Tv2 og DR: Slagermusikken fortsætter fremg~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 11:25

Gode nyheder:

OM DANSKTOPMUSIKKEN:
TV2: Den folkekære musikgenre blomstrer
tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-36700866.html?forside

OM TYSK SLAGERMUSIK:
DR: Slagermusikken hitter som aldrig før
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/01/17/144501.htm

Man må sige at den folkelige m,usik er på vej frem her i Dannevang

Til alle de mange interesserede kan jeg fortælle, at Danmarks
slagermusikradio Nr. 1 "Limfjord Plus"
nu betjener de flere og flere slagerglade danskere, med slagermusik dagen
lang fra morgen til aften og
hele weekenden: http://www.ezz.dk/876780-limfjord-plus-nu-med-netradio

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 11:28

meddelelsen news:4d380d6a$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Gode nyheder:
>
> OM DANSKTOPMUSIKKEN:
> TV2: Den folkekære musikgenre blomstrer
> tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-36700866.html?forside

Her virker linket bedre

http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-36700866.html?forsidehttp://www.google.dk/

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-01-11 11:59

Den 20-01-2011 11:24, Åge Halldorsson skrev:
> Gode nyheder:

??????

> TV2: Den folkekære musikgenre blomstrer
> tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-36700866.html?forside

På dit link står der, citat:

Slager-kongen Hansi Hinterseer er utrolig populær. Men ikke alle vil stå
ved, at de lytter til alpe-musikerens sange. Citat slut.

Jeg vil godt stå ved, at jeg lytter til alpekongen, men det er
udelukkende fordi du tvangsindlægger mig, som deltager i gruppen, til
det. Men efter at have hørt så mange af dine eksempler, vil jeg godt
erkende, at også i din genre er der godt og skidt. Hansi er helt i
bunden af den sidstnævnte.
Jeg må også erkende, at du har nok ret i lidt af det du skriver - om
populariteten. Jeg var forleden kørt ind til Køge, i Kvikly for at
handle. Her er der en lille afdeling, hvor der også sælges musik.
Måbende opdagede jeg, at der var en helt hylde med schlager-CD'er, op
til ti forskellige "kunstnere" og nogle opsamlinger.

Jeg trøstede mig med den gamle påstand om, at danskere, i modsætning til
svenskere, ikke har forstand på musik.
Der er altså noget om, at vi er et umusikalsk folkefærd.

> Til alle de mange interesserede kan jeg fortælle, at Danmarks
> slagermusikradio Nr. 1 "Limfjord Plus"

God fornøjelse. Bliv I endelig ved det.
Det kan forhåbentlig ikke modtages her.

Henning.:-|

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 12:07

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> På dit link står der, citat:
>
> Slager-kongen Hansi Hinterseer er utrolig populær. Men ikke alle vil stå
> ved, at de lytter til alpe-musikerens sange. Citat slut.

ja, der står mange ting. Det er en længere artikkel om slagermusikkens
fremgang i Danmark. Der står også:

CITAT START
Slagermusik har fat i det danske folk
CITAT SLUT

og

CTAT START
Den 31. januar i år kan man opleve de største danske slagernavne, når Dansk
Slager Parade 2011 kommer til Europahallen i Ålborg.
Og til foråret går det løs med dansktopmusik til Top Charlie-festen i Parken
i København, når navne som Kandis, Dorthe Kollo og
Keld og Hilda Heick spiller op til dans
CITAT SLUT

Huuuuu hej hvor det går.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-01-11 12:12

Den 20-01-2011 12:06, Åge Halldorsson skrev:

> Og til foråret går det løs med dansktopmusik til Top Charlie-festen i
> Parken i København, når navne som Kandis, Dorthe Kollo og
> Keld og Hilda Heick spiller op til dans

Er det tysk schlager? Er det ikke dansk pop?

Henning :-?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 14:44

> Er det tysk schlager? Er det ikke dansk pop?

Nej det er dansk rock

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-11 16:02

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Er det tysk schlager? Er det ikke dansk pop?

Det er alligevel de samme 3 akkorder - who cares?

Fra : Hauge

Dato : 20-01-11 16:06

Den 20-01-2011 16:02, Alex Linaa skrev:
> - who cares?

Måske dem der ikke er alt for snæversynede i musiksmagen..
Tror ikke du kender nogen af dem, men sådan er der jo så meget.

