ytringsfriheden ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-01-11 21:17

jeg har lavet det her lille html ark
http://chokmah.dk/laptops.dk/laptops.dk.html

som man kan se så har jeg tabt en sag ved forbrugerklagenævnet - det er
mig lidt en gåde jeg tabte men det gjorde jeg altså
jeg har faktisk tabt en gang før for 11 år siden hvor jeg havde
indleveret en pc der skulle opgraderes der skulle flere ram i og en harddisk
mere , det var ikke min maskine det var til et medlem af min familie ,
nå jeg tog på ferie og kom hjem og den der skulle lave maskine havde
taget 1000 kr for at sætte en stang ram i og harddisken var væk - jeg
sagde så måtte de enten finde den eller gi mig en magen til det ville
de ikke , som de sagde jeg kunne jo ikke føre bevis for at jeg rent
faktisk havde indleveret maskinen sammen med en harddisk og nej det kunne
jeg da ikke - en pc består af ret mange dele man kan jo ikke ... jeg
ringede til forbrugerklagenævnet der tog sagen - men kunne ikke
gennemføre den
da der jo ikke kunne føres bevis for at der rent faktisk havde været en
harddisk med og henviste til politiet , som jeg så ringede til (Rønne
Polti) der fik
jeg en spænende betjent jeg forklarede hvad der var sket - han sagde de
kunne ikke gøre noget ved det da forhandleren ikke kunne gøre for det
også ga jeg op ...

men nu er der den her mærkelige sag ved laptops.dk - jeg har jo
beskrevet de erfaringer jeg har haft med sagen og som jeg har oplevet det
hvad jeg formoder jeg gerne må i henhold til ytringsfriheden -
hvad unægtelig sætter forhandleren i et dårligt lys - spørgsmålet er
bare om det er på kant med injurie lovgivningen ?

Mv.
BMM

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-01-11 22:01

On Thu, 20 Jan 2011 21:17:04 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>jeg har lavet det her lille html ark
>http://chokmah.dk/laptops.dk/laptops.dk.html
>
>som man kan se så har jeg tabt en sag ved forbrugerklagenævnet - det er
>mig lidt en gåde jeg tabte men det gjorde jeg altså

Klip en masse uvedkommende skriverier

> [...]
>hvad unægtelig sætter forhandleren i et dårligt lys - spørgsmålet er
>bare om det er på kant med injurie lovgivningen ?
Nej, du holder dig jo til den faktiske hendelse ikke ?

Du burde måske lade en eller anden læse korrektur på teksten.

/Hans

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-01-11 23:11

Den 20-01-2011 22:00, Hans Kjaergaard skrev:

> Klip en masse uvedkommende skriverier

ja det var det nok - men ...nogen gange er tingen bare for sære
> Nej, du holder dig jo til den faktiske hendelse ikke ?

til punkt og prikke
> Du burde måske lade en eller anden læse korrektur på teksten.

det kommer

Mv.
BMM

Fra : alexbo

Dato : 20-01-11 23:33

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev

> jeg har lavet det her lille html ark

Fyldt med injurier.

"eller en eller anden ildsjæl ved XXXXX.dk har vredet en skrue trækker rundt
i USB indgangen
og har sat 1000 w til bundkortet ...?"

Det er rent svineri.
Først ødelægger du din maskine og så sviner du andre til, firmaet er jo ikke
kommet hejm til dig og maset en skruetrækker i USB'en.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-01-11 20:48

Den 20-01-2011 23:33, alexbo skrev:

> [...]
> Først ødelægger du din maskine og så sviner du andre til, firmaet er
> jo ikke kommet hejm til dig og maset en skruetrækker i USB'en.

jamen det kan jeg jo ikke vide om de har maskinen så ikke sådan ud da
jeg sendte den ind for jeg kikkede den da efter og de eneste synlige
"fejl" var en rids på låget der ikke betyder
noget og alt taget i betragtning så er jeg jo ikke den enste der lige
pludselig af usb fejl når man køber noget ved dem som ikke virker længer
sjovt nok så virkede harddisken som jeg fik en flink fyr til
at pille ud og sende til mig .. før den gik videre .. fakta er at de
står til at profitere på at kunden har en fejl vs de har skal afholde
udgifter til at have solgt en fejlbehæftet maskine - jeg kan da sådan
set godt forstå hvis de vælger at lave en fejl på maskinen også tjene i
stedet for at have udgifter ...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-01-11 09:08

alexbo wrote:
> [...]
> Først ødelægger du din maskine og så sviner du andre til, firmaet er jo ikke
> kommet hejm til dig og maset en skruetrækker i USB'en.

