Stafetten: Vejr
Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 21-01-11 17:54

Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være: Vejr.

Vi starter med torden:

Bob Dylan - Thunder on the mountain:
http://www.youtube.com/watch?v=0RPkJeziNyI&ob=av2el

Bruce Springsteen - Thunder Road:
http://www.youtube.com/watch?v=I3J-JGO24bo

/Henrik

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 18:06

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
> Vejr.
>
> Vi starter med torden:

Lad os nappe en af de mere oplagte så:
Beatles-Rain
http://www.youtube.com/watch?v=bdrGS__yg6Q

Fra : Michel Husted

Dato : 21-01-11 10:19

On 21 Jan., 17:54, "Henrik S. Pedersen" <aaa_nos...@c.dk> wrote:
> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal v re: Vejr.

Glimrende emne selv om frost fylder lidt vel meget for tiden. Specielt
når man er monsterforkølet . Men her et par vejrbud.

Denne sendte mig lige ned ad "Memory Lane". Vi suser 30 år tilbage i
tiden...
Toyah: "Thunder in the Mountains" - http://www.youtube.com/watch?v=RtPj_iWln0s

Regn kommer vi heller ikke udenom. Gad vide om gruppen her har lyttet
til ABBA i deres unge år
Sidewalk:"Take away the Rain"- http://www.youtube.com/watch?v=22sKZpcDcDk

Men jeg foretrækker nu solen, hvis blot jeg kan få lov at sidde i
skyggen. Vi har hørt Goombay Dance Band så tit, så her lidt lambada-
solskin.
Audrey Landers: "Sun of Jamaica" - http://www.youtube.com/watch?v=5TBEML_ViD8

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-11 19:40

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i meddelelsen

> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
> Vejr.

Regndråber drypper i mit hår, Pedro Biker:
www.youtube.com/watch?v=bHVmgrr0VSk

Sol sol kom igen, Grtethe Ingmand:
http://www.youtube.com/watch?v=4p9sFcuIb58&feature=related

Stille regn, Steffs:
Kunne ikke fink noget musiklinks med dem

Sletre gennem regn, Grethe Ingmand:
http://www.youtube.com/watch?v=LJrB1vFE8po

Sneflokke komme vrimlende: http://www.youtube.com/watch?v=FuhqszDKKkM

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 21-01-11 19:31

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> writes:

> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være: Vejr.

Stevie Ray Vaughan - Texas Flood
http://www.youtube.com/watch?v=s9YBGaozZW0

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-01-11 19:49

Den 21-01-2011 17:54, Henrik S. Pedersen skrev:

> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
> Vejr.

"Stormy Weather" er Lena Horne's men Martha Wainwright version er så
ikke ringe endda:

http://www.youtube.com/watch?v=LOzZ20q7QC8&feature=related

Wes Montgomery med "Here's That Rainy Day":

http://www.youtube.com/watch?v=1-rjvoZOaos

Lesley Gore med "California Nights":

http://www.youtube.com/watch?v=9OgV6o8NjcU

Henning.

Fra : TL

Dato : 21-01-11 19:52

On Fri, 21 Jan 2011 17:54:15 +0100, in dk.kultur.musik "Henrik S.
Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> wrote:

>Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være: Vejr.

The Mamas and the Papas, "California Dreaming"
<http://www.youtube.com/watch?v=V0UcQDUR-fU>

AC/DC, "Thunderstruck"
<http://www.youtube.com/watch?v=RukUetw0hAM&>

Fra : Kert Rats

Dato : 21-01-11 20:25

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
> [...]

Jeg kan ikke dy mig for at pjatte lidt, så her får i Dan Turells "Jeg holder
af "vejr"dagen": http://www.youtube.com/watch?v=sfsxMkyTLR4

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 20:50

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> wrote in

> "Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Jeg kan ikke dy mig for at pjatte lidt, så her får i Dan Turells "Jeg
> [...]

Nu sae du godt nok pjat. Check lige den her:

http://www.youtube.com/watch?v=ElA1uVTKdMk

Venligst
Lars

Fra : Kert Rats

Dato : 21-01-11 23:55

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> wrote in

> Nu sae du godt nok pjat. Check lige den her:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ElA1uVTKdMk
>
> Venligst
> Lars

Der bliver sgu ti-hi-fnis'et igennem i den video, må man sige.
Bestemt vejr at navnlig lytte til.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 20:41

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> wrote in

> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
> Vejr.

Så synes jeg en af de bedste er "Ghost riders in the sky" en gammel
cowboyklassiker, som lægger ud med en fantastisk vejrbeskrivelse oplevet af
en gammel cowboy. Den får vi lige med nogen forskellige:

Bing Crosby:

http://www.youtube.com/watch?v=IULOpC3d5t4

Burl Ives (nok min favorit)

http://www.youtube.com/watch?v=4s7jJd8EjlA&feature=related

Ramrods

http://www.youtube.com/watch?v=gWTjjm-Gg3c

mishandlet? af Debbie Harry

http://www.youtube.com/watch?v=dt0mJDzTbyo&feature=related

osv osv osv led selv efter den med Elvis, Blues Brothers, Johnny Cash og
mange andre

Venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 21-01-11 20:48

hej Henrik

> Vi starter med torden:

Efter alt det frost trænger vi da til noget

Tøbrud - Blåvand
http://www.youtube.com/watch?v=Z3vJyR_Fdk8&feature=related

Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 20:58

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> wrote in

> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
> Vejr.

