Status efter 3 år med gammel bil
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-11 13:27

I dag er det 3 år siden jeg købte min gamle Scorpio 2,9 aut.
Jeg har på de 3 år kørt lige knap 25000 km.

I den tid jeg har haft den, har jeg ofret dette (frit efter huskeren):
4 stk brugte 16" sommeralu (som blev blæst og lakeret)
4 stk brugte 16" vinteralu
4 stk nye Goodyear 205/55 ZR16 F1 sommerdæk
4 stk nye Continental 215/55 16 vinterdæk
Ny forrude (med varme)
Ny starter (Bosch ombytter)
1 nyt 70Ah batteri
1 pakning til tankmåler/benzinpumpe
1 pære til den ene nummerpladelygte
4 x motorolieskift (med filter)
3 x kile/driv remme
1 luftfilter
6 tændrør
1 sæt tændkabler
1 fordelerdæksel
1 pakning ved højre udstødningsmanifold
Kosmetisk rust udbedret + lakeret (skærmkanter + div småting)
Sammenlagt har jeg betalt knap 5000,- ialt for ovenstående (ja ja, jeg får
til tider rigtig gode rabatter )

Hertil kommer så en del benzin.
Jeg vil tro (har ikke ført regnskab) at jeg har kørt ca. 9 km/l i snit, med
nok omtrent 70% bykørsel.
Dette giver så ca. 2778 liter benzin ialt, som jeg har regnet til et snit på
7 kr.
(ja, også her har jeg fået en hel del meget billigt )
Det giver så en udgift på 19446,- kr. for benzin.

3 års vægtafgift 6 x 1880 = 11280,-
3 års forsikring (ansvar) 3 x 3400 = 10200
1 synsgebyr 399,-

Ialt er det 46325,-
Det giver så ca. 1287,- pr. måned incl. alt.
Eller ca. 1,85 kr. pr. km. incl. alt.

Jeg har med vilje ikke regnet værditab med, da jeg regner med at kunne sælge
den for ca. det samme som jeg selv gav, det er ihvertfald hvad de stadig
handles til rundt omkring.
Jeg har heller ikke regnet gratis arbejdstimer med, hverken fra mig selv
eller vennerne.

I den tid jeg har haft den, har den kun nægtet at starte to gange, første
gang var i sommeren 2008, da vi lige var vendt hjem fra ferietur på ca.
3500km, da kunne den ikke starte dagen efter (starteren var stået af), anden
gang var lige efter nytår 2009/2010, da den havde stået uberørt i ca 3 uger
(i streng frost), der var batteriet færdigt.

Så alt i alt et billigt bekendtskab, som bare kører, kører, kører og kører
(og nej, det er IKKE et Duracell batteri jeg har købt til den )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-01-11 05:59

On Jan 18, 1:26 pm, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:
> [...]
> Kosmetisk rust udbedret + lakeret (skærmkanter + div småting)
> Sammenlagt har jeg betalt knap 5000,- ialt for ovenstående (ja ja, jeg får

Jow deeet. Jeg giver ca. 4000 kr for et sæt dæk i 225/60R16 eller
215/65R15 (og skal snart have TO sæt nye dæk). Var datomærkningen
udløbet ??

> Hertil kommer så en del benzin.
> Jeg vil tro (har ikke ført regnskab) at jeg har kørt ca. 9 km/l i snit, med
> nok omtrent 70% bykørsel.

Det nægter jeg at tro på. 7 km/l lyder mere realistisk, hvis du kører
masser af by-kilometer med koldstarter...

> Dette giver så ca. 2778 liter benzin ialt, som jeg har regnet til et snit på
> 7 kr.
> (ja, også her har jeg fået en hel del meget billigt )

Har din leverandør hørt om afgift på benzin ?? Eller stjæler du noget
af det ??

> Det giver så en udgift på 19446,- kr. for benzin.
>
> 3 års vægtafgift 6 x 1880 = 11280,-

Det var ikke galt. Den må være under 1500 kg ?

