Giver MC ancennitet til bil-forsikring?
Fra : Leif Neland

Dato : 25-01-11 00:14

Jeg har hørt den teori, at det kan betale sig at købe en MC, forsikre
den, og bare parkere den i garagen, uden at køre på den, når man fylder
18, hvis man først har tænkt sig at køre bil om nogle år.

Så skaffer man sig "skadefri år", og kan få bilforsikringen meget
billigere.

Er der noget om snakken?

Leif

Fra : DMCN 721

Dato : 25-01-11 08:09

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvis man først har tænkt sig at køre bil om nogle år.
>
> Så skaffer man sig "skadefri år", og kan få bilforsikringen meget

Ja, den er god nok :) Havde kun mc i nogle år og jeg kunne direkte overføre
ancinniteten til bilforsikring.
Mvh
Jarl

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-01-11 01:33

On Jan 25, 8:09 am, "DMCN 721" <in...@mail.invalid> wrote:

> Ja, den er god nok :) Havde kun mc i nogle år og jeg kunne direkte overføre
> ancinniteten til bilforsikring.
> Mvh
> Jarl

Jeg gjorde det også en gang midt i 80'erne, men jeg skulle nu lige
spørge pænt, før de regnede MC-ancenniteten med. Jeg kørte så i øvrigt
også på min MC, uden skader...

MVH Leo

Fra : BikeManiac

Dato : 25-01-11 13:23

On 25 Jan., 00:14, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> Jeg har h rt den teori, at det kan betale sig at k be en MC, forsikre
> den, og bare parkere den i garagen, uden at k re p den, n r man fylder
> 18, hvis man f rst har t nkt sig at k re bil om nogle r.
>
> S skaffer man sig "skadefri r", og kan f bilforsikringen meget
> billigere.
>
> Er der noget om snakken?
>
> Leif
> --
> Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Ja det kan godt lade sig gøre. Du skal blot huske på flg:

1. Du skal have MC kørekort
2. Du skal betale vægtafgift af MC'en. Ca 500 kr/år
3. Du skal naturligvis betale ansvarsforsikring.
3. Køb en billig 125 ccm.
4. Fylder en for meget kan du skille den ad og lægge den på loftet
eller i kælderen.

Jeg har været ude i samme tanker engang, men fandt at det ikke kunne
betale sig. Lad os antage at du vil parkere motorcyklen i 3-5 år og
ser på hvor mange penge du skal betale i vægtafgift + nybegynder
ansvarsforsikring (hvilket ikke er så lidt igen uanset hvad) for at
have en motorcykel stående du ikke bruger. Lad os antage at denne
herlighed koster 5000 kr/år i GENNEMSNIT over 5 år for en 18-årig
knægt + investeringen i motorcyklen (antager at motorcyklen kan
erhverves for 5000 kr). Efter 5 år har du kastet 30000 kr efter denne
fornøjelse. Efter 3 år 20000 kr. Hvis du i stedet sparede disse
20000/30000 kr op i banken og ville bruge dem til at betale *ægte*
præmie for når det virkelig gælder som 21/23-årig - ja så tror jeg det
kommer nogenlunde ud på 1 og det kan ikke svare sig.

Men fordelen ved garage-modellen er naturligvis at MC statistikken
forbedres: Hvis alle fulgte garagemodellen, så ville der rent
statistisk være færre motorcykelulykker fordi en stor del af
motorcyklerne aldrig kommer ud af køre på gaden. Derfor vil præmien
falde for alle andre.

Lucas

Fra : Anders Majland

Dato : 26-01-11 07:29

> ansvarsforsikring (hvilket ikke er så lidt igen uanset hvad) for at
> have en motorcykel stående du ikke bruger.

Det giver også mere mening at bruge den ...

GF er et af de selskaber hvor forsikringen er relativt spiselig under
175ccm - også for en nybegynder.

Så en kinøjser som f.eks Yamasaki YM125-3 til 7000kr og gf ansvar til
1700kr/år (nybegynder kbh)

Efter 3år er det rigtignok 21000kr plus service og brændstof på kinøjseren -
men man har så også haft et køretøj i perioden... Og regner ikke med den er
noget værd efter 3års brug ...

/A

Fra : oz3bto

Dato : 26-01-11 16:56

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Leif
> --
> Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Ved ikke med MC men med en 45er da tæller det ved nogen forsikringer bla.
codan har gjort det ved kæresten.. Tryg ville dog ikke gøre det ved mig.. De
ville dog godtage skadefri kørsel i taxa det ville codan ikke

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-01-11 17:39

>Er der noget om snakken?

Åbenbart jvnf. tråden, men det har ikke været muligt i nogle af de
forskellige selskaber jeg har været kunde hos gennem tiden.

//Martin