Bilforsikring fast bruger af bil
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-11 04:58

Hejsa

Jeg står sandsynligvis til at skulle stå som bruger af en ældre Skoda
Fabia
Kørselsbehov små 20.000 km om året

Jeg kan se at det er nogle "vanvittige" priser for førstegangsbilister
- hvilket for så vidt er fair nok
Hvor kan man med med fordel forsikre sådan en ting?
Jeg har ikke tidligere været ejer men har da kørt en del i lejet bil/
firmabil bliver nok ikke taget i betragtning ;-(

Et par tillægsspørgsmål:
Optjener man anciennitet som fast bruger?
Optjener man anciennitet i en leaset bil?

- Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 24-01-11 13:21

> Jeg står sandsynligvis til at skulle stå som bruger af en ældre Skoda
> Fabia
> Kørselsbehov små 20.000 km om året

Kør til nærmeste folder efter en folder på "skoda forsikring". Det duer også
til brugte biler, og var netop årsagen til at jeg fik solgt min fabia til en
ung københavner. Han ville ellers have haft en polo men den ville koste ham
det dobbelte i forsikring ..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-11 05:36

Anders Majland skrev

> Kør til nærmeste folder efter en folder på "skoda forsikring". Det duer også
> til brugte biler

Ok tak - jeg regner med at du mener forhandler

18-22.000 årligt i bilforsikring er lige rigeligt for at agere bybud +
det løse for den gamle samt lidt ekstra kørsel oven i
Men det er vel straffen for at man gennem +40 år har kunnet nøjes med
cykel + offentlig transport i det daglige ...

- Peter

Fra : oz3bto

Dato : 24-01-11 14:04

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
Anders Majland skrev

> [...]

Men det er vel straffen for at man gennem +40 år har kunnet nøjes med
cykel + offentlig transport i det daglige ...

-----------------------------------

Det må kunne gøres billigere ..
Jeg kunne som 21 årig uden før at have ejet en bil få forsikring til under
12.000 for ansvar

Alt efter hvilken type firma du arbejder for så kan dt godt give rabat men
det kræver at chefen vil lege med og at han kan bevise at du har kørt x
antal km i firmaslæden uden buler

Jeg kunne som 30 årig forsikre en halvstor 4x4 for bare 6500kr i året med
kasko selvom jeg ikke selv havde haft bil de sidste 5 år.. Jeg kunne dog
dokumentere flere års skadefri kørsel i taxa hvilket gav en hel del rabat..
OK jeg kørte så også henad 100.000km i året i firmaslæden

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-11 17:39

oz3bto skriver:

> Det må kunne gøres billigere ..
> Jeg kunne som 21 årig uden før at have ejet en bil få forsikring til under
> 12.000 for ansvar

For hvor mange år siden?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-11 11:20

Anders Majland skrev

> Kør til nærmeste folder efter en folder på "skoda forsikring"

Tak for buddet, det ser ikke så ringe ud ved første øjekast
Nogen der ved hvor villige Top Danmark er til at hente muldvarpen frem
hvis uheldet er ude?

- Peter

Fra : Esben

Dato : 24-01-11 20:35

> Tak for buddet, det ser ikke så ringe ud ved første øjekast
> Nogen der ved hvor villige Top Danmark er til at hente muldvarpen frem
> hvis uheldet er ude?

Jeg havde Top Danmark af samme årsag gennem en Skoda forhandler (bilen var
købt brugt privat). Den ene gang jeg har haft brug for dem pga et stenslag i
forruden, var der ingen problemer overhovedet.

--
Esben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-11 06:12

oz3bto skrev

> Det må kunne gøres billigere ..

ja det synes jeg også :)

> Jeg kunne som 21 årig uden før at have ejet en bil få forsikring til under
> 12.000 for ansvar

23k ink kasko hos GF

> Alt efter hvilken type firma du arbejder for så kan dt godt give rabat men
> det  kræver at chefen vil lege med  og at han kan bevise at du har kørt x
> antal km i firmaslæden uden buler

Jeg arbejder der ikke længere og det var udelukkende kørsel i lejet
bil + lidt i lånt firmabil
Finland, Sverige og her til lands

For år tilbage kørte jeg lastbil (Mercedes 802 med forlænget lad) i
Storkøbenhavn igennem 2 år men det er +20 år siden og før det kørte
jeg også en del

Der er sikkert ikke meget at hente der :(

- Peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-11 18:27

On Mon, 24 Jan 2011 03:57:49 -0800 (PST), Peter Lykkegaard
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>- hvilket for så vidt er fair nok
>Hvor kan man med med fordel forsikre sådan en ting?
Ring rundt til alle de forsikringsselskaber du kan finde i
telefonbogen/internettet.
Prøv også hvad der måtte være af ordninger gemmen fagforening,
arbejdsplads, etc.
Det er et stort stykke arbejde, men der er ikke anden vej,
forsikringer er ofte indivudielt tilpasset og der er åbent for
forhandling hvis du skal have en stak forsikringer i spil, der er
altid mængde rabat på den slags.