> 3 års forsikring (ansvar) 3 x 3400 = 10200
> 1 synsgebyr 399,-
>
> Ialt er det 46325,-
> Det giver så ca. 1287,- pr. måned incl. alt.
> Eller ca. 1,85 kr. pr. km. incl. alt.

Billigt. Jeg betaler den officielle pris for benzin og reservedele og
ligger på godt det dobbelte med Jaguaren over 5år og 100000 km.

1.5 kr til benzin
1.5 kr til afskrivning
30-40 øre til vedligehold og rep
85 øre til forsikring (kasko) og vægtafgift

> Jeg har med vilje ikke regnet værditab med, da jeg regner med at kunne sælge
> den for ca. det samme som jeg selv gav, det er ihvertfald hvad de stadig
> handles til rundt omkring.

Jeg har så til gengæld regnet mine 150000 kr som tabt på 100000 km og
5 år.
Lidt urealistisk, men nok alligevel ikke langt fra sandheden.

> Jeg har heller ikke regnet gratis arbejdstimer med, hverken fra mig selv
> eller vennerne.

Det turde jeg godt, for der har været overraskende lidt at lave.

> [...]
> gang var lige efter nytår 2009/2010, da den havde stået uberørt i ca 3 uger
> (i streng frost), der var batteriet færdigt.

Jaguaren har altid startet, også i -25°C i Sverige, men et
hjullejesammenbrud sendte den på fejebladet til mekanikeren. Heldigvis
var jeg ikke så langt hjemmefra som Sverige da det skete...

> Så alt i alt et billigt bekendtskab, som bare kører, kører, kører og kører
> (og nej, det er IKKE et Duracell batteri jeg har købt til den )

Jeg regner da også med at min napper 5 år mere. Det er ved at være tid
for at renovere hjulophæng (bøsninger, dæmpere og måske fjedre) og
udstødningen (den originale ! ) er ved at være mør, men ellers ser der
ikke svaghedtegn at spore, så jeg fortsætter turen på 1.
klasse...

MVH Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-11 16:16

>"Leo Jensen" skrev i meddelelsen
>
>Jow deeet. Jeg giver ca. 4000 kr for et sæt dæk i 225/60R16 eller
>215/65R15 (og skal snart have TO sæt nye dæk). Var datomærkningen
>udløbet ??

Nope.
Man skal bare kende nogen

>Det nægter jeg at tro på. 7 km/l lyder mere realistisk, hvis du kører
>masser af by-kilometer med koldstarter...

Jeg har ikke mange koldstarter, men kører næsten kun i byen
Jeg "sjusser" mig frem til ca. 9 km/l når jeg tanker.
Har kun haft målt den på lange ferieture, med tagboks, CombiCamp og hele
familien med oppakning og der har den gået lige over de 10 km/l.

>Har din leverandør hørt om afgift på benzin ??

Det går jeg da ud fra han har.

> Eller stjæler du noget
>af det ??

Nope.
Man skal bare kende nogen

>Det var ikke galt. Den må være under 1500 kg ?

Den vejer 1300 kg.

>Billigt. Jeg betaler den officielle pris for benzin

Desværre er jeg også nødt til det, engang i mellem.
Ellers havde mit regnskab set noget anderledes ud

> og reservedele og

Reservedele får jeg meget meget billigt, når det er til mig selv (ofte bli'r
de kastet i nakken på mig ).

>ligger på godt det dobbelte med Jaguaren over 5år og 100000 km.

Det er da heller ikke så galt.

>Jeg har så til gengæld regnet mine 150000 kr som tabt på 100000 km og
>5 år.
>Lidt urealistisk, men nok alligevel ikke langt fra sandheden.

Hvis jeg regner min købspris med og sætter tabet til 100%, så lander jeg på
ca. 2,5 kr. pr. km.

