Bamses Venner får ny forsanger
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-11 15:11

BAMSES VENNER FORTSÆTTER

Bamses Venner fortsætter. Stig Rossen er orkesterets nye forsanger.

http://avisen.dk/smoertenor-tager-bamses-plads_140255.aspx

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 16:39

meddelelse news:4d399402$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> BAMSES VENNER FORTSÆTTER
>
> Bamses Venner fortsætter. Stig Rossen er orkesterets nye forsanger.
>
> http://avisen.dk/smoertenor-tager-bamses-plads_140255.aspx
>
> Hilsen Åge
Ja ja ingen grund til de store overskrifter. Det er foreløbig kun en koncert
og skulle det blive til mere, finder jeg det totalt smagløst, Bamses Venner
var Bamse og derfor skulle de hellere finde på noget andet.
Stig Rosssen er en dygtig sanger, men nogen Bamse er han ikke...han er bare
enormt dygtig til noget andet.
Så det var vist igen en fjer, der blev til 5 høns i det lille hjem på Fur

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-01-11 17:44

Den 21-01-2011 16:38, Allan Krautwald skrev:

> Stig Rosssen er en dygtig sanger, men nogen Bamse er han ikke...han er bare
> enormt dygtig til noget andet.

Hmm!

Henning.

Fra : Ralph

Dato : 21-01-11 17:56

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> Stig Rosssen er en dygtig sanger, men nogen Bamse er han ikke...han er
> bare enormt dygtig til noget andet.

Er han ikke mest dygtig til at fremhæve sig selv - jeg synes at mindes en
Hit med Sangen hvor han fik ødelagt Etta Camerons (RIP) version af What a
wonderfull world

--
Ralph

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 18:05

> [...]
> Hit med Sangen hvor han fik ødelagt Etta Camerons (RIP) version af What a

Jeg har ikke påstået, at jeg kunne lide ham
Jeg konstaterede bare at var dygtig til noget andet...må han vel være på et
eller andet plan, siden folk flokkes til de musicals han medvirker i.
Men jeg trækker det gerne i mig igen, eftersom I åbenbart ved mere om
manden, end jeg gør

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-01-11 19:19

Den 21-01-2011 18:04, Allan Krautwald skrev:

> [...]
> eller andet plan, siden folk flokkes til de musicals han medvirker i.
> Men jeg trækker det gerne i mig igen, eftersom I åbenbart ved mere om

Det var måske også lidt dumt, at jeg reagerede. Jeg har blot altid
synes, at han var stærkt overvurderet.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-11 19:43

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det var måske også lidt dumt, at jeg reagerede.

Ja, hvad er det dog for noget med dig?

> Jeg har blot altid synes, at han var stærkt overvurderet.

Jeg kan godt forstå, at du ligesom fortryder og synes at det var dumt at du
reagerede sådan.
Han er fakltisk en af landets dygtigste musikere

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-01-11 19:50

Den 21-01-2011 19:43, Åge Halldorsson skrev:

> Han er fakltisk en af landets dygtigste musikere

Det må være rigtigt når du skriver det. Du har jo sans for kvalitet.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 20:37

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det må være rigtigt når du skriver det. Du har jo sans for kvalitet.

Haha :)
Og Rossen har vist aldrig været musiker, kun en talentfuld sanger der
formåede at sløse sit talent bort.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 23:30

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det må være rigtigt når du skriver det. Du har jo sans for kvalitet.
>
> Henning.

Nå ja...Åge var jo også den første og foreløbig den eneste, der fandt ud af,
at ham sangeren fra Vikingarne, var bedre end Elvis

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 23:34

> Nå ja...Åge var jo også den første og foreløbig den eneste, der fandt ud
> af, at ham sangeren fra Vikingarne, var bedre end Elvis

Haha, ja det var ugens bedste underholdning

Fra : Max

Dato : 21-01-11 20:38

Hej Henning

> Det var måske også lidt dumt, at jeg reagerede. Jeg har blot altid
> synes, at han var stærkt overvurderet.

Jeg syntes faktisk han har en tilbøjelighed til at blive lidt
kedelig at høre på, men nu er det jo heller ikke ligefrem
min musik han laver det meste af tiden.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-11 19:41

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> jeg synes at mindes en Hit med Sangen hvor han fik ødelagt Etta Camerons
> (RIP) version af What a wonderfull world

Ødelægger hun ikke alting selv ?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 23:31

meddelelse news:4d39d32c$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ødelægger hun ikke alting selv ?
>
> Hilsen Åge
Nogle gange ville jeg ønske, at du ville selvantænde

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-11 10:07

meddelelse news:4d39d32c$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ødelægger hun ikke alting selv ?
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Synd du ikke var i Vor Frue Kirke i Aalborg, Da Etta Cameron var derinde...

Fantastisk, Først og fremmest hendes reaktion, da hun fik at vide, at
kirkens forstærkersystem, af ukendte årsager ikke ville virke... Well, I
guess I'll have to sing a little louder... ) Og det gjorde så disse,
formodentligt ca 155 - 160 cm trivelig kvinde. Uden brug af hjælpemidler,
fyldte hun kirken med Gospel, så det er
lige før man kunne fristes til at give hende skylden, for de revner kirken
havde, sidst jeg så den... Skulle du komme forbi, kunne du jo prøve at gøre
hende kunsten efter... Når du har prøvet, ved du hvilken præstation det
er.... Men OK... Du kan få en lille forsmag... Prøv i Fur kirke først....
Kan du ikke der, så glem Aalborg.
Men så ved du, hvor stor stemme hun havde... Hvad folk så syntes om hendes
musik, er deres egen sag.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-01-11 11:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Men så ved du, hvor stor stemme hun havde... Hvad folk så syntes om hendes
> musik, er deres egen sag.
>
> M.V.H....Benny..

Det er korrekt. Jeg er bestemt ikke Gospel fan, men anerkender hendes stemme
og talent fuldt ud.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-11 08:07

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er korrekt. Jeg er bestemt ikke Gospel fan, men anerkender hendes
> stemme og talent fuldt ud.

Indrømmet, det var en stor oplevelse at høre hende... Faktisk var der vel
kun en oplevelse der var større... Nemlig at møde hende. Aldrig har man mødt
så meget menneske, i så lille en krop ...

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-01-11 12:00

> [...]
> kun en oplevelse der var større... Nemlig at møde hende. Aldrig har man
> mødt så meget menneske, i så lille en krop ...

Jeg forstår det godt, der udstrålte jo begejstring og glæde fra damen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-01-11 10:01

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår det godt, der udstrålte jo begejstring og glæde fra damen

Jamen har du mødt hende... Så ved du da hvad det er, der mangler herinde.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-11 09:35

> [...]
> bare enormt dygtig til noget andet.
> Så det var vist igen en fjer, der blev til 5 høns i det lille hjem på Fur

Tja, man kan mene om det hvad man vil, men det er nu altså helt normalt.
Som du selv nævner, foreløbig kun den ene gang, så ser man hvordan
band og publikum tager imod, og går det godt.. Gætter jeg på, de kører
de allerede indgåede kontrakter ud... Så kan de overveje, om de derefter
vil fortsætte sammen.

Det er som sagt helt normalt, at en anden træder ind, og som det lyder
her, ser det da meget sundt ud... Dørene er holdt åbne for et godt og
langt samarbejde, med også for et, der næppe kunne blive mere kort.

Kan Rossen & Vennerne gøre det sammen, skal det være dem
vel undt... For Bamses Venner, er definitivt døde...
De kan få en ny Bamse, men aldrig den samme Bamse....

Men lad os nu se, Rossen kan jo overraske... Og jeg har da ikke
evner til at forestille mig, at de ikke har prøvet et par numre før
de indgik aftalen, så mon ikke de begge har set mulighederne.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-01-11 11:24

> Det er som sagt helt normalt, at en anden træder ind, og som det lyder
> her, ser det da meget sundt ud... Dørene er holdt åbne for et godt og
> langt samarbejde, med også for et, der næppe kunne blive mere kort.

Jo ganske vist...men man kan erstatte en trommeslager, en guitarist eller
lignende, men ikke den totalt dominerende figur. For nogle år siden optrådte
"the Animals" her i byen og det var kun trommeslageren, der engang havde
været med i gruppen.
Du kunne vil heller ikke forestille dig, at man gendannede Beatles uden John
Lennon og George Harrison?
Så dit argument holder ikke i dette tilfælde, synes jeg.

> Kan Rossen & Vennerne gøre det sammen, skal det være dem
> vel undt... For Bamses Venner, er definitivt døde...
> De kan få en ny Bamse, men aldrig den samme Bamse....

Ja men så kan de a kalde det Rossen og Vennerne eller whatever.

> Men lad os nu se, Rossen kan jo overraske... Og jeg har da ikke
> evner til at forestille mig, at de ikke har prøvet et par numre før
> de indgik aftalen, så mon ikke de begge har set mulighederne.

Det holder sikkert til et eller andet....men det har så ikke noget med
Bamses Venner at gøre...men kun "Venner".

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-11 08:57

> [...]
>>

> Det holder sikkert til et eller andet....men det har så ikke noget med
> Bamses Venner at gøre...men kun "Venner".

Hej Allan...

De har intet valg. Det er et spørgsmål om jura. Her er der ingen tale om at
gendanne... Bare at opfylde de forpligtelser gruppen havde forpligtet sig
til, inden Bamse døde. Det med at gendanne, er da sket i vid udstrækning,
og som du selv skriver, ofte endt i noget, som havde meget meget lidt med
originalen at gøre. Faktisk så lidt, så det at kalde gruppen det samme,
nærmede sig ærekrænkelse... Skulle Beatles gendannes, ville jeg foretrække
det uden de tidligere nævnte herrer på scenen. Men altså Beatles, det var
noget der var engang.... Bamses Venner gik ikke i opløsning, Bamses Venner,
blev pludseligt et medlem fattigere Nytårs nat... Så din sammenligning
forekommer mig, at være helt ude i hampen... Beatles gik i total splittelse,
vel måske mest fordi Yoko Ono var så meget Avant garde, så selv her, skulle
hun se hvor stor en kile hun kunne banke ind mellem John Lennon og resten af
gruppen.... Samt at John Lennon jo kun kunne arbejde, når hun trak sin tunge
ud af hans hals.... Så jo, jeg kunne fint have forestillet mig Beatles uden
John Lennon. Ja jeg vil da næsten sige det sådan, var han gået dengang,
tror jeg faktisk, han stadig havde været i live... Men det er lige som en
anden snak, der ikke har ret meget med Bamses Venner at gøre.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-01-11 12:06

Så jo, jeg kunne fint have forestillet mig Beatles uden
> John Lennon. Ja jeg vil da næsten sige det sådan, var han gået dengang,
> tror jeg faktisk, han stadig havde været i live...

Se der er vi så totalt uenige. John Lennon VAR jo nærmest Beatles
Jeg anerkender selvfølgelig Paul McCartney evne til at skrue vellydende
klassikere sammen, men efter min mening, var det John Lennon, der alvor
rykkede gruppen med sine fantastiske sange, noget George Harrison også kom
efter i de senere år af Beatles.
Så dybest set er og var min pointe, at man ikke kan undvære væsentlige
medlemmer af et band og så kalde det for det samme. I Bamses Venner var der
kun et væsentligt medlem, som desværre er væk nu.
Omkring Beatles vil jeg endda gå så langt, at ikke engang Ringo ville kunne
undværes på trods af, at han ikke just var verdens mest opfindsomme
trommeslager, en middelmådig sanger og en elendig komponist, hvis vi ser på
hans 2 kompositioner til gruppen.

Fra : Max

Dato : 24-01-11 12:16

Hej Allan

> Så dybest set er og var min pointe, at man ikke kan undvære væsentlige
> medlemmer af et band og så kalde det for det samme. I Bamses Venner
> var der kun et væsentligt medlem, som desværre er væk nu.

Ja, det vil være som hvis Shadows prøvede sig med en anden sanger
end Cliff, hvilket de da heldigvis har holdt sig fra.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-01-11 09:58

> [...]
> trommeslager, en middelmådig sanger og en elendig komponist, hvis vi ser

Jamen læs dog hvad der står... Der står ingen steder, at John ikke var
Beatles.. Men det er nu en gang umuligt at arbejde, når man har en fremmed
tunge i halsen.
Så Beatles var udsat for en MEGA Disaster, ved navn Yoko Ono... Det var
slemt nok med en Indisk Guru, men ham kunne de da overleve...

Bamse var Bamse... Men gruppen har et problem, En kontrakt er en kontrakt.
og sådanne skal overholdes... Så lad os se, når det er overstået, hvad der

sker... Rossen kunne jo overraske... Og det kan slutte efter en aften. Så
der er vel kun at vente og se, hvordan det går... Og mon ikke den første
aften, er den ultimative prøve for Stig Rossen.. Klarer han den, kan han
klare alt.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-01-11 12:08

> Jamen læs dog hvad der står... Der står ingen steder, at John ikke var
> Beatles.. Men det er nu en gang umuligt at arbejde, når man har en fremmed
> tunge i halsen.

Ikke enig. I store træk lavede John Lennon sine bedste sange i perioden
1966-1972, så hvis den fremmede tunge havde nogen indflydelse, var det kun i
bedre retning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-11 05:57

> [...]
> 1966-1972, så hvis den fremmede tunge havde nogen indflydelse, var det kun

Tja, men at du mener Lennon lavede sine bedste sange i den periode,
betyder ikke nødvendigtvis, at det var godt for The Beatles...

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 26-01-11 11:03

> Tja, men at du mener Lennon lavede sine bedste sange i den periode,
> betyder ikke nødvendigtvis, at det var godt for The Beatles...
>
> M.V.H....Benny..

Fra 1966 til 1969 var det da ubetinget, ellers ville blot have været endnu
et godt popband...ganske vist det bedste, men med albums som Rubber Soul
(ganske vist fra 1965), Revolver, Sgt, Pepper, The White Album og Abbey
Road, løftede de sig op på den musikalske top. Og Lennons 2 første
soloalbums er stadig de bedste solo albums fra nogle af Beatlerne.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-11 12:17

> [...]
> Road, løftede de sig op på den musikalske top. Og Lennons 2 første
> soloalbums er stadig de bedste solo albums fra nogle af Beatlerne.

Jamen var de da andet ?????.. Er det, at de blev gjort exeptionelle, ikke
bare fordi de var med i nogle af de første bølger. Her er det måske værd at
huske, at de Britiske grupper nu slet ikke var særligt populære hjemme, men
stort set alle måtte modnes i Tyskland... Hvilket ikke engang Beatles og før
Beatles var fritaget for.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-11 12:43

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> at de Britiske grupper nu slet ikke var særligt populære hjemme, men stort
> set alle måtte modnes i Tyskland... Hvilket ikke engang Beatles og før
> Beatles var fritaget for.
>
> M.V.H....Benny..

Ja, det er egentlig pudsigt. Alle grupper indenfor den mere almindelige
musik skal alle modnes i Tyskland eller Holland. Sådan har det været i mange
år.

En anden ting er at før jeg begyndte at interessere mig for hvor grupperne
kom fra, så var der en masse grupper jeg troede der kom fra England/USA -
men det har i flere tilfælde vist sig
at de kom fra Tyskland eller Holland.
Åbenbart skal al lyttevenlig musik modnes i Tyskland eller Holland og
efter at det er modnet og efter en åreække med succes smidt ud fra England,
ja så turnerer de da bare videre i Tyskland. Ja selv 20-30 år efter at
gruppen er smidt ud af det engelske publikum.
Vi har på det sidste set Dawid Hasselhoff, Albert Hammond, Roger
Wittaker og jeg ved snart ikke hvem.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-11 09:00

meddelelse news:4d4008b1$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> efter at gruppen er smidt ud af det engelske publikum.
> Vi har på det sidste set Dawid Hasselhoff, Albert Hammond, Roger

Hej Åge

Nu tror jeg du blander begreberne lidt sammen...
Dengang, var det for at få lov til at spille...
Ikke for at krybe i Skattely....

