Fiat Punto 55 årg. 1995 vil ikke starte
Fra : Jacob Madsen

Dato : 24-01-11 06:42

Hej
Min veninde har ladet sin Punto lande hos mig via Dansk Autohjælp.
Prøver så lige at se om jeg kan få liv i den.
Hun kørte ind i et p-hus og parkerede. Da hun ville køre igen,
startede bilen som den plejer men gik ud efter få sekunder. Siden har
der ikke været liv.
Jeg har checket benzinpumpen og filteret. Den får benzin, men når man
vrider nøgler turner motoren bare og der sker intet. Jeg har prøvet
at
checke tændrør og synes ikke rigtig de giver nogen gnist. Nu sidder
der jo to strømfordelere/tændspoler og jeg synes det er usandsynligt
at begge er gået.
Har nogen lidt forstand på sådan en Fiat som kan give mig et hint.
Evt. nogle flere ting jeg kan checke - jeg er lidt blank nu.
Mvh Jacob

Fra : Pwh

Dato : 24-01-11 18:06

Jacob Madsen, skrev:
> Evt. nogle flere ting jeg kan checke - jeg er lidt blank nu.
> Mvh Jacob

Tandrem ?

/Jens

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-11 18:37

On Mon, 24 Jan 2011 05:41:39 -0800 (PST), Jacob Madsen
<toyota.madsen@gmail.com> wrote:

>Jeg har prøvet at checke tændrør og synes ikke rigtig de giver nogen gnist. Nu sidder
>der jo to strømfordelere/tændspoler og jeg synes det er usandsynligt
>at begge er gået.
Det er muligt du syntes det, men der skal komme gnist og det gør der
så ikke, det er et rigtig godt sted at starte fejlfindingen.
Et strøm/el-diagram er guld vær, op på biblioteket og se om de har en
servicemanual.

Undersøg også den med tandremmen, det vil måske give sorte fingere,
men det skulle jo nødigt ende med, at du som mand, er nød til at
fortælle, en kvinde, at du ikke har forstand på biler ?

/Hans

Fra : S.B.

Dato : 24-01-11 18:41

> [...]
> men det skulle jo nødigt ende med, at du som mand, er nød til at
> fortælle, en kvinde, at du ikke har forstand på biler ?

Da vi havde sådan et kræ, der kørte konen også lige ind på en tankstation
for at hente et elelr andet, da hun kom ud da gad den heller ikke starte, og
det var tandremmen, heldigvis koster det ikke meget at få den skiftet

Fra : Mikael

Dato : 27-01-11 13:19

On 24 Jan., 14:41, Jacob Madsen <toyota.mad...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Har nogen lidt forstand på sådan en Fiat som kan give mig et hint.
> Evt. nogle flere ting jeg kan checke - jeg er lidt blank nu.

Ny tændspole. Det er vist en standard fejl på de gamle puntoer.
Svigerfars gjorde det samme.

Mikael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-01-11 22:23

"Jacob Madsen" <toyota.madsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

===
Drivis i karburatoren?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 27-01-11 23:29

"Jacob Madsen" <toyota.madsen@gmail.com> skrev
Har nogen lidt forstand på sådan en Fiat som kan give mig et hint.
Evt. nogle flere ting jeg kan checke - jeg er lidt blank nu.

Min Uno gik død da jeg pjaskede med vand. Det landede i et sted jeg kun
husker som udfletning af ledninger i en plast'æske', ca. midtfor, vistnok
til den el. tænding.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen