At bremse på sne
Fra : oz3bto

Dato : 13-01-11 19:42

Nogen her i gruppen (Ingen nævnt ingen glemt) mente jo at det var umuligt
at bremse på fastkørt sne.. Bremse længden skulle ihvertfald være meget
lang . ja over 100m ved 80kmt

Nu fik jeg så endelig testet det .. køre imellem 80 og 100 kmt og klodser
bremsen

http://www.youtube.com/watch?v=5ymLewIAGrQ

Pindene i vejsiden står vel med 50m imellem sig såen ca

Men det har elllers været ret tæt på at terranoen måtte i grøften..
Heldigvis lykkedes det mig at holde den selvom det var møj tæt på .. Så tæt
at jeg egentlig have regnet med at det ikke ville gå godt

http://www.youtube.com/watch?v=quztAX92z4I

Fra : N/A

Dato : 13-01-11 20:40

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-11 20:40

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev :

>210 km/t på motorvej ,mens du sidder og filmer med kamera , flot erik

hvad er problemet ?
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : oz3bto

Dato : 13-01-11 20:47

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> tror dit video klip her , siger meget om dig .
>

> http://www.youtube.com/user/oz3bto#p/u/4/vrO-ybrrhbI
>
> 210 km/t på motorvej ,mens du sidder og filmer med kamera , flot erik
>
> mvh tom

Hvis du nu ser på GPSen så er det faktisk kun 200kmt
Og på en jydsk motorvej kl kvart i 12 om natten i en helt ny volvo ...
Jamen du har jo ret det er jo livsfarlig.. helt sikkert ... Skulle der
endelig ske noget så er det jo egentlig kun migselv det går ud over også
falck redderen der skal skrabe mig op bagefter.. Og ham har jeg ikke ondt
af .. han har jo for faden selv valgt jobbet

Hvis du kikker resten af mine klip så vil du også finde et hvor jeg køre
ned af en snedækket slyngvej med ret høj hastighed .. Det er sku mere
farligt som 200kmt på motorvejen

Fra : Tom Jensen

Dato : 13-01-11 21:42

> [...]
> falck redderen der skal skrabe mig op bagefter.. Og ham har jeg ikke ondt
> af .. han har jo for faden selv valgt jobbet

nå ja , det er kun dig selv det kan gå ud over for er jo ikke andre biler
på motorvejen, hmmmmmmm

jeg er sådan set ligeglad med om du slår dig selv ihjel ,men ville sgu være
ked af vis det var en af mine kære som kom til skade pga at du lige skulle
vise dig inde på bilgalleriet med nogle video klip.

Fra : oz3bto

Dato : 13-01-11 21:52

> [...]
> være ked af vis det var en af mine kære som kom til skade pga at du lige
> skulle vise dig inde på bilgalleriet med nogle video klip.

Gætter på at du bor på sjælland ....

Jydske motorveje på den tid af døgnet er stort set tomme .. enste man møder
er lastbiler

Fra : Tom Jensen

Dato : 13-01-11 21:56

> Gætter på at du bor på sjælland ....
>
> Jydske motorveje på den tid af døgnet er stort set tomme .. enste man
> møder er lastbiler

næ jylland.

ok , så bare de "stort set " er tomme så er det da helt ok , selvfølgelig .

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-01-11 20:56

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 210 km/t på motorvej ,mens du sidder og filmer med kamera , flot erik

Well...der mangler stadig 10 - 15 km/t inden, der skiftes til højgear......i
min hedengangne S80T6..:)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : oz3bto

Dato : 13-01-11 21:01

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Mvh/Bjørn J.
> Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Der var nu også lidt mer ei Volvoen .. 235 på speedo har den været på
stadig med flere RPM at give af

Fra : Brian

Dato : 13-01-11 21:04

Den 13-01-2011 20:56, Bjørn J. skrev:

> Well...der mangler stadig 10 - 15 km/t inden, der skiftes til højgear......i
> min hedengangne S80T6..:)
Den er nu heller ikke højere gearet end min gamle E46... som også er en
benziner

/Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-01-11 00:23

On Thu, 13 Jan 2011 20:56:21 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Well...der mangler stadig 10 - 15 km/t inden, der skiftes til højgear......i
>min hedengangne S80T6..:)

Det er lidt mere end i min. Der skifter jeg i sjette ved cirka 200.

Fly

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 13-01-11 21:20

Tom Jensen kom med denne ide:
> tror dit video klip her , siger meget om dig .
> 210 km/t på motorvej ,mens du sidder og filmer med kamera , flot erik

Tossen er ikke den første der bliver/får frakendt kørekortet pga. egne
videoklip på youtube, og han bliver sikkert heller ikke den sidste.

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : oz3bto

Dato : 13-01-11 21:26

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Tossen er ikke den første der bliver/får frakendt kørekortet pga. egne
> videoklip på youtube, og han bliver sikkert heller ikke den sidste.

Ja først skal politiet lige kunne bevise hvem som køre bilen.. Dette kan
blive svært

Dem der er blevet knaldet for sådan har jo været så flinke at filmme
nummerplade personer osv så det har været nemt for politiet at bevise div.

Også bor jeg iøvrigt ikke i DK og har ikke længere et dansk kørekort .. så
det kan de ikke røre.. kun give bøde + kørselsforbud i dk

Fra : Henning

Dato : 13-01-11 21:10

On Thu, 13 Jan 2011 19:41:49 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

> [...]
>lang . ja over 100m ved 80kmt
>
>Nu fik jeg så endelig testet det .. køre imellem 80 og 100 kmt og klodser
Fastkørt sne? Næppe, det ligner masser af sort asfalt og tøsne!

Fra : oz3bto

Dato : 13-01-11 21:17

> Fastkørt sne? Næppe, det ligner masser af sort asfalt og tøsne!

Der er minus 14 grader .. tivler på at det er tø sne ... og den lille stripe
sort du ser det er ren is

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 13-01-11 23:19

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Der er minus 14 grader .. tivler på at det er tø sne ... og den lille
> stripe sort du ser det er ren is

I så fald var du ikke stoppet uden at skride, med mindre du havde pigdæk på.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : oz3bto

Dato : 14-01-11 00:18

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev

> I så fald var du ikke stoppet uden at skride, med mindre du havde pigdæk
> [...]

Køre dagligt 2-300km på sådanne veje så det er jo selfølgelig pigdæk der er
monteret på bilen

Påstanden fra vise personer herinde var at uanset dækket så ville man ikke
kunne stoppe bilen på under 100m hvis vejen var dækket af fastkørt sne eller
is. Videoen var for at modbevise dette

Fra : AS

Dato : 14-01-11 00:14

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
> Nogen her i gruppen (Ingen nævnt ingen glemt) mente jo at det var umuligt
> at bremse på fastkørt sne..

Bl.a., lige efter Jul var jeg i Litauen. Sne var nok til bælten, hvis man
går på marken, endnu mere. Temp. minus 12-16 gr. Nysne hver dag. Lidt gammel
is på vejene, samt daglig sne. Klart, man kan ikke nå at ryde overalt. Ingen
panik eller kaos. Indtryk, at mennesker lever og kører som altid.

Fra : søren brix

Dato : 15-01-11 12:46

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Heldigvis lykkedes det mig at holde den selvom det var møj tæt på .. Så
> tæt at jeg egentlig have regnet med at det ikke ville gå godt

haha fede kilp du der har lagt op

(jeg er lige kommet hjhem efter en uge på norske veje
Oslo-Røros-Trondheim-Kristiansund-Molde-Otta-Larvik pisse glat det meste af
vejen.. og rimeligt træt af en baghjultrukket Hiace på norske sne/is veje,
selv med pigdæk ville den da gerne af vejen af og til.... )

er det ikke fr Rv7 klipppet med tyskeren der kører 60 hele vejen. ??
Gol-Oslo 2.5 time

mvh

Søren