Stafetten: Penge
Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-01-11 19:50

Hvorfor ikke en stafet om et emne, der interesserer de fleste. Her burde der
være emner nok at tage af, så jeg starter med et par gamle danske, som måske
kan inspirer til flere af samme slags. Ellers tager jeg gerne til takke med
nogen på udenbysk

Han har dem, men er bange for at miste dem. Hans Kurt: Pengegaloppen
http://www.youtube.com/watch?v=YaeJB45Ffm4

Han har dem og er lidt stor i slaget. Buster Larsen: Onkel fra Minnesota
http://www.youtube.com/watch?v=jmbRNDJHHbY

Og han kan konstere at alting bliver dyrere. Carl Fisher: Dyrtidsvisen
http://www.youtube.com/watch?v=il_EPmFSE3U&feature=related

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 19:55

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

Teddy Edelmand:
http://www.youtube.com/watch?v=JFrj8GnJ1Ps&playnext=1&list=PL778CC71819193976&index=66

Susanne Lana. Jeg skulle eje millioner:
http://www.youtube.com/watch?v=7A2VoxMFjq0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 16-01-11 20:04

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> writes:

> [...]
> danske, som måske kan inspirer til flere af samme slags. Ellers tager
> jeg gerne til takke med nogen på udenbysk

Pink Floyd - Money
http://www.youtube.com/watch?v=JkhX5W7JoWI

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 20:10

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

Hov, jeg gelmte denne:

ABBA
http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 16-01-11 20:34

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske kan inspirer til flere af samme slags. Ellers tager jeg gerne til

Et par forskellige udgaver af den samme sang:

The Beatles: Money
http://www.youtube.com/watch?v=9k5ooaufrLM

The Rolling Stones: Money
http://www.youtube.com/watch?v=QLvnqcTfKos

Og så selvfølgelig lige Liza Minelli: Money makes the worl go around
http://www.youtube.com/watch?v=rkRIbUT6u7Q

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-01-11 20:36

Jan Kronsell skrev:

>Hvorfor ikke en stafet om et emne, der interesserer de fleste.

Pet Shop Boys - Opportunities
http://www.youtube.com/watch?v=di60NYGu03Y

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Michel Husted

Dato : 16-01-11 12:40

> [...]
> kan inspirer til flere af samme slags. Ellers tager jeg gerne til takke med

Jeg er ikke så vild med gammel dansk, så her er lidt forholdsvis nyt
(det føles i hvert fald sådan i min alder

Dodo and the Dodos: "Penge" - http://www.youtube.com/watch?v=7j1-0ADgWPM

Eller vad med lidt tysk:

Günther Gabriel: "Hey Boss, Ich brauch mehr Geld" -
http://www.youtube.com/watch?v=pngkz48xwG0

Og jeg slutter af i kabaretverdenen:

Lisa Minelli: "Money makes the World go around" - http://www.youtube.com/watch?v=UF8IgVj8uXc

Denne er ikke et stafetbud, da Åge jo har postet Susanne Lanas
version, men den er nu også god i den svenske originalversion:

Agnetha Fältskog: "Om tårar var guld" - http://www.youtube.com/watch?v=g1A_WdmQCL8

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 21:36

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Ellers tager jeg gerne til takke med nogen på udenbysk

Så tager vi noget sønderjydsk.

Her handler det om hvor meget noget koster:
http://www.youtube.com/watch?v=ylewP6ceMf8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=X1BVLLBrhkE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=3Z_AjQggGKU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-01-11 22:08

Den 16-01-2011 19:50, Jan Kronsell skrev:

> jeg starter med et par gamle danske,
> Ellers tager jeg gerne til takke med nogen på udenbysk

En børnesang, "I banken ligger 20 millioner":

http://www.youtube.com/watch?v=_GcxkLVMTrc

Fra det gamle Berlin, Hans Bund's orkester med Rudi Schuricke der synger
"Ich träume von Millionen":

http://www.youtube.com/watch?v=swoXsYq23fM

"Ten cents a dance" er Ruth Etting's, men hende har jeg flere gange
linket til, så her med Ella Fitzgerald:

http://www.youtube.com/watch?v=wN2bkQMs4Zw

Hilsen Henning.