Roger Whittaker, har så vidt jeg ved,
Kun boet i England & Irland,
samt har et sted i sit fødeland Kenya.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 26-01-11 21:24

> [...]
> men stort set alle måtte modnes i Tyskland... Hvilket ikke engang Beatles

Mage til vrøvl. Alle er startet i det små og de havde tilfældigvis en
manager Allen Willams, som kunne skaffe jobs i Tyskland, hvorfor de og andre
tog derned. Ikke alle blev til noget.
Og at du bagataliserer det største navn i populærmusikkens historie undrer
mig egentlig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-11 22:48

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Mage til vrøvl. Alle er startet i det små og de havde tilfældigvis en
> manager Allen Willams, som kunne skaffe jobs i Tyskland, hvorfor de og
> andre tog derned. Ikke alle blev til noget.

Tilfældigtvis og tilfældigvis. Det kunne jo også være fordi netop Tyskland
er det land hvor musik kan modnes i.

> Og at du bagataliserer det største navn i populærmusikkens historie undrer
> mig egentlig.

Bagatelliserer eller ikke bagatelliserer, hvorom alt er, så ændrer det jo
ikke på, at det er sådan.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 26-01-11 23:19

meddelelsen news:4d409689$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> er det land hvor musik kan modnes i.

> Bagatelliserer eller ikke bagatelliserer, hvorom alt er, så ændrer det jo

Kære Aage.
Igen konkluderer og argumenterer du helt hen i vejret.
Du formoder og gætter?
Reelt ved du stort set ikke andet om musik end det der lige liger inden for
din egen lille interessesfære.
Resten fatter du ikke en bjælde af og affærdiger som larm.
Schlager- og dansktopmusik er ikke udbredt over hele verden som det eneste
saliggørende og Fur Radio Nowhere, eller hvad den hedder,er ikke den
toneangivende radiostation hverken i Danmark, Holland, Tyskland, Europa
eller verden.
Fint du holder af din genre og skriver begejstret om den.
Men lad være med at gøre dig klog på noget du ikke aner en skid om eller
interesserer dig for.
Nej Aage, Tyskland er ikke et sted hvor musikere modnes på en speciel måde.
De spiller og har spillet der fordi de har skullet tjene til deres daglige
brød.
Og det er så det.
Stop dit vrøvl og skriv om det der tænder dig.
Her får du så Radio Nowhere med Bruce Springsteen, der netop handler om
musik fremfor ligegyldig, intetsigende plastiklort.
http://www.youtube.com/watch?v=MtrOYsNCPmg
Og nej den handler ikke om Radio Fucking Fur eller hvad den hedder.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-11 23:31

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Kære Aage.
> Igen konkluderer og argumenterer du helt hen i vejret.

Og det er der intet nyt i, sådan har det været hele tiden på usenet
Åge har en milligram-viden i en megatons-verden, men ingen er jo forpligtet
ud over sine paradigmer og evner, vel?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 26-01-11 23:35

paradigmer og evner, vel?

Det stod Åge endeligt af

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-11 23:44

Well, der er veje til oplysning: http://lmgtfy.com/?q=paradigme

Fra : Max

Dato : 26-01-11 23:47

Hej Alex

> Well, der er veje til oplysning: http://lmgtfy.com/?q=paradigme

Et er søkort at læse, et andet er skib at føre.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-11 00:21

> Et er søkort at læse, et andet er skib at føre.

og noget tredje, og nok mere beskrivende, er at pløje sin båd gennem
sagesløse badegæster, uden at ane hvad hverken ror eller søkort er ;)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-11 09:20

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> og noget tredje, og nok mere beskrivende, er at pløje sin båd gennem
> sagesløse badegæster, uden at ane hvad hverken ror eller søkort er ;)

Hvorfor gør du det så ????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-11 13:17

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor gør du det så ????
>
> M.V.H....Benny..

Man skulle faktisk tro de var herude:
http://www.youtube.com/watch?v=rbueFXCsyD0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-11 09:19

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Well, der er veje til oplysning: http://lmgtfy.com/?q=paradigme

Alex har fundet et link til en ordbog, og det skal vi så alle lide under
)

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-11 09:17

> [...]
> andre tog derned. Ikke alle blev til noget.
> Og at du bagataliserer det største navn i populærmusikkens historie undrer

Allan, der er noget du misforstår... Jeg bagatelliserer ikke nogen... Men
jeg gør heller ikke nogen større, end de efter min mening burde være. Hvis
det sådan lige var fordi en manager sådan lige kunne skaffe et par jobs i
Tyskland, hvorfor var det så gældende for alle de kunstnere, som ifølge
gruppen her, senere blev de kæmpestore.... Både fra England & USA... Ja
dengang kunne Beatles spille et sted, og Johnny Cash i baren lige ved siden
af... Vil du dermed påstå, at det bare sådan lige skyldtes en manager, der
kunne skaffe et par Tyske jobs.... ??????. Så havde den manager godt nok et
udsøgt klientel ))

M.V.H....Benny..

