Folk der kører efter forholdene chikanere
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-01-11 10:48

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article2299489.ece

"Bilister, der kører efter forholdene, bliver ofte chikaneret af vrede
medtrafikanter. Færdselspolitiet opfordrer til, at man »lader klovnen
komme forbi« i stedet for at anmelde sagen."

Jeps, det har jeg oplevet en del gange, hvor jeg kørte så hurtigt jeg
mente det var forsvarligt i Zafira'en. Én gang var i starten af
december, en dag hvor det sneede og fygede kraftigt og sigtbarheden var
stærkt nedsat. Jeg mente ikke man kunne køre mere end ca. 40, da
sigtbarheden var nede på næsten ingenting, men ham der kørte bag mig
blev lidt træt af situation, så han trak demonstrativt udenom og kørte
hurtigt forbi. 200 meter længere henne af vejen, holdt han nede i
grøften med baglygterne pegende lige op i luften. Jeg kørte langsomt
forbi ham, fik øjenkontakt og hilste venligt, inden jeg kørte videre mod
min destination. Jeg tror faktisk jeg nåede først frem til målet, af ham
og mig

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus G.

Dato : 09-01-11 11:45

> [...]
> hilste venligt, inden jeg kørte videre mod min destination. Jeg tror
> faktisk jeg nåede først frem til målet, af ham og mig
Jeg oplevede noget ligende. Det var så i en kø på en motorvej, fordi nogle
lastbiler holdt på tværs op over lillebæltsbroen pga. sne. Foran mig og min
makker(sad i firmabilen), var der en bil med unge mennesker som var meget
utålmodige, så da der endelig kom lidt skub i sagerne, så fik deres bil bare
noget gas. ~100m længere fremme var de kørt i grøften, DOH! :)

--
Klaus G.

Fra : Aage Andersen

Dato : 09-01-11 12:03

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medtrafikanter. Færdselspolitiet opfordrer til, at man »lader klovnen
> komme forbi« i stedet for at anmelde sagen."

For nogle aar siden kom jeg kørende i en snestorm og daarligt føre og min
vurdering var, at 40 km/time var passende. Det mente fjolset, der kørte 2 m
bag mig ikke var hurtigt nok. Da vejen svingede forsatte han lige ud over
marken og jeg havde ikke lyst til at undersøge om der var sket noget
alvorligt.

Aage

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-01-11 12:15

On Sun, 9 Jan 2011 12:03:19 +0100, "Aage Andersen"
<aaan(REMOVE)@email.dk> wrote:

> [...]
>bag mig ikke var hurtigt nok. Da vejen svingede forsatte han lige ud over
>marken og jeg havde ikke lyst til at undersøge om der var sket noget

Det er din pligt som borger i det her land!

Du skal standse ulykken, og derefter se om der er tilskadekomne.

Er der det, kan det endda godt ske at du bliver nødt til at puste i
ham7hende, uanset m du kan li' det eller ej.

I det hele taget bør et udvidet førstehjælpskursus være obligatorisk
for alle førere af motorkøretøjer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 09-01-11 12:21

Den 09-01-2011 12:14, folmer@rasmussen.dk skrev:
> I det hele taget bør et udvidet førstehjælpskursus være obligatorisk
> for alle førere af motorkøretøjer.

Og meget gerne obligatorisk fra de mellemste trin i folkeskolen og
efterfølgende vedligeholdelse af sin kunnen. (altså *før* man kan få
kørekort til personbil)

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-01-11 12:59

On Sun, 09 Jan 2011 12:21:18 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Og meget gerne obligatorisk fra de mellemste trin i folkeskolen og
>efterfølgende vedligeholdelse af sin kunnen. (altså *før* man kan få
>kørekort til personbil)

>--

Jo bedre det sidder på rygraden, des bedre er det.........anytime.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-11 17:28

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Jo bedre det sidder på rygraden, des bedre er det.........anytime.

