Ideer til fremtidens biler
Fra : Henning

Dato : 14-01-11 15:09

Gad vide om følgende nogensinde bliver virkelighed
I stedet for alkolåse og andre spidsfindigheder, indføres der en
kortlæser i alle biler. Alle kørekort bliver intelligente, for at
starte bilen køres kortet gennem kortlæseren.
Kortet fortæller om du har mistet førerretten, eller kortet er stjålet
- så kan bilen ikke starte. Har du klip i kørekortet, så kan farten
ikke komme over en nærmere fastsat hastighed. Er du ny bilist, kan du
kke starte biler over en vi størrelse og så videre.
Bliver der på nogen måde fiflet med anlægget går bilen i absolut
baglås, og der sendes besked til nærmeste politi.
Alt sammen simple ting, som kan redde mange menneskeliv hvert år

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-01-11 16:47

On Fri, 14 Jan 2011 15:08:46 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>kortlæser i alle biler. Alle kørekort bliver intelligente, for at
>starte bilen køres kortet gennem kortlæseren.

Du har set Fith Element / Det 5. Element ikke? ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : AS

Dato : 14-01-11 17:56

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
> Alt sammen simple ting, som kan redde mange menneskeliv hvert år

....og skaffe nok arbejde til mange psykiatrer...

Fra : Bjørn J.

Dato : 14-01-11 18:38

> [...]
> baglås, og der sendes besked til nærmeste politi.
> Alt sammen simple ting, som kan redde mange menneskeliv hvert år

Naturligvis kommer den virkelig (når jeg heldigvis er død) og det er den dag
samtlige borgere i dette land er på velfærd...;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Ivar

Dato : 14-01-11 23:04

Henning skrev:

> I stedet for alkolåse og andre spidsfindigheder, indføres der en
> kortlæser i alle biler. Alle kørekort bliver intelligente, for at
> starte bilen køres kortet gennem kortlæseren.

Det kræver igen ny teknologi. Det er blot alkolåsen om igen.
I stedet for alle de systemer, der blot umyndiggør den enkelte,
skulle man i stedet have mere fokus på antikollisions-udstyr.
Det vil være en teknologisk udfordring, men det ville være udstyr som
ville være en hjælp for bilisten, og ikke blot en kontrol af ham.

Ivar Magnusson