Fra : -=JF=-

Dato : 25-01-11 20:52

Den 25/01/11 09.57, Benny Mortensen skrev:

> Bamse var Bamse... Men gruppen har et problem, En kontrakt er en kontrakt.
> og sådanne skal overholdes...

Gruppen har nok ikke nogen kontrakt med spillestedet.

Mon ikke kontrakten overordnet set var med Bamse, som så skulle sørge
for at slæbe nogle musikere med... Og en kontrakt med en død mand kan
man nok ikke med rimelighed forlange overholdt

--
Mhv.
John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-01-11 21:04

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> Mon ikke kontrakten overordnet set var med Bamse,

Det kommer an på an man som arrangør har skrevet kontrakt om et arrangement
med Bamse som solo-sanger
eller om man har skrevet kontrakt om et arrangement med et helt orkester,
som i dette tilfælde hedder "Bamses Venner".
Man kan jo ikke hænge sig i at orkesterets første ord er "Bamses" og mene
at så er det kun ham. Det er det ikke.
Hvad nu hvis orkesteret ikke havde heddet noget med "Bamses", men i stedet
heddet "Vimmersvejens Gutter"? - hvad så?
Så ville ingen jo have undret sig over at orkesteret fik fat i en anden
forsanger.
Shubidua overholdt vel også sine kontrakter, selv om forsangeren Michael
Bondemand forlod gruppen i nogle år.
Eneste forskel er bare at bondemandens orkester ikke hed Michele Bundesens
Venner.
Et orkester er et orkester.

PS: Jeg kender f.eks. også et VVS-firma, som stadig har navn efter ejeren,
selv om han døde for en snes år siden og sønnen kører firmaet videre.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-11 06:16

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> at slæbe nogle musikere med... Og en kontrakt med en død mand kan man nok

Tja, nu er tingene altså ikke helt så enkle... Den egentlige kontrakt
er formodentligt udformet af deres Booking Agency, som hvis jeg
ikke husker helt galt, er MN Music i Aarhus, og eftersom
Bamses Venner formodentligt stort set fremstår som et Firma...
Så jo. Bamses Venner er forpligtet til at fuldføre deres kontrakter.

Ellers var der jo ingen grund til at Stig Rossen behøvede at lære
alle Bamses Venners sange... Ifølge ham selv, kunne han dem nu
også før, så det var en overkommelig opgave.
Den store opgave, bliver at tilfredsstille alle Bamse fanatikere...
Der vil bruge dette, til at rakke ned på Stig Rossen, som folk
tror, prøver at mænge sig ind på Bamses publikum, og nægter
at tro på, at han rent faktisk, prøver at hjælpe Bamses Venner.
Og da sidst og måske ikke mindst... Bamses efterladte...
Hvilket kan afhænge meget af virksomhedens struktur.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-11 09:39

> Og da sidst og måske ikke mindst... Bamses efterladte...

Som er spurgt og bifalder at Stig Rossen overtager pladsen som forsanger.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-01-11 00:30

Den 23-01-2011 09:34, Benny Mortensen skrev:

> Men lad os nu se, Rossen kan jo overraske... Og jeg har da ikke
> evner til at forestille mig, at de ikke har prøvet et par numre før
> de indgik aftalen, så mon ikke de begge har set mulighederne.

Der bør da være et enkelt YouTube link med Rossen.
Jeg kan se, at der er nogle klip fra en koncert i Kolding, hvor han
synger sammen med Simone.

http://www.youtube.com/watch?v=qeFlEn7w8to&feature=related

Kan det tænkes, at Åge eller nogle af jer andre fra egnen, var i Kolding
og høre koncerten?

