Vild Chaufør
Fra : CL

Dato : 25-01-11 06:24

Fra : Henrik K

Dato : 25-01-11 09:07
Fra : Per Jensen

Dato : 25-01-11 10:38

On 25/01/11 06.24, CL wrote:
> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece

Mon ikke at han har for meget fart på, med sådan et tungt læs er det nok
nær umuligt at bremse i det føre med den fart på, og så er der kun et at
gøre, nemlig at undvige ?

// Per.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-01-11 17:39

On Tue, 25 Jan 2011 10:37:51 +0100, Per Jensen
<news@removethepigzapro.dk> wrote:

>Mon ikke at han har for meget fart på, med sådan et tungt læs er det nok
>nær umuligt at bremse i det føre med den fart på, og så er der kun et at
>gøre, nemlig at undvige ?

>--

Det tror jeg også er hans problem. Det er jo ikke sikkert at det er så
nemt at få øje på forhindringerne når man kommer fra den anden side.

Men han har ikke kørt efter forholdene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Steen F.

Dato : 25-01-11 20:18

Den 25-01-2011 17:38, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det tror jeg også er hans problem. Det er jo ikke sikkert at det er så
> nemt at få øje på forhindringerne når man kommer fra den anden side.

Man skulle bare mene at hans udsigt ikke fejler noget deroppe fra 1. sal.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-01-11 21:46

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke at han har for meget fart på, med sådan et tungt læs er det nok
> nær umuligt at bremse i det føre med den fart på, og så er der kun et at
> gøre, nemlig at undvige ?

Sludder med dig. Lastbilerne træder igennem sneen ned til asfalten - det har
jeg hørt rigtig mange lastbilchauffører bruge som undskyldning når de
konstant ligger i overhalingsbanen på motorvejen ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-01-11 23:07

Den 25-01-2011 21:45, Per Henneberg Kristensen skrev:

> Sludder med dig. Lastbilerne træder igennem sneen ned til asfalten - det
> har jeg hørt rigtig mange lastbilchauffører bruge som undskyldning når
> de konstant ligger i overhalingsbanen på motorvejen ...

Så meget den krænger under manøvren, så tror jeg den står nogenlunde
godt fast.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : ABJ

Dato : 25-01-11 14:19

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece
> Carsten Larsen

Han kører med samme fart som de tømmertransporter man ser i det nordlige
Sverige.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 25-01-11 23:36

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece

Total og uigenkaldelig fradømmelse af styrebrev var ikke for hård en straf
til sådan en tosse.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-01-11 04:47

Den 25-01-2011 23:36, Preben R. Sørensen skrev:
> Total og uigenkaldelig fradømmelse af styrebrev var ikke for hård en
> straf til sådan en tosse.

Sikke dog så fordømmende man kan være.

Men ok, lad os bare tage den straf i brug for fra den viste situation og
opad.

Så ville der virkelig blive god plads på vejene.

Og du kan være ganske rolig, der skal nok være lastbiler nok tilbage på
vejene til at køre ud til din lokale butik, så du ikke skal cykle ind
til nærmeste banegård for at hente dine varer.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 26-01-11 23:02

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Sikke dog så fordømmende man kan være.
>
> Men ok, lad os bare tage den straf i brug for fra den viste situation og
> opad.
>
> Så ville der virkelig blive god plads på vejene.

Altså alle kører som ham?

> Og du kan være ganske rolig, der skal nok være lastbiler nok tilbage på
> vejene til at køre ud til din lokale butik, så du ikke skal cykle ind til
> nærmeste banegård for at hente dine varer.

Mystisk argumentation.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-01-11 00:35

Den 26-01-2011 23:02, Preben R. Sørensen skrev:
> Altså alle kører som ham?

Nej, alle der kører som ham eller 'der over'.

> Mystisk argumentation.

