Nøglefri biler?
Fra : Herman Persson

Dato : 13-01-11 09:36

Er der nogen, der VED hvilke biler, der opfylder følgende krav?

Skal kunne leveres nøglefri
Nogenlunde kraftig motor - skal ikke slæbe mere end 10 Kg. pr. Hk.
Med automatgear
Skal kunne registreres på gule plader
Pris (på hvide plader) 300-350.000 Kr.

Indtil videre er kun fundet Mazda 3 - med Technology Pack.
Og Mazda 6 Sport.

Kan nøglefrit system evt. eftermonteres på alle biler?

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk

Fra : HKN

Dato : 13-01-11 10:51

> [...]
>
> Skal kunne leveres nøglefri
> Nogenlunde kraftig motor - skal ikke slæbe mere end 10 Kg. pr. Hk.

Nissan Pathfinder (over prisniveau) og Qashqai.

-Henrik

Fra : Herman Persson

Dato : 13-01-11 21:33

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nissan Pathfinder (over prisniveau) og Qashqai.

Tak for svaret.

Nu har jeg en Honda CR-V og har fået nok af 4x4.

Fra : HKN

Dato : 13-01-11 22:32

> Tak for svaret.
>
> Nu har jeg en Honda CR-V og har fået nok af 4x4.

Det er vist kun Pathfinderen der er en "ægte" 4x4 (af de nævnte)

-Henrik

Fra : Kanstrup

Dato : 13-01-11 03:50

BMW 120d Van Steptronic med komfortadgang? (evt. en 118d hvis prisen
er et issue)

> Kan n glefrit system evt. eftermonteres p alle biler?

Pas - men det meste ekstraudstyr kan jo fåes hos BMW hvis man vil
betale...

- Kanstrup

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-01-11 12:00

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Pas - men det meste ekstraudstyr kan jo fåes hos BMW hvis man vil
>betale...

Det kan det også hos Ford, VW, MB, Audi osv.osv. .........

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Kanstrup

Dato : 13-01-11 04:30

> Det kan det ogs hos Ford, VW, MB, Audi osv.osv. .........
>
> --

Jamen vel ikke til en bimmer?

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-01-11 12:54

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen vel ikke til en bimmer?

Nej, der bliver man jo påtvunget det...;)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-11 13:47

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Og Mazda 6 Sport.
>
> Kan nøglefrit system evt. eftermonteres på alle biler?

Suzuki Grand Vitara Estate er nøglefri
Den kan fåes i en 2,4 liters version med automatgear
Den klarer lige kravet om max 10 kg/hk

Den er opgivet til 354.990 kr, men kan garanteret presses længere ned.
På gule plader hedder det 232.165 kr incl moms

Men det er en tørstig satan. 10,3 km/l og koster 5000 kr om året i afgifter.

http://www.suzuki.dk/modeller/prisliste.aspx?id=8592

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Herman Persson

Dato : 13-01-11 21:38

--
"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den er opgivet til 354.990 kr, men kan garanteret presses længere ned.
> På gule plader hedder det 232.165 kr incl moms

Jeg har nydt min Honda CR-V - men gider ikke en stor, tung bil igen.
For meget larm og ikke god i sidevind
10 km/L er heller ikke attraktivt.

Fra : TGJ

Dato : 16-01-11 18:25

"Herman Persson" skrev i meddelelsen
Jeg har nydt min Honda CR-V - men gider ikke en stor, tung bil igen.
For meget larm og ikke god i sidevind
10 km/L er heller ikke attraktivt.

Hvad ligger / lå CR-V på ( km/L ) ?

/Thomas

Fra : Herman Persson

Dato : 17-01-11 15:54

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> skrev i en meddelelse

> "Herman Persson" skrev i meddelelsen
> Jeg har nydt min Honda CR-V - men gider ikke en stor, tung bil igen.
> For meget larm og ikke god i sidevind
> 10 km/L er heller ikke attraktivt.
>
> Hvad ligger / lå CR-V på ( km/L ) ?

Ved mit normale kørselsmønster - 70 % landevej og 30 % bykørsel - 10.
Jeg har prøvet at køre så økonomisk som muligt - og så råt som muligt, og
der er næsten ingen forskel.

På langtur på landevej 12.

Det er en 2.0 benzin med automatgear.

Fra : aldrig@mere.igen

Dato : 13-01-11 14:30

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Skal kunne leveres nøglefri
> Hilsen Herman.
> Mr.ManHÅSmail.dk
> Oversæt det før snabel til dansk.

Har kørt en toyota med nøglefri system.

Det kræver en del tilvænning.

Stoler du på bilen låses når du er 10 meter væk ? Jeg gik tilbage for at
tjekke om døren var låst, det var den ikke (fordi jeg havde nøglen i lommen
;.-)

Prøvede så at lægge nøglen og derefter gå hen og tjekke døren var låst. Det
virkede, men så var nøglen stjålet i mellemtiden.

Og så du topgear, hvor de kørte den enes bil væk, fordi den var parkeret tæt
på hvor han sad og spiste. Så kunne man starte bilen, da den jo troede man
var i den.

Også nemt for tyvene hvis du parkerer bilen i indkørslen og lægger bilnøglen
i skålen indenfor døren. Så er bilen ikke låst.

Så overvej om nøglefri system er en løsning for dig.

Mvh
Jesper

Fra : HKN

Dato : 13-01-11 16:44

> [...]
>
> Også nemt for tyvene hvis du parkerer bilen i indkørslen og lægger
> bilnøglen i skålen indenfor døren. Så er bilen ikke låst.

Det varierer vist en hel del fra mærke til mærke. Jeg skal være indenfor en
radius af 1.5 m fra min Pathfinder, før jeg kan åbne døren - endsige starte
den.

-Henrik

Fra : Henrik K

Dato : 13-01-11 18:02

Suzuki Swift kan også fåes på gule plader, hvis bilen ikke skal være så
stor.

Fra : Herman Persson

Dato : 13-01-11 21:47

"Henrik K" <Abuse@willcostyou.now> skrev i en meddelelse
> Suzuki Swift kan også fåes på gule plader, hvis bilen ikke skal være så
> stor.

Swift og SX er ikke store nok.

Fra : Herman Persson

Dato : 13-01-11 21:42

--
<aldrig@mere.igen> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilnøglen i skålen indenfor døren. Så er bilen ikke låst.
>

> Så overvej om nøglefri system er en løsning for dig.

For mig opvejes evt. ulemper af fordelene, og de 10 meter var vel kun 1.
generation, ikke?
I dag er det omkring 2 meter.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-11 00:59

On 13 Jan., 09:35, "Herman Persson" <Mr....@mail.dk> wrote:
> Er der nogen, der VED hvilke biler, der opfylder f lgende krav?
>
> Skal kunne leveres n glefri
> Nogenlunde kraftig motor - skal ikke sl be mere end 10 Kg. pr. Hk.
> Med automatgear
> Skal kunne registreres p gule plader
> Pris (p hvide plader) 300-350.000 Kr.
>
> Indtil videre er kun fundet Mazda 3 - med Technology Pack.
> Og Mazda 6 Sport.

Tror Ford Mondeo kan opfylde de krav.
Den fåes nøglefri (med merpris) og fåes med 130 HK motor (mener jeg)
og kan sikkert fåes med automatgear og kan vel fåes på gule plader.
Men med nøglefri, automatgear og stor motor komemr den nok over
350.000 på hvide plader.

--
Christian

Fra : Herman Persson

Dato : 14-01-11 15:35

> [...]

og kan sikkert fåes med automatgear og kan vel fåes på gule plader.
Men med nøglefri, automatgear og stor motor komemr den nok over

Ja, den er for dyr: 393.000 for den billigste uden automatgear.

C-Max kunne have været en mulighed, men den leveres kun med automatgear i
dieselversioner.
Med 10,000 km om året er diesel en joke.

Fra : .J.S...

Dato : 14-01-11 16:16

"Herman Persson" wrote in message

[...]

Fåes både til Golf og Passat, og sikkert også til den nye Jetta som kommer
til marts.

Golf med 122Hk og DSG kan holdes under 350kkr, 160Hk udgaven ryger nok lidt
over incl diverse udstyr.

mvh/JS

Fra : Herman Persson

Dato : 16-01-11 02:32

--
".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til marts.
>
> Golf med 122Hk og DSG kan holdes under 350kkr, 160Hk udgaven ryger nok

Tak, jeg vil kigge på Golf. Keyless Entry til en bagatel af 7.000 kr. - på
gule plader

Fra : Brian

Dato : 16-01-11 15:14

Den 16-01-2011 02:31, Herman Persson skrev:
> Tak, jeg vil kigge på Golf. Keyless Entry til en bagatel af 7.000 kr. - på
> gule plader
Man må da håbe det inkludere keyless start også, ellers ville jég føle
mig lidt til grin

/Brian

Fra : Herman Persson

Dato : 17-01-11 15:56

> Man må da håbe det inkludere keyless start også, ellers ville jég føle mig
> lidt til grin

De er lidt generte mht. at oplyse den slags

Fra : Brian

Dato : 20-01-11 11:38

Den 17-01-2011 15:56, Herman Persson skrev:

> De er lidt generte mht. at oplyse den slags
Det er der nok en grund til.
På et tidspunkt kom der en del biler med nøglefri adgang, men ikke alle
havde nøglefri start. Uden dén feature, er det for mig at se fuldstændig
ubrueligt.

/Brian

Fra : .J.S...

Dato : 20-01-11 18:35

"Brian" wrote in message news:4d381073$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
På et tidspunkt kom der en del biler med nøglefri adgang, men ikke alle
havde nøglefri start. Uden dén feature, er det for mig at se fuldstændig

I en VW er der en knap hvor tændingsnøglen sad :
http://germancarscene.com/2010/08/06/starting-without-an-ignition-key-kessy-now-available-for-golf-scirocco-tiguan/

Fra : Herman Persson

Dato : 22-01-11 09:52

> Det er der nok en grund til.
> På et tidspunkt kom der en del biler med nøglefri adgang, men ikke alle
> havde nøglefri start. Uden dén feature, er det for mig at se fuldstændig
> ubrueligt.

Jeg er stort set enig.
Der er dog situationer, hvor jeg kun lige har en lillefinger i overskud - og
kan derfor komme ind i bilen.