Fabia 2
Fra : Mogens

Dato : 10-01-11 14:26

Nogen der interreseret at skrive udveksle erfaringer omkring Skoda Fabia
tænker på service tips andre tips osv.

Venlig hilsen

Fra : skodbjarne

Dato : 10-01-11 06:33

On 10 Jan., 14:25, "Mogens" <m...@tdcadsl.dk> wrote:
> Nogen der interreseret at skrive udveksle erfaringer omkring Skoda Fabia
> t nker p service tips andre tips osv.
>
> Venlig hilsen

Jepper. Har sådan en fætter der nu er > 2 år og derfor kun får lov at
se værkstedet når noget større er galt (= forhåbentligt aldrig i min
tid

TP

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-11 17:19

"Mogens" skrev i meddelelsen

>Nogen der interreseret at skrive udveksle erfaringer omkring Skoda Fabia
>tænker på service tips andre tips osv.

Vi har kørt 93000 km i vores 1,9 TDI Sport, og der har aldrig været noget
med den. Ud over almindelig service har den fået en ny køler fordi der gik
hul i den. Hvad der ramte den fandt vi aldrig ud af. Desuden fik den en ny
frontrude da den var næsten ny. Vi fik vist hele 3 stenslag i den inden for
de første måneder af bilens levetid, og det ene resulterede i en kæmpe
revne. Vi har aldrig kunnet opnå de opgivne 20,4 km/l i forbrug, men den
har holdt et gennemsnit på 17,8 over bilens levetid, heraf en del kilometer
med trailer, senest en tur langt ned i Tyskland med tom trailer den en vej
og en MC med hjem.

Bilen er lige nøjagtig i dag solgt i bytte på en ny Polo Bluemotion. Det var
meget tæt på at blive en Fabia Greenline, men vi valgte altså Folkevognen i
sidste ende. Har før kørt VW og været lige så glade for de tsom vi har været
for Skodaen.

-- Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.
(Min mailadresse er fejlbehæftet)

Fra : Tom Jensen

Dato : 10-01-11 18:58

"Ole Axelsen" <oleaxelsen(a)stenstrupmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var meget tæt på at blive en Fabia Greenline, men vi valgte altså
> Folkevognen i sidste ende. Har før kørt VW og været lige så glade for de

tillykke med den

hvordan ser det så ud med leveringstiden på den nye polo ?

jeg havde en arbejdskammerat som sidste år havde bestilt en ny polo
bluemotion som han til sidst endte med at afbestille da de hele tiden
rykkede leveringstiden .

mvh tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-11 21:08

"Tom Jensen" skrev i meddelelsen

> [...]
> (Min mailadresse er fejlbehæftet)

>tillykke med den

>hvordan ser det så ud med leveringstiden på den nye polo ?

Det er helt ekstremt heldigt. Den kommer til landet i denne uge. Vi havde
egentlig droppet den og var næsten klar til at skrive under på Fabiaen, for
den kunne leveres på 8-10 uger. Da jeg i dag lige var en tur omkring VW
forhandleren blev jeg klar over han havde en hvid og en Gletcherblå med lige
det udstyr vi gerne ville have på vej, som ikke var solgt. Det tog mig ikke
mange minutter at sige ja tak til den blå. Vi var ellers blevet stillet i
udsigt, at de først kunne levere efter uge 27, så det havde vi ikke
tålmodighed til at vente på.

Fra : Mogens

Dato : 10-01-11 20:02

Lyder godt, efter et år med min, er jeg særdeles godt tilfreds, den nærmer
sig nu de fire år, motoren er en benzin 1,4 .
Ja Polo-en er meget lækker, den er flottere end Fabia , men Fabia-en virker
størrer, som om det hele er tæt på i Polo, tænker på loft sider osv.
i Fabia kan der være en alm barnevogn, sådan lige nøjagtig, når hjulene
afmonteres, ved ikke om der den mulighed med barnevogn i Polo ?