Brænde til bålet - og Finn der er helt gal~
Fra : John N. H.

Dato : 24-01-11 12:38

Det nytter jo ikke, færdselsloven gælder os alle.
Følger vi den, uden at provokere "egoist"erne frem, er det til gavn for
alle.
Prøv og læs http://jp.dk/indland/trafik/article2315458.ece , som jo også er
på linje med FDM's anbefalinger, så kommer vi nok frem alle sammen, uden at
nogen har leget politibetjent.

-- Med venlig hilsen
John N. H.
; -)

Fra : Henning

Dato : 24-01-11 14:41

On Mon, 24 Jan 2011 12:38:25 +0100, "John N. H." <ganske@invalid.dk>
wrote:

> [...]
>på linje med FDM's anbefalinger, så kommer vi nok frem alle sammen, uden at
Min erfaring er, at trafikken gled bedre da et lignende skilt blev sat
op på motorring 3 ifm. vejarbejde for et par år siden. Indtil da var
det med liv og materiel som indsats, hvis man forsøgte at flette ind
som senere anbefalet.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 24-01-11 16:09

"John N. H." <ganske@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv og læs http://jp.dk/indland/trafik/article2315458.ece , som jo også
> er på linje med FDM's anbefalinger, så kommer vi nok frem alle sammen,

Ak og ve, har lige været en tur på Sjælland, og hold da kæft hvor er der
mange ego-politibetjente på vejen der.

Håber da at nogen af dem holder avis, eller læser den på nettet, jeg kan se
at alle de store dagblade har historien.

KA

Fra : alexbo

Dato : 24-01-11 16:36

"John N. H." skrev

> Prøv og læs http://jp.dk/indland/trafik/article2315458.ece ,

"Næsten alle bilister fletter ind i højre vognbane allerede ved det første
skilt om sammenfletning, som er sat op længe før, vejen snævrer ind.

Så vidt jeg kan læse prøver de at kompensere for at fletteskiltet er alt for
tidligt.
En senere skilt om fletning, en vejledning om at højre bane er til afkørsel
og venstre til fortsættelse, vil give frakørsler plads til at komme væk og
de fortsættende biler på en lang række med godt tempo, kørende i venstre
bane og skifte til højre efter frakørslen, uden at skulle nedsætte
hastigheden til flettefart.

Nu er artiklen som sådan en som regel er, fuldstændig renset for konkrete
fakta, om afstand af skilte, frakørsler og alt andet der gør at man kan
bedømme vilkårende.

De som er enige kan måske fortælle hvor det første fletteskilt står, og hvor
langt efter Allerødfrakørslen vejen snævrer ind?

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-11 22:52

Den 24-01-2011 12:38, John N. H. skrev:
> [...]
> Prøv og læs http://jp.dk/indland/trafik/article2315458.ece , som jo også
> er på linje med FDM's anbefalinger, så kommer vi nok frem alle sammen,

Det eneste problem de der skilte vil løse er det at folkene inde ved
skrivebordene nu kan sige; "Se vi gør noget".

For at de får en virkning ude i den virkelige trafik skal du først have
lært bilisterne at flette rigtig. Og det tror jeg ikke du får til at ske
så længe det er bilisterne selv der styrer bilerne.

Men det ændrer ikke en sk*d på noget af det jeg har skrevet. For så
længe du ikke kan få egoisterne til at finde sig en plads i køen, og
holde sig til den, vil du stadig have problemerne, skilte eller ej.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-01-11 23:40

Den 24-01-2011 22:52, Finn Guldmann skrev:

> [...]
> skrivebordene nu kan sige; "Se vi gør noget".
>
> For at de får en virkning ude i den virkelige trafik skal du først have

Det ved vi først om et år. Først skal håret vokse sig langt, så kan vi
gøre som i overskriften: "Flotte fletninger får dig hurtigere frem".

Så dem uden hår skal holde til højre.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-01-11 01:00

Den 24-01-2011 23:39, Ib Jakobsen skrev:
> Det ved vi først om et år. Først skal håret vokse sig langt, så kan vi
> gøre som i overskriften: "Flotte fletninger får dig hurtigere frem".
> Så dem uden hår skal holde til højre.

Er der forskel på dem der med vilje er uden hår og dem der er tvunget
til at være det?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-01-11 02:28

Finn Guldmann skrev

> Men det ændrer ikke en sk*d på noget af det jeg har skrevet. For så
> længe du ikke kan få egoisterne til at finde sig en plads i køen, og
> holde sig til den, vil du stadig have problemerne, skilte eller ej.

Når højre spor også er fyldt op så giver det vel sig selv?

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-01-11 02:31

Peter Lykkegaard skrev

> Når højre spor også er fyldt op så giver det vel sig selv?

I det nævnte eksempel er der selvfølgelig tale om venstre vognbane der
skal fyldes op

- Peter

Fra : KASO

Dato : 25-01-11 15:21

"> Men det ændrer ikke en sk*d på noget af det jeg har skrevet. For så
> længe du ikke kan få egoisterne til at finde sig en plads i køen, og holde
> sig til den, vil du stadig have problemerne, skilte eller ej.

Det er rigtigt, men så må egoisterne jo have bøder for at forsøge at
regulere trafikken - det burde de jo have haft for længe siden, men de har
jo så travlt med deres Jantelov "du må ikke komme før mig"....