>Det turde jeg godt, for der har været overraskende lidt at lave.

Ja jeg har nu heller ikke stået på hovedet i bilen ret meget.

> [...]
>udstødningen (den originale ! ) er ved at være mør, men ellers ser der
>ikke svaghedtegn at spore, så jeg fortsætter turen på 1.

Jeg ved ikke hvor længe min kører (hos mig) endnu, men indtil videre har jeg
ingen planer om udskiftning.
Jeg kører jo heller ikke så meget så det gør noget

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 18-01-11 21:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Nope.
> Man skal bare kende nogen

Der kan sælge varme dæk???

Jeg "kender også nogen", så jeg får dæk til engrospris - og det er ikke
muligt at købe de nævnte størrelser på regulær vis til disse priser.

> [...]
> Har kun haft målt den på lange ferieture, med tagboks, CombiCamp og hele
> familien med oppakning og der har den gået lige over de 10 km/l.

Jeg tvivler også gevaldigt på, at du er i nærheden af 9 km/l......
(Og dog - se længere nede )

> Det går jeg da ud fra han har.

> Nope.
> Man skal bare kende nogen

Altså "varm" benzin?

7 kr./liter - eller 4 kr. under listepris pt. - er ligesom dækkene under
indkøbspris, med mindre det er afgiftsfri til specielle anvendelser - men så
må du ikke køre på det.

> Den vejer 1300 kg.

Herregud
Det er jo som en bil i Golf størrelsen i vore dage......
Så er jeg nok mere tilbøjelig til at tro på de 9 km/l !

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 21:30

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev :

>Det er jo som en bil i Golf størrelsen i vore dage......
>Så er jeg nok mere tilbøjelig til at tro på de 9 km/l !

Det er jo det, der er lidt sjovt ved en Scorpio - selv 2.9i_12v
versionen er rimeligt vaks netop på grund af den ikke er så tung som
folk tror ..

En Golf med 145hypper er jo heller ikke den langsommeste knallert på
havnen vel ;)
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-11 22:20

>"KASO" skrev i meddelelsen
>Der kan sælge varme dæk???
>
>Altså "varm" benzin?

Tyv tror hver mand stjæler.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 19-01-11 07:59

> Tyv tror hver mand stjæler.

Næh - det var et spørgsmål. Hvis noget er urealistisk billigt - så er der
som regel en grund. Da man ikke på lovlig vis kan undlade at betale
afgiften - og afgiften pt. udgør kr. 6,53/liter, så er 7kr./liter ikke
voldsomt realistisk på lovlig vis....

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 20:17

Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> skrev :

>Det nægter jeg at tro på. 7 km/l lyder mere realistisk, hvis du kører
>masser af by-kilometer med koldstarter...

Min Scorpio gik 11.3 i snit - i perioder med meget bykørsel røg den
ned på 9km/l

Målt over ca. 250.000km's kørsel - så Per's tal lyder ikke helt i
skoven.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-01-11 20:27

On Tue, 18 Jan 2011 20:16:40 +0100, jan_stevns wrote:

>Min Scorpio gik 11.3 i snit - i perioder med meget bykørsel røg den
>ned på 9km/l
>
>Målt over ca. 250.000km's kørsel - så Per's tal lyder ikke helt i
>skoven.

Det gør 7 kr/l benzin vistnok over de seneste 3 år - der kan jeg sq
ikke engang komme i nærheden af at vælte diesel ned )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-11 22:21

>"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
>
>Det gør 7 kr/l benzin vistnok over de seneste 3 år - der kan jeg sq
>ikke engang komme i nærheden af at vælte diesel ned )

Næh, man skal bare stjæle lortet, så kan man få det til den pris (ifølge
KASO).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-01-11 06:22

On Tue, 18 Jan 2011 22:21:13 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Næh, man skal bare stjæle lortet, så kan man få det til den pris (ifølge
>KASO).