Det var da lige godt fandens så venlige I er blevet ved hinanden! Har I fået
nogle papirer fra kommunen I begge skulle skrive under på? :)

Førstehjælpskursus er obligatorisk i forbindelse med køreundervisningen.
Ingen førstehjælpsprøve - ingen kørekort. Jeg håber så i den forbindelse end
at de lærer mere ved det kursus end de lærer (prøver!) når de er på de
obligatoriske 4 timers glatbanekørsel, fordi det var godt nok slet ikke tæt
på grænserne, lyder meldingen fra min søn, som lige har fået kørekort.

Hvis altså at det ikke er udsat 3 gange fordi der er faldet en smule sne.
Det forventes åbenbart ikke at man kan køre i det vejr, når man ikke har
fået kørekort :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-11 12:21

skrev i meddelelsen news:4u5ji6p4f1ng3scb8ddck9je7t47s4eeo1@4ax.com...

> [...]

Er der det, kan det endda godt ske at du bliver nødt til at puste i
ham7hende, uanset m du kan li' det eller ej.
Den ene fejl (presse) retfærdiggør nemli ik den anden fejl :)
(at undgå at gi hjælp)

Og hva er egentlig værst:
- at "presse" en medtrafikant lidt
- la en medtrafikant sejle sin egen sø og dø?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-01-11 13:01

On Sun, 9 Jan 2011 12:21:27 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
>
>Og hva er egentlig værst:
>- at "presse" en medtrafikant lidt
>- la en medtrafikant sejle sin egen sø og dø?

Man kan også vælge bare at opføre sig anstændigt, så er det faktisk
uhyre sjældent man overhovedet bliver rodet ind i noget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-11 13:04

skrev i meddelelsen news:jp8ji6lajboq59unmt1v5ter8c0i195tuk@4ax.com...

Man kan også vælge bare at opføre sig anstændigt, så er det faktisk
uhyre sjældent man overhovedet bliver rodet ind i noget.
-----
Et rigtigt politikersvar

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-01-11 13:40

On Sun, 9 Jan 2011 13:04:29 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>Man kan også vælge bare at opføre sig anstændigt, så er det faktisk
>uhyre sjældent man overhovedet bliver rodet ind i noget.

Ja, men lad mig så sige det på den måde, at jeg ville aldrig undlade
at yde hjælp.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-01-11 14:18

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men lad mig så sige det på den måde, at jeg ville aldrig undlade
> at yde hjælp.

Tak.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-11 17:29

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> <folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Tak.

Det kommer ingen her i gruppen til hjælp. Vi kører jo ikke galt :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-01-11 19:14

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det kommer ingen her i gruppen til hjælp. Vi kører jo ikke galt :)

Så må vi jo til bekendelserne.
Botanisering er praktiseret i de unge dage.
Følgevirkninger var der ikke nogen af, lucky me

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-01-11 20:47

Uffe Bærentsen formulerede spørgsmålet:
> Følgevirkninger var der ikke nogen af, lucky me

Jeg er osse kørt galt et par gange, men har heldigvis heller ikke taget
skade taget skade...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-01-11 21:33

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Jeg er osse kørt galt et par gange, men har heldigvis heller ikke taget
>skade

Jeg har også været med i nogle uheld, endda et grimt et, men stort set uden
skader.
Dog er min ryg gået totalt i udu, efter et uheld i 2001, hvor jeg blev
påkørt bagfra, mens jeg holdt stille for rødt lys.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-01-11 22:25

Per Beer Hansen forklarede den 09-01-2011:
> Dog er min ryg gået totalt i udu, efter et uheld i 2001

Held og lykke med heldbredelsen!

Min ryg har været meget ringere end den er nu - efter at jeg blev skilt
fra min motorcykel i '76

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-01-11 06:42

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Per Beer Hansen forklarede den 09-01-2011:
>
> Held og lykke med heldbredelsen!
>
> Min ryg har været meget ringere end den er nu - efter at jeg blev skilt
> fra min motorcykel i '76

Jeg er sluppet uskadt fra at ..
- køre motorcykel i 15-20 år,
- som passager at køre ind i et træ i en Mascot 850,
- som passager at køre over i modsatte kørebane på taget - i et VW rubbrød,
- som passager at ende i grøften på taget i en markracer i en 6-cylindret
ting - husker ikke mærket p.t.

I ingen af tilfældene havde jeg sikkerhedssele på.