Denne vejrudsigt med Master Singers MÅ bare stå alene:
(jeg havde nær aldrig fundet den, da jeg troede, at det var Singers
Unlimited, der havde lavet den)

http://www.youtube.com/watch?v=4z2jwDcb9wI

Venligst
Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-01-11 21:19

>"Henrik S. Pedersen" skrev i meddelelsen
>Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
>Vejr.

Springsteen med "Waiting On A Sunny Day":
http://www.youtube.com/watch?v=U0v1EP2LCP4

Creedence Clearwater Revival med "Have You Ever Seen The Rain":
http://www.youtube.com/watch?v=TS9_ipu9GKw
Og "Who'll Stop The Rain":
http://www.youtube.com/watch?v=lIPan-rEQJA

Bifrost med "Kan Jeg Nå Dig":
http://www.youtube.com/watch?v=NIq41qyHIvc

Thunder med "Low Life In High Places":
http://www.youtube.com/watch?v=408vg8xCQFQ

Roger Hodgson (Supertramp) med "It's Raining Again":
http://www.youtube.com/watch?v=1x-hi_gHsqs

Rainbow med "I Surrender":
http://www.youtube.com/watch?v=U3oNDS40a9k

Thin Lizzy med "Thunder And Lightning":
http://www.youtube.com/watch?v=KV11V2pgeRo

Og til sidst, KISS med "God Of Thunder":
http://www.youtube.com/watch?v=ByCIsHtFAj0

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 23-01-11 17:16

Den 21/01/11 21.18, Per Beer Hansen skrev:

> [...]
>
> Thin Lizzy med "Thunder And Lightning":
> http://www.youtube.com/watch?v=KV11V2pgeRo
>
> Og til sidst, KISS med "God Of Thunder":

Per, tak for denne samling med nogle af mine absolutte favoritter.

Du får æren af at vælge næste emne til stafetten.

/Henrik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-01-11 13:08

>"Henrik S. Pedersen" skrev i meddelelsen
>Per, tak for denne samling med nogle af mine absolutte favoritter.
>
>Du får æren af at vælge næste emne til stafetten.

Tak for den store ære
Jeg finder lige på et emne og starter en ny tråd.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-01-11 21:24

Henrik S. Pedersen skrev:

>Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
>Vejr.

The Futureheads - Sleet
http://www.youtube.com/watch?v=_VIFfRHnaqg

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 21:28

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
> Vejr.

Breathed the air before
Heard the thunder roar
Never knew it was for me

Always looking down
Lost and never found
Eyes that look but not to see

Hvem andre end Dio sammen med Rainbow, i "Light in the black":
http://www.youtube.com/watch?v=32hlw7jacUI

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 21:36

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Hvem andre end Dio sammen med Rainbow, i "Light in the black":
> http://www.youtube.com/watch?v=32hlw7jacUI

Minder, minder, minder

Jeg havde i min ungdom en T-shirt med netop det motiv. Købt ved en
Rainbowkoncert i Aalborghallen i 1980. Hørte dem også i '81 i Reunion Arena
i Dallas, der var opvarmningen ved Pat Travers Band faktisk bedre...

Tak for link

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 22:04

> Minder, minder, minder

Ja, i høj grad.

> Jeg havde i min ungdom en T-shirt med netop det motiv. Købt ved en
> Rainbowkoncert i Aalborghallen i 1980.

Hørte dem i Vejlby Risskov-hallen (husker ikke året), men husker jeg stod
som lammet under stort set hele koncerten, og bare sugede til mig af
Blackmores genialitet.
Hvornår pokker får han nok af Blackmores Night, og begynder at spille rigtig
musik igen? ;)

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 22:42

> Hvornår pokker får han nok af Blackmores Night, og begynder at spille
> rigtig musik igen? ;)

Alså nu levede jeg liiige så trygt i fortiden. Ovenstående var jeg
lykkeligvis gået glip af, men jeg tror desværre ikke det er noget
forbigående:

Fedt???

http://www.youtube.com/watch?v=w2aR7Y6N24o&feature=related

NOT!

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 23:05

> Fedt???
>
> http://www.youtube.com/watch?v=w2aR7Y6N24o&feature=related
>
> NOT!

Well, hun er da nice nok ;)
Musikken er ok som et studium i at lægge Fender Strat på folkemusik, men sgu
ikke i 15 år!!!

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-01-11 21:29

On 21-01-2011 17:54, Henrik S. Pedersen wrote:
> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være:
> Vejr.

Brook Bentons "Rainy Night In Georgia" passer IMHO perfekt til
vintersæsonen:

http://www.youtube.com/watch?v=Qr5djzzeA3M

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-01-11 22:07

--
mvh Eva Schmidt
"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Her er en fra mine unge dage:

"The sun ain´t gonna shine anymore" m. Walker Brothers

http://www.youtube.com/watch?v=0q6YWDm0GSU&feature=related

mvh Eva