>Jeg har ikke tidligere været ejer men har da kørt en del i lejet bil/
>firmabil bliver nok ikke taget i betragtning ;-(
Jo firmabil kan tælle med, men du skal lige høre hvad de forsk.
selskaber kræver af dokumentation.

>Et par tillægsspørgsmål:
>Optjener man anciennitet som fast bruger?
Ja. For så er du på registreringsattesten.

>Optjener man anciennitet i en leaset bil?
Ja. For så er du på registreringsattesten.

/Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-11 11:16

Hans Kjaergaard skrev

> Ring rundt til alle de forsikringsselskaber du kan finde i
> telefonbogen/internettet.

Ja jo jeg kan sikkert finde et billigt selskab på den måde
Men det er ikke til at vide hvor villige de er til at slippe pengene
hvis uheldet er ude

> Jo firmabil kan tælle med, men du skal lige høre hvad de forsk.
> selskaber kræver af dokumentation.

Spørgsmålet er snarere om Hertz/Avis vil levere dokumentation i form
af gamle kontrakter :)

Tak for svarene i øvrigt - det var bare en tanke nu jeg var i gang med
at lege spørge Jørgen

- Peter

Fra : Kell Petersen

Dato : 27-01-11 14:29

Jeg er mest stemt for at boycotte forsikringsselskaberne..
Det kan ikke være meningen at man skal betale over 20.000,- pr år , for at
forsikre en bil til 5-6.000,-
Der må være nogle forsikringsselskaber som kan se fornuften i, at en ung
pige på 18 med en Peugeot 206.
nok kører en del mere korrekt end Palle-Ib

Datter låner bare fars bil

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-01-11 14:39

Kell Petersen skriver:

> Det kan ikke være meningen at man skal betale over 20.000,- pr år , for at
> forsikre en bil til 5-6.000,-

Så kan man jo vælge kun at have ansvarsforsikring.....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-01-11 15:12

On Thu, 27 Jan 2011 14:28:39 +0100, "Kell Petersen"
<NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote:

>Jeg er mest stemt for at boycotte forsikringsselskaberne..
Hvilket du så bare ikke kan i tilfældet "ansvarsforsikring til bil",
jo du kan fravælge "Bil".

>Det kan ikke være meningen at man skal betale over 20.000,- pr år , for at
>forsikre en bil til 5-6.000,-
Det er prisen, det er et frit marked.

>Der må være nogle forsikringsselskaber som kan se fornuften i, at en ung
>pige på 18 med en Peugeot 206.
>nok kører en del mere korrekt end Palle-Ib
De (forsikringsselskaberne) kan nok kigge i deres egen statistikker
som nok siger en del mere om skadesforløbet på unge mennesker sat op
imod dem med mere erfaring, vel at mærke en del mere end din og min
personlige mening om tingene.

Det skal dog ikke udelukkes at de (forsikringsselskaberne) tørrer
rabatten til de gamle røvhuller af på de unge mennesker, men det vil
vi nok aldrig være i stand til at bevise.

Det er jo en kendt ting at unge ofte ikke har andre forsikringer end
dem de nødtvunget skal have og derfor totalt set er en dårlig
forretning for forsikringsselskaberne.

Forsikringsselskaber er privatkapitalistiske forretninger der skal
genererer overskud til ejerne.

/Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-11 11:13

Klaus D. Mikkelsen skrev

> For hvor mange år siden?

I dag - kommer self an på mærket man kører i

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-01-11 23:15

Peter Lykkegaard skriver:

> I dag - kommer self an på mærket man kører i

Nu var det mest taxamanden jeg tænkte på at spørge......

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-01-11 01:38

Klaus D. Mikkelsen skrev

> Nu var det mest taxamanden jeg tænkte på at spørge......

Uden anciennitet (min 21 år) kan man gå ind for et godt stykke under
10k om året via Skoda Forsikring (Top Danmark) - kræver så at man
kører Skoda og bor i et stille område ...

Jeg regner med at lande under 7k (andre forsikringer i selskabet, over
50 etc) men det vil tiden vise
Så det kan sagtens lade sig gøre hvis man sætter tæring efter
næring

- Peter