Dobbelt fartkontrol
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-01-11 13:05

http://www.jv.dk/artikel/1048060:Vejen--Dobbeltboeder--Politiet-tog-et-nyt-vaaben-i-brug-i-Vejen

Der holdes dobbelt fartkontrol - hopper du ikke i den ene, hopper du i den
anden.

Eller i dem begge :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Leif

Dato : 23-01-11 15:00

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Der holdes dobbelt fartkontrol - hopper du ikke i den ene, hopper du i den anden.

Det er ikke noget nyt - har været praktiseret
i Vejle så tidlig som i 1992 - bl.a. ved Hover
stadion, jeg kom ikke selv gennem med for
høj hastighed, men enkelte røg i begge steder.

/Leif

Fra : /Peter

Dato : 23-01-11 16:18

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der holdes dobbelt fartkontrol - hopper du ikke i den ene, hopper du i

Så hvis politiet placerede 100 eller 1000 små fartkontroller med få
meters memelrum så...

Fra : oz3bto

Dato : 23-01-11 16:39

> [...]
>
> Der holdes dobbelt fartkontrol - hopper du ikke i den ene, hopper du i den

Har de da gjort ved Vorbasse en del år .. Først en fotovogn lidt udenfor
byen også en laser kontrol på P pladsen 2-3km længere ude

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-01-11 17:34

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
>

> Der holdes dobbelt fartkontrol - hopper du ikke i den ene, hopper du i

Ja, det har etaten tid til for det giver penge i kassen, men i andre
tilfælde kniber det med ressourcerne. Tsk tsk.
http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article2314789.ece

Well, det er forskellige afdelinger men tankevækkende alligevel..

/Lars

Fra : alexbo

Dato : 23-01-11 17:43

"Lars Peter Larsen" skrev

> Well, det er forskellige afdelinger men tankevækkende alligevel..

Reelt er det de idioter der ikke kan overholde færdselsreglerne der
beslaglægger politiets resurser så andre opgaver ikke bliver udført.
Der er noget tåbeligt i at den bilist der bliver stoppet for at køre for
stærkt brokker sig over at politiet ikke laver noget andet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-01-11 17:57

alexbo wrote:

> [...]
> Der er noget tåbeligt i at den bilist der bliver stoppet for at køre for
> stærkt brokker sig over at politiet ikke laver noget andet.

Jeg brokker mig også over at politiet ikke kan tage sig af at der er
lavet hærværk på nogle biler på en parkeringsplads - for det har de
heller ikke ressourcer til at tage sig af.
Det var min oplevelse da nogen havde "dekoreret" lakken på min kones bil
og min bil med en spids genstand.

/Lars

Fra : alexbo

Dato : 23-01-11 18:11

> [...]

> hærværk på nogle biler på en parkeringsplads - for det har de heller ikke

Er der nogen videoer af pladsen de kan gennemse, er der nogen vidner de kan
afhøre?
Hvad synes du politiet skal gøre i sagen?

Du skal forøvrigt være opmærksom på at ved seriehærværk er der i mange
forsikringer ingen selvrisiko, så en politanmeldelse kan være vigtig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-01-11 18:31

alexbo wrote:

> [...]
>
> Du skal forøvrigt være opmærksom på at ved seriehærværk er der i mange
> forsikringer ingen selvrisiko, så en politanmeldelse kan være vigtig.

Det blev skam anmeldt begge steder og forsikringen smøg sig elegant
udenom med selvrisikoen.

Men for at vende tilbage til udgangspunktet slår det mig igen og igen
at det kniber gevaldigt med at gøre livet surt for de der gør det surt
for alle os andre over en kam - Så er det nemmere at vise resultater ved
at jagte fart- og trafiksyndere og så skæpper det jo også i kassen.
Bøderne er endda et budgetpunkt i finansloven

/Lars

Fra : alexbo

Dato : 23-01-11 18:55

"Lars Peter Larsen" skrev

> Det blev skam anmeldt begge steder og forsikringen smøg sig elegant udenom
> med selvrisikoen.

"Smøg sig udenom"hvad er det for noget børnehaveklynk,
enten er der selvrisko eller også er der ikke, det afhænger af hvilken
forsikring man har tegnet.

> [...]
> for alle os andre over en kam - Så er det nemmere at vise resultater ved
> at jagte fart- og trafiksyndere og så skæpper det jo også i kassen.

Ja du vil åbenbart hellere have at politiet skal tage prøver af nogle ridser
i en bil,
frem for at gøre noget ved de mange trafikulykker.
Linket:
"Det foregik på Vejen Kommunes absolut farligste vejstrækning,
Haderslevvej."

Jeg synes så også at man skal droppe bøderne og klippe kortet med det samme,
så får man i det midste lukket munden på alle dem helt bevidstløst råber
pengemaskine til alting.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-11 00:13

Den 23-01-2011 18:55, alexbo skrev:

> "Smøg sig udenom"hvad er det for noget børnehaveklynk,
> enten er der selvrisko eller også er der ikke, det afhænger af hvilken
> forsikring man har tegnet.

Jeg vil tro at anmelder glemte at kigge efter om der var flere end egne
to biler der havde været udsat for hærværk. Og så har forsikringen brugt
det til at afvise en evt. fritagelse for selvrisiko for "seriehærværk".

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 24-01-11 22:05

Finn Guldmann wrote:

> Jeg vil tro at anmelder glemte at kigge efter om der var flere end egne
> to biler der havde været udsat for hærværk. Og så har forsikringen brugt
> det til at afvise en evt. fritagelse for selvrisiko for "seriehærværk".

Det lignede ret oplagt en eller anden form for hævnakt da de to andre
ved siden af på parkeringspladsen foran boligblokken ikke var rørt. Dog
ver en anden bil et stykke derfra også blevet "dekoreret".

Og lad os så komme tilbage til politiets arbejdsprioriteringer.... :(

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-11 20:21

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Reelt er det de idioter der ikke kan overholde færdselsreglerne der
>beslaglægger politiets resurser så andre opgaver ikke bliver udført.

** host **

De beslaglægger vist ikke en bønne :) Polisen vælger selv de
lukrative steder ud.
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : KASO

Dato : 24-01-11 07:51

> [...]
>
> Der holdes dobbelt fartkontrol - hopper du ikke i den ene, hopper du i den

For en del år tilbage lavede de stuntet på Fyn - med ikke færre end 3
kontroller på stribe. En bekendt havde travlt med at komme hjem, så han fik
3 regninger (han kan glæde sig over, at det var før klippenes tid) - og
nåede ikke sin færge..... (det var også før broen). Tjah - så kan man lære
det....