Når jeg så begynder at køre med sikkerhedssele med mig selv bag rattet - ja,
så kører jeg selvfølgelig ikke galt :)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-01-11 09:33

Per Henneberg Kristensen frembragte:
> Når jeg så begynder at køre med sikkerhedssele med mig selv bag rattet - ja,
> så kører jeg selvfølgelig ikke galt

Jeg har osse kørt uden uheld de sidste 30+ år (på nær en dag med islag)
men da jeg var ung kørte jeg med hovedet under armen...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-01-11 06:49

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Held og lykke med heldbredelsen!

Tak tak, det er dog opgivet, det bli'r ikke bedre (siger de kloge)

>Min ryg har været meget ringere end den er nu - efter at jeg blev skilt fra
>min motorcykel i '76

Ja man kan hurtigt komme galt afsted, i går morges stod jeg på r*v og
nøgler, da jeg skulle cykle efter morgenbrød, selvom jeg har vinterdæk på
cyklen.
Der skete dog ikke meget andet, end at jeg led et knæk på min stolthed, men
det gik hurtigt over, der var (tror jeg) nemlig ikke nogen andre der så det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-01-11 09:31

Per Beer Hansen:

> Tak tak, det er dog opgivet, det bli'r ikke bedre (siger de kloge)

Har du prøvet Ole Larsen:

http://www.ol-smerteterapi.dk/bog.html

Jeg læste hans bog for 1½ år siden efter mit 4. hekseskud og har brugt
et trick fra dén siden; har ikke haft det så godt i min ryg som nu i de
sidste 25 år.

> [...]
> det gik hurtigt over, der var (tror jeg) nemlig ikke nogen andre der så det

Var selv nede og finde en 10-øre for ½ time siden da jeg var ude med
Fido :) - der var frosset smeltevand flere steder på kørebanen :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 10-01-11 10:05

"Hans Paulin (6310)"

> Var selv nede og finde en 10-øre for ½ time siden da jeg var ude med Fido
> :) - der var frosset smeltevand flere steder på kørebanen :)

Sæt "vinterdæk" paa skoene, det virker eminent. Som 77 aarig har jeg daarlig
balance men jeg gaar sikkert paa alt, der er glat.

Aage

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-01-11 11:10

Aage Andersen kom med følgende:
> Sæt "vinterdæk" paa skoene, det virker eminent.

Jeg har købt 3 sæt "spykes" på apoteket til at spænde fast under skoene
med gummistropper; dem havde jeg nu ikke på i formiddags, da vores
termometer viste plus-grader og alt så tilforladeligt ud :)

> Som 77 aarig har jeg daarlig
> balance men jeg gaar sikkert paa alt, der er glat.

Hvad bruger du? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 10-01-11 11:16

> [...]
> med gummistropper; dem havde jeg nu ikke på i formiddags, da vores
> termometer viste plus-grader og alt så tilforladeligt ud :)

Ezyshoes:

http://netbutik.fdm.dk/

Aage

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-01-11 11:21

Aage Andersen udtrykte præcist:
> Ezyshoes:
>
> http://netbutik.fdm.dk/

Hæ hæ :) - ser fint ud :) - må jeg hellere prøve :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 09-01-11 12:25

<folmer@rasmussen.dk> > On Sun, 9 Jan 2011 12:03:19 +0100, "Aage Andersen"

> [...]
> ham7hende, uanset m du kan li' det eller ej.
>
> I det hele taget bør et udvidet førstehjælpskursus være obligatorisk

Du har fuldstændig ret. Jeg har stadig lidt daarlig samvittighed.

Aage

Fra : Jensen

Dato : 10-01-11 02:28

On 9 Jan., 13:39, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Ja, men lad mig så sige det på den måde, at jeg ville aldrig undlade
> at yde hjælp.

Husk det, næste gang du ser en flok sigøjnere stå i vejkanten og baske
med armene.
Hvis du overlever, så fortæl lige hvordan det gik.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-01-11 06:03

Denne gang var det trafik idioten Aage Andersen der skrev:
> jeg havde ikke lyst til at undersøge om der var sket noget
> alvorligt.