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-11 16:48

> Den 20-01-2011 16:02, Alex Linaa skrev:

> Måske dem der ikke er alt for snæversynede i musiksmagen..
> Tror ikke du kender nogen af dem, men sådan er der jo så meget.
>
> /Hauge

Nåeh vi kender da dig herigennem...er sikker på du sidder og svømmer hen
over Hinterhüler og alle de småpiger fra Tyskland Åge altid reklamerer for

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 16:56

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> over Hinterhüler og alle de småpiger fra Tyskland

Øhhhhh....... Krutte har da ellers hidtil altid omtalt de der slagerfolk som
gamle pensionister.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 20-01-11 17:07

Den 20-01-2011 16:56, Åge Halldorsson skrev:
> Øhhhhh....... Krutte har da ellers hidtil altid omtalt de der slagerfolk
> som gamle pensionister.

Tjaeh, sådan er det med gamle gnavne mænd, med en fortid i lokalradioen..

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 17:59

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Tjaeh, sådan er det med gamle gnavne mænd,

Så ku` han da afløse ham der fra EB`s bagside, der lige er holdt op.
Rubrikken hedder vist "vrisne gamle mænd" eller "Gnavne gamle mænd": De
skriver sån lidt om hvad der falder dem ind.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-11 19:29

meddelelse news:4d385b1b$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Øhhhhh....... Krutte har da ellers hidtil altid omtalt de der slagerfolk
> som gamle pensionister.
>
> Hilsen Åge
Det var nu ikke tilskuerne jeg hentydede til, min de der tonedøve småpiger,
der tvinges frem i rampelyset af ambitiøse forældre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 20:50

> [...]
> Det var nu ikke tilskuerne jeg hentydede til, min de der tonedøve
> småpiger, der tvinges frem i rampelyset af ambitiøse forældre.

Nårhhhh......... ligesom i børne-MGP

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-11 20:56

meddelelse news:4d3891f2$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nårhhhh......... ligesom i børne-MGP
>
> Hilsen Åge
Præcis. Der er for langt mellem talenterne begge steder.

Fra : Hauge

Dato : 20-01-11 21:22

Den 20-01-2011 20:55, Allan Krautwald skrev:
> Præcis. Der er for langt mellem talenterne begge steder.

Det minder mig om radio- og tv-værter.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 21:27

> Det minder mig om radio- og tv-værter.
>
> /Hauge

Der stilles jo heller ingen krav om dygtighed længere. Det må være derfor.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 20-01-11 21:44

Den 20-01-2011 21:27, Åge Halldorsson skrev:
> Der stilles jo heller ingen krav om dygtighed længere. Det må være derfor.

Forkert svar Åge, nu kommer Krutte og siger at det er derfor han røg ud
af DR.. Altså fordi han er for dygtig, i forhold til kravene..

/Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 23:55

> Forkert svar Åge, nu kommer Krutte og siger at det er derfor han røg ud af
> DR.. Altså fordi han er for dygtig, i forhold til kravene..
>
> /Hauge

Jeg ville egentlig ikke forholde mig til dine skriverier og skal som sådan
heller ikke kommentere på selve indholdet.
Jeg vil opfordre til at fortsætte med at skrive lignende indlæg om mig
og/eller til mig...men så må du til gengæld love, at frede alle andre.
For det første er jo totalt galvaniseret i forhold til den slags og for det
andet kender jeg sandheden.
Men du kunne jo af vanvære komme til at skrive noget lignende til en anden
person, som måske ikke var ligeglad og derfor kunne blive såret over. Så
skriv derfor kun således om mig, jeg tåler det fint.

Se jeg ved ikke om du og jeg nogen sinde har mødt hinanden i det virkelige
liv, men hvis vi har må da have trådt dig godt og grundigt over tæerne,
siden du lider af denne store interesse for min person. Sig mig har engang
scoret en dame for næsen af dig? Hvis det skulle være tilfældet, er det nok
ikke så underligt, da jeg sikkert både er mere charmerende og underholdende
end dig.
Skulle det være tilfældet, så find dig en chat på nettet for seksuelt
frustrerede mænd (sådan en findes sikkert) og fortæl om dit livs sørgelige
tildragelser.

Jeg vil ikke som andre smide dig i filtret eller true med det...så kan jeg
jo ikke følge med i dine altid begavede og positive indlæg og det ville jeg
alt i verden ikke gå glip af. Men forvent ingen svar herfra fremover...jeg
vil nøjes med stille undren over menneskers kringlede sind.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-01-11 00:03

> [...]
> jeg alt i verden ikke gå glip af. Men forvent ingen svar herfra
> fremover...jeg vil nøjes med stille undren over menneskers kringlede sind.

AMEN!

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 07:32

meddelelse news:4d389aa4$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der stilles jo heller ingen krav om dygtighed længere. Det må være derfor.
>
> Hilsen Åge
Både og. Der er en masse smuttere imellem, men vi har også i landet en række
dygtige TV-værter. Der er ingen grund til generalisere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-11 10:28

> [...]
> Både og. Der er en masse smuttere imellem, men vi har også i landet en
> række dygtige TV-værter. Der er ingen grund til generalisere.