Det har jeg ikke været i nærheden af at antyde - men jeg vil tro, din
bedømmelse af gennemsnitstallet er lidt optimistisk. Jeg har også
tanket til under 7 kr/l indenfor de sidste 3 år, men vist kun 1 gang.
Jeg ved godt, der er store lokale forskelle på, hvor heftigt
priskrigene kører, så måske.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 07:02

>"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
>
>Det har jeg ikke været i nærheden af at antyde -

Det ved jeg godt.

> [...]
>tanket til under 7 kr/l indenfor de sidste 3 år, men vist kun 1 gang.
>Jeg ved godt, der er store lokale forskelle på, hvor heftigt

Jeg tror du misforstår mig.
Det drejer sig om, at jeg har fået "sponsoreret" en del (ca. 1/3) af
benzinen og resten er købt til dagspris, som typisk har ligget fra 9 kr. og
op til dagens priser.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 19-01-11 08:41

> [...]
> Det drejer sig om, at jeg har fået "sponsoreret" en del (ca. 1/3) af
> benzinen og resten er købt til dagspris, som typisk har ligget fra 9 kr.

Så hænger dit regnestykke jo heller ikke rigtigt sammen. Benzinprisen er jo
den samme - også selv om det ikke er dig, der betaler den. Hvis jeg får
kørselsgodtgørelse for en del af min kørsel, så ændrer det ikke ved min
pris/km for at køre i bilen - jeg får bare dækket nogle af omkostningerne.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 17:02

>"KASO" skrev i meddelelsen
>Så hænger dit regnestykke jo heller ikke rigtigt sammen. Benzinprisen er jo
>den samme - også selv om det ikke er dig, der betaler den.

Hvis ikke jeg betaler for benzinen, så betaler jeg jo netop ikke noget.
Ergo er, så ryger det ikke med i mit regnskab.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-01-11 17:09

Per Beer Hansen skriver:

> Hvis ikke jeg betaler for benzinen, så betaler jeg jo netop ikke noget.
> Ergo er, så ryger det ikke med i mit regnskab.

Korrekt - "dit" regnskab.

Så vil jeg til at lave samlet regnskab for min transport. Det ser
pludesligt ret godt ud, da jeg kører over 40.000 km i Touranen, helt
gratis. Så gør det ikke så meget at der ikke køres 25 km/l i Golfen,
da jeg kun kører cirka 10.000 km i den om året. Så de samlede udgifter
kan dermed divideres med cirka 55.000 km og ikke 10.000 km......

Konens 15.000 derimod er ret dyre..

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 17:12

>"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
>
>Korrekt - "dit" regnskab.

Ja hvad ellers?
Skal jeg til at opdigte en udgift, som jeg reelt ikke har haft, for at i er
tilfredse?
Jeg skriver jo netop hvad det har kostet MIG at have bilen i de 3 år, ikke
hvad det har kostet andre, at jeg har haft bilen.

> [...]
>da jeg kun kører cirka 10.000 km i den om året. Så de samlede udgifter
>kan dermed divideres med cirka 55.000 km og ikke 10.000 km......

Jamen du er da velkommen til at lave alle de regnskaber du lyster, bare du
ikke ændrer i mit

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-01-11 17:54

Per Beer Hansen skriver:

> [...]
> Jeg skriver jo netop hvad det har kostet MIG at have bilen i de 3 år, ikke
> hvad det har kostet andre, at jeg har haft bilen.

Næh, men du sammenligner også med et antal km du ikke selv har betalt
for.

> Jamen du er da velkommen til at lave alle de regnskaber du lyster, bare du
> ikke ændrer i mit

Det var mere for at vise hvor lidt/meget dit regnskab har relevans,
når du regner baglæns på foræringer. Så er det jo let at køre rundt
billigt.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 19:24

>"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
>
>Næh, men du sammenligner også med et antal km du ikke selv har betalt
>for.