Der er mange her i gruppen der godt vil være selvbestaltede politifolk
på vejene, og sætter grænserne for andre... men hvad med i selv
overholder loven... MAN FORTSÆTTER F...... DA IKKE FORBI EN
TRAFIKULLYKKE UDEN AT TJEKKE OM NOGEN HAR BRUG FOR HJÆLP.

--
SIGGI SAGGE

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-01-11 12:29

Hej

On 09-01-2011 10:47, Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> medtrafikanter. Færdselspolitiet opfordrer til, at man »lader klovnen
> komme forbi« i stedet for at anmelde sagen."

Jep, den kan jeg godt genkende. Hvis man er så "fræk" bare at ville
overholde hastighedsbegrænsningen starter problemerne...

Det er altså ikke alle BMW-ejere der kører for stærkt, selvom de godt
kan lide fart :) Er 33 og triller rundt i min fine E39 528i. Må være
mystisk at se sådan een køre 80km/t på landevejen...

Det er endnu værre hvis jeg snupper kærestens Micra 1.0. Hold da helt op
folk kører tæt. Og det føles altså ret beklemt når man har hele bagruden
fyldt af idioten bagved.

Og nej, det er ikke et godt trick at blinke kortvarigt med bremselyset.
Så bliver folk først rigtig sure... Incl. at overhale henover
spærreflader, dobbelt optrukne linjer etc. Og nej, jeg bremser ikke -
kun en hurtig markering med lyset.

--
Mvh, Kim

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-01-11 12:58

On Sun, 09 Jan 2011 12:28:39 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
>kan lide fart :) Er 33 og triller rundt i min fine E39 528i. Må være
>mystisk at se sådan een køre 80km/t på landevejen...

Indtil nu har det været en ikke-mærkerelateret diskussion. Kan vi ikke
lade det blive sådan? Det andet får jeg røde knopper af. .o)

> [...]

>Så bliver folk først rigtig sure... Incl. at overhale henover
>spærreflader, dobbelt optrukne linjer etc. Og nej, jeg bremser ikke -

Jeg er lidt priviligeret her, idet jeg mestendels kører vogntog. Jeg
lader dem bare køre, og jeg er holdt helt op med at blinke når der
f.eks. er en overhalingsmulighed. Det har jeg dårlige erfaringer med,
for når først "Olsen-Danmark" har fået viftet den damp væk der er
kommet ud af ørerne, så han kan se hvad der sker, så er hans chance
som regel forspildt, og forsøger han sig alligevel, og det går galt,
så er det mig der sidder med aben.........igen!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : .J.S...

Dato : 09-01-11 13:07

wrote in message news:298ji65skoqj7nc26964bp0penj616lgej@4ax.com...

> [...]

Indtil nu har det været en ikke-mærkerelateret diskussion. Kan vi ikke
lade det blive sådan? Det andet får jeg røde knopper af. .o)

Tænk hvis BMW lavede lastbiler !!!

Eller bare en trucker som kører BMW, uuha uha

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-01-11 13:39

On Sun, 9 Jan 2011 13:06:38 +0100, ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com>
wrote:

> [...]
>lade det blive sådan? Det andet får jeg røde knopper af. .o)
>

>Tænk hvis BMW lavede lastbiler !!!
>
>Eller bare en trucker som kører BMW, uuha uha

Oh Lord!! Begynder du nu også?

Vi har skam vores at slås med også.

Hvis man skal tro de kloge, så er det kun Scania V8 der duer.

Det er jeg selvfølgelig ikke enig i.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-01-11 14:20

> Oh Lord!! Begynder du nu også?
>
> Vi har skam vores at slås med også.
>
> Hvis man skal tro de kloge, så er det kun Scania V8 der duer.
>
> Det er jeg selvfølgelig ikke enig i.

Nope.
Det skal være en god gammel Scania række sekser med turbo
Sådan ca. 110 Super eller lignende.......

'Flyverskjul.avi'

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 09-01-11 16:59

> skrev i meddelelsen news:rsaji6t5e2hsr2p7josv5hkjqva2dnknb1@4ax.com...
>
> Hvis man skal tro de kloge, så er det kun Scania V8 der duer.

Du har lært det...! ))

> Det er jeg selvfølgelig ikke enig i.

