Rudeskift, hvad med klistermærker?
Fra : Leif Neland

Dato : 11-01-11 19:51

Hvis ruden skal skiftes, skal man så betale nyt tysk miljømærke?
Og hvad med diverse motorvejsmærkater? Kan de refunderes eller er
pengene spildt?
Skal man få glarmestren til at skære dem ud, så man kan lægge dem løst i
bilen? Det går næppe...

Leif

Fra : Gunnar007

Dato : 11-01-11 20:08

"Leif Neland" skrev i meddelelsen

[...]

Der hvor jeg fik mit mærkat stod der at man kun kunne bruge mærkaten på en
rude, og den ikke måtte genbruges.

"Where do I stick the badge and how long is it valid?
Stick your badge in the lower right corner of your windscreen (seen from
inside). If your licence plate is not changing and your windscree not
broken, the following applies: The green badge is valid for the entire life
of your vehicle."
sakset fra
<http://www.umwelt-plakette.de/int_england.php?SID=579ca1f5aa7b8c97018050e622d7f7eb>

Det mærklige er at netop det jeg sakser, ikke står i den danske oversættelse

Hilsen G

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-01-11 22:50

"Gunnar007" skrev i meddelelsen

Der hvor jeg fik mit mærkat stod der at man kun kunne bruge mærkaten på en
rude, og den ikke måtte genbruges.
Man indsender mærkaten og får en ny tilsendt