Stafetten: Arbejde, Work, Arbeiten, 仕事~
Fra : Carl Drud

Dato : 19-01-11 18:17

Jeg lovede som sagt kl 00:04 at vende tilbage senere i dag

Efter en hård weekend og start på ugen mht. arbejde (stået op 1 time før
jeg gik i seng), har jeg besluttet at staffeten skal handle om
arbejde.

Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det
indgår i teksten.

Et bud kunne være:

Men At Work - Down Under
http://www.youtube.com/watch?v=IbsfupH8W1o

--
Carl

Fra : Martin Bak

Dato : 19-01-11 19:02

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejde.
>
> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det

Fedt nummer og et vaskeægte verdenshit, som de i parantes bemærket for nylig
er blevet dømt for at have planket selve fløjtetemaet til, fra en gammel
australsk børnesang skrevet af en skolelærerinde helt tilbage i 1932, nemlig
sangen "Kookaburra".
Bandet, SONY og EMI blev dømt til at betale rettighedshaveren Larrikin Music
5% af alle fremtidige indtægter fra nummeret, ligesom de skulle betale 5% af
indtægterne med tilbagevirkende kraft til 2002. Det skønnes at dette beløb
alene var et 6-cifret beløb i dollars.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kookaburra_%28song%29#cite_note-6

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 19-01-11 19:04

> [...]
> arbejde.
>
> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det

Ikke så meget musik, men en skæg video er det, synes jeg. Det er Jim Carey
Workout: http://www.youtube.com/watch?v=bBWkPRSE-W4

Venligst

Kert Rats

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-01-11 19:09

Carl Drud skrev:

>Stafetten: Arbejde, Work, Arbeiten, ??, etc.

Bikstok Røgsystem - Fabrik
http://www.youtube.com/watch?v=bfQJwTDquM4

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : P.Petersen

Dato : 19-01-11 19:10

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> arbejde.
>
> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det

Hej Carl.
Lyder som om du har et hårdt program.
Her er lidt at slappe af på!?!

Benny Holst. Sang om merværdi.
http://www.youtube.com/watch?v=9N8KyGQeSDY

Og så fik jeg endelig lejlighed til igen at spille et af mine absolutte
yndlingsbands.
Steppenwolf. Smokey Factory Blues.
http://www.youtube.com/watch?v=Oy5niEf1IFk&feature=related
Opdagede så, at Johnny Cash har lavet en kopi. Fedt.

Chris Rea. Working on it. En anden af mine yndlinge. Her oven i købet med
letfattelige anvisninger på hvordan man bruger forskelligt håndværktøj.
Må så indrømme, at jeg ikke lige fik det hele med da øjnene begyndte at
flakke.
Så ser lige videoen et par gange til, for at få det hele med. :)
http://www.youtube.com/watch?v=Zz28Nn9AnrM&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Martin Bak

Dato : 19-01-11 19:15

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flakke.
> Så ser lige videoen et par gange til, for at få det hele med. :)

Den første boremaskine ser ud til at køre baglæns...

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 19-01-11 19:15

> [...]
> arbejde.
>
> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det

Kim Larsens "Blip, båt, og Gud hvor går det godt"2 må være på sin plads i
denne stafet.
Originalen kan jeg ikke finde, så I må nøjes med denne version, af en hr.
René.
http://www.youtube.com/watch?v=hNuANwq-FoI

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 19-01-11 19:21

> [...]
> arbejde.
>
> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det

Vi må ikke glemme go'e, gamle Osvald Helmuths Havnen.
Se på http://www.ponty.dk/havnen.htm, hvor der er teksten, og klik på "klik
HER for at høre Osvald Helmuth synge mesterværket "Havnen" (i MP3-format)"
for at downloade melodien.

Venligst

Kert Rats

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-01-11 19:27

> [...]
>
> Efter en hård weekend og start på ugen mht. arbejde (stået op 1 time før
> jeg gik i seng), har jeg besluttet at staffeten skal handle om

En 80'er klassiker
Donna Summer-She works hard for the money
http://www.youtube.com/watch?v=1TKQcWEXSKU

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 19-01-11 19:44

Bruce Springsteen:

Working on the highway:
http://www.youtube.com/watch?v=sVsIHcEg94U

Working on a dream:
http://www.youtube.com/watch?v=R3ZMfPXgd_M

I'll Work For Your Love:
http://www.youtube.com/watch?v=6RqWMY69A4I

Den mand arbejder bare på mange ting.

/Henrik

Fra : Michel Husted

Dato : 21-01-11 09:32

On 21 Jan., 17:08, "Henrik S. Pedersen" <aaa_nos...@c.dk> wrote:
> Efter lige at have checket dmi.dk synes jeg, at dagens emne skal være: Vejr.