Jeg sammenligner jo ikke med noget, det eneste jeg har skrevet er, hvordan
mit regnskab ser ud.

>Det var mere for at vise hvor lidt/meget dit regnskab har relevans,
>når du regner baglæns på foræringer.

Relevans?
Relevans til hvad?

>Så er det jo let at køre rundt
>billigt.

Jamen det er jo også det jeg siger

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Steen F.

Dato : 22-01-11 17:41

Den 19-01-2011 19:23, Per Beer Hansen skrev:
> Jeg sammenligner jo ikke med noget, det eneste jeg har skrevet er,
> hvordan mit regnskab ser ud.

Og hvad kan vi andre bruge det til? Vi måber i benovelse over hvor
billigt du får din benzin.
Jeg har for år tilbage kørt 250.000 km HELT gratis!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-11 13:48

>"Steen F." skrev i meddelelsen
>Og hvad kan vi andre bruge det til?

Du kan bruge det, eller lade være, jeg er sådan set ligeglad

>Vi måber i benovelse over hvor billigt du får din benzin.
>Jeg har for år tilbage kørt 250.000 km HELT gratis!

Jeg må huske næste gang jeg laver en status, så SKAL jeg opdigte nogle
udgifter som jeg ikke har haft, ellers bliver i jo ikke tilfredse.

Det eneste jeg skriver er, hvad det reelt har kostet mig at have/køre i
bilen og så forlanger du/andre nærmest, at jeg skal opdigte udgifter, som
jeg ikke har haft?
Hvad skal jeg lige bruge det til?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 24-01-11 07:45

> [...]
>
> Det eneste jeg skriver er, hvad det reelt har kostet mig at have/køre i
> bilen og så forlanger du/andre nærmest, at jeg skal opdigte udgifter, som

At få et korrekt sammenligningsgrundlag, når du sammenligner med, hvad andre
biler koster pr. km!

Hvis ikke man sammenligner de reelle omkosninger (uanset, hvem der har
afholdt dem), får man jo et komplet ligegyldigt tal. Ellers kan du også
medregne den forrige ejers km - for dem har du jo heller ikke betalt for -
og få en endnu lavere pris pr. km.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-01-11 13:06

>"KASO" skrev i meddelelsen
>At få et korrekt sammenligningsgrundlag, når du sammenligner med, hvad
>andre biler koster pr. km!

Jamen jamen jamen, jeg har jo netop IKKE lavet en sammenligning.
Jeg har udelukkende lavet en STATUS af hvad det har kostet mig at køre/have
bilen.

>Hvis ikke man sammenligner de reelle omkosninger (uanset, hvem der har
>afholdt dem), får man jo et komplet ligegyldigt tal.

Jamen hvor er det lige du ser jeg sammenligner henne?

>Ellers kan du også medregne den forrige ejers km - for dem har du jo heller
>ikke betalt for - og få en endnu lavere pris pr. km.

Jeg tror jeg stopper her, da der åbenbart er nogen der ikke kan se forskel
på status og sammenligning.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-01-11 17:46

On Wed, 19 Jan 2011 07:02:16 +0100, "Per Beer Hansen"

Nåååh - på den luskede måde )

Fra : Henning

Dato : 22-01-11 18:11

..

>Jeg tror du misforstår mig.
>Det drejer sig om, at jeg har fået "sponsoreret" en del (ca. 1/3) af
>benzinen og resten er købt til dagspris, som typisk har ligget fra 9 kr. og
>op til dagens priser.

Hvad med afregningen til skattevæsnet på den sparede trediedel? Eller
er der ingen grund til at blande for mange ind i dit "sponsorat"?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-01-11 13:43

>"Henning" skrev i meddelelsen
>
>Hvad med afregningen til skattevæsnet på den sparede trediedel? Eller
>er der ingen grund til at blande for mange ind i dit "sponsorat"?

