Kender I den?
Fra : Kert Rats

Dato : 14-01-11 22:48

Jeg søger en dansk popnummer fra ca. 1973. Den hedder vist nok Hvorfor løber
Willy?
Noget af teksten er:
"Hvorfor løber Willy?
Willy, hvorfor løber du?
Hvem jager dig af sted, Willy?
Jager dig af sted?
På gaderne, langs murene
I porte og i gårde
..
..
"
I et af de følgende vers, vist nok sidste, synges der:
"Willy, hvem var det mon,
der trådte speederen i bund?

Kan I finde den sang?

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-11 23:48

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> Jeg søger en dansk popnummer fra ca. 1973. Den hedder vist nok Hvorfor
> løber Willy?

Hmmm... jeg troede det var SF's kampsang fra 2011

Fra : N/A

Dato : 15-01-11 11:29

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-01-11 11:29

Den 15-01-2011 10:14, Felix skrev:

> Jeg ved det ikke, men det kunne ligne en tekst til en sabg fra "Willy The
> Tonser".

Jeg har et hul i min hukommelse. Jeg har aldrig hørt om denne musical,
"Willy The Tonser", før? Det er selvfølgelig min fejl.
Jeg kan se, at der er Bjarne Reuter der står for den, men det er vel kun
teksten, han er jo forfatter? Hvem har skrevet musikken?

Jeg kan se, at der er indspillet et "soundtrack", en LP med 10 numre,
med Svend Rossen og Kate Svanholm og Otto Brandenburg, i 1981.
Du har en single, men er musicalen ikke kun udgive på LP?
Musicalen har været opført på Odense teater.

Brugen af verbet tonse som navneord, er egentlig fikst fundet på af
Reuter.

Fortæl lidt mere end jeg finder på Google?

Henning.

Fra : Felix

Dato : 15-01-11 15:26

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> [...]
> Reuter.
>
> Fortæl lidt mere end jeg finder på Google?

Det er godt nok svært at google noget fornuftigt om Willy The Tonser.
Efter min noget eroderede hukommelse, så handlede musicalen om
baggårdsroden Willy.

Jeg har fundet singlen, som er fra 1981.
Musik af Svend Rossen, tekst af Bjarne Reuter.
Side A: Vi er mange, vi er stærke
Side B: City 2

Så er der faktisk ikke flere oplysninger, bortset fra et billede af
Svend Rossen & Kate Svanholm klippet ind mellem Rådhuspladsens (i Kbh.)
reklamer.
Det ligner det i hvert fald. Minolta, ITT, Baltica, Atlas, Husqarna. Og
så findes der mellem reklamerne noget der ligner en pil med ordet
'FLYGT'.

Det forekommer mig, at den citerede tekst ligger i stil med teksterne
til sangen fra musical'en.

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-01-11 01:16

Den 15-01-2011 15:25, Felix skrev:

> [...]
> baggårdsroden Willy.
>
> Jeg har fundet singlen, som er fra 1981.
> Musik af Svend Rossen, tekst af Bjarne Reuter.

Tak for oplysninger. Jeg vil se efter den/dem når jeg roder i gamle plader.

Henning.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 15-01-11 05:22

On 14 Jan., 22:48, "Kert Rats" <n...@hestedag.nu> wrote:
> Jeg s ger en dansk popnummer fra ca. 1973. Den hedder vist nok Hvorfor l ber
> Willy?
> Noget af teksten er:
> "Hvorfor l ber Willy?
> Willy, hvorfor l ber du?
> Hvem jager dig af sted, Willy?
> Jager dig af sted?
> P gaderne, langs murene
> I porte og i g rde
> .
> .
> "
> I et af de f lgende vers, vist nok sidste, synges der:
> [...]

er ikke ganske sikker, men måske kunne det være gruppen Octavia, der
i 1978 lavede LP'en Octavias Hjerte. Skæring 1 er Hvorfor Løber Willy.
Musik af Eugen Henlov og tekst af Frank Støvlebæk..

mvh ole

Fra : Kert Rats

Dato : 15-01-11 13:33

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

i 1978 lavede LP'en Octavias Hjerte. Skæring 1 er Hvorfor Løber Willy.
Musik af Eugen Henlov og tekst af Frank Støvlebæk..

********

Er det denne melodi, du mener?
http://www.youtube.com/watch?v=CHZppY6Vb0o
I øvrigt dejlig melodi. Men den er instrumental, og den melodi, du refererer
til, har jo tekst af Frank Stølebæk.

Det er så desværre ikke den melodi, som jeg søger.

Venligst

Kert Rats