Ny sparegris
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-11 06:57

Vi overvejer meget kraftigt at udskifte vores Fabia 1,9 TDI Sport til en
endnu mere økonomisk model. Skoda har Fabia Greenline og VW har Polo
Bluemotion. De kører med den samme 1,2 liter 3 cylindrede TDI motor.
Jeg er godt klar over de har mindre motorkraft, men vil det være "et
problem" i det daglige? Hvordan med støjen? Sælgeren hos VW forhandleren
siger direkte, at han selv synes den støjer for meget.

-- Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-01-11 09:04

Ole Axelsen skriver:

> Jeg er godt klar over de har mindre motorkraft, men vil det være "et
> problem" i det daglige?

Jeg har kørt 1,9 og prøvet 1,6 bluemotion. Det kommer aldrig til at
ske for mig at købe sådan en. Du skla ud på en lang køretur, eller
måske endda leje en sådan bil i en weekend fr at få det prøvet af. Din
nuværende med 105 heste kan godt vire som en "lille raket", det
oplever du ikek med en greenline.

For øvrigt er det slet ikke sikkert at det hænger sammen for dig
økonomisk.....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Carsten Andersen

Dato : 09-01-11 09:11

"Ole Axelsen" <oleaxelsen(a)stenstrupmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger direkte, at han selv synes den støjer for meget.
>

> -- Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.
Hej,

Jeg har netop selv prøvekørt en Fabia Greenline, og jeg kørte den konsekvent
for langt ud i gearene fordi jeg ikke kunne høre motoren nok
Vurderingen var, at der er god trækkraft i hverdagen i by- og på landevej.
Så må vi tage den lidt med ro de 2 uger hvor vi bruger den som feriebil og
skal køre motorvej.
Den nuværende bil er en Mondeo 2,0 TDCi, og den dieselmotor kan man sagtens
høre i forhold til Fabia.
Beslutningen ER truffet her i huset, og Mondeo'en sættes til salg til fordel
for den lille Fabia.
Vi opnåede at køre 24,4 km/l (ifølge kørecomputer) over en strækning på ca.
20 km, i en bil der langt fra er kørt til

mvh
Carsten

Fra : Henrik B.

Dato : 09-01-11 17:05

> [...]
> problem" i det daglige? Hvordan med støjen? Sælgeren hos VW forhandleren
> siger direkte, at han selv synes den støjer for meget.

Har i for mange penge? For det var dog det ringeste bilbytte jeg længe har
set - rent økonomisk!!

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-01-11 17:27

On Sun, 9 Jan 2011 06:57:08 +0100, "Ole Axelsen"
<oleaxelsen(a)stenstrupmail.dk> wrote:

> [...]
>problem" i det daglige? Hvordan med støjen? Sælgeren hos VW forhandleren
>siger direkte, at han selv synes den støjer for meget.

Nu kender jeg ikke jeres kørselsbehov og hvor langt jeres Fabia har
gået - men det ligner ikke ligefrem fornuft at skifte. Den dårligste
investering man kan gøre, er i afskrivningen på en ny bil Det er
skræmmende hvor billigt man kan købe 3 år gamle leasingbiler.

Jeg tror du får store problemer med at opnå den "opreklamerede"
økonomi med både Fabia Greenline og Polo Bluemotion - jeg har ikke set
en test, hvor det er lykkedes. Det tætteste var en Polo på landeveje i
sydsverige, der nåede under 10% merforbrug.

Årsagen er, at de nye er ekstremt højt gearede - og derfor vil du ofte
køre et gear for lavt, hvis ikke du skal bruge vibrationerne til at
massere rygstykkerne.

Fra : skodbjarne

Dato : 10-01-11 06:40

On 9 Jan., 17:27, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Årsagen er, at de nye er ekstremt højt gearede - og derfor vil du ofte
> køre et gear for lavt, hvis ikke du skal bruge vibrationerne til at

Well vores 1,4 TDI greenline var svær at køre i starten pga den høre
gearing. Den rystede voldsomt ved < 1500rpm. Idag er den kørt til og
kører fint ved 1200rpm. 100km/t er forøvrigt 1800rpm, hvilket er med
til at holde støj nede ved motorvejskørsel

Vi kører 22 med by/motorvej/landvej i myldertid og 27-30 på ren
landevej.

Jeg synes den er ganske kvik, og savner kun kræfter når vi tøffer
afsted med vores 875kg campingvogn (bilen må trække 1000kg ved 8%,
meeeen Det går, men glem alt om 5. gear...

Jeg har ikke prøvet 1.2TDIen men jeg har prøvet 1.2TSI'en og jeg må
konstatere at en lille motor sagtens kan være rap..