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 27-01-11 01:08

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=qeFlEn7w8to&feature=related
>
> Kan det tænkes, at Åge eller nogle af jer andre fra egnen, var i Kolding

Må indrømme, at jeg har meget svært ved, at forestille mig konstellationen
af Rossen og Bamses orkester i den her triste anledning.
Bamses orkester består af meget dygtige musikere, der uden tvivl kan bakke
Rossen op i de fleste populære genrer.
Men Rossen som "erstatning" for Bamse. Nope.
Og Aage i det store udland Kolding er om muligt endnu vanskeligere, at
forestille sig.
Aage hører til i sofaen lørdag aften med et tysk plastikslagershow på
skærmen.
Og sådan søger og finder vi hver især lykke og tilfredshed i livet.
Og det er godt. :)
Men Aage er jo stadig yderst velkommen til, at deltage i forårets store
dannelsesrejse til Berlin, Hamburg, Amsterdam eller hvor vi nu ender.
Jeg personligt ville se frem til Aage som Fremdenführer i den tyske
småborligheds hellige haller.
Men så skal vi jo nok så langt væk som til München.
Og jeg tvivler på Aage har været der. :)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-01-11 01:54

> Og jeg tvivler på Aage har været der. :)
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Åge bliver forvirret, hvis man fjerner sig mere end 5 km fra Limfjorden

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-11 09:28

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Åge bliver forvirret, hvis man fjerner sig mere end 5 km fra Limfjorden

Hvornår begynder du at tale for dig selv ???

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-11 13:20

> Hvornår begynder du at tale for dig selv ???
>
> M.V.H....Benny..

Ja, Krutte er een stor forvirring, ligegyldigt hvor han fjerner sig hen,
hehe
Krutte:
http://www.j-trap.dk/saunaklubben/debatbilleder%202009/Forvirret.jpg

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-01-11 07:38

Den 27-01-2011 01:08, P.Petersen skrev:

> Jeg personligt ville se frem til Aage som Fremdenführer i den tyske
> småborligheds hellige haller.
> Men så skal vi jo nok så langt væk som til München.

München, dette nummer da kunne overtale Åge til en tysklandstur:

http://www.youtube.com/watch?v=RtkjeDkRmDc&feature=related

Fantastisk god musik. Meget Hanseistisk. Umba umba.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-01-11 13:23

> München, dette nummer da kunne overtale Åge til en tysklandstur:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=RtkjeDkRmDc&feature=related
>
> Fantastisk god musik. Meget Hanseistisk. Umba umba.
>
> Henning.

Ja, det var ikke så ringe musik.
Men her er den ægte kvali-vare. Her har man fået en ordentlig ski på:
http://www.youtube.com/watch?v=pDmdbv0wQ1A

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-11 09:27

> [...]
> småborligheds hellige haller.
> Men så skal vi jo nok så langt væk som til München.
> Og jeg tvivler på Aage har været der. :)

Altså egentligt mente jeg, vi andre var nået til den konklusion, at Bamse
ikke kunne erstattes. Så Stig Rossen træder i stedet for Bamse, da Bamse af
gode grunde ikke selv kan stille op... Tja, Alex sendte for kort tid siden
et link med en country sangerinde, af den superbløde ende.... Men i næste
link, i forgrunden for et rock band.... Uanset hvilket du hørte først, ville
man ikke umiddelbart tænke på det andet... Men ikke desto mindre, lød begge
dele faktisk rigtigt godt... Så Stig Rossen sammen med Bamses Venner....
Tja, chancen er der da... Rossen har da også været med i masser af ting, som
nok efterhånden, mere eller mindre er gået i glemmebogen.

M.V.H....Benny..

Fra : P.Petersen

Dato : 27-01-11 16:18

> [...]
> Bamses Venner.... Tja, chancen er der da... Rossen har da også været med i
> masser af ting, som nok efterhånden, mere eller mindre er gået i

Vi kan da håbe på, at resultatet bliver vellykket.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-11 10:42

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Vi kan da håbe på, at resultatet bliver vellykket.
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Det var derfor jeg skrev, at første gang, ville være den ultimative test.
Da det jo er Fanklubben, der er publikummet...