De er bare svære at få øje på. Dem der er dygtige bliver enten fyret eller
forflyttet til et usynligt sted.
Hvis vi taler om underholdningsprogrammer kan jeg kun sån lige komme i
tanker om Michael Meyerheim og Cecilie Frølår.
Samtlige "Godaften" og "Godmorgen" og "Aftengodaw" og hvad det hedder dumper
klart på point. Det er som regel
youpii-smarte teenage-nørder, som burde forflyttes til "TV Ramasjag-elang"
eller hvad det hedder.

Indenfor lokalradio, (både pop- rock- og slagerradioer) kan jeg stort set
ikke nævne nogen dygtige folk, bortset fra et par stykker på "Limfjord Plus"
og en et par stykker på "Alfa Vestjylland".

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 15:03

meddelelse news:4d3951bb$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> ikke nævne nogen dygtige folk, bortset fra et par stykker på "Limfjord
> Plus" og en et par stykker på "Alfa Vestjylland".

Tjah tjoh bummelum. De findes nu stadigvæk. Når du fremhæver netop de 2
stationer, hænger det vel næppe så meget sammen med værterne, som at de
spiller noget musik, du kan lide....
Men om de er dygtige til deres håndværk har ikke så meget at gøre med
musikken, som ingen jo selv bestemmer i dag alligevel.
Nu hvor alle lokalradioer i løbet af kort vil kunne høres på nettet, så tag
dig en rundtur og opdag flere talenter. De findes...men der er som altid
også nogle i mellem, som skulle have valgt sig et andet erhverv

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-11 15:18

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> De findes...men der er som altid også nogle i mellem, som skulle have
> valgt sig et andet erhverv

Så skulle de jo aldrig have haft lov at lave radio. De ødelægger jo mere end
de gavner.

Det har forøvrigt intet at gøre med om jeg synes at studieværterne spiller
noget musik som jeg kan lide, om jeg synes at de er dygtige.
Angående Cecilie Frøkjær brød jeg mig ikke om hendes sidste showrække.
Nej dygtighed er en mangelvare blandt andre end et par udvalgte
navne, som jeg nævnte før.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 16:35

meddelelse news:4d3995b3$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Angående Cecilie Frøkjær brød jeg mig ikke om hendes sidste showrække.

Hvis du henviser til det der navlepilleri fredag aften, er jeg helt
enig...det blev jo også stoppet.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-11 17:25

> Måske dem der ikke er alt for snæversynede i musiksmagen..

Oh, så folk der kan kapere mere end 3 akkorder på et BR-keyboard er
snæversynede?
Det må være slemt at skulle vende virkeligheden på hovedet, bare fordi man
er tonedøv

Fra : Hauge

Dato : 20-01-11 18:04

Den 20-01-2011 17:25, Alex Linaa skrev:
> Det må være slemt at skulle vende virkeligheden på hovedet, bare fordi man
> er tonedøv

Du mener jo tydeligvis, at hvis man kan li' den type musik, så kan man
*kun* li' det og ikke noget som helst andet.. Prøv nu at komme tilbage
til virkligheden, vi snakker jo ikke om religion, for det er da kun
religiøse der har den indstilling.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-11 18:18

> [...]
> virkligheden, vi snakker jo ikke om religion, for det er da kun religiøse

Din "virkelighed" med at stereotype mennesker har jeg slet ikke lyst til at
være i. Så hyg du dig bare alene med den

Fra : Hauge

Dato : 20-01-11 18:25

Den 20-01-2011 18:18, Alex Linaa skrev:
> Din "virkelighed" med at stereotype mennesker har jeg slet ikke lyst til at
> være i. Så hyg du dig bare alene med den

Jeg må tydeligvis have ramt noget, siden du opfører dig som et pattebarn..

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-11 18:43

> Jeg må tydeligvis have ramt noget, siden du opfører dig som et pattebarn..

Ja tro bare på det, så er alle glade

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-11 19:30

Så hyg du dig bare alene med den

Der er såmænd heller ikke fare for andet

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-01-11 09:27

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Din "virkelighed" med at stereotype mennesker har jeg slet ikke lyst til
> at være i. Så hyg du dig bare alene med den

Hvad er " At stereotype mennesker " ????

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 09:52

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hvad er " At stereotype mennesker " ????
>
> M.V.H....Benny..

De der lytter i Stereo?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-11 10:32

> De der lytter i Stereo?

Så er det derfor i lyder så monotome angående musik, radio og tv. Det er
simpelthen fordi i ikke har fået "stereo" endnu.

HA!

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-01-11 11:21

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> De der lytter i Stereo?

Tja, hvad ved jeg, men i så fald, er Alex indlæg fuldstændig meningsløst.
Og det var det jeg prøvede at få noget indhold i. Der må afgjort være
et eller andet, han tænkte på at skrive, men åbenbart glemte igen.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-11 11:35

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> Og det var det jeg prøvede at få noget indhold i. Der må afgjort være
> et eller andet, han tænkte på at skrive, men åbenbart glemte igen.

Jamen Linå-mandens indlæg er IKKE i stereo. De er i MONO.

Det kaldes at de er monotome. HAHAHAHA

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-01-11 15:04

> [...]
> Og det var det jeg prøvede at få noget indhold i. Der må afgjort være
> et eller andet, han tænkte på at skrive, men åbenbart glemte igen.

Nu skal ikke nødvendigvis gøre Alex til offer for mine platte morsomheder

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-11 18:56

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skal ikke nødvendigvis gøre Alex til offer for mine platte morsomheder

Det var nu ikke mig der blev offer, men derimod ham der ikke kender
almindelige ord, og ikke magter at slå dem op på Google ;)

http://www.babyboomercaretaker.com/Danish/elderly-law/age-discrimination/stereotype/What-Is-A-Stereotype.html

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-11 09:19

> Det var nu ikke mig der blev offer, men derimod ham der ikke kender
> almindelige ord, og ikke magter at slå dem op på Google ;)

> [...]

Altså må vi, hvis du holder dig til den forklaring, indrømme,
at det egentligt havde været bedre, hvis du helt havde undladt
dit indlæg. For læser du din egen forklaring på hvad en Sterotyp
er, så passer den på alle og enhver...

Så altså stadig, dit indlæg kom der ikke mere indhold i...
Bare flere ord.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-01-11 12:27

meddelelse news:4d380d6a$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> slagermusikradio Nr. 1 "Limfjord Plus"
> nu betjener de flere og flere slagerglade danskere, med slagermusik dagen

Jamen det er da kun dejligt... Så er der da enkelte ting, der er i fremgang.
Og da stadig en enkelt, der endnu kan udtrykke glæde....

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-11 16:46

> [...]
> slagermusikradio Nr. 1 "Limfjord Plus"
> nu betjener de flere og flere slagerglade danskere, med slagermusik dagen

Sådan noget skamløst vrøvl. At de nu streamer betyder sgu da ikke
nødvendigvis, at flere lytter.
Jo jeg skal tage mig sammen en dag, så vi kan en mere nuanceret "anmeldelse"
af produktet, end du plejer at give

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 16:59

> Sådan noget skamløst vrøvl. At de nu streamer betyder sgu da ikke
> nødvendigvis, at flere lytter.
> Jo jeg skal tage mig sammen en dag, så vi kan en mere nuanceret
> "anmeldelse" af produktet, end du plejer at give

Det bliver spændende. det kan være at du faktisk vil kunne lide
radiostationen. Meget af musikken vil du måske kunne lide.
At du kalder musikken noget andet, kan jo være lige meget. Bare du kan lide
slagermusikken, så er det jo fint.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-11 19:32

meddelelse news:4d385bbe$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> radiostationen. Meget af musikken vil du måske kunne lide.
> At du kalder musikken noget andet, kan jo være lige meget. Bare du kan

Du ved udmærket, at da vi lyttede til den samme, var der ting i mellem, som
jeg syntes var helt okay. Det er derfor da også interessant om de stadig
breder sig over adskellige genrer eller de er blevet til den schlager radio,
du hele tiden har hævdet

Fra : Hauge

Dato : 20-01-11 17:09

Den 20-01-2011 16:45, Allan Krautwald skrev:
> Jo jeg skal tage mig sammen en dag, så vi kan en mere nuanceret "anmeldelse"
> af produktet, end du plejer at give

Men uanset hvad, selvom du ville kunne li' det, vil du alligevel skrive
at det er noget lort, bare for ikke at tabe ansigt. Så meget har jeg
efterhånden lært dig at kende, selvom du måske alligevel kan overraske.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 18:04

> [...]
> det er noget lort, bare for ikke at tabe ansigt. Så meget har jeg
> efterhånden lært dig at kende, selvom du måske alligevel kan overraske.

Jeg tor faktisk, at han vil skrive positivt om denog at den slet ikke
spiller slet ikke slagermusik, som jeg har fortalt.
Han vil nok vende tingene på hovedet og skrive at den spiller en masse rock
og pop og hewy metal og sån.
Og at han synes det er en god radio som slet ikke er som jeg har fortalt og
som den selv reklamerer med.

Mon ikke?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-01-11 19:34

meddelelse news:4d386b09$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> rock og pop og hewy metal og sån.
> Og at han synes det er en god radio som slet ikke er som jeg har fortalt

Spild nu ikke din tid på den gamle sure mand fra smilets by
Hauge er født sur og tvær.