Dagens helt
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-01-11 12:12

Ja det blev så lige mig, der blev dagens helt
Jeg stoppede en spøgelsesbilist, inden hun (ældre kvinde) nåede ned ad
tilkørselsrampen.
Jeg kom kørende for lidt siden, ud af Holbækmotorvejen (retning vest) og
drejede fra ved den nye afkørsel ved Lindenbogvej.
http://www.perbeer.dk/spogelse.jpg
Da jeg næsten når helt op for enden af afkørslen, ser jeg en bil (rød Skoda
Felicia) som svinger ned ad rampen, jeg får dog stoppet hende ved brug af
lys, horn og fægten med arme/ben , så hun kan vende om.
Hun kører så bare derfra, uden at gøre andet.
Tør ikke tænke på, hvad der kunne være sket, hvis ikke jeg lige var kommet
der.

Måske hun har kørt efter sin GPS, den skal nemlig være rimeligt ny, hvis den
skal have de nye ramper med.
Min teori er, at hun skulle dreje til højre ned ad Vestvejen (hun kørte også
mod vest), og så har GPS'en måske sagt "Sving til højre næste gang" eller
sådan noget og hvis så ikke de nye ramper er med, så er hun måske kommet i
tvivl?
Det kan ikke være på grund af tågen, da der var mindst 150 meters
sigtbarhed.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : lom k

Dato : 14-01-11 12:22

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> hvis så ikke de nye ramper er med, så er hun måske kommet i tvivl?
> Det kan ikke være på grund af tågen, da der var mindst 150 meters

ja GPS fritager os jo ikke for at tænke selv, husker som der står en
del indkørelse forbudt skilte der.

ps. men ellers er en opdateret GPS en dejlig ting

--
MVH

Lars-Ove Madsen
IT job søges. Sjælland

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-01-11 15:18

>"lom k" skrev i meddelelsen
>
>ja GPS fritager os jo ikke for at tænke selv, husker som der står en
>del indkørelse forbudt skilte der.

Det gør der sikkert, det er dog sjældent at jeg kører den vej forbi, andet
end når jeg kører af motorvejen og der ser man (jeg) jo ikke så meget de
skilte der vender "bagud".

>ps. men ellers er en opdateret GPS en dejlig ting

Ja eller bare lidt godt gammeldags brug af hjernen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-11 13:14

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> Ja det blev så lige mig, der blev dagens helt
> Jeg stoppede en spøgelsesbilist, inden hun (ældre kvinde) nåede ned ad
> tilkørselsrampen.

Du bør kontakte politiet med bilens nummer med henblik på undersøgelse for
demens.

Jeg har selv stået i den situation med en bilist, som kørte venstre om
helleanlæg, blinkede til højre og svingede til venstre eller vise versa ...
han viste sig at være demens.

Din spøgelsesbilist vil måske gøre det igen!

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-01-11 15:20

>"Per Henneberg Kristensen" skrev i meddelelsen
>Du bør kontakte politiet med bilens nummer med henblik på undersøgelse for
>demens.

Jeg nåede desværre ikke at notere nummeret, da hun var hurtigt væk.

>Din spøgelsesbilist vil måske gøre det igen!

Ja måske, desværre

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : AS

Dato : 14-01-11 17:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kom kørende for lidt siden, ud af Holbækmotorvejen (retning vest) og
> drejede fra ved den nye afkørsel ved Lindenbogvej.

Ved denne lejlighed. Jeg kender ikke lige denne sted, men generalt, som jeg
ser, overalt i Danmark kommer man på motorvejen igennem trafiklys. Sagen, at
here skal man dreje til højre eller venstre, så kommer man på motorvejen
igennem rampen. Lige så nemt kan man dreje omvend, til venstre eller højre,
så kommer man til modsat retning af motorvejen. Ja, der er skilte osv. men
det er meget nemt at dreje modsat retning, endnu nemmere muligvis senere om
aften eller tidligt om morgen, mens der ikke så mange biler omkring. Mange
lande har "kløverbladet" ramper. Det ligner det, hvis man kikker fra luften.
Det kunne være mere foolproof i disse situationer.
En anden ting er, at det er rigtigt irriterende at holde stille og vente på
den grønne lys, når man skal dreje lige her til højre mod motorvejen. Hvis
der var den kløverblad, kunne man køre non-stop. Er der nogen, som kender,
hvorfor man ikke bygger til-/frakørsler fra motorvejen i DK?