Automatisk tågebaglygte
Fra : Leif Neland

Dato : 14-01-11 07:33

Man burde indføre dette:

Når tågebaglygten tændes, kan bilen max køre x km/h; er det nødvendigt
med tågebaglygte, kan man jo risikere at der er en foran, der ikke kører
med tågebaglygte, så skal man kunne nå at stoppe i tide. I tåge må det
betyde en lavere hastighed.

Når bilen belyses bagfra af retningsbestemt lys, der er væsentligt
kraftigere end det spredte lys, må det betyde at den bagfrakørende kan
se bilen tydeligt. Derfor slukkes tågebaglygten automatisk.

Subsidiært, tre blink bagfra slukker tågebaglygten.

Leif

Fra : Henrik B.

Dato : 14-01-11 08:19

> [...]
> bilen tydeligt. Derfor slukkes tågebaglygten automatisk.
>
> Subsidiært, tre blink bagfra slukker tågebaglygten.

HURRA! Dét er sgu den bedste idé jeg har hørt i årevis....

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Henrik K

Dato : 14-01-11 09:02

En anden god ting var min Citroen C4.
Når man slukkede lyset på den, så koblede den automatisk begge tågelygter
fra.
Det savner jeg på min Toy-yoda...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-11 01:10

On 14 Jan., 09:02, "Henrik K" <Ab...@willcostyou.now> wrote:
> En anden god ting var min Citroen C4.
> N r man slukkede lyset p den, s koblede den automatisk begge t gelygter
> fra.
> Det savner jeg p min Toy-yoda...

Ufatteligt den ikke har det, det havde vores gamle Peugeot 306'er fra
2001, selv vores gamle Peugeot 605 havde det.
Og vores nye Mondeo har det.

--
Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 14-01-11 12:21

> "Christian B. Andresen" skrev i meddelelsen

> Ufatteligt den ikke har det, det havde vores gamle Peugeot 306'er fra
> 2001, selv vores gamle Peugeot 605 havde det.
> Og vores nye Mondeo har det.

Ja, det må være en gammel Toyoda, da størstedelen af de nyere biler har
det - inkl. Yotoda...

Fra : Henrik K

Dato : 14-01-11 20:35

"Ja, det må være en gammel Toyoda, "

Ja meget gammel.
En Auris fra 29 Oktober 2010

Fra : Henrik B.

Dato : 14-01-11 21:20

> "Henrik K" skrev i meddelelsen
>
> Ja meget gammel.
> En Auris fra 29 Oktober 2010

Tågeligt....

Fra : oz3bto

Dato : 15-01-11 04:56

"Henrik K" <Abuse@willcostyou.now> skrev i en meddelelse
> "Ja, det må være en gammel Toyoda, "
>
> Ja meget gammel.
> En Auris fra 29 Oktober 2010

Må være en skrabet udgave.. Land cruiserne gør det .. en fra 06 og en fra
09.. Ihvertfald de bagerste .. De forreste skal man selv slukke

Fra : Henrik K

Dato : 15-01-11 11:14

"Må være en skrabet udgave.. Land cruiserne gør det .. en fra 06 og en fra
09.. Ihvertfald de bagerste .. De forreste skal man selv slukke "

JA klart det må være en skrabet udgave, fordi der kan jo umuligt være
forskel fra Toyotas ene model til den anden?
(for mig et lidt tåbeligt svar at give...eller rettere et svar fra en
uvidende person).

Gu er det ej en skrabet udgave. Det er T2 modellen med en del ekstra udstyr,
ud over det T2 giver.

Fra : oz3bto

Dato : 15-01-11 11:43

> [...]
> uvidende person).
>
> Gu er det ej en skrabet udgave. Det er T2 modellen med en del ekstra

Så er det sku nok extraudstyr at de ikke kan gøre det

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-01-11 11:58

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er det sku nok extraudstyr at de ikke kan gøre det

Sådan noget koster penge og der skal jo også være råd til de fede 19"
alu-basser..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Henrik B.

Dato : 15-01-11 12:02

> "oz3bto" skrev i meddelelsen

> Så er det sku nok extraudstyr at de ikke kan gøre det

*LOL*

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-01-11 12:21

>"Christian B. Andresen" skrev i meddelelsen

>Ufatteligt den ikke har det, det havde vores gamle Peugeot 306'er fra
>2001, selv vores gamle Peugeot 605 havde det.
>Og vores nye Mondeo har det.

Og sådan er det også på min gamle Scorpio fra forrige årtusinde.
Mercedes har kørt med det i mange år (svjh tilbage fra /8'erens tid).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjørn J.

Dato : 14-01-11 09:41

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen tydeligt. Derfor slukkes tågebaglygten automatisk.
>
> Subsidiært, tre blink bagfra slukker tågebaglygten.