Hvis det vi ser på videoen skal lægge grænsen for "Total og
uigenkaldelig fradømmelse af styrebrev" er der virkelig mange
personbilsbilister der ville få brug for cyklen.
De kan så trøste sig med at der også ville gå nogle lastbilchauffører
med i købet, men ikke så mange at det ville gå ud over
lokaldistributionen af almindelige dagligvarer.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-01-11 09:32

Finn Guldmann <n@a.invalid> writes:

> Sikke dog så fordømmende man kan være.
>
> Men ok, lad os bare tage den straf i brug for fra den viste situation
> og opad.

Hvad er egentligt straframmen for den slags kørsel?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-01-11 19:10

"CL" skrev i meddelelsen news:4d3e5e7f$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...

http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece

Se udsendelsen om dårlig moral blandt lastvognschauffører imorgen på DR1 kl.
20

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-01-11 19:14

On Wed, 26 Jan 2011 19:10:22 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
>
>http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece
>
>Se udsendelsen om dårlig moral blandt lastvognschauffører imorgen på DR1 kl.

Véd du noget om indholdet i den udsendelse?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Allan Møller

Dato : 26-01-11 21:38

> Véd du noget om indholdet i den udsendelse?

Så lige på teksttv at det handler om overskridelse af køre / hviletiderne i
et dansk firma (mener det var Ib Klarskov men ikke sikker)
Noget med kørsel optil 30 timer og manglende 9 timers hvil osv.

Jeg skal se det.

Allan

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-01-11 04:04

skrev i meddelelsen news:b2p0k6hf94bdpdrsup57jn4i6j00s5uvdh@4ax.com...

> Véd du noget om indholdet i den udsendelse?

Jep, der var en fyldig omtale i Nyhederne.
Udsendelsen viser også, hvorledes vognmandens disponenter presser
chaufførerne. "Klarskov" får rigtig dårlig omtale i udsendelsen med "skjult"
kamera / tlf. samtaler mv...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-01-11 09:42

"Mogens (K)" skrev i meddelelsen

> Jep, der var en fyldig omtale i Nyhederne.
> Udsendelsen viser også, hvorledes vognmandens disponenter presser
> chaufførerne. "Klarskov" får rigtig dårlig omtale i udsendelsen med
> "skjult" kamera / tlf. samtaler mv...

LOL - der blev sgu helt stille her i gruppen
Nu ruller lavinen - og dét var på tide !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-11 10:37

On Sat, 29 Jan 2011 09:42:07 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen

>LOL - der blev sgu helt stille her i gruppen
>Nu ruller lavinen - og dét var på tide !

>--

Jeg er ked af at skulle nævne det, men der sidder flere ugler ude i
mosen.

Det dukker jo nok op, hvis der bliver gjort ret meget mere stads ud af
det.

Hovedpersonen og den anden chauffør er svigerfar/svigersøn. Så bliver
der mumlen i rækkerne da den unge bliver fyret for uduelighed. Bl.a.
har han flere gange tabt hjul, p.gr.a. mangel på efterspænding.

Sådan noget skal naturligvis hævnes.

Hovedpersonen selv er indebrændt, fordi han ikke som flere af de andre
chauffører må tage lastbilen med hjem. Det må han ikke fordi han er
ansat med tilskud p.gr.a. leddegigt. Derfor er det ikke smart at have
lastbilen holdende ude hos ham, hvis han pludselig skulle få et
tilbagefald.

Den vej er der såmænd stof nok til et stykke tid, og som jeg tidligere
har nævnt, så er TV-udsendelser ikke så sjældent enormt enøjede.

Du kommer bare med noget fornuftig argumentation, Mogens. Så skal jeg
se hvad jeg kan komme med af modargumentation.

PS.:

Der er skud-og nagelfaste beviser på, at den omtalte 30 timers tur er
direkte opspind.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-01-11 11:23

skrev i meddelelsen news:25n7k6917ljeiha6mg8vqjkm3rirktfs47@4ax.com...

