Italiensk musik
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-11 23:50

THE SUNNY BOYS

Under en surfing fandt jeg et mystisk orkester, som jeg aldrig har hørt om.
Men hold da kaje, hvor de spiller godt.

Jeg kan se på deres turnme-plan (som er enorm) at de nok kommer fra Italien.
Klippene på tuben var da også fra italiensk tv.

Det er virkelig høj kvalitet. prøv at lyt her:

http://www.youtube.com/watch?v=m6Oy-ESCmlY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dI38JCvQ4UI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=pntokdnApB8&feature=related

Det er underligt at de ikke spiller i Tyskland. Deres scenefremtræden og
musik er yderst tysk-præget. Huuuu hej, hvor det kører. Det må man nok sige.
Det er italiensk "godaw", så det vil noget.

Her er deres hjemmeside: http://www.thesunnyboys.com/

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-01-11 10:36

Den 21-01-2011 23:50, Åge Halldorsson skrev:

> Det er underligt at de ikke spiller i Tyskland.

Selv i Tyskland har man åbenbart en nedre grænse. Det lover godt for
fremtiden.
At det er kun finnerne der gide høre dem, siger noget om gruppen.

> musik er yderst tysk-præget. Huuuu hej, hvor det kører. Det må man nok
> sige. Det er italiensk "godaw", så det vil noget.
>
> Her er deres hjemmeside: http://www.thesunnyboys.com/

Det er vist da sandt, hvad de RIGTIGE The Sunnyboys synger, "You Need A
Friend":

http://www.youtube.com/watch?v=A0hZXDMQ6OE&feature=related

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-01-11 10:43

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Selv i Tyskland har man åbenbart en nedre grænse. Det lover godt for
> fremtiden.
> At det er kun finnerne der gide høre dem, siger noget om gruppen.

Finland har da ellers en god schlager tradition:

http://www.youtube.com/watch?v=S4nIyRGVnmA

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-01-11 10:50

Den 22-01-2011 10:43, Allan Krautwald skrev:

> Finland har da ellers en god schlager tradition:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=S4nIyRGVnmA

Ja. Det var forkert, at beskylde finnerne for dårlig smag. :-|
De har faktisk et glimrende og rigt musikliv.
Jeg trækker påstanden tilbage.
Der må så søges en anden forklaring på, hvorfor Åges hula-hula-piger er
havnet "deroppe".
Er der noget bud?

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-01-11 11:02

> Der må så søges en anden forklaring på, hvorfor Åges hula-hula-piger er
> havnet "deroppe".
> Er der noget bud?

For meget Vodka og træsprit?

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-01-11 11:19

Den 22-01-2011 11:02, Allan Krautwald skrev:

> For meget Vodka og træsprit?

Et godt bud.
Måske var det også kun pigerne, at finnerne ville se.
Men man kunne ikke undgå, at "musikken" fulgte med?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-01-11 11:56

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Finland har da ellers en god schlager tradition:

Ja, det er i hvert fald rigtigt, men det er nok især i svensk-Finland på
kysten at slagermusikken står voldsomt stærkt.

De har jo TOMMYS. Her er et af deres hit, som vi nok alle kender:
http://www.youtube.com/watch?v=QXzMFfbknEk&feature=related

................og så er der udbryderen HANS MARTIN. Hans solo-ting er jo
også rigtigt gode. Og så er han populær over hele Skandinavien.
Hans surfer højt på den fremgangsrige slagermusik over hele NordEuropa. Han
breder sig ud over alle landene.

NORGE:
Her er et klip fra Norsk tv, med reklame for en af hans cd-er:
http://www.youtube.com/watch?v=7CXzN5cwOv4

SVERIGE.
Her er et klip fra svensk tv, med reklame for en af hans cd-er:
http://www.youtube.com/watch?v=cr2TRj5_Rus&feature=related

Hilsen Åge