Årets musikvindere i Tyskland
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-11 15:31

ARD: DEN FOLKELIGE MUSIKS KRONE - i går lørdag
(Krone der volksmusik)

Igår blev gewinnerne indenfor den folkelige musik følgende

Die Gewinner 2011: Andrea Berg - Semino Rossi - Die Flippers - Roger
Whittaker (Lebenswerk) - Aljona Voynova (Crossover) - Frank Zander (soziales
Engagement)

http://volksmusik.myschlager.de/volksmusik/krone-der-volksmusik-2011.html

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-01-11 16:24

Den 09-01-2011 15:30, Åge Halldorsson skrev:
> [...]
> Die Gewinner 2011: Andrea Berg - Semino Rossi - Die Flippers - Roger
> Whittaker (Lebenswerk) - Aljona Voynova (Crossover) - Frank Zander

Meget Interessant.

Du nævner Aljona Voynova, men hun er ikke repræsenteret på den dobbelt
CD du linker til.
Men Aljona Voynova er interessant. Hendes "Artsand" er faktisk meget
facinerende og en særdeles atypisk schlager.
Det er et nummer hvori hun bruger "få midler", men som forhåbentlig
antyder et fremtidigt talent, hvilket er meget tiltrængt i den tyske
schlager"musik".

http://www.youtube.com/watch?v=YSqR25xUtNU

Og Wenche Myhre, er hun ikke snart 70???
Jeg har aldrig kunnet blive enig med mig selv om, hvorvidt hun kunne
være blevet god, hvis hun ikke var blevet hængende i det tyske schlagerdynd.

http://www.youtube.com/watch?v=lZne2B-NL-w

Henning Jensen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-11 18:19

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Meget Interessant.

Nå! - ja, jeg så det ikke selv. Jeg synes udsendelsen er så langtrukken, med
alle de takke-taler og plidder pladder.

> Du nævner Aljona Voynova, men hun er ikke repræsenteret på den dobbelt CD
> du linker til.

Hmmm... Det er da noget hø skråstreg værre noget

> [...]
> Det er et nummer hvori hun bruger "få midler", men som forhåbentlig
> antyder et fremtidigt talent, hvilket er meget tiltrængt i den tyske

Hvad går det ud på når hun tegner. På en del andre youtube-klip tagner hun
også mens der spiller musik. Hvad er meningen med det? - hvad går det ud
på? - og hvem spiller i det hele taget mens hun tegner.
Dyb undren. Men det lyder da godt, på det link du bringer.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-01-11 18:24

Den 09-01-2011 18:18, Åge Halldorsson skrev:

> Hmmm... Det er da noget hø skråstreg værre noget

Fortæl fortæl... det er dig der er schlager fan.

Henning Jensen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-11 18:30

> Fortæl fortæl... det er dig der er schlager fan.
>
> Henning Jensen.

Deet er dig der taler om noget "artsand" ???? og et fremtidigt talent.

Hvaorfor er hun det - og hvoprfor skriver du "artsand" ???"

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-01-11 18:44

Den 09-01-2011 18:29, Åge Halldorsson skrev:

> Deet er dig der taler om noget "artsand" ???? og et fremtidigt talent.
> Hvaorfor er hun det - og hvoprfor skriver du "artsand" ???"

Det er da det videoen hedder, når man sætter hendes navn ind på Youtube.
Men du må da indrømme, at det er et dejligt "godawfrit" nummer.
Jeg kan fornemme, at du er inde i en stor "musikalsk udvikling". Det
lover godt for det nye år.

Henning Jensen.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-11 19:38

Så må denne være vand på møllen: http://www.youtube.com/watch?v=DMGlQvPBQE0

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-01-11 20:29

Den 09-01-2011 19:38, Alex Linaa skrev:

> Så må denne være vand på møllen: http://www.youtube.com/watch?v=DMGlQvPBQE0

Ja teksten er umiskendelig tysk schlager, så den får 9 ud af 10.
Melodien har måske lidt for mange toner til, at kunne magtes af de
største tyske mandlige schlagernavne, Men hvad med Helene Fischer? Hun
ser tillige bedre ud.
Men orkesteret, det er det svage punkt!!! Det må en tur igennem
synthesizeren først.
Men så er nummeret også "vand på møllen". En rigtig "godaw'er".

