Hvilken billig gammel lorte bil?
Fra : Steen F.

Dato : 25-01-11 00:22

Nå, så er jeg blevet sat på en opgave med at finde en bil til en bekendt
til max. 15.000 kr.
Og det gider jeg ærlig talt ikke bruge meget krudt på, for kan man
overhovedet få noget der kan køre til den pris?

Nogle af kravene er som følger (ja, der stilles sgu krav i det prisleje):
- Max. 15.000 kr. i anskaffelse med plader
- Under 1000 kg egenvægt
- Billig i forsikring
- Nyere end 1996
- Under 200.000 km
- Servo, ABS og evt. airbags
- 3 døre men gerne 5

Nogen bud? Den må gerne være kendt for at være driftsikker (helst ikke
kendt for det modsatte).

Den skal vel købes privat for at man kan få noget overhovedet, men
hvordan er reglerne i dagens Danmark for privatkøb af biler? Jeg går ud
fra FDM har en slutseddel man kan printe fra nettet for at være sikker
på at få de vigtigste juridiske ting med.

Mvh
Steen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-11 00:30

"Steen F." skriver:

> Nogen bud?

I det prisleje er det ikek specifikke bilmærker/modeller man går
efter, men individueller biler ud fra standen på bilen.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Steen F.

Dato : 25-01-11 00:40

Den 25-01-2011 00:30, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> I det prisleje er det ikek specifikke bilmærker/modeller man går
> efter, men individueller biler ud fra standen på bilen.

Det lyder rimeligt nok, men et sted skal man jo starte?

Fra : Mcwm

Dato : 25-01-11 01:08

Den 25-01-2011 00:21, Steen F. skrev:
> Nogle af kravene er som følger (ja, der stilles sgu krav i det prisleje):
> - Max. 15.000 kr. i anskaffelse med plader
> - Under 1000 kg egenvægt
> - Billig i forsikring
> - Nyere end 1996
> - Under 200.000 km
> - Servo, ABS og evt. airbags
> - 3 døre men gerne 5
>
> Nogen bud?
Med undtagelse af vægten, giver ovennævnte krav 16 forslag på bilbasen.dk

http://kortlink.dk/bilbasen/8ny4

søgningen er fortaget på private annoncer.

Venligst
Mcwm

Fra : Per

Dato : 25-01-11 06:33

Steen F. wrote:
> [...]
> ud fra FDM har en slutseddel man kan printe fra nettet for at være
> sikker på at få de vigtigste juridiske ting med.

FIAT punto, den opfylder alle dine krav.

Det er rigtig mange af dem - billig og driftsikker.

Jeg har kørt i en i 15 år og den har bare virket.

mvh. Per

Fra : Kanstrup

Dato : 24-01-11 23:55

> Nogen bud? Den må gerne være kendt for at være driftsikker (helst ikke
> kendt for det modsatte).

Tjek evt. www.nysynet.dk

Der plejer at være flere interessant emner (Nej jeg har ikke noget med
mandens forretning at gøre, ejheller har jeg handlet med ham). Det
lader også til der er rimeligt hurtig udskiftning, så der kommer måske
noget...

Umiddelbart er der en Twingo og en Golf3 der kunne være interessante
for dig.

- Kanstrup

Fra : Steffen

Dato : 25-01-11 12:26

Steen F. <steen@steenmartin.dk> wrote:

> [...]
> Og det gider jeg ærlig talt ikke bruge meget krudt på, for kan man
> overhovedet få noget der kan køre til den pris?

Med den holdning, synes jeg du skal sige nej til opgaven.

mvh
steffen

Fra : Peter

Dato : 25-01-11 22:46

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en slutseddel man kan printe fra nettet for at være sikker på at få de

Det er ikke bilbasen.dk eller bilzonen.dk, men http://www.dba.dk der holder
alle de billigste biler.
Vær ikke bange for forhandlere de ved hvor lidt bilerne er værd. Og mange
gange skal de bare af med bilen.
Vær hurtig, der sidder folk og tjekker for nye biler konstant, de ringer
inden for 5min efter annoncen er sat i.
Gå efter Mondeo, Astra, Peugeot, Focus, Mazda, Golf. gængse modeller uden
for store reservedels omkostninger.
Og hvis du slækker lidt på enkelte af kravene kan du nok få en lavere total
økonomi, fordi der kan være 4-6 år tilbage i bilen.

Mvh Peter

Fra : Steen F.

Dato : 05-02-11 02:25

> [...]
> fra FDM har en slutseddel man kan printe fra nettet for at være sikker
> på at få de vigtigste juridiske ting med.

Det blev til en Seat Cordoba.