krav imod boet ????
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-01-11 19:32

jeg fin den her mail :

"Kære Bo

I første omgang sender vi alle varerne, der er på lageret. Såfremt det viser sig, at din vare ikke er imellem dem, vil du få et krav imod boet.

Med venlig hilsen
xxx xxxxx, advokat (x)"

jeg svarede :

"Tak for svaret - sagen er hvis den havde ligget som vare så var den nok kommet frem da det var jeg kan dårligt huske det men det har nok været i August sidste år jeg sendte den ind- så der findes flere grunde til at den ikke er kommet måske fordi man ikke sender defekte vare retur måske er den blevet væk eller stjålet måske er der kommet en ny retur vare , hvoraf man ikke kan se hvem den reelt tilhøre og som sådan antages at høre til boet (getmore) og det ikke som sådan antages jeg er den reelle ejer - efter som der gået under 1 år fra jeg sendte den ind så må jeg jo figurere et sted i deres system (om der har et sådan) hvad jeg går ud fra ... men hvor om alting er så må man gå ud fra de er gået konkurs også ved jeg ikke om jeg kan stille et krav på en måde så jeg for hvad der reelt er mit , på den anden side når jeg sender en vare ind som jeg har betalt for så er den teknisk set min og hvis de bliver solgt kasseret eller på anden måde forsvinder så det ikke længere er min egendom med udsigt til jeg nogen sinde for den igen eller bliver kompenseret for mit tab - så er der vel tale om at jeg er blevet berøvet ??"

Venligst

Mit spørgsmål er hvad gør jeg nu ?

Venligst
Bo M Mogensen

Fra : Kasper Demant

Dato : 19-01-11 20:37

Nej, du er ikke blevet berøvet.

Ligger din vare på lageret (behørigt individualiseret) får du den igen.
Hvis ikke, har du en fordring på Getmore.

Hvis du har en fordring på Getmore, har du et (simpelt) krav mod boet.

Anmeld dit krav lige som alle andre og tag til takke med den beskedne
dividende du får.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-01-11 22:51

Den 19-01-2011 20:37, Kasper Demant skrev:
> [...]
>
> Hvis du har en fordring på Getmore, har du et (simpelt) krav mod boet.
>
> Anmeld dit krav lige som alle andre og tag til takke med den beskedne

jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener ? men som jeg
forstår det hvis de ikke kan finde min media player
så for jeg måske 19 kr når boet bliver gjort op for min udgift på 700 kr
og 75 til porto ?

min pointe er bare hvis jeg har sendt dem min egendom er det så ikke
....deres opgave at passe på den og sørge for at jeg for den igen ?
optimalt en der ikke har fejl ...

men hvordan anmelder jeg kravet ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Kasper Demant

Dato : 19-01-11 23:29

Den 19-01-2011 22:50, Bo M. Mogensen skrev:

> [...]
>
> min pointe er bare hvis jeg har sendt dem min egendom er det så ikke
> ...deres opgave at passe på den og sørge for at jeg for den igen ?

Du kontakter kurator og gør rede for dit erstatningskrav.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-01-11 00:05

Den 19-01-2011 23:28, Kasper Demant skrev:

> Du kontakter kurator og gør rede for dit erstatningskrav.

med fare for at lyde brutalt dum hvordan gør jeg det ?

Mv
BMM

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 20-01-11 05:37

Den 20-01-2011 00:04, Bo M. Mogensen skrev:

> med fare for at lyde brutalt dum hvordan gør jeg det ?
>
> Mv
> BMM

Sender et brev hvori du gør krav.
Hilsen Matthias

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-01-11 19:23

Den 20-01-2011 05:37, Matthias H. Matthiessen skrev:

> Sender et brev hvori du gør krav.
> Hilsen Matthias
jo tak men det vil jeg så gøre
men hvis min egendom er bortkomet i deres varetægt er det så bare
ærgerligt eller hvordan er det med det ?

Mv.
BMM

Fra : Kasper Demant

Dato : 21-01-11 01:38

Den 20-01-2011 19:22, Bo M. Mogensen skrev:

> jo tak men det vil jeg så gøre
> men hvis min egendom er bortkomet i deres varetægt er det så bare
> ærgerligt eller hvordan er det med det ?
>
> Mv.
> BMM

Det er vel ikke så meget anderledes, end hvis din egendom er bortkommet
i andres besiddelse. Objektivt ansvar efter DL; altså erstatningsansvar.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-01-11 20:42

Den 21-01-2011 01:37, Kasper Demant skrev:

> Det er vel ikke så meget anderledes, end hvis din egendom er
> bortkommet i andres besiddelse. Objektivt ansvar efter DL; altså
> erstatningsansvar.

jo men hvis de nu går konkurs også bliver der solg ud af deres lager så
kan jeg jo ende med at få 20 kr ?
jeg mener jo at ..jeg har betalt for den om de kan skaffe en ny eller
sende den defekte retur - det er MIN og kan som sådan aldrig komme til
at indgå i en del af deres bo efter som
den reelt ikke tilhøre dem ?? eller hwa ?

Mv.
BMM

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-01-11 10:38

On Sat, 22 Jan 2011 20:42:10 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>det er MIN og kan som sådan aldrig komme til
>at indgå i en del af deres bo efter som
>den reelt ikke tilhøre dem ?

Interesant problemstilling, om en virksomhed under konkurs overtager
ejendomsretten til de ting de nu engang har stående på deres hylder, i
dette tilfælde hylden med reklamationer/ varer til reperation ?

Det er jo den nemmeste løsning, da det vil koste ret mange resurser at
finde rede i hvad-tilhører-hvem-?.

Jeg tror at OPers eneste reelle mulighed er at aftale at han møder op
og selv personligt udpeger sin genstand og beviser sin ejendomsret.
At dette så er ren tilsætning for den der nu er ved at afvikle boet er
nok medvirkende til at de ikke er særligt intereseret i dette.
De mister jo en genstand der kunne indbringe en indtægt, dertil kommer
at de skal bruge tid på opgaven.

Jeg prøvede det selv for et par år siden, jeg havde indsendt en dims
der var defekt og så gik firmaet konkurs, jeg har aldrig i mine dage
modtaget så meget papir på hvorledes det nu gik i konkursboet og hvem
der havde fordringer mod det, jeg fik mindst 10 store pakker med 50Kr
frimærker på hver pakke, og min fordting var vel ret beset på 100kr.
Enden blev at alle dem i topklassen fik 20% og alle os andre
knoldesparkere fik 0.

Det er jo klart at der ikke blev ret meget til overs når der nu skulle
sendes disse breve ud med indhold der for 99% vedkommende ikke berørte
modtageren (lange lister over hvem der havde en fordring og en A4
eller 2 med hvad boet nu indeholdt af værdi og hvor lang man nu mente
man var kommet).
Advokaten der behandlede boet var jo den der sendte disse breve ud og
lur mig om ikke han også fik betaling for dette arbejde oven i det som
selve papir/tryksværte/kuvert/frimærke koster, altså en ren malkning
af boets værdier. Bevares det første brev med lister i kunne måske
have en relevans, men de efterfølgende var rent spild, men der var
ingen af os på disse lister (og der var mange) der bagefter kunne
komme og sige at vi ikke var holdt orienteret om mindste detalje

/Hans