> Jeg er ked af at skulle nævne det, men der sidder flere ugler ude i mosen.
> Den vej er der såmænd stof nok til et stykke tid, og som jeg tidligere
> har nævnt, så er TV-udsendelser ikke så sjældent enormt enøjede.

Jeg er jo helt enig i, at alt ska frem

> Du kommer bare med noget fornuftig argumentation, Mogens. Så skal jeg
> se hvad jeg kan komme med af modargumentation.

125 lastbiler blev forleden nat stoppet og der blev udskrevet 100 bøder.
Det er sgu ikke iorden !

> Der er skud-og nagelfaste beviser på, at den omtalte 30 timers tur er
> direkte opspind.

Ringe research af TV, IMO

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-11 11:36

On Sat, 29 Jan 2011 11:22:33 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>Jeg er jo helt enig i, at alt ska frem

>--

Der er også nok at tage fat på. Jeg er bare imod at TV stadig har så
meget tag i folk, at de tror at alt hvad der ses i TTV er den
endegyldige sandhed.

>--

>125 lastbiler blev forleden nat stoppet og der blev udskrevet 100 bøder.
>Det er sgu ikke iorden !

>--

Nej, det er det bestemt ikke. Og nu kommer de traditionelle razziaer
mod skibusserne, og så dukker der endnu mere griseri frem.

>--

>Ringe research af TV, IMO

>--

Njjjaaaaaaeee. De stopper med at spørge, når de hører det de gerne vil
høre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-01-11 13:34

On Sat, 29 Jan 2011 11:36:16 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>On Sat, 29 Jan 2011 11:22:33 +0100, "Mogens \(K\)"
><mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

[snip]

>Njjjaaaaaaeee. De stopper med at spørge, når de hører det de gerne vil
>høre.

Det er dårlig research. Og det ødelægger det for alle. De vognmænd og
chauffører, der ikke kan finde ud af det, skal have så hatten passer,
men det betyder også, at dem, som kører ordentligt, skal frikendes. Det
sker ikke, hvis der kun bringes halve sandheder. Det avler kun
uforståelse på alle sider.

For eksempel, så er jeg enormt træt af elefantoverhalinger, men hvis man
lige kigger på nummerpladen på trækkeren, så er det ofte øst-plader, som
sidder på trækkeren. Det skal jo ikke gå ud over danske vognmænd og
chauffører. Det glemmer man bare tit.

Fly

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-11 14:51

On Sat, 29 Jan 2011 13:33:54 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>lige kigger på nummerpladen på trækkeren, så er det ofte øst-plader, som
>sidder på trækkeren. Det skal jo ikke gå ud over danske vognmænd og

Du har ret i det hele, men der er mange danskere der sysler med
overtrædelser i småtingsafdelingen.

Det er nok heller ikke nemt at komme det 100% til livs.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@froerup.dk

Dato : 29-01-11 16:29

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Det er nok heller ikke nemt at komme det 100% til livs.

Sålænge chaufførene åbenbart føler sig truet på deres job. og derfor
medvirker bliver det vist ikke bedre.

Deres arbejdsgivere er jo dybest set nogle skvat, der lader ussel
mammon tælle mere, igen - de føler sig truet på pengepungen ...

Karousellen kører

Og hvor intelligent var det lige hende krampen i udsendelsen kørte
bil, og vendte sig bagud for at fortælle til kamera, under kørslen ?

--
Jan_stevns

pt i flyverskjul :)

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-11 16:58

On Sat, 29 Jan 2011 16:29:01 +0100, jan@froerup.dk wrote:

>Sålænge chaufførene åbenbart føler sig truet på deres job. og derfor
>medvirker bliver det vist ikke bedre.

>--

Nej, det gør det ikke.

>--

>Deres arbejdsgivere er jo dybest set nogle skvat, der lader ussel
>mammon tælle mere, igen - de føler sig truet på pengepungen ...