Ja, for det er jo åbenbart utænkeligt at det skulle være foregået uden
snyd/tyveri.
Hvordan er det nu man siger, tyv tror hver mand stjæler.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-01-11 02:30

On Jan 18, 4:16 pm, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> Nope.
> Man skal bare kende nogen

Jeg får da også af og til reservedele til engrospris, men 'voksne' dæk
af ordentligt fabrikat til under 500 kr/stk er ret sjældent. Jeg har
sådan set ikke fundet dem endnu, men er da interesseret, hvis du har
en kontakt. Størrelserne er nævnt tidligere i tråden...

> [...]
> Har kun haft målt den på lange ferieture, med tagboks, CombiCamp og hele
> familien med oppakning og der har den gået lige over de 10 km/l.

Benzinøkonomien faldt på plads, da jeg læste at den kun vejer 1300 kg..
Det er ikke meget, slet ikke i forhold til min...

> Det går jeg da ud fra han har.

> Nope.
> Man skal bare kende nogen

> Den vejer 1300 kg.

Som sagt: Ikke meget for så stor en bil, men den er vel også fra før
NCAP... ?
Selv min bil, som er konstrueret i 80'erne har 'crumble zones', men
den er samtidig også solidt bygget. Store bolte og gode godstykkelser
overalt, og det koster altså nogle kilo. 1750 kg faktisk, og motoren
er altså med alublok og top...

> [...]
> Ellers havde mit regnskab set noget anderledes ud

> Reservedele får jeg meget meget billigt, når det er til mig selv (ofte bli'r

Jeg klager skam ikke

> [...]
> ingen planer om udskiftning.
> Jeg kører jo heller ikke så meget så det gør noget

Jeg overvejer lidt om man skulle købe bil nummer 3 til at æde nogle af
de kilometer, som er dyre i Jaguaren. Den drikker voldsomt meget ved
koldstart, og i perioder oplever den ikke andet. Skole, motionscenter,
Kvickly, hjem. Jeg har en enkelt gang set et forbrug på 25 liter på en
uge, og triptælleren viste 100 km. Chockerende. Jeg har en ny
lambdasonde liggende, det er jo en sliddel, og jeg har ikke skiftet
den. Det KUNNE tænkes at hjælpe...
Til gengæld går den over 8 km/l når den er varm, også hvis den får
pisk, og det er OK med mig. Den går faktisk 10+, hvis man kører totalt
morfar (og langt...)...

MVH Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 17:21

>"Leo Jensen" skrev i meddelelsen
>
>Jeg får da også af og til reservedele til engrospris, men 'voksne' dæk
>af ordentligt fabrikat til under 500 kr/stk er ret sjældent.

Sommerdækkene købte jeg hos daekonline, i 2008, og gav ca. 2100 ialt incl.
levering.
De er så lidt dyrere nu:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=88057768.123.7161&typ=D-112026&ranzahl=4&Breite=205&Herst=Goodyear&Quer=55&Felge=16&weiter=15&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=123&sowigan=So
Vinterdækkene var et rigtigt godt tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til
(der var 100% rabat )
Begge sæt alu-fælge er købt brugt (det ene sæt hos janstevns for 500,-
tilbage i 2008)

>Jeg har
>sådan set ikke fundet dem endnu, men er da interesseret, hvis du har
>en kontakt. Størrelserne er nævnt tidligere i tråden...

De helt gode tilbud gælder desværre kun, når det er til mig selv.

>Benzinøkonomien faldt på plads, da jeg læste at den kun vejer 1300 kg.
>Det er ikke meget, slet ikke i forhold til min...

Det er hvad der står på reg.attesten.

>Som sagt: Ikke meget for så stor en bil, men den er vel også fra før
>NCAP... ?

