognschauffører, der ikke lavede en eneste
elefant imens, selvom jeg lige der savnede en enkelt eller to.

..Jo indrømmet, så bliver der nok overhalet lidt indenom -
det føles slet ikke forkert sådan en dag.
Hvon er det lige med langsomkørende i flere baner?
Er 80 i venstre bane ikke langsom, når næsten samme
fart kan holdes i højre?

Forsat god weekend.

Mvh Leif
Der lige har bestilt årets bil med 150hker.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-01-11 21:40

On Fri, 28 Jan 2011 20:47:16 +0100, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
wrote:

>Tæskelækkert at have højre spor for sig - bortset fra
>de flinke lastvognschauffører, der ikke lavede en eneste
>elefant imens, selvom jeg lige der savnede en enkelt eller to.

>--

Det må de jo ikke på den strækning.

Skal jeg iøvrigt forstå din udtalelse derhen, at en enkelt lastbil
eller to godt kan virke positivt adfærdsregulerende?

> [...]

>det føles slet ikke forkert sådan en dag.
>Hvon er det lige med langsomkørende i flere baner?
>Er 80 i venstre bane ikke langsom, når næsten samme

Er det ikke noget med at når farten er bestemt af de forankørende, så
er der tale om køkørsel, uanset den aktuelle hastighed?

>--

>Forsat god weekend.

>--

Tak, og i lige måde.

>--
>Mvh Leif
>Der lige har bestilt årets bil med 150hker.

>--

Tillykke med det. Det er Fårdvognen, ikkesandt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-01-11 21:34

On Fri, 28 Jan 2011 19:54:32 +0100, Ivan Madsen
> [...]

>Hej, Folmer - rart at høre fra dig. Der var ingen hvid dug - det nåede
>jeg dog at observere sammen med noget 2x430 på bageste møgbeskidte

Ved nærmere eftertanke mener jeg at kunne huske, at jeg på
Statsradiofoniens kanal 4 hørte om en spøgelsesbilist i netop det
område. Både Passat'en og Audi'en har da været skrækslagne. De har
simpelthen været på flugt!

>--

>Nææh, de var ude i 3. spor - i hvert fald et par stykker )

>--

Det er fuldstændigt unødvendigt at du lader dig rive med af en
tilfældig stemning.

>--

>Næh - jeg tvivler. Jeg formoder vi ender i noget om at flette sent
>eller tågelys

>--

Det er en konstant risiko som man nok må lære at leve med. de der
tågelys, er det dem foran eller bagpå?

> [...]

>bemærkede så udviklingen i højre sidespejl. Så ja - jeg blev lidt
>overrasket. Måske burde jeg have været forberedt, da en Passat var

In my best school-english:

I thought it enough.

> [...]

>Det første mås man jo ikke - og den sad uberørt i den håndfri. Det
>andet - doooh, det ville nok være skilsmissegrund, det har jeg ikke

Ud af skabet med dig. .o))

>--

>Jow - det er nok ulovligt. Og da der helt klart ligger et sygehus ved
>Vallensbæk afkørslen tror jeg på din forklaring )

>--

Der ligger noget galf-klub i det område. Det har nok været lige før
lukketid.

> [...]

>De sidste par fredage har sq taget noget på helbredet - enten kører de
>som idioter eller også som Schumachere på steroider - iført C1. Det

De der C1'ere har jeg gonnok også respekt for!! Min overbo har
sådan én som konebil. Spændende når den kommer hjem om eftermiddagen.

Vi kalder iøvrigt dem ovenpå Kansas City Stompers. De er ikke
udprægede tågængere.

> [...]

>Jeg tror chefen synes det er en god ide, at et 2-mands hold møder
>samtidigt. Det behøver jeg ikke engang foreslå - jeg kender svaret

Og den anden herre dyrker ikke samkvem med "Bugten"?? Eller er han
bare bedre udrustet, nervemæssigt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-01-11 21:42

On Fri, 28 Jan 2011 21:33:43 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>

> [...]
>Statsradiofoniens kanal 4 hørte om en spøgelsesbilist i netop det
>område. Både Passat'en og Audi'en har da været skrækslagne. De har

Den kørte den anden vej og var afblæst på det tidspunkt )

>Det er fuldstændigt unødvendigt at du lader dig rive med af en
>tilfældig stemning.

Jeg så TV igår - og'eh har ikke skrevet om det herinde, så'ehh. Jeg
har endda fået begge blink fra en LKW fordi jeg gav ham rum i dag.
Jow, jow ! )

<...>

>Det er en konstant risiko som man nok må lære at leve med. de der
>tågelys, er det dem foran eller bagpå?

Det må tiden vise!

>In my best school-english:
>
>I thought it enough.

Hvordan er det lige ordet thought og din hjernevirksomhed (eller
mangel på samme) hører hjemme i samme sætning? ))

<...>

>Ud af skabet med dig. .o))

Okay - der var en blondine iført A8 i midterbanen der også lige skulle
studeres, nå! )

<...>

>Og den anden herre dyrker ikke samkvem med "Bugten"?? Eller er han
>bare bedre udrustet, nervemæssigt?

Han er sq tilstrækkeligt udfordret nervemæssigt - han skal med
kystbanen hver morgen fra Helsingør )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-01-11 21:56

On Fri, 28 Jan 2011 21:42:01 +0100, Ivan Madsen
> [...]

