Kender I det: Bulet bil og INGEN seddel i ~
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-11 16:12

Der er ingen moral i dagens danmark mere.

Kommer så ned her til morgen og opdager at der på min gamle Polo
er en pæn stor bule på bagklappen, lige der hvor Polo mærket sidder,
så lakken er revnet 2 steder.
Se billed:
http://www.billedeupload.dk/photo/2011-01/e93728e0/Polo_bule.jpg.html

Ingen ridser eller andre buler overhovedet på bilen og ingen rester af anden
farve lak fra evt anden bil.?

Et er når folk kører fra en skade de har lavet en anden bil, og man hører
og læser jo også om idioter der laver direkte hærværk på andre folks biler
med vilje.

Det er bare pisse irriterende..

Underligt tænker jeg, for mig ser det ud som om at den er slået med
et eller andet, der er da ingen kofanger der sidder så højt. eller...?

Nogen der har været ude for noget lignende?

Fik givet det lidt hvid reparationslak, for at undgå et større rustangreb,
en lille flaske med indbygget pensel i låget som man man drejer af,
men det holder vel ikke i længden ?

Mvh Kim
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=26227

Fra : Martin Bak

Dato : 15-01-11 16:57

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kommer så ned her til morgen og opdager at der på min gamle Polo
> er en pæn stor bule på bagklappen, lige der hvor Polo mærket sidder,

Der er ingen moral længere. Gemene papirtyve stjæler rask væk de sedler som
uheldige skadevoldere sætter under viskeren på de biler de har ramt. Tsk
tsk..

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : S.B.

Dato : 15-01-11 23:10

> [...]
>
> Fik givet det lidt hvid reparationslak, for at undgå et større rustangreb,
> en lille flaske med indbygget pensel i låget som man man drejer af,

For år tilbage, på Bilkas parkeringsplads, kom jeg ud til en trykket dør, og
heller ikke nogen seddel i

At folk vil være det bekendt, er jo alligevel forsikringen der betaler, så
hvorfor smutte.

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-01-11 23:41

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kommer så ned her til morgen og opdager at der på min gamle Polo
> er en pæn stor bule på bagklappen, lige der hvor Polo mærket sidder,

Du har komprimeret billedet så meget, at det ikke er muligt at se, om der er
buler eller ej.

Kurt

Fra : Jan Vennike

Dato : 17-01-11 01:16

On 15 Jan., 16:11, "Kim" <æ_at_x.dk> wrote:
> [...]
>
> Fik givet det lidt hvid reparationslak, for at undgå et større rustangreb,
> en lille flaske med indbygget pensel i låget som man man drejer af,

Jeg stod og nød en kop Cola og kiggede ud over firmaets
parkeringsplads - og kunne se at et fjols bakkede ind i en kollega's
bil, så den næsten hoppede fremad og derefter hastigt køre ned i den
anden ende af p-pladsen - Jeg fik hurtigt skrevet registreringsnr /
bilmærke/model ned og gik til min kollega og fortalte hvad der var
sket - han kiggede og kunne se at cirka 39 cm over jorden var hans
kofanger flækket - og det passer lige med anhængerkuglen på bilen der
bakkede ind i ham. Vi fandt skadevolderens bil (men ikke ham selv) på
p-pladsen og satte en seddel i ruden.

Hans undskyldning (da han ringede om aftenen) for at det kun var en
bil han havde lånt og han troede ikke der var sket noget - men han var
IKKE ude at kigge - fjols !!!

/Jan

Fra : Craner

Dato : 17-01-11 10:04

"Kim" skrev i meddelelsen news:4d31b8e3$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...

[...]

Allerføst vil jeg give dig ret i, at det er brænd ærgeligt, og jeg har selv
prøvet det mange gange, at komme ud til min bil med buler i døren.
Et af problemerne er forsikringsselskaberne måde at tegne forsikring på. Ham
der laver lortet, bliver sikkert sat op en en dårlige klasse, da han sikkert
er underforsikret. Han skal betale selvrisiko og det er ikke mange der er
intereseret i. Derfor smutter man når skaden er sket, og ingen har set
noget. Hvem tjener så på vores blakkede moral, det gør
forsikringsselskaberne.
Med risiko for at få ørererne i maskinen, vil jeg vove den påstand at det
oftes sker dette at skadevolderen stikker af, hvis der ikke er nogen vidner.
Vi snakker jo om flere tusinde kr i selvrisiko/forhøjet præmie, når skaden
er sket, eller omregnet, prisen på en ny fladskærm.
Når man ser hvor mange biler der kører rund med bilkabuler, så er det vist
flertallet af den danske bilpark der har en dårlig moral.
Når man nu får en bule, så er man ærgelig over, at der ikke er en seddel i
vindueviskeren, men går det så går det.