Nå, ik' alligevel...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-11 17:31

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bliver folk først rigtig sure... Incl. at overhale henover spærreflader,
> dobbelt optrukne linjer etc. Og nej, jeg bremser ikke - kun en hurtig

Godt med sprinklervæske på forruden .. så kan de lære det.

Nogle få af dem i hvert fald :)

Fra : AS

Dato : 09-01-11 22:19

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> Det er altså ikke alle BMW-ejere der kører for stærkt, selvom de godt kan
> lide fart :)

Det irriterer mig også, at meget tit i denne kontekst kommer BMW. Lige det -
ikke alle BMW opfører sig uforsvarligt. Og der er ikke kun BMW kører dumt.

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-01-11 08:35

On 9 Jan., 10:47, Kim Frederiksen <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:
> [...]
> december, en dag hvor det sneede og fygede kraftigt og sigtbarheden var
> st rkt nedsat. Jeg mente ikke man kunne k re mere end ca. 40, da
> sigtbarheden var nede p n sten ingenting, men ham der k rte bag mig
> blev lidt tr t af situation, s han trak demonstrativt udenom og k rte
> hurtigt forbi. 200 meter l ngere henne af vejen, holdt han nede i
> gr ften med baglygterne pegende lige op i luften. Jeg k rte langsomt
> forbi ham, fik jenkontakt og hilste venligt, inden jeg k rte videre mod
> min destination. Jeg tror faktisk jeg n ede f rst frem til m let, af ham

Det situation genkender jeg. Jeg var ca 21 år gammel og havde lige
fået min 2CV. Sådan en står jo bare fast i sne, så jeg kørte uden om
alt og alle, og da jeg så røg i grøften smilede de forpasserende også
så pænt til mig. Det var så mit første og sidste uheld, og det er 25
år siden...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-11 17:07

Er det chikane at han overhaler ?

Per.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-01-11 18:01

Den 09/01/11 17.07, Per Olsen skrev:
> Er det chikane at han overhaler ?
>

> Per.

Nej, naturligvis ikke. Det var bare den linkede artikels overskrift.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : HKN

Dato : 09-01-11 23:01

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> [...]
> medtrafikanter. Færdselspolitiet opfordrer til, at man »lader klovnen
> komme forbi« i stedet for at anmelde sagen."

Ja, man kan jo nogen gange undre sig over at dem der kører efter forholdene,
ikke samtidig kan efterleve de mest basale færdselsregler som f.eks at holde
til højre. På den måde ville det omtalte problem ikke eksistere i 90% af
alle tilfælde. Men uha, det er jo farligt at skifte vognbane når det er
glat!

-Henrik

Fra : Steffen

Dato : 10-01-11 11:58

HKN <henrikndk@hotmail.com> wrote:

> [...]
> til højre. På den måde ville det omtalte problem ikke eksistere i 90% af
> alle tilfælde. Men uha, det er jo farligt at skifte vognbane når det er

Foreslår du i fuldeste alvor, at man skal trække ud i rabatten når der
er en bagfra kommende, der vil om?

mvh
steffen

Fra : Claus Frørup

Dato : 10-01-11 12:05

Isang tao pinangalanan, Steffen nagsulat:

>Foreslår du i fuldeste alvor, at man skal trække ud i rabatten når der
>er en bagfra kommende, der vil om?

På motorvejen behøver man ikke at køre i midtersporet og på landevej
kan man godt trække ind til højre uden at køre helt ude i rabatten.
--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Jens Olsen

Dato : 10-01-11 13:08

On Mon, 10 Jan 2011 12:04:41 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>På motorvejen behøver man ikke at køre i midtersporet og på landevej
>kan man godt trække ind til højre uden at køre helt ude i rabatten.

He - nogen gange når jeg er ude at ose på mindre veje og ikke gider at
køre med den højest tilladte hastighed, må jeg så ind i diverse
busstoppesteder og indkørsler for at lade de hurtige, der ikke tør at
overhale, slippe forbi.

Der er nogen der ikke rigtig tør at overhale, selvom der er masser af
plads og jeg blinker ind mod højre og kører næsten ude i rabatten.
Istedet vil de hellere ligge klistret op bagi. Jeg har sågar næsten
stoppet helt op, førend vedkommende tager mod til sig og kommer
udenom.