Henning Jensen.

Fra : V

Dato : 09-01-11 21:49

>"Åge Halldorsson" wrote in message
> Nå! - ja, jeg så det ikke selv. Jeg synes udsendelsen er så langtrukken,
> med alle de takke-taler og plidder pladder.

Det undrer mig meget at du ikke gider se sådan et show! Bevares, der er da
lidt snak indimellem, men det er jo rimelig logisk, efter det er et
prisuddelingsshow!!!

Desuden synes jeg at snakken er hurtigt overstået, og det gør da ikke noget
at man hører hvad de har at sige! Men selvfølgelig, hvis man ikke kan tysk,
så ?......

Jeg synes det var et helt igennem godt show, med alt det bedste inden for
den branche. Selvfølgelig var der flere indslag jeg ikke synes var værd at
skrive hjem om, men langt størstedelen var da topklasse!

Højdepunkterne var i nævnt rækkefølge: Helene Fischer, Andrea Berg, Stefanie
Hertel, Nicole, Die Flippers.

Især Helene var helt fantastisk, og som en undtagelse blev det uden tvivl
sunget live! Hun sang nogle akustiske numre, som også blev fremført på samme
måde på hendes overståede turné. http://www.youtube.com/watch?v=HKq_ivTJLVc.
Hvad siger I til det? Faktisk meget atypisk for et tysk TV-show!

Andrea Berg: http://www.youtube.com/watch?v=8xIfcN35VCQ. Hendes store hit i
øjeblikket i ny indpakning! Meget fedt at den har fået et pift med bl.a.
harmonika! Det plejer der ikke ligefrem at være i hendes numre:

Nicole: http://www.youtube.com/watch?v=2WDl2-ggwyI. Et medley med nogen af
hendes hits. Fedt!
Bagefter blev hun overrasket af hendes datter med én af Nicole's egne sange,
hvor datteren havde skrevet en ny tekst til. Og hvor datteren dog ligner
hendes ekstremt meget! http://www.youtube.com/watch?v=iPt5clw2b7o. Synes
Nicole reagerede lidt mærkelig. Hun græd, og det virkede som om hun var lidt
sur over det? Hun sagde at dette ville få et efterspil, men hun var nok bare
meget overrasket. Datteren synger nu også ret godt!

Fra : V

Dato : 09-01-11 22:12

> Især Helene var helt fantastisk, og som en undtagelse blev det uden tvivl
> sunget live! Hun sang nogle akustiske numre, som også blev fremført på
> [...]

Og så var hun meget sexet i følge Bild.de. Det er jeg enig i

http://www.bild.de/BILD/unterhaltung/TV/2011/01/09/krone-der-volksmusik-helene-fischer/busen-dekollete-kleid-mega-sexy.html

Hun løfter folkemusikken til et helt andet niveau!

Fra : Michel Husted

Dato : 09-01-11 11:30

Hun er kun 66 ifølge http://www.kjentfolk.no/musikere/wenchemyhre/

> Jeg har aldrig kunnet blive enig med mig selv om, hvorvidt hun kunne
> være blevet god, hvis hun ikke var blevet hængende i det tyske schlagerdynd.

Slig kærttersk tale! Men indrømmet - hun har vist aldrig sunget andet
end "Er steht im Tor" de sidste mange år, mens hun stormer rundt på
scenen som et forsinket lyn og skaber sig iført en gigantisk robe, der
medfører associationer til en sulten grev Dracula med kappen udslået.
Men det er særdeles underholdende, når hun efterfølgende ender oppe
hos showmasteren totalt forpustet og med uglet hår pga. den ivrige
headbangen.

Denne er dog meget iørefaldende. Købte den på single som 11-årig i
1977, så kom ikke og sig, at (danske) børn ikke kan lide schlager,
selv om jeg måske ikke var så repræsentativ "Eine Mark für
Charlie" - http://www.youtube.com/watch?v=UFKkKJKFX4U

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-01-11 20:18

Den 09-01-2011 19:30, Michel Husted skrev:

> Slig kærttersk tale!

Undskyld, hvis jeg fik udtrykt mig lidt for kontant.
Jeg er lidt i tvivl, men jeg mener, at jeg har oplevet hende live for
mange år siden, og hvor det var lidt hen i jazz-stilen hun sang, og hvor
jeg syntes hun var god. (Kan det være rigtigt?).

