Stafetten: Ferie, vacation, urlaub osv
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-01-11 13:17

Jeg synes jeg trænger til lidt ferie, så den nye stafet skal handle om ferie

Jeg lægger selv ud med Aerosmith og "Dude Look's Like A Lady":
http://www.youtube.com/watch?v=nf0oXY4nDxE&ob=av2el
fra albummet "Permanent Vacation" fra '87.

Og så lige Ramones med "Blitzkrieg Bob":
http://www.youtube.com/watch?v=KXVhPtrU22E
fra filmen "Far's Fede Ferie" (og mange andre film)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-11 13:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg synes jeg trænger til lidt ferie, så den nye stafet skal handle om
> ferie

DR-Sommerferiebussen: http://www.youtube.com/watch?v=XfhSTwCFZUU

Vi tar på ferie, Katy Bødtker
http://danskehitlister.dk/?song_id=1031

Nu har vi fri: http://www.youtube.com/watch?v=SGQT4-DjJPQ&feature=related

School is over:
http://www.youtube.com/watch?v=qE5x2FSyI-0

Flyv til ferieland: http://www.youtube.com/watch?v=Qzpv1bEwXZc

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 24-01-11 13:56

> [...]
>
> Og så lige Ramones med "Blitzkrieg Bob":
> http://www.youtube.com/watch?v=KXVhPtrU22E
> fra filmen "Far's Fede Ferie" (og mange andre film)

Troels og Rebecca Trier med deres klassiker "Jeg er på rekreation":
http://www.youtube.com/watch?v=edjla5XvMkQ

Venligst

Kert Rats

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-11 12:33

>"Kert Rats" skrev i meddelelsen
>Troels og Rebecca Trier med deres klassiker "Jeg er på rekreation":
>http://www.youtube.com/watch?v=edjla5XvMkQ

Ja det er da noget af en ferie
Den får du stafetten for.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kert Rats

Dato : 25-01-11 16:17

> Ja det er da noget af en ferie
> Den får du stafetten for.

Jeg takker og finder snart en ny stafet.

Stay tuned ...

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 24-01-11 15:09

Hej Per

> Jeg synes jeg trænger til lidt ferie, så den nye stafet skal handle
> om ferie

Ferie, er det ikke noget kronisk at manglede ?

Her er en herlig gammel video

CLIFF RICHARD AND THE SHADOWS SUMMER HOLIDAY
http://www.youtube.com/watch?v=Gbajf_rHzys

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-01-11 16:17

> [...]
>
> Og så lige Ramones med "Blitzkrieg Bob":
> http://www.youtube.com/watch?v=KXVhPtrU22E
> fra filmen "Far's Fede Ferie" (og mange andre film)

Her er først en gammel ting, Connie Francis: Vacation
http://www.youtube.com/watch?v=g2wXGRU4mEQ

Så lidt nyere: Vampire Weekend med Holiday:
http://www.youtube.com/watch?v=vraoiVCDdaM

En anden slags ferie: Landlov i Liverpool med Jens Memphis
http://www.youtube.com/watch?v=KRSMNrdMn18

Jan

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-01-11 16:22

Per Beer Hansen skrev:

>Jeg synes jeg trænger til lidt ferie, så den nye stafet skal handle om
>ferie

The Other Ones - Holiday
http://www.youtube.com/watch?v=u1EH9vGJ2gI

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-11 17:43

> Jeg synes jeg trænger til lidt ferie, så den nye stafet skal handle om
> ferie

Så må populære tyske "Farin Urlaub" være selvskrevne

Gefährlich: http://www.youtube.com/watch?v=B807Nn0_ciE

Klasse: http://www.youtube.com/watch?v=3Q3LddsN8EU

/Alex

Fra : Kert Rats

Dato : 24-01-11 18:25

> [...]
>
> Og så lige Ramones med "Blitzkrieg Bob":
> http://www.youtube.com/watch?v=KXVhPtrU22E
> fra filmen "Far's Fede Ferie" (og mange andre film)

Ib Schønberg uforglemmelige "Den danske Sommer" fra filmen Ved Kongelunden.
Melodien hedder også Kolonihavevalsen.
Desværre kan jeg ikke finde den på Tuben, altså den rigtige version med Ib
Schønberg. Måske nogen kan hjælpe?

