Bagsmæk på 206 CC kan ikke åbnes?
Fra : /Peter

Dato : 19-01-11 19:05

Bagklappens låsesystemet på Peugeot 206 CC 2001, virker ikke med nøglen,
der ikke har fat i noget når man prøver at åbne.

Jeg kan ikke åbne taget for at se om der skulle være en kontakt der ikke
er aktiveret,
da "træk-ud-sikkerhyeds-dug" i bagagerummet ikke trukket ud.

Peugeot værkstedet gemkendte ikke umiddelbart problemet.

Nogle gode ideer?

Fra : mugge

Dato : 20-01-11 07:40

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> da "træk-ud-sikkerhyeds-dug" i bagagerummet ikke trukket ud.
>
> Peugeot værkstedet gemkendte ikke umiddelbart problemet.

Problemet er relativt almindeligt og findes også på bl. a. Astra Twintop,
der kører med samme teknologi. Det hænder (typisk efter XX antal åbninger
ca. 4-6 år at ledningerne bliver "strukket". Der er et sted de ligger for
stramt når taget åbner, og efter XX anatal gange er de gnavet over. Så det
er en relativt simpel operation med at lodde og forlænge ledningerne der
hvor de er knækket.

mvh

mugge

Fra : /Peter

Dato : 20-01-11 16:56

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de gnavet over. Så det er en relativt simpel operation med at lodde og
> forlænge ledningerne der hvor de er knækket.

Ok, Mugge , tak for det, problemet er så at få åbnet og komme til
ledningerne ...

Fra : mugge

Dato : 21-01-11 13:49

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> "mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, Mugge , tak for det, problemet er så at få åbnet og komme til
> ledningerne ...

På Astraen har jeg haft held med at tage batteriet af natten over - så er
det som om låsen "nulstiller" eller sådan noget og så kan du åbne det. Nogen
gange skal man efter batterifinten et par gange.........Ellers er eneste
mulighed en forlænger gennem skilemmen og så skrue låsen af fra indvendig
side...... Men giv den med batteriet et par forsøg først.

mugge

Fra : /Peter

Dato : 21-01-11 15:31

> [...]
> gange.........Ellers er eneste mulighed en forlænger gennem skilemmen
> og så skrue låsen af fra indvendig side...... Men giv den med

Manger tak Mugge, det er da et forsøg værd.