Men, hvordan bar de sig egentlig ad, disse skandinaver? Flere svenskere,
og nu her norddamen Wenche Myhre, men også ligeledes flere danskere,
bl.a. Gitte?
Var det tyskerne der opdagede deres "talent" og ringede og sagde "kom
herned, vi kan bruge "ravl og krat" i vore schlagershows", eller er
disse sangerinder selv draget af sted på lykke og fromme?
Hvordan foregik det egentlig?

Henning Jensen.

Fra : perhag

Dato : 09-01-11 17:55

On 9 Jan., 16:24, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:
> Og Wenche Myhre, er hun ikke snart 70???
> Jeg har aldrig kunnet blive enig med mig selv om, hvorvidt hun kunne
> v re blevet god, hvis hun ikke var blevet h ngende i det tyske schlagerdynd.

Wenche Myhre har ikke den store stemmepragt, men hun ser godt ud. Det
havde stor betydning på det tyske marked, hvor popsangere kunne ses i
TV, mens statsmonopolerne i de nordiske lande var for finkulturelle
til at lade populærmusikken komme i TV.

Hun sang nogle gode sange, som dog er bedre i de danske versioner,
fordi de danske artister synger bedre. Mest kendt nu er Birthe Kjærs
version af "Er hat ein knallrotes Gummiboot", men her vil jeg gerne
sammenligne et par andre af Wenche Myhres sange med Ulla Pias danske
versioner. Ulla Pia var den artist med flest numre på Dansktoppen.

Badar Med Och Utan - Wenche Myhre

http://www.youtube.com/watch?v=uJ47Yi1Vn-Y

Wenche Myhre- Flower Power Kleid

http://www.youtube.com/watch?v=wGtZ3Xnh1f8

Ulla Pia - Bade med og uden

http://www.youtube.com/watch?v=ra2Z9h3QwFY

Ulla Pia - Flower power tøj

http://www.youtube.com/watch?v=mqEOjdhQkUg

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-11 12:23

[...]

Ja, der er ikke meget tvivl om at de danske udgaver er bedre - også
kvalitetsmæssigt teknisk set. De er bedre lavet.

Hilen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-01-11 13:08

Den 10-01-2011 01:54, perhag skrev:

> Hun sang nogle gode sange,

Ja.

Jeg ved godt, at jeg generelt er lidt hård ved tysk schlager. Men jeg
synes, ikke mindst takket være alle disse TV-schlagershows, at schlager
har udviklet sig (nej det modsatte af udviklet sig, hvad der det? Er det
nedviklet sig?), til en enslydende uinteressant gang computermusik.
Efter WW2 kom der en masse udenlandske talenter til tyskland, heriblandt
Wenche Myhre, og schlageren trivedes og var mangfoldig.
Men det er jo ikke sådan det har videreudviklet sig. Det er blevet til
en mængde fuldstændig ensartede shows og optrædender, hvor
højdepunkterne er, om Florian daler ned med faldskærm, og/eller om der
trækkes en ko og og nogle får hen over scenen, og hvor de optrædende er
i folkedragter, i kuliser, der skal forestille tyrolerhytter.

Jeg tror ikke at tysk schlager er død, men den trives tydeligvis ikke i
disse ensartede shows.

Nu er Bamse lige død. Ikke alle kunne lide ham, men han levede og åndede
intenst for det han gjorde. Der må være tyske schlagerkunstnere der gør
det samme.
Jeg kunne godt tænke mig nogle flere links til levende schlager, hvor
mennesker synger og spiller. (Og ikke igen alle Åges små og store børn
der agerer i kuliser til computermusik).
Lad os få links til noget kvalitetsschlager gammelt og nyt.....

Hilsener Henning.

Fra : V

Dato : 10-01-11 20:56

> [...]
> agerer i kuliser til computermusik).
> Lad os få links til noget kvalitetsschlager gammelt og nyt.....

Her er et klip fra "Krone Der Volksmusik" i lørdags med Helene Fischer. Som
tidl. nævnt er det meget sjældent at der bliver sunget live, men her blev
der med garanti sunget og spillet live!

Og hun gør det med en meget stor grad af professionalisme!