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-01-11 18:35

Den 24-01-2011 13:17, Per Beer Hansen skrev:
> Jeg synes jeg trænger til lidt ferie, så den nye stafet skal handle om
> ferie

3 sange sunget på fransk.

Stacey Kent er amerikaner. Men her er et nummer fra CD'en, der udkom
sidste år, hvor hun synger på fransk.
"Les vacances au bord de la mer":

http://www.youtube.com/watch?v=8KYwvnHDXLs

Så et par glemte fra fortiden.

Rika Zarai er israeler og har sunget på mange sprog.
Her "Le Temps des Vacances":

http://www.youtube.com/watch?v=lJd9WM_JsYc

Danielle Denin ved jeg ikke så meget om, udover at hun var kendt i
60'erne, og at hun har sunget et par Beatles covers. Heriblandt
"Michelle" som kan findes på YouTube. Skal det endelig være, så kan jeg
godt acceptere hendes udgave af "Michelle".
Her er hun med "Le Disque des Vacances":

http://www.youtube.com/watch?v=81AwIHnBpIc

Henning.

Fra : Carl Drud

Dato : 24-01-11 18:38

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> writes:

> Jeg synes jeg trænger til lidt ferie, så den nye stafet skal handle om
> ferie

Sex Pistols - Holidays In The Sun
http://www.youtube.com/watch?v=iB-eetwPPJA

--
Carl

Fra : Michel

Dato : 24-01-11 17:31

On 24 Jan., 13:17, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:
> Jeg synes jeg tr nger til lidt ferie, s den nye stafet skal handle om ferie

Ja, ferie kunne vi alle nok trænge til i denne grå og kolde tid, men
vi må nøjes med lidt musikalsk af slagsen...

Vengaboys ændrede destinationen til Ibiza, men her er
originalversionen fra 1975:
Typically Tropical: "Barbados" - http://www.youtube.com/watch?v=K-1QdtGxgYk

Vi bliver i troperne lidt endnu. Som enhver med god musiksmag jo ved
(jeg kunne ikke lade være , repræsenterede Gerard Joling Holland i
det internationale Melodi Grand Prix solo i 1988 og som en trediedel
af "de Toppers" i 2009:
Gerard Joling: "Ticket to the Tropics" - http://www.youtube.com/watch?v=asfwADW1xL4

Og endnu mere tropevarme (musikken er af en vis Dieter Bohlen før han
fandt på Modern Talking :
Ricky King: "Fly with me to Malibu" - http://www.youtube.com/watch?v=E8XXk_oYvNE

Mange hilsner
Michel

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-01-11 10:07

Den 24-01-2011 13:17, Per Beer Hansen skrev:
> Jeg synes jeg trænger til lidt ferie, så den nye stafet skal handle om
> ferie

I gamle dage var ferie lig med Spies, øl, helstegte pattegrise og Mallorca.
Her er Ossifar med "Vacasiones en mallorca", og det er musikken som jeg
husker den "dernede fra". :-|
Det er helt i Åge-stilen, så han har sikkert også ferieret der:

http://www.youtube.com/watch?v=lLVr5rsiHJA

En gammel populær gruppe sydpå, Formula V med "Vacaciones de Verano":

http://www.youtube.com/watch?v=7M5fgUIEhbc&feature=related

Terry Winter sang også nogle numre på spansk, men de var vel egentlig
mest beregnet på det sydamerikanske marked. Her "Fiesta de verano":

http://www.youtube.com/watch?v=tnOlzHbCPEM&feature=related

Henning.