Det ved jeg nu snart ikke.. jeg har haft en tilsvarende sag mod
laptops.dk der mente at jeg havde ødelagt maskinen ved at have
kortsluttet den via USB, også en Thinkpad..

På det tidpunkt hvor den pludselig ikke gad boote mere var der kun
tilsluttet en mus.. Og Thinkpads har i øvrigt som de fleste andre
kvalitetsmaskiner beskyttede porte så de brænder ikke af pga. den
slags småting.

Laptops.dk er fulde af lort, imho.

// Hans

Fra : Henning

Dato : 21-01-11 09:42

> Og Thinkpads har i øvrigt som de fleste andre
>kvalitetsmaskiner beskyttede porte så de brænder ikke af pga. den
>slags småting.

Noget af en påstand - kan du dokumentere dette?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-01-11 20:49

Den 21-01-2011 09:41, Henning skrev:
> Noget af en påstand - kan du dokumentere dette?
nahh men det er da påfaldende ... de fleste kunder kan jo ikke bevise
noget som helst hvis de kunne så kunne de jo lige så godt lave maskinen
selv

Fra : alexbo

Dato : 21-01-11 09:48

"Hans Joergensen" skrev

> Det ved jeg nu snart ikke..

Næh, det gør jeg heller ikke, men jeg ved at Bo har tabt sagen,
at han ikke kunne løfte bevisbyrden for at det var firmaet og ikke ham selv
der har ødelagt maskinen.
Det vil Bo ikke acceptere og vil svine firmaet til med beskyldninger om
hærværk.
Så set fra min side er Bo en svinehund.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-01-11 20:53

Den 21-01-2011 09:47, alexbo skrev:

> "Hans Joergensen" skrev

> Næh, det gør jeg heller ikke, men jeg ved at Bo har tabt sagen,
> at han ikke kunne løfte bevisbyrden

hvordan skulle jeg kunne det ?
> for at det var firmaet og ikke ham selv
> der har ødelagt maskinen.

Det ved hverken du eller jeg ..

> Det vil Bo ikke acceptere

selvf vil jeg ikke det ..

> og vil svine firmaet til med beskyldninger om hærværk.
> Så set fra min side er Bo en svinehund.

ja det kan man måske nok kalde det men det er sådan jeg oplever det og
derfor sådan jeg skriver det - jeg skriver jo heller ikke at det er helt
sikkert det er sket sådan , selv om jeg tror det er nærliggende - men
jeg mener de har taget mig i røven - jeg har nok været et fjols fordi 95
& af min net handel er ved BJT der bakker 100 % op om deres kunder i det
omfang det er
muligt og man skal lige vende sig til at det ikke er alle der køre oline
der ser en fordel i have et godt forhold til deres kunder

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-01-11 20:37

Den 21-01-2011 09:08, Hans Joergensen skrev:
> Det ved jeg nu snart ikke.. jeg har haft en tilsvarende sag mod
> laptops.dk der mente at jeg havde ødelagt maskinen ved at have
> kortsluttet den via USB, også en Thinkpad..

de bruger den ret tit
> [...]
> tilsluttet en mus.. Og Thinkpads har i øvrigt som de fleste andre
> kvalitetsmaskiner beskyttede porte så de brænder ikke af pga. den
en maskine skal kunne holde til man bruger usb indgangen
> Laptops.dk er fulde af lort, imho.

de er så dårlige som de kommer - elendig kundeservice

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-01-11 02:01

> [...]
> tilsluttet en mus.. Og Thinkpads har i øvrigt som de fleste andre
> kvalitetsmaskiner beskyttede porte så de brænder ikke af pga. den

hvis du vil beskrive forløbet og evt. har noget dokumentation der kan
laves til pdf så ligger jeg gerne din oplevelse på siden
Mv.
BMM

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-11 07:35

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev :

>hvis du vil beskrive forløbet og evt. har noget dokumentation der kan
>laves til pdf så ligger jeg gerne din oplevelse på siden

Du mener ikke den side er tilstrækkeligt problematisk allerede nu ?

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : HKN

Dato : 21-01-11 13:10

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
> jeg har lavet det her lille html ark
> http://chokmah.dk/laptops.dk/laptops.dk.html

Du må skrive det du vil, så længe du ikke beskylder dem for noget
kriminelt - for hvis du gør det, så skal du kunne bevise dine beskyldninger
og det kan du ikke i den pågældende sag.

Det står helt sikkert i Laptops.dk's forretningsbetingelser at de tager sig
betalt for at tjekke dit udstyr for fejl, og at du skal betale for dette
såfremt fejlen er selvforskyldt, hvilket de finder at den er i din sag.

Du blander en masse ting sammen, herunder IBM og Lenovo - hold dig til DINE
fakta omkring Laptops.dk.

Lenovo har produceret IBMs TP i mange år inden de købte den forretning fra
IBM, og har sidenhen "brandet" deres egen billigserie under TP serien - men
fakta er at der er kæmpe forskel på kvaliteten af komponenterne i
billigserien og så dem som IBM i første omgang rettede deres TP serie imod,
nemlig erhvervslivet som var parat til at betale for kvaliteten.
Du har derfor ikke købt en "rigtig" TP i mine øjne.....

Man har altid ret til at udtrykke sin utilfredshed med nogen eller noget -
det gør dig ikke til en svinehund, blot til en sur gnavpot

Mvh
Henrik

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-01-11 21:04

Den 21-01-2011 13:09, HKN skrev:

> Du må skrive det du vil, så længe du ikke beskylder dem for noget
> kriminelt - for hvis du gør det, så skal du kunne bevise dine
> beskyldninger og det kan du ikke i den pågældende sag.

jeg skriver jo :" jeg ved ikke om lenovo som sådan ikke er beregnet til
man skal kunne bruge
usb indgangen eller en eller anden ildsjæl ved laptops.dk har vredet en
skrue trækker rundt i USB indgangen
og har sat 1000 w til bundkortet ...?" jeg skriver jo netop at det ved
jeg ikke jeg sætter enda spørgsmåls tegn ved det

> [...]
> tager sig betalt for at tjekke dit udstyr for fejl, og at du skal
> betale for dette såfremt fejlen er selvforskyldt, hvilket de finder at

dem må de så se om de kan kradse ind ... hvis de prøver så politi
anmelder jeg dem for hærværk på min maskine for jeg vil sværge på en
stak af bipler at sådan så den ikke ud da jeg sendte den ind

> Du blander en masse ting sammen, herunder IBM og Lenovo - hold dig til
> DINE fakta omkring Laptops.dk.

nej de gamle IBM maskiner de ved FEDE de var ikke til at splitte at jeg
fik desvære min stjålet i Bankok en 600 mhz hvis jeg ikke havde mistet
den så vil jeg have haft den endnu

> Lenovo har produceret IBMs TP i mange år
ved du hvor længe for den jeg havde var ægte ..

> [...]
> som var parat til at betale for kvaliteten.
> Du har derfor ikke købt en "rigtig" TP i mine øjne.....

nahh jeg har så (spørg mig ikke hvorfor) sener købt en anden maskine til
omkring 7000 kr T-et eller andet der er b.la tatiniums (spørg mig ikke
hvordan det staves) komponenter i den - den er ok
men hvor om alting er så tror jeg altså ikke der for alvor kommer noget
godt ud af Kina det er biligt men ...

> Man har altid ret til at udtrykke sin utilfredshed med nogen eller
> noget - det gør dig ikke til en svinehund, blot til en sur gnavpot

jeg føler mig da taget i røven - men jeg ved ikke hvorfor altså de 5-6
sager jeg har kørt de sidste 11 år der har jeg tabt dem som jeg var helt
sikker på at vinde hvor alle dem der har været et sats dem vinder jeg
sgu sidst kom codan til at sende mig knap 40 000 kr ...det var efter 3
år hvor de sagt nej og jeg tænkte ahh så er den skid sgu nok slået - men
klagenævn og de betale sgu inden afgørelsen man skal så også sige de
nægtede at betale noget som jeg var forsikret imod hvad var sært nok i
sig selv .. nå men det har jo ikke noget med det her at gøre .. jeg tror
sgu jeg køber en mac næste gang hvis man kan ligge xp på ...

Mv.
BMM

Fra : Claus U

Dato : 21-01-11 21:02

alexbo skrev:

> [...]
> hærværk.
> SÃ¥ set fra min side er Bo en svinehund.

Et rigtigt hizb-ut-tahrir indlæg - fyldt med fordomme og had

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk