Letmetalfælge - lir eller nytte.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-01-11 12:57

Nu har jeg jo lige fået mig en "ny" lastbil at køre i.

Et 6-akslet vogntog med i alt 14 hjul. Alle med letmetalfælge!!

Er det så fordi vognmanden er pyntesyg? Nej, det er det ikke, det er
fordi at hver gang bilen kører lastet hjemmefra, så har den 800 kg.
mere gods med, end hvis den havde haft almindelige fælge.

Det 18.5 m. vogntog jeg kører er vægtoptimeret, således at egenvægten
på hele vogntoget svarer til hvad et konkurrerende firmas 4-akslede
forvogn vejer!

Det er da noget imponerende?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 12-01-11 13:23

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det 18.5 m. vogntog jeg kører er vægtoptimeret, således at egenvægten
> på hele vogntoget svarer til hvad et konkurrerende firmas 4-akslede

Stakkels dig.
Så skal du nok regne med at blive fyret hvis du tager lidt på.
--

hilzen
hanzen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-01-11 14:13

On Wed, 12 Jan 2011 13:22:35 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Stakkels dig.
>Så skal du nok regne med at blive fyret hvis du tager lidt på.

>--

Det problem mener jeg at have garanteret mig imod, idet jeg har
skrevet ansættelseskontrakt efter jul og nytår.

Så plejer kampvægten som regel at være på sit højeste, og ved vægttab
regner jeg da med en klækkelig lønforhøjelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 13:46

folmer@rasmussen.dk forklarede den 12-01-2011:
> Et 6-akslet vogntog med i alt 14 hjul.

Husk nu at kontrollere lufttrykket hver morgen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-01-11 14:14

On Wed, 12 Jan 2011 13:46:27 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk forklarede den 12-01-2011:
>
>Husk nu at kontrollere lufttrykket hver morgen

>--

Det hører med til den daglige startrutine. Dog kun visuelt. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 14:16

folmer@rasmussen.dk formulerede spørgsmålet:
> Dog kun visuelt. ,-)

;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : hanzen

Dato : 12-01-11 14:51

> Det hører med til den daglige startrutine. Dog kun visuelt. ,-)

Sjusk.
--

hilzen
hanzen

Fra : KASO

Dato : 13-01-11 20:08

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> folmer@rasmussen.dk forklarede den 12-01-2011:
>
> Husk nu at kontrollere lufttrykket hver morgen

På vogntog eller chauffut?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-01-11 20:30

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> På vogntog eller chauffut?

På chafutten er det blodtrykket

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Brian

Dato : 12-01-11 14:54

Den 12-01-2011 12:56, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det er da noget imponerende?
Bestemt - det er ikke som de "let"metalfælge vi smider på vores kære
biler, der ofte er tungere end stålfælge.

Nu skal du vel bare have lidt kebab-belysning og en BMW kasket, så er
både du og bilen liret godt op

/Brian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-01-11 15:11

On Wed, 12 Jan 2011 14:54:03 +0100, Brian <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>biler, der ofte er tungere end stålfælge.
>
>Nu skal du vel bare have lidt kebab-belysning og en BMW kasket, så er

Det tror jeg ikke vil falde i god jord.

Telefon bliver afbrudt når håndbremse løsnes. Det tager focus fra
kørslen.

Navigation er forbudt. Det tager focus fra kørslen. Osv. osv.

Jeg bliver i værste fald nok nødt til at undvære kebab-belysningen.

--

Venlig hilsen
folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 15:13

Brian skrev:
> Nu skal du vel bare have lidt kebab-belysning og en BMW kasket, så er både du
> og bilen liret godt op

En John Deere-kasket er måske lidt mere neutralt!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-01-11 15:16

On Wed, 12 Jan 2011 15:12:44 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>En John Deere-kasket er måske lidt mere neutralt!?

>--

Du behøver ikke at pakke det så fint ind, Hans.

Det du mener er, at det ville være det mest passende til en bonderøv
sopm mig?

Lige i øjeblikket befinder bolden sig vist nok på min banehalvdel, så
du må hellere søge flyverskjul.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 15:18

folmer@rasmussen.dk frembragte:
> Det du mener er, at det ville være det mest passende til en bonderøv
> sopm mig?

Dét sagde du og ikke jeg

> Lige i øjeblikket befinder bolden sig vist nok på min banehalvdel, så
> du må hellere søge flyverskjul.

Djævleøen er så tilpas langt væk fra alting ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-01-11 15:36

KLIP

> Djævleøen er så tilpas langt væk fra alting ;)

Med alle de forbud, så send da Folmer en cykelhjelm..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 15:43

Bjørn J. formulerede spørgsmålet:
> Med alle de forbud,

Hvilke forbud?

> så send da Folmer en cykelhjelm..

Dét ville da være ondt:

http://tinyurl.com/66abh59

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-01-11 15:52

KLIP

> Hvilke forbud?

Han må ikke have navigation.
Han måkke tale i mobilos under kørslen.
Han må ikke få en dæktryksmåler.
...osv.

> Dét ville da være ondt:
>
> http://tinyurl.com/66abh59

UPSSSSSSSSSSS....der blev jeg lige blind !

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 15:54

Bjørn J. tastede følgende:
> Han må ikke have navigation.
> Han måkke tale i mobilos under kørslen.
> Han må ikke få en dæktryksmåler.
> ..osv.

Okay okay :) - havde jeg glemt (ikke nemt med ham Altzheimer) :)

> UPSSSSSSSSSSS....der blev jeg lige blind !

Gammel socialkammerat?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-01-11 16:02

KLIP

> Gammel socialkammerat?

Mon den gamle socialdemokrabat vil med Folmer ud og handle brød til
madpakken ?..)

http://www.youtube.com/watch?v=a06nxE74TdA

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 16:06

Bjørn J. forklarede den 12-01-2011:
> http://www.youtube.com/watch?v=a06nxE74TdA

Vidste ikke at Folmer var gået til filmen ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-01-11 17:10

KLIP

> Vidste ikke at Folmer var gået til filmen ;)

Det er han da heller ikke.....endnu..:)

Fra : Brian

Dato : 12-01-11 17:19

Den 12-01-2011 15:16, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
Tjoo... jeg har nu aldrig forestillet mig Folmer som ind der er
tilfreds, bare han falder ind i den store grå masse

Og så er der jo skrevet rigeligt om Folmers store interesse for BMW og
deres heldige chauffører... så en BMW kasket kækt på sned, ville da være
passende

/Brian

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 18:01

Brian har bragt dette til os:
> en BMW kasket kækt på sned, ville da være passende

Leg ikke med ilden!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 12-01-11 18:24

KLIP

> Leg ikke med ilden!

Njaee.. er der ikke snart ved at være gammel...

http://www.youtube.com/watch?v=c6pzQ5VX_Qg&feature=related

Tekstet for Mac?s skyld..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-01-11 09:22

Bjørn J.:
> http://www.youtube.com/watch?v=c6pzQ5VX_Qg&feature=related

A sajer welbekom! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bjørn J.

Dato : 13-01-11 09:37

KLIP

> A sajer welbekom! :)

Tak...sidder og spiser boller fra Kohberg..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-01-11 09:42

Bjørn J. udtrykte præcist:
> Tak...sidder og spiser boller fra Kohberg..

:)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 13-01-11 09:43

On Thu, 13 Jan 2011 09:36:58 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Tak...sidder og spiser boller fra Kohberg..

>--

Hva' ska' man sige? ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 15-01-11 16:00

Den 12-01-2011 18:23, Bjørn J. skrev:

> Tekstet

Der skal snart førerhund til

Venligst
Mcwm

Fra : Mikael

Dato : 12-01-11 13:29

On 12 Jan., 15:11, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Navigation er forbudt. Det tager focus fra kørslen. Osv. osv.

Det er jo også nemmere at sidde og læse Kraks kort under kørselen end
en stemme der taler til dig.

Mikael

Fra : Mikael

Dato : 12-01-11 13:41

> [...]
>
> Navigation er forbudt. Det tager focus fra kørslen. Osv. osv.
>
> Jeg bliver i værste fald nok nødt til at undvære kebab-belysningen.

Det lyder som om din nye arbejdsgiver ville være glade for sådan et
system som det her http://www.drivecam.com/resource-center/video-center

Mikael

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-01-11 21:55

On Wed, 12 Jan 2011 12:40:33 -0800 (PST), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:

>Det lyder som om din nye arbejdsgiver ville være glade for sådan et
>system som det her http://www.drivecam.com/resource-center/video-center

>--

Det har vi.

Bortset fra kameraerne, som på vores biler vender bagud, så vi kan se
hvor vi bakker hen, så er der sådan et system indbygget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-01-11 22:09

skrev i meddelelsen news:s85ri6h1c9dakpk5p982e0v0co5vaundmc@4ax.com...

> Det er da noget imponerende?

Der er flere ting i det, siger Volvo Trucks - det handler også om brudstyrke
mv. Som du sikkert husker, "må" en stor-motoriseret BMW heller ikke køre med
stålfælge

Fra : Henrik B.

Dato : 13-01-11 15:38

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>
> Der er flere ting i det, siger Volvo Trucks - det handler også om
> brudstyrke mv. Som du sikkert husker, "må" en stor-motoriseret BMW heller
> ikke køre med stålfælge

På en lastbil? Nej. Der drejer det sig 100% om (sparet) vægt...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst: