Smadret lille forrude i Peugeot 207 årg. 2~
Fra : Mogens

Dato : 10-01-11 12:06

Vi var uheldige at en langfingret person smadrede vores lille forrude
under en parkering i Hamburg, men ud over det sket der ingenting.

Er der nogen som ved hvordan man fixer sådan en skade selv / billigt?
Har GF og med en pænt stor selvrisiko er der næppe idé i at få det lavet
under forsikringen.

Fra : alexbo

Dato : 10-01-11 12:46

"Mogens" skrev

> Vi var uheldige at en langfingret person smadrede vores lille forrude
> under en parkering i Hamburg, men ud over det sket der ingenting.

> Er der nogen som ved hvordan man fixer sådan en skade selv / billigt?

Jeg formoder der er den trekantede rude i døren du mener.
Hvis du kan skifte den selv er det nok det billigste.

Ellers spørg Peugeot hvad det vil koste, ruder er normalt ikke særlig dyre,
jeg vil gætte på 150-250 kr for ruden og en times tid for at skifte den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 11-01-11 16:28

alexbo wrote:
> [...]
> jeg vil gætte på 150-250 kr for ruden og en times tid for at skifte den.

Lader desværre til at den er sat ind i fordøren så det er noget der skal
laves på et autoriseret værksted. Så prisen er nok højere end for
montering af en hel forrude hos et civiliseret værksted :(

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-01-11 16:38

On Tue, 11 Jan 2011 16:27:51 +0100, Mogens <myname@mysite.dk> wrote:

>Lader desværre til at den er sat ind i fordøren så det er noget der skal
>laves på et autoriseret værksted.
Er det noget du tror eller noget du ved, det med at det skal være på
et aut. værksted ?

>Så prisen er nok højere end for
>montering af en hel forrude hos et civiliseret værksted :(
Jamen dog, har du prøvet at forhører dig om prisen på hhv. aut.
værksted, og et ikke aut. værksted ?
Før kan du jo rent faktisk ikke udtale dig op dette ?

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 11-01-11 17:07

"Mogens" skrev

> Lader desværre til at den er sat ind i fordøren så det er noget der skal
> laves på et autoriseret værksted. Så prisen er nok højere end for
> montering af en hel forrude hos et civiliseret værksted :(

Det lyder for mig som det rene sludder.

Forruden er den man ser ud af når man kigger lige frem.
Dørruden er den store rude man kan rulle ned og op i døren.
Så er der en lille trekantet rude ved siden af dørruden.
Den kan enhvert værksted skifte.

Men til sådan en lille sag er det nemmere at bruge Peugeot, de har ruden og
skulle de være 100 kr. dyrere end det lokale værksted betyder det ikke ret
meget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 11-01-11 19:37

alexbo wrote:

> [...]
>
> Men til sådan en lille sag er det nemmere at bruge Peugeot, de har ruden
> og skulle de være 100 kr. dyrere end det lokale værksted betyder det

Sludder eller ej skal jeg ikke kunne sige. Har ikke prøvet at kontakte
Peugeot endnu, men forespurgte silkeborgbilglas.dk på opgaven. De vendte
tilbaws og sagde at de ikke kunne udbedre skaden idet ruden var en del
af fordøren, og henviste til Peugeot.

Det er muligt at Peugeot har en rimelig pris, men min erfaring med
autoriserede værksteder er at det er normalpriser x 6 de anvender. Det
er nok billigere å smide bilen væk og kjøw en ny ;)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-01-11 19:42

On Tue, 11 Jan 2011 19:37:05 +0100, Mogens <myname@mysite.dk> wrote:

>Det er muligt at Peugeot har en rimelig pris, men min erfaring med
>autoriserede værksteder er at det er normalpriser x 6 de anvender. Det
>er nok billigere å smide bilen væk og kjøw en ny ;)

Men har du spurgt Peugeot før du udtaler dig så skråsikkert om deres
priser ?

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-11 22:53

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message news:t09pi6pekhoopc63fvtpik0u935o0eqmpf@4ax.com...

> Men har du spurgt Peugeot før du udtaler dig så skråsikkert om deres
> priser ?

Eller hvis man har tid nok, burde det næsten være muligt at finde hos en ophugger,
der er vel kommet en del biler ind her i det glatte føre. Og så få en billig mekaniker
til at skifte det. Det kan vel næppe være så svært.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 12-01-11 08:53

Hans Kjaergaard wrote:

> Men har du spurgt Peugeot før du udtaler dig så skråsikkert om deres
> priser ?
>

> /Hans
"Godt et par tusinde" lød det telefoniske overslag på her til morgen.
Ikke nogen overraskelse må jeg sige, så 6 x "en anstændig pris" er nok
en god tommelfingerregel.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-01-11 09:14

On Wed, 12 Jan 2011 08:52:55 +0100, Mogens <myname@mysite.dk> wrote:

>"Godt et par tusinde" lød det telefoniske overslag på her til morgen.
>Ikke nogen overraskelse må jeg sige, så 6 x "en anstændig pris" er nok
>en god tommelfingerregel.

Jeg vil gerne se det værksted der skifter en rude for 333 kr. ink.
ruden, + moms

/Hans

Fra : Mogens

Dato : 12-01-11 09:26

Hans Kjaergaard wrote:

> Jeg vil gerne se det værksted der skifter en rude for 333 kr. ink.
> ruden, + moms
>

> /Hans

Har du nok ret i, men det virker nu lidt ude af proportioner når en hel
(uoriginal) frontrude inkl. montering til en bil som min løber op i ca.
1500 kr.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-01-11 09:47

On Wed, 12 Jan 2011 09:26:07 +0100, Mogens <myname@mysite.dk> wrote:

>Har du nok ret i, men det virker nu lidt ude af proportioner når en hel
>(uoriginal) frontrude inkl. montering til en bil som min løber op i ca.
>1500 kr.
Er det ikke lidt unfair at sammenligne en aut. udskiftning af en
orginal siderude, men en uaut.udskiftning af en uorginal frontrude ?

Nu er frontfruder nok den variant af ruder der skiftes flest af med
deraf følgende lave priser, både pga. styktallet (pris på
reservedelen) og erfaring i selve udskiftningen (selve arbejdslønnen).

Sideruder der er fastmonteret kan godt være ret omfattende at skifte,
så en direkte sammenligning med udskiftning af en frontrude er nok
ikke mulig.

Men prøv at ringe rundt til lidt forskellige Peugeot værksteder og
augoglas firmaer, der er jo nok af dem.
Du kan jo også prøve at høre til selve rudens pris.

/Hans

Fra : Henning

Dato : 10-01-11 14:46

>Er der nogen som ved hvordan man fixer sådan en skade selv / billigt?
>Har GF og med en pænt stor selvrisiko er der næppe idé i at få det lavet
>under forsikringen.
Er du sikker på det, når det gælder glas? Jeg har ~6.000,- i
selvrisiko på min kaskoforsikring, men "kun" 1/3 af reparationsprisen,
når der er tale om glasskader. Sidst jeg fik skiftet forrude, kostede
det mig ~1.500,-