Med statistikkerne i baghovedet, vil en obligatorisk alkohollås på alle
biler være mere trafiksikkerhedsfremmende i Danmark.....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-11 12:35

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Med statistikkerne i baghovedet, vil en obligatorisk alkohollås på alle
> biler være mere trafiksikkerhedsfremmende i Danmark.....

Nemlig. De fleste uheld sker uden alkohol i blodet, så når man puster i en
sådan alkohollås, så burde bilen kun kunne køre hvis den kan registrere
alkohol.

:)
--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 14-01-11 13:26

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nemlig. De fleste uheld sker uden alkohol i blodet, så når man puster i en
> sådan alkohollås, så burde bilen kun kunne køre hvis den kan registrere
> alkohol.

Jep, hvis så også det lange lys tændes permanent og de bageste blinklys
blinker på fuld kraft i takt med tågefor- og baglygter, så er jeg med på
ideen.

:)

Fra : oz3bto

Dato : 15-01-11 04:58

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Mvh/Bjørn J.
> Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

+ fart begrænser på 100kmt til dem under 25 og 135kmt til dem over nu vi
er igang

Fra : oz3bto

Dato : 15-01-11 04:52

> [...]
>
> Leif
> --
> Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Ved ikke om dette er normalt men på min gamle sierra da slukkede tågelyset
bagpå hvis jeg satte langt lys på.. Ved dog ikke lige om andre biler gør det

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-01-11 18:56

On Fri, 14 Jan 2011 07:33:19 +0100, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>se bilen tydeligt. Derfor slukkes tågebaglygten automatisk.
>
>Subsidiært, tre blink bagfra slukker tågebaglygten.

Lad tågebaglygten være afhængig af tre blink bagfra og tågeforlygten
begrænser apparatet til max 30 - så får vi sikkert slukket det
skrammel.
En ting er forfra - det er sjældent et problem, men bagfra. For pokker
hvor kan de på våde veje fylde spejlene med lys, så man ikke kan se en
skid! Hverken frem eller tilbage, for hvem var det nu lige der satte
spejlene optimalt for god køreposition? )
Når man så tænder tågebaglygten fordi der må jo være tåget får man
lige langt lys eller evige blink til geniet skal af eller udenom,
udenom ledsages af tudekoncert!

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-11 19:43

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Når man så tænder tågebaglygten fordi der må jo være tåget får man
>lige langt lys eller evige blink til geniet skal af eller udenom,
>udenom ledsages af tudekoncert!

hmmm... hvis jeg ligger bag et tågehorn, med tågebaglys tændt, og
sagtens kan se 3-5 biler foran vedkommende, er man da temmeligt
fristet til at give tågehornet et praj :)
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-01-11 19:46

On Sat, 15 Jan 2011 19:42:30 +0100, jan_stevns wrote:

>hmmm... hvis jeg ligger bag et tågehorn, med tågebaglys tændt, og
>sagtens kan se 3-5 biler foran vedkommende, er man da temmeligt
>fristet til at give tågehornet et praj :)

Jamen - jamen - har du tåbeforlygterne tændt???

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-01-11 19:48

On Sat, 15 Jan 2011 19:46:06 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Jamen - jamen - har du tåbeforlygterne tændt???

Og jeg glemte lige - jeg tænder jo første tåbebaglygten, når han
blænder ca. 30 m bagude

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-11 21:00

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Jamen - jamen - har du tåbeforlygterne tændt???

Ejer slet ikke sådanne tingester :) og kontakten til dem bagpå virker
vist ikke (har ikke prøvet dem)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-01-11 21:06

On Sat, 15 Jan 2011 21:00:18 +0100, jan_stevns wrote:

>Ejer slet ikke sådanne tingester :) og kontakten til dem bagpå virker
>vist ikke (har ikke prøvet dem)

Jamen så bruger jeg jo slet ikke kontakten til dem bagpå - det er kun
de rigtig slemme jeg overvejer det overfor. Og 10 minutter med
blændspejle er tungtvejende argument for at tænde den der baglygte,
der åbenbat kan bringe folks pis i voldsomt kog ) Selv om de kører
med lygteføring som er pisseulovlig og direkte gene for omgivelserne.

Måske lidt det samme syndrom som de der absolut skal overhale den
sidste bil før de trækker 2/3 spor til højre ved Ishøj - de bliver så
sure, når Puntoen ikke vil flytte sig og der er 1 km blank spor at
trække ind i bagved. )

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-11 21:17

> [...]

>sidste bil før de trækker 2/3 spor til højre ved Ishøj - de bliver så
>sure, når Puntoen ikke vil flytte sig og der er 1 km blank spor at

Det er da ikke det de bliver sure over - det er fordi de skal til
Tåstrup for at vende :)

( *den* sport (at sende dem til Tåstrup) er hypersjov )

......... men det var sgu' sjovere at sende Taxa'er til Båtnakken