Det vil jeg da kalde levende schlager!

http://www.youtube.com/watch?v=SZ_WkL9Es-8

Hvad mener du?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-11 21:01

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det vil jeg da kalde levende schlager!
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SZ_WkL9Es-8
>
> Hvad mener du?

Jeg mener at det kan hun gøre bedre. Nu må vi have noget Helene-musik med
noget "gutentag" i.

Her er noget med 100 % "gutentag" i:
http://www.youtube.com/watch?v=jCWz-MOJdYE&feature=related'

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-11 21:04

meddelelsen news:4d2b6583$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her er noget med 100 % "gutentag" i:
> http://www.youtube.com/watch?v=jCWz-MOJdYE&feature=related'

................og mere "gutentag":
http://www.youtube.com/watch?v=GEB5LDsHEJc&feature=fvw

......og endnu mere "gutentag":
http://www.youtube.com/watch?v=KKnC8KR5m5o&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 10-01-11 21:15

> Jeg mener at det kan hun gøre bedre. Nu må vi have noget Helene-musik med
> noget "gutentag" i.
>
> Her er noget med 100 % "gutentag" i:
> http://www.youtube.com/watch?v=jCWz-MOJdYE&feature=related'

Hver ting til sin tid. Jeg er også mest til numre som "Hundert Prozent",
"Mitten Im Paradies", "Und Morgen Früh ...", "Mal Ganz Ehrlich" osv. osv.!

Men vi kommer ikke udeom at lørdagens optræden i min verden var "et øjeblik
af overordentlig skønhed". Hun overgik langt de andre optrædende, og fik
også de største bifald, sågar fik hun stående oversioner!

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-01-11 21:06

Den 10-01-2011 20:55, V skrev:

> Det vil jeg da kalde levende schlager!
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SZ_WkL9Es-8
>
> Hvad mener du?

Jeg har et par gange tidligere givet dig ret i, at hun er en af dem der
skiller sig ud.

Hun synger frit og ubesværet og har en sød og naturlig stemme som hun
forstår at bruge rigtig.
Det er lidt numre af denne slags, jeg savner links til.

Hilsen Henning.:)

Fra : V

Dato : 10-01-11 21:24

> Hun synger frit og ubesværet og har en sød og naturlig stemme som hun
> forstår at bruge rigtig.
> Det er lidt numre af denne slags, jeg savner links til.

Kunne ikke være mere enig!

For mig er hun bare det største af det største!

Men det er nok ikke nemt at finde flere eksempler. Tag til en koncert i
stedet!

Det skyldes jo som bekendt, at der sjældent synges live i tyske TV-shows.

Til orientering giver Helene en stor koncert i Jyske Bank Boxen i Herning
14. maj! Skynd dig at købe billet!

Prøver lige et link her: http://www.youtube.com/watch?v=_X9gIgdHNhA. Det er
også 100% live. Når publikum kan synge, hvor hun ikke synger, er det jo
live!

Fra : P.Petersen

Dato : 09-01-11 17:00

meddelelsen news:4d29c6aa$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Die Gewinner 2011: Andrea Berg - Semino Rossi - Die Flippers - Roger
> Whittaker (Lebenswerk) - Aljona Voynova (Crossover) - Frank Zander

Kære Aage.
Gør nu dit hjemmearbejde ordentligt inden du poster her.
Aljona Voynova er sgu ikke nomineret for musik.
Hun tegner i sand.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-11 18:22

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Kære Aage.

Ja!

> Gør nu dit hjemmearbejde ordentligt inden du poster her.
> Aljona Voynova er sgu ikke nomineret for musik.
> Hun tegner i sand.

Jeg så ikke showet. og jeg tilrettelægger det heller ikke. Du må tale med
Gynther om det.
....men hvorfor var hun så med i "den folkelige musiks Krone" (Krone der
volksmusik), når hun bare tegnede?

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 09-01-11 22:09

Og så fik alle tilskuere, fans og seere også en "Krone Der Volksmusik" fra
alle kunstnerne!

Vi siger tak

http://www.youtube.com/watch?v=lpSYRbQtREM

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-11 22:18

> Og så fik alle tilskuere, fans og seere også en "Krone Der Volksmusik" fra
> alle kunstnerne!
>
> Vi siger tak
>
> http://www.youtube.com/watch?v=lpSYRbQtREM

Ja, det kan jeg jo så ikke sige, da jeg ikke såd det. Men jeg havde jo altså
sån set også glemt alt om at showet kom.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 09-01-11 22:22

> Ja, det kan jeg jo så ikke sige, da jeg ikke såd det. Men jeg havde jo
> altså sån set også glemt alt om at showet kom.

Så har du ikke engang optaget showet, så du kan se det senere?

Er du ved at falde af på den?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-11 22:58

> Så har du ikke engang optaget showet, så du kan se det senere?
>
> Er du ved at falde af på den?

Hehe, man kender sine begrænsninger.
Der er så maget slager på tysk tv, at jeg har besluttet kun at se de
allerbedste show. Det vil sige udelukkende slagershowene på ARD.
Men Krone-halløjjet harmonerer ikke heeeeelt med min tålmodighed. Der skal
ske noget non-stop og det skal være up-tempo.

Hilsen Åge

Fra : perhag

Dato : 10-01-11 10:15

On 9 Jan., 19:30, Michel Husted <michelsan...@gmail.com> wrote:

> Hun er kun 66 ifølgehttp://www.kjentfolk.no/musikere/wenchemyhre/

Såvidt jeg kan regne er hun kun 63 år efter biografien på siden, som
starter sådan:

Personalia
Wenche Myhre
Født: 15.02.47
Sivilstatus: Firebarnsmamma: Kim (f. 1971), Dan (f. 1973), Fam (f.
1975) og Michael (f. 1982)
Livsmotto: "Jeg tar et kvarter ad gangen!"

Et knippe høydepunkter:

1954 Første offentlige opptreden i Oslo sammen med pappa Kjell og
broren Reidar. Det samme trekløveret ble noen år senere kåret til
Norges mest musikalske familie

1960 Talentkonkurranse "Ti på topp" på Chat Noir - førstepremie,
første platekontrakt, som resulterte i singelen "Åh, det er søndag".

1961 TV-debut i norvisjonsprogrammet "En runde på Rondo".

1962 Gjennombrudd med singelen "Katta vår".

Hendes gennembrud var en norsk version af Alleycat:

Wenche Myhre - Katta vår

http://www.youtube.com/watch?v=o_GpkdRpn6c

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-01-11 19:19

Den 10-01-2011 18:14, perhag skrev:
> [...]

Jeg beklager, at jeg har regnet hende for ældre end hun er. Du har ret
med dine 63 år.
Man bør nok oftere tjekke om ens hukommelse stemmer overens med Googels
svar.
Jeg faldt i øvrigt over denne avisside:

http://www.dagbladet.no/2010/10/24/nyheter/innenriks/wenche_myhre/13987533/

Henning.

Fra : perhag

Dato : 10-01-11 18:48

On 10 Jan., 19:19, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:

> http://www.dagbladet.no/2010/10/24/nyheter/innenriks/wenche_myhre/139...
>
> Henning.

Det skal også lige nævnes at hun i 1977 kom på Dansktoppens 1-plads
med en dansk version af et hit fra Bonnie Tyler:

Wenche Myhre - Flyt Din Hånd John

http://www.youtube.com/watch?v=8WAte66c-J8

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-01-11 09:23

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Det skal også lige nævnes at hun i 1977 kom på Dansktoppens 1-plads
med en dansk version af et hit fra Bonnie Tyler:

Og her synger hun den på tysk:
Lass mein Knie Joe:
http://www.youtube.com/watch?v=FwiO081GqDA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : perhag

Dato : 11-01-11 07:26

On 11 Jan., 02:48, perhag <per.hagem...@gmail.com> wrote:

> Det skal også lige nævnes at hun i 1977 kom på Dansktoppens 1-plads
> med en dansk version af et hit fra Bonnie Tyler:
>
> Wenche Myhre - Flyt Din Hånd John
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8WAte66c-J8

Rettelse: Ovenstående, som er hendes mest kendte på dansk, er fra
1978, altså efter Dansktoppen lukkede.

Det må være en fejl, når der på Wenche Myhres hjemmeside står
"1977 ...", førsteplass på "Dansktoppen", ".

Det blev kun til en enkelt uge på Dansktoppen med følgende sang:

Wenche Myhre - Det' jo disse ting, der hænder

http://www.youtube.com/watch?v=ieqGFAOP9Cs