Den er vist fra før noget som helst

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : TDN

Dato : 18-01-11 18:08

> [...]
>
> Så alt i alt et billigt bekendtskab, som bare kører, kører, kører og kører
> (og nej, det er IKKE et Duracell batteri jeg har købt til den )

Jov, hvis min Carina E havde kostet så meget på 25.000 km var den røget på
møddingen, Mon ikke du skal have en Toyota næste gang

Mvh
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-11 22:23

>"TDN" skrev i meddelelsen
>Jov, hvis min Carina E havde kostet så meget på 25.000 km var den røget på
>møddingen, Mon ikke du skal have en Toyota næste gang

Det er da ikke utænkeligt, jeg har da haft japser før.
Senest var det en Datsun 100A.
Men det er et par dage siden

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 18-01-11 20:28

On Tue, 18 Jan 2011 13:26:50 +0100, "Per Beer Hansen"
> [...]

>Kosmetisk rust udbedret + lakeret (skærmkanter + div småting)
>Sammenlagt har jeg betalt knap 5000,- ialt for ovenstående (ja ja, jeg får

Det er altsammen vældig fint. Det undrer mig bare, med den spareiver
du har lagt for dagen, og med den store bekendtskabskreds du synes at
have, ikke har været i stand til at finde nogen der kunne skære de
gamle dæk op.

Der kunne du have sparet et par kroner.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-01-11 21:11

Den 18-01-2011, skrev folmer@rasmussen.dk:
> ikke har været i stand til at finde nogen der kunne skære de
> gamle dæk op.

Det har han vel allerede gjort med en vinkelsliber lissom man gør på
bagdækket af motorcyklen når det er ved at blive lidt firkantet!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-11 22:29

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>
>Det har han vel allerede gjort med en vinkelsliber lissom man gør på
>bagdækket af motorcyklen når det er ved at blive lidt firkantet!?

Nej nej, man bruger da en rigtig dækskærer

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-01-11 22:49

Den 18-01-2011, skrev Per Beer Hansen:

> Nej nej, man bruger da en rigtig dækskærer

Det rigtige værktøj er det halve arbejde

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 07:03

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Det rigtige værktøj er det halve arbejde

Jeps, så kan man rigtigt gå i dybden med sit arbejde

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-01-11 08:31

Per Beer Hansen tastede følgende:
> Jeps, så kan man rigtigt gå i dybden med sit arbejde

"Vi stopper når vi når ind til slangen" plejede de at sige som raspede
mine dæk af i gamle dage når hjulene hoppede :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-11 08:44

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev
:

> "Vi stopper når vi når ind til slangen" plejede de at sige som raspede
> mine dæk af i gamle dage når hjulene hoppede :)

Hvad gør man så ved slangeøse dæk?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-11 08:50

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

> Hvad gør man så ved slangeøse dæk?
Slangeløse naturligvis.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-01-11 09:45

Uffe Ravn frembragte:
> Slangeløse naturligvis.

De får lidt dækskum!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 17:03

>"Uffe Ravn" skrev i meddelelsen

>Slangeløse naturligvis.

Der skal bare meget meget mere luft i

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 17:03

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 17:07

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>"Vi stopper når vi når ind til slangen" plejede de at sige som raspede mine
>dæk af i gamle dage når hjulene hoppede :)

I mine helt unge dage, der "raspede" jeg engang mit ene baghjul på en lidt
pinlig måde.
Vi havde været i København og på striben bagefter (dengang det foregik på
Avedøre Holme).
Da vi så kom tilbage til Roskilde, var klokken vel ca. 4 om morgenen.
Jeg skulle så lige spille smart og lave en brænder midt i hovedgaden, mens
jeg holdt for rødt lys.
Da det værste røg havde lagt sig, tændte bilen bagved de blå blink på taget
og jeg blev vinket ind til siden.
Bilen blev kaldt til syn, da det ene bagdæk var blevet helt blankslidt (ja
ja, der var ikke spær på bilen), så det var en lidt pinlig oplevelse, som
heldigvis foregik midt om natten, så der ikke var så mange der så det.
Så lov mig lige, at du ikke siger noget om det til nogle andre, det ville
være for pinligt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-01-11 18:37

