Webshops med mel (og mere...)
Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-01-11 18:10

Hej,

Har I nogle webshops i har forsøgt at købe mel i med held? Både danske
og udenlanske er velkomne...

Primært er jeg træt af at løbe rundt i alt for mange butikker for at
finde mel af f.eks. ølandshvede eller fuldkornsemmer (som er svært at
finde i de normale supermarkeder heromkring).

Det perfekte ville være en dansk - eller udenlandsk velassorteret
webshop med mel. De behøves ikke være ovenstående. F.eks. Tipo 00 er
også umuligt at opdrive i de fleste forretninger i poser på over 1 kg -
så gerne lidt rabat ved køb af f.eks. 5 kg.

Håber der er nogle der har lidt "erfaring" med indkøb af den slags online.

/Johan

Fra : Frank Bach

Dato : 16-01-11 18:42

Den 16/01/11 18.10, Johan Holst Nielsen skrev:
> [...]
> så gerne lidt rabat ved køb af f.eks. 5 kg.
>
> Håber der er nogle der har lidt "erfaring" med indkøb af den slags online.

Jeg kan ikke hjælpe dig med onlineforhandlere, men Aurions hjemmeside
har en lang liste over forhandlere http://www.aurion.dk/
Jeg har prøvet en del af stederne og alle er flinke til at skaffe
specielle ting hjem..
Hvis du fortalte hvor du befinder dig ville det være lidt nemmere at
rådgive.

MVH Frank Bach

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-01-11 09:46

On 2011-01-16 18:41, Frank Bach wrote:

> [...]
> specielle ting hjem..
> Hvis du fortalte hvor du befinder dig ville det være lidt nemmere at

Hej,

Nu spurgte jeg mest om webshops - så derfor undlod jeg at skrive nærmere
område. Men bor i Køge området og arbejder i København.

Dog vil det klart foretrækkes det var i Køge området (evt. en gårdbutik
med god mel i området vil være fint også - har købt en del
fuldkornshvedemel mv. i god kvalitet på gårde i Strøby området).

Ud fra Aurions ser det ud til jeg skal have en tur i helsekost butikkerne.

Jeg mindes dog at huske en tysk eller engelsk website der blev posted
herinde fra en del år siden - som havde en del delikatesser (og mel) til
rimelige penge. Har dog ikke kunne finde tråden/beskeden igen :(

/johan

Fra : Frank Bach

Dato : 17-01-11 17:19

Den 17/01/11 09.45, Johan Holst Nielsen skrev:
> [...]
> herinde fra en del år siden - som havde en del delikatesser (og mel) til
> rimelige penge. Har dog ikke kunne finde tråden/beskeden igen :(

Yes -- jeg kunne godt læse
Prøv Uldum Mølle http://www.uldummolle.dk/
Her er priserne rimelige go du kan vel overtale dem til at sende til Køge.
Ellers kan du prøve på Ecoweb.
Der er nok større chance for webshops Tyskland-Østrig. Brug fx dinkel
som udgangspunkt i din søgning..

MVH Frank Bach

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-01-11 13:58

On 2011-01-17 17:19, Frank Bach wrote:
> Yes -- jeg kunne godt læse
> Prøv Uldum Mølle http://www.uldummolle.dk/
> Her er priserne rimelige go du kan vel overtale dem til at sende til Køge.

Ah - jeg har faktisk familie i området. Havde slet ikke tænkt på dem -
og var faktisk derude og se møllen i julen ;)

> Ellers kan du prøve på Ecoweb.

Har haft kigget lidt - men synes det er rigtig få der rent faktisk
sælger mel i området.

> Der er nok større chance for webshops Tyskland-Østrig. Brug fx dinkel
> som udgangspunkt i din søgning..

Jep :) Og tak for søgeordet. Min tyske er ikke de stærkste ;) Må prøve
at google lidt efter det.

/Johan

Fra : Fister

Dato : 17-01-11 18:08

Johan Holst Nielsen has brought this to us :

> [...]

> fra en del år siden - som havde en del delikatesser (og mel) til rimelige
> penge. Har dog ikke kunne finde tråden/beskeden igen :(

Specialkøbmanden.dk på H.J. Holstvej i Rødovre, burde kunne hjælpe dig,
ligger ved den gamle synshal.
Kai

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-01-11 13:59

On 2011-01-17 18:08, Fister wrote:
> Specialkøbmanden.dk på H.J. Holstvej i Rødovre, burde kunne hjælpe dig,
> ligger ved den gamle synshal.

Må være "sidste" mulighed. Meget sjældent jeg kommer forbi rødovre :)
Det er lidt for bøvlet at tage bilen fra Køge og ind til København om
morgenen - så den står for det meste på toget - og der er rødovre ikke
lige på vej hjem'ad.

/Johan

Fra : Lone

Dato : 21-01-11 02:14

Kan det mon være www.gourmondo.de du tænker på?

Fra : Preben

Dato : 17-01-11 18:26

Den 16.01.2011 kl. 18:10 skrev Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk>:

> [...]
> så gerne lidt rabat ved køb af f.eks. 5 kg.
>
> Håber der er nogle der har lidt "erfaring" med indkøb af den slags

Prøv her:
http://www.kragegaarden.dk/

--
mvh/Preben

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-01-11 13:56

On 2011-01-17 18:26, Preben wrote:
> Prøv her:
> http://www.kragegaarden.dk/

Aah - den kendte jeg ikke. Må jeg kigge nærmere på :)

/Johan

Fra : J W Nielsen

Dato : 17-01-11 23:07

Mon ikke de kan hjælpe dig ved Camilla Plum på Fuglebjerggård:

http://www.fuglebjerggaard.dk/

Mvh Jørgen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-01-11 13:54

On 2011-01-17 23:07, J W Nielsen wrote:

> Mon ikke de kan hjælpe dig ved Camilla Plum på Fuglebjerggård:
>
> http://www.fuglebjerggaard.dk/

Jeg har faktisk haft handlet hos dem tidligere - da jeg alligevel var i
området. Dog aldrig på deres webshop (hvor de heller ikke har
melprodukterne så vidt jeg kan se :().

Men måske man skulle sende dem en e-mail. Det ser ikke ud til der er ret
mange "mel webshops"

/Johan

Fra : From Sydsjælland

Dato : 25-01-11 00:30

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Har I nogle webshops i har forsøgt at købe mel i med held? Både danske
> og udenlanske er velkomne...

Har jeg misforstået dig? Ellers kan denne måske bruges
http://www.landbrugslauget.dk/Gaarden/findBrinkholm.php

Det er da lige ved Køge.

Venlig hilsen Knud