>--

Det hjælper gevaldigt når selvsamme arbejdsgiver stiller krav til
vognmanden.

>--

>Karousellen kører

>--

Ja.

>--
>Og hvor intelligent var det lige hende krampen i udsendelsen kørte
>bil, og vendte sig bagud for at fortælle til kamera, under kørslen ?

>--

Hun så jo nogenlunde godt ud, og så må man tåle mange mangler på andre
konti.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-01-11 18:16

skrev i meddelelsen news:s0e8k6pbk9beulo7al8du4evaq8dpap0ho@4ax.com...

> Hun så jo nogenlunde godt ud, og så må man tåle mange mangler på andre
> konti.

Det var ik' nogen go' premiere på en ny række udsendelser, IMO

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-11 19:04

On Sat, 29 Jan 2011 18:16:16 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>Det var ik' nogen go' premiere på en ny række udsendelser, IMO

>--

Næh, det synes jeg heller ikke. Nu hvor man kan konstatere via
insiderviden, at der er mangler i troværdigheden, så vil man jo
automatisk være skeptisk overfor andre problemstillinger der bliver
bragt på bane.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-01-11 19:11

On Sat, 29 Jan 2011 19:03:44 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>insiderviden, at der er mangler i troværdigheden, så vil man jo
>automatisk være skeptisk overfor andre problemstillinger der bliver

Det ser jo ud som om halvdelen af udsendelsen mere eller mindre kan
skydes ned umiddelbart. Hvad angår de lidt mindre men bedre
dokumenterede overtrædelser incl. telefonsamtalen med vognmanden
himself - så tyder det ikke ligefrem på et dadelfrit levned.
Men....jeg sad med en fornemmelse af en bitterhed mens jeg så
udsendelsen og ja, der blev da dokumenteret nogle ting, som alle kan
lære noget af.

Men om Klarskov er den værste i branchen må andre vide bedre end jeg -
men at der er tale om at man generelt strammer den så meget som muligt
er jeg ikke i tvivl om - det har jeg såmænd aldrig været. Men reglerne
er også meget "kantede" til et miljø som trafikken. Men med den
kreativitet der blev vist kan jeg godt forstå de skeptikere, der ikke
ønsker at give snor til uforudsete hændelser.

Jeg forstår så udmærket at hr. Klarskov ikke lige ville stille op til
interview - for hvis det blev klippet som resten af udsendelsen så
ville han vel nærmest ende på hjul og stejle - ikke at han er så langt
fra pga. udsendelsen, men.....nu kan han da tage til genmæle. Hvor
meget det så holder må tiden vise.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-11 21:38

On Sat, 29 Jan 2011 19:10:40 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>Men....jeg sad med en fornemmelse af en bitterhed mens jeg så
>udsendelsen og ja, der blev da dokumenteret nogle ting, som alle kan

Nu er dadelfrit levned i den branche ikke nogen let opgave at udføre.
Det er heller ikke rigtigt til at vide hvad f.eks. kreativiteten oppe
i brabrand eller hvor det nu var, består i.

Hvis det dækker over at tacho'en har stået på pause underlæsning, så
er jeg ikke bekymret.

> [...]

>kreativitet der blev vist kan jeg godt forstå de skeptikere, der ikke
>ønsker at give snor til uforudsete hændelser.

Blomsterbiler har altid været uhyre kreative.

> [...]

>ville han vel nærmest ende på hjul og stejle - ikke at han er så langt
>fra pga. udsendelsen, men.....nu kan han da tage til genmæle. Hvor

Se bare hvordan det gik Bertel Haarder, og han er endda medietrænet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-01-11 21:47

On Sat, 29 Jan 2011 21:38:25 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>

> [...]
>i brabrand eller hvor det nu var, består i.
>
>Hvis det dækker over at tacho'en har stået på pause underlæsning, så

Hvis det var det største problem var det sikkert til at leve med. Der
er bare selv med overdrivelserne noget, der klistrer - nemlig at der
køres lidt for langt og så videre.

>Blomsterbiler har altid været uhyre kreative.

Så skal jeg åbenbart ikke fortælle om, at jeg har set en Post Danmark
"lang bil" i 2. spor på Køge Bugt. Troede den slags max kørte 80 - men
det gjorde det apparat da så i hvert fald også. Med moms )

>Se bare hvordan det gik Bertel Haarder, og han er endda medietrænet.

'
Jamen - hvis en journalist stiller med en dagsorden - og klipper som
hun vil - så kan man jo få en elefant til at veje 100 gram )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-01-11 22:01

On Sat, 29 Jan 2011 21:47:13 +0100, Ivan Madsen
> [...]

>Hvis det var det største problem var det sikkert til at leve med. Der
>er bare selv med overdrivelserne noget, der klistrer - nemlig at der

Det er ikke godt at vide alt hvad han har foretaget sig. Han har kun
været i kontakt med sin fagforening én gang, og det var ikke for at
klage over arbejdsforholdene.

> [...]

>"lang bil" i 2. spor på Køge Bugt. Troede den slags max kørte 80 - men
>det gjorde det apparat da så i hvert fald også. Med moms )

Det kan du roligt gøre. Og der har vi det igen. Jeg troede. .o))

Postens biler er plomberet ved 85 km/t., i lighed med Arla's.

Og der er ikke noget som helst i vejen for at de må køre i 2. spor på
"Bugten".

> [...]

>Jamen - hvis en journalist stiller med en dagsorden - og klipper som
>hun vil - så kan man jo få en elefant til at veje 100 gram )

Nemlig, men det gør den jo
også................................................godt og vel. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-01-11 22:07

On Sat, 29 Jan 2011 22:00:46 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>

> [...]
>
>Postens biler er plomberet ved 85 km/t., i lighed med Arla's.
>
>Og der er ikke noget som helst i vejen for at de må køre i 2. spor på

Nope - men hvis det er 85 så er 2000 rpm på Puntoen godt nok højt sat
- jeg nærmede mig ham, men ikke noget i nærheden af 10 km/h som speedo
og o/tæller ville have det, hvis han kørte 85. Så'eh.....

>Nemlig, men det gør den jo
>også................................................godt og vel. )

Det er jo det - og jeg er ret sikker på, at der gemmer sig et hav af
lovovertrædelser i den jungle af vognmæng, der fører sig frem på vore
veje - men....det kunne stoppes hos chafutterne, hvis de alle sagde
NEJ.
Og det kunne stoppe hos rekvirenten, hvis han sagde "en politirapport
og vores aftale er overstået".. Og jeg lever i drømmeland )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-11 14:02

>"CL" skrev i meddelelsen news:4d3e5e7f$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
>http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece

Vi kan godt blive enige om, at han kører alt for hurtigt (efter forholdene),
men som jeg ser det, så er det dem der kører mod ham, som kører udenom den
havarede bil i højre side, som tvinger ham ud i "rabatten" (hvor den anden
bil holder), for at undgå head-on crash.
Prøv at lægge mærke til hvor langt lastvognens modkørende trækker ud, for at
komme uden om den havarerede bil i deres egen kørebane, hvor de skulle have
holdt tilbage og ventet til der ikke kom modkørende.
Som jeg ser det, så holder den bil, som lastvognen undviger, helt ude i
rabatten/vejsiden hvor det "normale" kørespor er ved siden af.

Så måske fejlen ligger mere end et sted.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-11 16:54

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Prøv at lægge mærke til hvor langt lastvognens modkørende trækker ud, for at
>komme uden om den havarerede bil i deres egen kørebane, hvor de skulle have
>holdt tilbage og ventet til der ikke kom modkørende.

hmmm... de kører jo efter den vanlige standard : Er din bane
spærret, har du ret til at køre udenom, uanset eventuelle modkørende

når det gælder her, gælder det vist også i udlandet :)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's