PS. Det bliver næppe aktuelt på grund disse, men ellers ingen stafet til
mig de næste dage.

Fra : Max

Dato : 16-01-11 22:24

Hej Jan

> Hvorfor ikke en stafet om et emne, der interesserer de fleste. Her

Så skal vi da have noget med en stor performer og sangskriver,
en af mine absolut favorit kunster.

Billy Joel - Easy Money
http://www.youtube.com/watch?v=O6xp54Y39uM

og så går tankerne lige en gang til en kunstner vi lige har mistet

Gerry Rafferty - Take the Money & Run
http://www.youtube.com/watch?v=Q55dc0vbs8E

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 16-01-11 23:12

> [...]
> måske kan inspirer til flere af samme slags. Ellers tager jeg gerne til

Penge, også et fedt emne, vi vist alle kan forholde os til.
Specielt når vi ikke har så mange af dem.
:)

Steve Miller Band. Take the money and run.
http://www.youtube.com/watch?v=jZwLsvO6YTw&feature=related

10cc. Wall street shuffle.
http://www.youtube.com/watch?v=kShTUmYRyCw

Die Ärzte. Geld.
http://www.youtube.com/watch?v=kShTUmYRyCw

AC/DC. Money talks.
http://www.youtube.com/watch?v=syHA0PJxu24

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Kert Rats

Dato : 17-01-11 10:41

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=jmbRNDJHHbY
>
> Og han kan konstere at alting bliver dyrere. Carl Fisher: Dyrtidsvisen

10cc's Art for Art's Sake: http://www.youtube.com/watch?v=I3Cy21tDsRc

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-01-11 14:50

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=jmbRNDJHHbY
>
> Og han kan konstere at alting bliver dyrere. Carl Fisher: Dyrtidsvisen

Siden jeg gav emnet for stafetten er jeg blevet influenzaramt, så jeg må
indrømme, at jeg ikke orker pt. at kommentere alle de glimrende forslag, der
er kommet. Men jeg sender stafetten videre til Carl Drud for Pink Floyd og
så vender jeg tilbage til sengen og kravler under dynen igen

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-11 15:18

> Siden jeg gav emnet for stafetten er jeg blevet influenzaramt,

Så kan du ligge og lytte lidt til nr. 11 på denne side:
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&tid=934028#

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 23:49

> [...]

> der er kommet. Men jeg sender stafetten videre til Carl Drud for Pink
> Floyd og så vender jeg tilbage til sengen og kravler under dynen igen

Hva' så Carl, finder du et emne? :)

Fra : Martin Bak

Dato : 18-01-11 23:55

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hva' så Carl, finder du et emne? :)

Skriv det under hans eget indlæg. Det er ikke sikkert han læser hele tråden

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 17-01-11 17:50

Dire Straits - Money for nothing:
http://www.youtube.com/watch?v=dlPjxz4LGak

/Henrik

Fra : perhag

Dato : 18-01-11 11:08

On 16 Jan., 19:50, "Jan Kronsell" <nos...@nospam.dk> wrote:
> Hvorfor ikke en stafet om et emne, der interesserer de fleste. Her burde der
> være emner nok at tage af, så jeg starter med et par gamle danske, som måske
> kan inspirer til flere af samme slags.

Så kan man tage fat i C. V. Jørgensen, som udmærker sig med sine
spydige tekster:

C.V.Jørgensen - Et Satanisk Mesterværk

http://www.youtube.com/watch?v=zzbolIJp-Pk

C. V. Jørgensen - Middelmands Bunker

http://www.youtube.com/watch?v=l2xEfutfaCA

Der kan også nævnes hans numre om Computer Charlie og Den Store
Entertainer.

Fra : Carl Drud

Dato : 19-01-11 00:05

"Alex Linaa" <www.linaa.com> writes:

> Hva' så Carl, finder du et emne? :)

Senere i dag vender jeg tilbage.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 19-01-11 18:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> writes:

> "Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> 00:04 - Du maksimerer betænkningstiden ;)

Nemlig

--
Carl