vh
Poul

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-01-11 11:22

On Mon, 17 Jan 2011 10:03:41 +0100, "Craner" <craner@craner.dk> wrote:

>Et af problemerne er forsikringsselskaberne måde at tegne forsikring på.
Interesant, gider du lige uddybe den ? Specielt kunne det være
interesant at hører hvordan de så skulle tegne forsikringer for at
komme OPers problemstilling til livs.

>Ham der laver lortet, bliver sikkert sat op en en dårlige klasse, da han sikkert
>er underforsikret.
Hvad betyder "underforsikret", og hvordan hænger det sammen med
premietrin/klasse ?
Underforsikret betyder normaltvis at man får en mindre
erstatning/kompensation end skaden/hændelsen har kostet.

>Han skal betale selvrisiko og det er ikke mange der er intereseret i.
Det er jo ikke sikkers, har man kun ansvarsforsikring er der normalt
vis ikke selvrisiko på disse, at det så ser ud til at det er på vej er
en anden snak.
Nu er det jo heller ikke sikkert at ham/hende der sidder bag rettet er
den samme som forsikringstager, dvs. sker der et uheld får føren af
bilen 2 problemer, et med modparten ifht. skaden og med
forsikringstager.

>Derfor smutter man når skaden er sket, og ingen har set noget.
>Hvem tjener så på vores blakkede moral, det gør forsikringsselskaberne.
Hvordan det ? de sender jo bare regningen videre til
forsikringstagerne og det er dig og mig.

> [...]
>Vi snakker jo om flere tusinde kr i selvrisiko/forhøjet præmie, når skaden
>er sket, eller omregnet, prisen på en ny fladskærm.
Mon ikke det også er skadevolders uvidenhed omkring egne
forsikringsforhold der gør at de stikker af ?
Hvis man tror at man får en stor selvrisiko og premiestigning kan det
nok gøre at man vil prøve at smutte, men hvor mange har reelt set sat
sig ind i hvad der vil ske i virkelighedens verden ? Nok ikke mange,
men troen på at det bliver dyrt kan nok gøre at man prøver at undgå
ansvaret.

>Når man ser hvor mange biler der kører rund med bilkabuler, så er det vist
>flertallet af den danske bilpark der har en dårlig moral.
Jeg tror man skal passe på med at gøre sig til talsmand for "flertal",
det er sjældent muligt at bevise sine påstande.

/Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-01-11 12:23

>"Hans Kjaergaard" skrev i meddelelsen
>
>Det er jo ikke sikkers, har man kun ansvarsforsikring er der normalt
>vis ikke selvrisiko på disse, at det så ser ud til at det er på vej er
>en anden snak.

Arh, det er nu ikke helt rigtigt.
Jeg har kun haft ansvar de sidste mange år og der er der (selvvalgt)
selvrisiko på, så noget nyt er det ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Craner

Dato : 17-01-11 12:53

Nu gider jeg ikke at komme ind på en større diskution med dig, men jeg kan
da huske en af mine mange forsikringer, var der en mulighed for at tegne
friskade, og det ville sige, at jeg kunne lave en skade inden for et vis
tidsrum, uden at få en ekstra regning.
Hvis jeg fravælger dette må jeg jo selv til lommerne.
Slut fra mig, da det jo ikke er min tråd der skal diskuteres, men jeg har
kun givet min mening til kende.

vh
Poul

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-01-11 13:37

On Mon, 17 Jan 2011 12:53:23 +0100, "Craner" <craner@craner.dk> wrote:

>Nu gider jeg ikke at komme ind på en større diskution med dig,
Det behøver ikke blive større, bare at du uddyber et par af de punkter
jeg berører ville være fint, alt andet vil jo bare være at du slynger
om dig med påstulater uden at ville underbygge dem.

>Slut fra mig, da det jo ikke er min tråd der skal diskuteres, men jeg har
>kun givet min mening til kende.
Ja, med nogle påstulater i, det er dem jeg anmoder dig om at uddybe,
men det kan/vil du så ikke.

/Hans