Per Beer Hansen skrev:
> Så lov mig lige, at du ikke siger noget om det til nogle andre, det ville
> være for pinligt

Ikke et ord fra mig! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-01-11 19:20

> Ikke et ord fra mig! :)

Eller mig

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 19:25

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen
>
>Eller mig

Tak for det, rart at man kan stole på folk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-01-11 22:20

Følgende er skrevet af Per Beer Hansen:
> Tak for det, rart at man kan stole på folk

Jeg forstår ikke at folk kan stole på mig; jeg stoler ikke engang på
mig selv!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 19:24

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Ikke et ord fra mig! :)

Tak tak, diskretion er en æressag

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-11 22:28

>skrev i meddelelsen news:58qbj6hr8qt46pg2ejkkmo4j3pll066t00@4ax.com...
>
>Det er altsammen vældig fint. Det undrer mig bare, med den spareiver
>du har lagt for dagen,

Spareiver?
Så havde jeg sq kørt i en Nupo 3L istedet

> og med den store bekendtskabskreds du synes at
>have, ikke har været i stand til at finde nogen der kunne skære de
>gamle dæk op.

De gamle var skåret op 3 gange, ellers havde jeg ikke skiftet dem ud

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-01-11 16:40

> Spareiver?
> Så havde jeg sq kørt i en Nupo 3L istedet

> De gamle var skåret op 3 gange, ellers havde jeg ikke skiftet dem ud

Der noget der ikke hænger sammen her.

Hvorfor skifte dækkene ud blot firdi de er lidt slidte.

Når stålet på dækket kan ses er det velegnet som vinterdæk,
da stålet fungerer som piggene i et pigdæk.

Disclaimer: Fraskriver mig ethvert ansvar hvis nogen er så tosset at de
effektuerer ovenstående

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-01-11 17:09

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen
>Der noget der ikke hænger sammen her.
>
>Hvorfor skifte dækkene ud blot firdi de er lidt slidte.

Det er jo med at sælge dem inden de er slidt HELT ned

>Når stålet på dækket kan ses er det velegnet som vinterdæk,
>da stålet fungerer som piggene i et pigdæk.

Ja men det er ikke sjovt, når "dækkene" er rustet væk, på grund af alt det
salt der spredes

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : oz3bto

Dato : 18-01-11 19:02

> [...]
>
> Så alt i alt et billigt bekendtskab, som bare kører, kører, kører og kører
> (og nej, det er IKKE et Duracell batteri jeg har købt til den )

Ford er en billig gammel bil

Havde en sierra fra 85 en 1.6er
på 3 år kostede den betydeligt mindre som din og blev overhovedet ikke
passet på
1 gang strækede den hvilket også blev den dyerste rep .. Kullet i
generatoren var stået af med dødt batteri til følge.. Den regning løb op i
hele 500kr
Ellers fik den 2 kilremme og et par pære samt 1 olieskift

Undres stadig over hvordan faen vi kunne holde den kørende i 3 år og henad
100.000km

Kørte iøvrigt stadig rigtig god da jeg solgte den for 2000.- mere end jeg
selv havde givet

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-11 22:25

>"oz3bto" skrev i meddelelsen
>Ford er en billig gammel bil

Jeps, har snart haft en del af dem.

> [...]
>i hele 500kr
>Ellers fik den 2 kilremme og et par pære samt 1 olieskift

Ud over starter og batteri, så er der ikke noget af det andet som var
strengt nødvendigt for mig at skifte, det var bare for at være god ved den

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-01-11 18:46

"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen

> Jeps, har snart haft en del af dem.

Min tidligere Ford Sierra 2,3 Ghia aut. kostede mig 175 kr at køre 10.000 km
i det år, vi ejede den. Omkostningen dækker alle udgifter i perioden inkl.
dif. mellem køb- og salgspris (minus brændstof). Meget billigt kørende det
år !