Det skulle da lige være mig selv, når jeg er i mit hurtige hjørne. Så
er det da bare med at komme udenom i en fart.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-11 16:17

Jens Olsen <ingen@spam.invalid> skrev :

> [...]
>køre med den højest tilladte hastighed, må jeg så ind i diverse
>busstoppesteder og indkørsler for at lade de hurtige, der ikke tør at

det gør man jo ikke , vel :)

Jeg ligger da tit omkring de 70 på landevejene her nede, skulle der
komme en "fræser", måske bedre kendt som en bæ-gnasker henne i
storbyen, er det helt og addeles deres hovedpine at komme udenom, hvis
de mener de kan overskue vejen tilstrækkeligt langt frem.

Er det rigtigt glat, er farten godtnok da nærmere det halve, så er
det rigtgt sjovt at se dem bagved forsvinde :)
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-01-11 18:58

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> [...]

Samme her !

> [...]
>storbyen, er det helt og addeles deres hovedpine at komme udenom, hvis
>de mener de kan overskue vejen tilstrækkeligt langt frem.

Ja det undrer sgu ikke nogen. Hvorfor dog hjælpe hinanden i trafikken...

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-11 20:16

"Mogens \(K\)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev :

>Ja det undrer sgu ikke nogen. Hvorfor dog hjælpe hinanden i trafikken...

Hvis du kendte vejene heromkring ville du vide at 70 faktisk er
temmeligt hurtigt de fleste steder. (ægte 70)

Ved vintertide, som nu, er selv 30 mange steder i den høje ende,
hvilket antallet af usmarte parkeringer burde minde enhver om.

Bare her til morgen var der 3 kassevogne der ikke kunne holde kursen.

Du ved jo udemærket jeg altid har plæderet for at man skal lade
forholdene udstikke farten, og hvis jeg har vurderet den til 70, er
jeg da bedøvende med om ham/hun/den/det bagved mener noget andet.

Fik da lige lært en gut en lektie her til morgen - han synes han
skulle blinke af mig, fint, ok , henne ved indsnævringen til Lundby
stoppede jeg helt, og steg ud, det gjorde han også, synd for ham han
ikke havde set vi holdt på is - You get the picture ?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-01-11 07:50

Efter mange tanker skrev jan_stevns:
> You get the picture ?

I did ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : HKN

Dato : 10-01-11 13:47

> Foreslår du i fuldeste alvor, at man skal trække ud i rabatten når der
> er en bagfra kommende, der vil om?
>
> mvh
> steffen

Motortrafikveje findes også i flersporede udgaver

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-11 16:18

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev :

>Motortrafikveje findes også i flersporede udgaver

Hvor ?

Syd og Bugten er da en stor parkeringsplads, med kørebane i midten :)

Fra : HKN

Dato : 11-01-11 09:25

> Hvor ?
>
> Syd og Bugten er da en stor parkeringsplads, med kørebane i midten :)

sorry - havde ikke noteret mig P-skiltet

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 10-01-11 23:39

On Sun, 09 Jan 2011 12:21:18 +0100, Mcwm wrote:

> Og meget gerne obligatorisk fra de mellemste trin i folkeskolen og
> efterfølgende vedligeholdelse af sin kunnen. (altså *før* man kan få
> kørekort til personbil)

Førstehjælp i folkeskolen?? hvad bliver det næste? Et sundhedsvæsen der
satser på at forebygge i stedet for på at helbrede?

uhauha

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-01-11 06:00

Kim Frederiksen skrev følgende den 09-01-2011:
> [...]
> kørte langsomt forbi ham, fik øjenkontakt og hilste venligt, inden jeg kørte

Smart bare at passere et lige opstået trafikuheld, uden at tjekke alt
var ok og ingenhavde brug for hjælp... STORT

--
SIGGI SAGGE

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 11-01-11 23:26

Den 11/01/11 05.59, Brian Vestergaard skrev:

> Smart bare at passere et lige opstået trafikuheld, uden at tjekke alt
> var ok og ingenhavde brug for hjælp... STORT

Han var ok.

/Kim