><...>

>Den kørte den anden vej og var afblæst på det tidspunkt )

Det er ikke sikkert de har hørt ordentligt efter.

> [...]

>Jeg så TV igår - og'eh har ikke skrevet om det herinde, så'ehh. Jeg
>har endda fået begge blink fra en LKW fordi jeg gav ham rum i dag.

Ja, det TV er både godt og ondt. De bringer mestendels det der passer
i deres eget kram.

> [...]

>Hvordan er det lige ordet thought og din hjernevirksomhed (eller
>mangel på samme) hører hjemme i samme sætning? ))

Mobning!!! Jeg vil gå så vidt som til at kalde det grovmobning.

>--

>Okay - der var en blondine iført A8 i midterbanen der også lige skulle
>studeres, nå! )

>--

Og så har der vel også været en Netto-bil et eller andet sted i
nærheden, så du måske har været på nippet til at tvivle på, om
underbukserne var rummelige nok til at rumme resultatet af en nervøs
tarm.

Nåja, så har han nok at se til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-01-11 22:16

On Fri, 28 Jan 2011 21:56:18 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>

>Det er ikke sikkert de har hørt ordentligt efter.

Nej, stereoen spillede sikkert for højt.

>Ja, det TV er både godt og ondt. De bringer mestendels det der passer
>i deres eget kram.

Jeg har som sagt ikke givet udtryk for min mening om programmet - jeg
er ikke i tvivl om, den har fået hvad den kan bære. Men....der er jo
faldet antydninger herinde om, at det er den reelle tingenes tilstand.
Jeg tror bare stadig på det bedste i menneskeheden - og ser dem så
køre i "eco" biler med 160 i ydersporet! )

<...>

>Mobning!!! Jeg vil gå så vidt som til at kalde det grovmobning.

Hvis det er grovmobning så undskylder jeg - jeg anser dig faktisk for
et ganske fornuftigt menneske sådan helt generelt. Så'eh....det var
ikke så hårdt sagt som det var ment ))

> [...]
>nærheden, så du måske har været på nippet til at tvivle på, om
>underbukserne var rummelige nok til at rumme resultatet af en nervøs

For en gangs skyld ikke en Netto bil inden for synsvidde - vil du
forøvrigt høre om en PostDanmark bil i overhaling på indtil flere
andre lastbiler forleden?

<...>

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-11 09:06

On Fri, 28 Jan 2011 22:15:55 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>On Fri, 28 Jan 2011 21:56:18 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
><...>

>Nej, stereoen spillede sikkert for højt.

>--

Må jeg være fri! Stereoen!! Næh du, det quadrofonisk push-pull power
automatic boom boom effect fra B&O.

Middags-radioavisen har ikke været den samme siden.

> [...]

>Jeg tror bare stadig på det bedste i menneskeheden - og ser dem så
>køre i "eco" biler med 160 i ydersporet! )

Det med TV-udsendelsen kan vi vende tilbage til, hvis det bliver hot.

Hvad angår eco, så undres jeg også når jeg ser en Lupo 3L med brede
alu-sutter og optimeret udstødning. Smilet blegner dog en anelse,
når jeg tænker over at jeg er med til at financiere lortet, da det
foregår på skatteyderfinancieret billig grøn afgift.

> [...]

>Hvis det er grovmobning så undskylder jeg - jeg anser dig faktisk for
>et ganske fornuftigt menneske sådan helt generelt. Så'eh....det var

Du fortsætter bare. Så længe der ikke er tvivl om, om det er
venligtsindet, så elsker jeg mobning.

> [...]

>For en gangs skyld ikke en Netto bil inden for synsvidde - vil du
>forøvrigt høre om en PostDanmark bil i overhaling på indtil flere

Hvis det er en PostDanmark lastbil på over 3500 kg. totalvægt, så kan
jeg næsten ikke vente. .o))

Det lyder næsten som om at der kunne være et automobil fra "min"
vognmandsforretning involveret. (Max. 78 km/t.)

Til gengæld står der klart og tydeligt bag på "min" bil, at jeg
overholder fartgrænserne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-01-11 20:59

folmer@rasmussen.dk skrev:
> jeg ser en Lupo 3L med brede
> alu-sutter og optimeret udstødning.

That was a good one; du må hæve 25 øre ved kassen! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 31-01-11 12:42

> [...]
> når jeg tænker over at jeg er med til at financiere lortet, da det
> foregår på skatteyderfinancieret billig grøn afgift.

Deres afgift er jo lige steget omkring 760% da de er uden partikelfilter, så
nu er min rulleskøjte billigere i afgift.

Men sådan er det jo med alle biler - ejerafgiften er sat efter normtallene
som kun de færreste kan komme i nærheden af i praksis.

Men der er jo også store fradrag at hente på registreringsafgiften (siden
foråret 2007). Uden de afslag var smarten aldrig kommet tilbage med officiel
importør. Men vi nåede desværre lige at få C5'en leveret inden
afgiftsomlægningen. Den fik ca 13000kr i rabat på at være med
partikelfilter, have en 5 stjernet ncap test og en håndfuld airbags.

Når det nu er urealistisk at vælte afgifterne over på brændstoffet så er
ideen imho rigtig med at differentiere efter miljøbelastning. Og ham i
lupoen skal nok have bygget sit udstødningssystem om igen inden næste syn

/A