Skattejagt.
Fra : Bjørn J.

Dato : 16-01-11 15:54

Så har Skat igen været på jagt efter biler uden betalt registreringsafgift.

"
15 biler blev beslaglagt og 11 biler fik klippet pladerne af Skat i
weekenden

17 patruljer fra Skat og politiet var fredag og lørdag på jagt efter
udenlandsk indregistrerede biler i Jylland og på Fyn. I alt blev 26 biler
enten beslaglagt eller fik klippet pladerne.

"Formålet med aktionen er at sikre, at de udenlandske biler, der burde have
betalt dansk registreringsafgift, også får gjort det. Flytter man til
Danmark, skal ens bil straks indregistreres her i landet, men aktionen viser
desværre, at der er mange, der ikke lige får det gjort," fortæller Skats
tovholder på aktionen Gordon N. Steffensen.

Skat og politiet stoppede udenlandsk indregistrerede biler i udvalgte
områder i Jylland og på Fyn, hvor man har erfaring for, at der er mange
udenlandske biler.

Regninger for 2,5 mio. kr.
I alt blev 130 biler undersøgt, og deraf var der 26 sager som løber op i
regninger for samlet 2,5 mio. kr. i manglende registreringsafgift. Ud over
at skulle betale registreringsafgiften, så kan ejerne se frem til bøder i
samme størrelsesorden.

"En af de groveste sager vi stødte på, var en polsk mand, der havde ansøgt
Skat om lov til at køre i sin polske bil her i landet, men havde fået
afslag. Det afslag havde han åbenbart ikke taget alvorligt, for vi fangede
ham kørende i bilen. Ud over at han måtte forlade stedet til fods, så venter
der ham en pæn regning og bøde," fortæller Gordon N. Steffensen.

De personer, politiet og Skat har stoppet, er statsborgere fra Danmark,
Tyskland, Rumænien, Ukraine, Estland, Letland, Litauen, Polen og Ungarn"

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-01-11 16:13

On Sun, 16 Jan 2011 15:54:23 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>Så har Skat igen været på jagt efter biler uden betalt registreringsafgift.

Jeg er selv blevet stoppet et par gange, dog i København.

Der står så to strissere og en skattefidus og kigger alle papirer
igennem. Der bliver kaldt op til centralen og spurgt, om der en en ved
navn blabla tilmeldt folkeregisteret i DK.

Efter lidt tid får man så lov til at køre igen.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 17:24

Bjørn J. wrote:
> Så har Skat igen været på jagt efter biler uden betalt
> registreringsafgift.

har du fået lov af Troels Jensen journalist ved DR at
kopiere hans artikel fra Dr.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-01-11 18:00

<Just> skrev i en meddelelse

KLIP

> har du fået lov af Troels Jensen journalist ved DR at
> kopiere hans artikel fra Dr.dk

Her er et link til Heidi Joy Madsen hvorfra teksten er bragt:

http://jp.dk/indland/krimi/article2307092.ece

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 18:24

Bjørn J. wrote:
> <Just> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Her er et link til Heidi Joy Madsen hvorfra teksten er bragt:

Stadivæk, har du ret til at kopiere, der er
noget der hedder ophavsret her i dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-01-11 18:27

<Just> skrev i en meddelelse

KLIP

> Stadivæk, har du ret til at kopiere, der er
> noget der hedder ophavsret her i dk

Det ved jeg godt og beklager at have nappet teksten fra Jyllands Posten.

Normalt linker jeg altid og skulle også have gjort det her.

Jeg linker aldrig til Danmarks Radio.

Kunne jeg slette min tråd, blev det gjort omgående!

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-01-11 18:37

Efter mange tanker skrev Bjørn J.:
> Kunne jeg slette min tråd, blev det gjort omgående!

Du skal bare ha en ordentlig newsreader!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-01-11 18:41

KLIP

> Du skal bare ha en ordentlig newsreader!

Det har jeg ikke råd til, jeg skal jo være med til at betale DR?s
overforbrug på godt 6 milliarder gode danske kroner.

Det meste jeg får ud af min små afdrag er desværre kun genudsendelser i
lange baner..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-01-11 22:18

Bjørn J. skrev den 16-01-2011:
> Det har jeg ikke råd til,

Min er nu gratis :)

> jeg skal jo være med til at betale DR?s overforbrug
> på godt 6 milliarder gode danske kroner.

Ku man bare nøjes med dét!

Men så er der ministerpensioner, aftrædelsesordninger, bankchef-bonuser
og hele det kongelige bistands-cirkus foruden hjælp til Grækenland,
Irland, Spanien (fortsæt selv) ;)

> Det meste jeg får ud af min små afdrag er desværre kun genudsendelser i lange
> baner..

Dét har jeg nu lært at sætte pris på; dét man ikke får set den ene da
får man set den anden ;)

....og med 10 tyske oven i hatten kommer man kun sjældent til at kede
sig :)

Derudover sælger Tiger-butikken dvd'er til en tyver :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-01-11 22:39

KLIP

> Derudover sælger Tiger-butikken dvd'er til en tyver :)

Så vil jeg nu hellere over i mit hobbyrum og hygge mig med mine
flyvemaskiner..;)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-01-11 00:02

Bjørn J. skrev den 16-01-2011:
> Så vil jeg nu hellere over i mit hobbyrum og hygge mig med mine
> flyvemaskiner..;)

Smag og behag... :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 16-01-11 20:54

Klaphatten Just kom med følgende vrøvl:
> Stadivæk, har du ret til at kopiere, der er
> noget der hedder ophavsret her i dk

Luk nu r.... din k...h..

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 21:06

Brian Vestergaard wrote:

Jeg forstår hvorfor det er svært at ta
en brian alvorlig, men du behøver da
ikke at ha mindværksproblemer med
navnet....det er stadig ulovligt at over-
træde oprethedsloven...og fis du så
over i.....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-01-11 11:38

<Just> skrev i meddelelsen
> [...]
> en brian alvorlig, men du behøver da
> ikke at ha mindværksproblemer med
> navnet....det er stadig ulovligt at over-

Meld ham til politiet eller hold din kaje.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-11 18:50

Per Henneberg Kristensen wrote:
> <Just> skrev i meddelelsen

> Meld ham til politiet eller hold din kaje.

Hold du bare dit snot for dig selv

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-01-11 10:35

<Just> skrev i meddelelsen

> Hold du bare dit snot for dig selv

Det kan da godt være jeg deler snot ud her i gruppen, men det er kun i din
retning.

Søger man på dit navn, så ser man tydeligt det gylle du spreder her.

"Hvilke bruger du på din rollator"
"Ja, vi hører jo ikke noget når det er dig
for du er jo mister nobody"
"Bar røv gir bremsestreger "

Så skrid bare - du vil ikke blive savnet. Tværtimod.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-01-11 10:48

Per Henneberg Kristensen:
> Så skrid bare

Ka du ikke bare plonke ham (og alle de andre)?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leif

Dato : 16-01-11 19:40

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Så har Skat igen været på jagt efter biler uden betalt registreringsafgift.
>
> "

Tror desværre, der er mange tyskere ansat hos Siemens Wind Power
i Brande, der ikke er klar over reglerne.............

/Leif

Fra : AS

Dato : 16-01-11 20:45