Løn på søgnehelligdage
Fra : Leif Sørensen

Dato : 08-01-11 13:20

Hej

Den 8. april 2010 gik jeg på efterløn. Jeg var ansat på fast månedsløn og
fik således også løn på søgnehelligdage. Nu mener min gamle chef imidlertid
ikke, at jeg skal have løn for 1. apil (Skærtorsdag), 2. april (langfredag)
og 5. april (2. Påskedag). Begrundelsen er, at jeg jo ikke har været ansat
hele april måned.

Ved nogen, om jeg har krav på løn disse søgnehelligdage? Jeg kan ikke
umiddelbart finde oplysninger på nettet.

M.v.h.
Leif

leif@soerensen-banan-vejle.dk (fjern -frugten)

Fra : KT

Dato : 08-01-11 13:27

?Umiddelbart ser jeg ikke nogen grund til at du ikke skulle have din S/H
betaling - men argumentet med hvor stor en del af måneden du har været ansat
er i hvertfald ikke holdbart (jeg går ikke ud fra du var nyansat!)

Det er jo ikke din fejl at påsken ligger primo april og ikke ultimo marts !!

Knud

Fra : Henning

Dato : 08-01-11 15:23

On Sat, 8 Jan 2011 13:20:20 +0100, Leif Sørensen
> [...]

>og 5. april (2. Påskedag). Begrundelsen er, at jeg jo ikke har været ansat
Hvis du er månedslønnet, er der ikke noget der hedder
"søgnehelligdage". Det er et begreb der bruges, og spares op til, når
du er timelønnet.
Se f.eks. http://www.krifa.dk/fs/loen/soegnehelligdage.aspx

>Ved nogen, om jeg har krav på løn disse søgnehelligdage? Jeg kan ikke
>umiddelbart finde oplysninger på nettet.

Da du er på efterløn er du højst sandsynlig medlem af en fagforening.
Kontakt dem

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-01-11 14:32

On 2011-01-08 15:22, Henning wrote:
> Da du er på efterløn er du højst sandsynlig medlem af en fagforening.
> Kontakt dem

.....det er a-kasserne der styrer efterløn - ikke fagforeningerne. Så de
behøves han sådan set ikke være.

/Johan

Fra : Henning

Dato : 11-01-11 15:14

On Tue, 11 Jan 2011 14:31:38 +0100, Johan Holst Nielsen
<spam@phpgeek.dk> wrote:

>....det er a-kasserne der styrer efterløn - ikke fagforeningerne. Så de
>behøves han sådan set ikke være.

Derfor skriver jeg også kun "højst sandsynlig"

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-01-11 12:43

On 2011-01-11 15:13, Henning wrote:

> Derfor skriver jeg også kun "højst sandsynlig"

Hvorfor højst sandsynlig? Fagforeninger og a-kasser er 2 helt
forskellige ting. Kan slet ikke se sammenhængen mellem efterløn og
fagforeninger.

Det er lidt som at skrive at man skal kontakte sikkert har en
inboforsikring fordi man har fået stjålet bilen.

/johan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-11 08:56

Leif Sørensen skrev

> [...]
> og 5. april (2. Påskedag). Begrundelsen er, at jeg jo ikke har været ansat

Svjh så skal manglende søgnehelligdagsbetaling overføres til
feriekonto samme med dine feriepenge
Så mon ikke du har fået dem?

- Peter