Du bør nok starte denne som ny tråd, så den ikke bliver overset

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 19-01-11 20:04

Hej Carl

> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det
> indgår i teksten.

Her er nogle der har et ufrivilligt arbejde

Sam Cooke "Chain Gang"
http://www.youtube.com/watch?v=RmZdvVnMXCc

og så en der altid har arbejdet på at højne tankerne
om den arbejdene del af befolkningen

Working Class Hero - John Lennon
http://www.youtube.com/watch?v=njG7p6CSbCU

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-01-11 21:57

> [...]
> arbejde.
>
> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det

Arbejde kan også være i overført betydning. The Beatles: We can Work it out.
http://www.youtube.com/watch?v=ZNfuTDbdKoY

Minearbejde: Lee Dorsey: Working in a coalmine.
http://www.youtube.com/watch?v=PDySfmZlcr0

Arbejdet hører aldrig op. Sonny & Cher: A Cowboys work is never done.
http://www.youtube.com/watch?v=LT_y5qri00o

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-01-11 00:20

Den 19-01-2011 18:17, Carl Drud skrev:

> Efter en hård weekend og start på ugen mht. arbejde (stået op 1 time før
> jeg gik i seng), har jeg besluttet at staffeten skal handle om
> arbejde.

Det må være oplagt med denne Brecht/Eisler sang, "Das Einheitsfrontlied":

http://www.youtube.com/watch?v=U0ihz0ryFRA

The Neon Judgement med "Factory Walk". Man kan høre makinernes snurren
og "hvinen" og fornemme ensformigheden:

http://www.youtube.com/watch?v=9J8ejhoDubM

The Libertines med "Arbeit Macht Frei":

http://www.youtube.com/watch?v=KNye5aiB9KI

Henri Salvador med Le "travail c'est la sante":

http://www.youtube.com/watch?v=Q7IwInwZxp0&feature=related

Henning.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 19-01-11 20:00

On 19 Jan., 18:17, Carl Drud <carl.d...@gmx.com> wrote:
> [...]
> arbejde.
>
> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det

Minearbejderens dagligdag er nu nok hårdere end din:
http://www.youtube.com/watch?v=E6m1qgnUw74&feature=&p=D340F66410E7417B&index=0&playnext=1

mvh ole

Fra : Michel Husted

Dato : 20-01-11 02:01

> [...]
> arbejde.
>
> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det

Hvad med "tre på stribe" inden for kvindelige sangere, der synger om
arbejde...

Dolly Parton: "Nine to five" - http://www.youtube.com/watch?v=LZGg2A3_3IA

Diano Ross: "Working overtime" - http://www.youtube.com/watch?v=CnDN6_CkXvc

Sheena Easton: "Morning Train" - http://www.youtube.com/watch?v=huNejF17gzg

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-11 10:18

> [...]
>
> Efter en hård weekend og start på ugen mht. arbejde (stået op 1 time før
> jeg gik i seng), har jeg besluttet at staffeten skal handle om

Kulminearbejderens datter,
Loretta Lynn:
http://www.youtube.com/watch?v=f9eHp7JJgq8&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 20-01-11 10:19

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

Hvad betyder det kinesiske i overskriften ?

Hilsen Ã…ge

Fra : Kert Rats

Dato : 20-01-11 13:48

> [...]
> arbejde.
>
> Det være sig navnet på gruppe/solist, titel på sang eller det

Mit sidste bud bliver Oskar Hansens arbejdersange, se på
http://www.arbejdersang.dk/index.php/Oskar_Hansen
Desværre kan jeg ikke finde nogen af dem på tuben, så I må kikke i
arbejdersangbogen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-01-11 17:56

Den 20-01-2011 13:48, Kert Rats skrev:

> Mit sidste bud bliver Oskar Hansens arbejdersange, se på
> http://www.arbejdersang.dk/index.php/Oskar_Hansen
> Desværre kan jeg ikke finde nogen af dem på tuben, så I må kikke i
> arbejdersangbogen.

Oskar Hansen:

"Danmark For Folket":

http://www.youtube.com/watch?v=UOjqd8F03QU

"Når Jeg Ser Et Rødt Flag Smælde":

http://www.youtube.com/watch?v=5nJObByA-n4&feature=related

Henning.

Fra : Carl Drud

Dato : 20-01-11 20:32

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> writes:

> Working on the highway:
> [...]

Tak for alle de gode forslag.

Stafetten går til dig Henrik for denne lille samling Bruce.

--
Carl