Vinterdæk igen
Fra : Peter DK

Dato : 18-01-11 20:43

Hej

Jeg har fået tilbud på følgende dæk til en RAV4 med 225/65AR17 101H

Goodyear Ultra Grip 7.451 kr.
Falken HS-439 102H 6.000 kr.
Hankook W300 102H 7.500 kr.

Hvad ville i vælge ?

mvh

Peter

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-01-11 20:53

Peter DK skrev den 18-01-2011:
> Hvad ville i vælge ?

Ultra Grip (sidder på konebilen der står hamrende godt fast på våd vej)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-01-11 21:09

On Tue, 18 Jan 2011 20:43:19 +0100, "Peter DK" <pop@mail.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har fået tilbud på følgende dæk til en RAV4 med 225/65AR17 101H
>

>Goodyear Ultra Grip 7.451 kr.
>Falken HS-439 102H 6.000 kr.
>Hankook W300 102H 7.500 kr.
>
>Hvad ville i vælge ?

Ultra Grip! De har svjh de absolut bedste testresultater i andre
dimensioner - det er ikke altid sammenligneligt, men normalt tegn på
de ikke går helt i skoven.
Men Goodyear er fine - de sidder på begge æsker udenfor. De hopper
ikke og gør som forventet - det er godt nok helårssko, men selv her i
møgvejret har jeg kunnet styre Puntoen lige så godt som på de
tidligere vintersko. (som var slidt op - sådan noget fis, de holdt kun
70000 km)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-01-11 10:45

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> møgvejret har jeg kunnet styre Puntoen lige så godt som på de
> tidligere vintersko. (som var slidt op - sådan noget fis, de holdt kun

Dem der har bedst fat i underlaget - det er som regel også dem der hurtigst
bliver slidt.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Henning

Dato : 18-01-11 21:15

> [...]

>Hej
>
>Jeg har fået tilbud på følgende dæk til en RAV4 med 225/65AR17 101H

Det dæk der får bedst karakter i test
http://www.fdm.dk/test-teknik/daektest-vinterdaek-2010-22545-r17-h er
vist det der kommer tættest på. Så jeg ville lede videre efter
Michelin Alpin hvis jeg var dig, alternativt vælge Goodyear hvis det
ikke kan være anderledes
Har du set
http://www.billigedaek.dk/shop/vinterdaek-suv-4x4-133c1.html
Her får du Ultra Grip til 6.000,- for 4 stk, dog uden montering og
levering.

Fra : HKN

Dato : 19-01-11 14:13

"Peter DK" <pop@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har fået tilbud på følgende dæk til en RAV4 med 225/65AR17 101H
>

> Goodyear Ultra Grip 7.451 kr.
> Falken HS-439 102H 6.000 kr.
> Hankook W300 102H 7.500 kr.

Jeg ville nok gå efter et sæt Goodyear Wrangler istedet, som er et helårsdæk
beregnet til 4x4 køretøjer (går nok også til en 4x4 wannabe

Mvh
Henrik