Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Torekov By Night - Billede til kritik
Fra : Aagaard

Dato : 09-08-01 08:19

Torekov By Night - et tordenvejr nærmer sig fra syd, og oplyser nattehimlen.

http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.htm

Kritik modtages.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-08-01 14:09

On Thu, 9 Aug 2001 09:19:00 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

>Torekov By Night - et tordenvejr nærmer sig fra syd, og oplyser nattehimlen.
>
>http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.htm
>
>Kritik modtages.

Flager du for fanden ?
Dannebrog skal ned ved solnedgang, og det gælder vel også selv om du
er i Sverige ?

Men ellers nogle flotte tunge skyer

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Aagaard

Dato : 09-08-01 16:54

> Flager du for fanden ?
> Dannebrog skal ned ved solnedgang, og det gælder vel også selv om du
> er i Sverige ?

Jo, det gælder også i Sverige. Her er vi dog lige kommet i havn efter en
lang sejlads fra Dragør, og jeg ville lige prøve et par
langtidseksponeringer, inden tordenvejret nåede os. Flaget blev taget ned
straks efter.

> Men ellers nogle flotte tunge skyer

Tak for det. Jeg kunne dog kun se lidt af dem, når lynene oplyste himlen.
Ind imellem var det bare kulsort nattehimmel. Det var lynene der fik mig på
idéen med et par langtidseksponeringer.

> mvh
> U.P.

Mange venlige hilsener
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige baby

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-08-01 19:23

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> skrev i en meddelelse
> Torekov By Night - et tordenvejr nærmer sig fra syd, og oplyser
nattehimlen.

> http://www.ditte-marie.dk/fotoalbum/index.htm
>
> Kritik modtages.
*****************************
"Torekov":
Dejlig stemning, blot ærgerligt, noget af molen er kommet
med nede til højre..
Fed lysrefleks i vandet.

"2 piger på sejltur":
Pænt billede, men Zeiss kan gøre det bedre mht. opløsning..

MVH

Fra : Aagaard

Dato : 09-08-01 20:50

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Torekov":
> Dejlig stemning, blot ærgerligt, noget af molen er kommet
> med nede til højre..
> Fed lysrefleks i vandet.

Ja, havde der bare været en lampe til at give lidt liv i skyggen ved molen,
så havde det være meget bedre.

> "2 piger på sejltur":
> Pænt billede, men Zeiss kan gøre det bedre mht. opløsning..

Helt enig. Jeg har scannet en 10x15cm kopi ind på en rimelig (men heller
ikke bedre end det), men kopien kunne have været bedre. Billedet har været
på forsiden af en tryksag, og der står det meget skarpere, men det er jo
også scannet på en tromlescanner i høj kvalitet. Desværre har jeg ikke en
kopi af denne scanning.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : SEB

Dato : 09-08-01 19:38

Aagaard skrev:

> Torekov By Night - et tordenvejr nærmer sig fra syd, og oplyser nattehimlen.

Jeg synes du har begået et godt billede her. Det er simpelthen
så fine farver. Ofte har nattebilleder det med at blive alt for
grønne, p.g.a. neonlamperne. Men på dit havnebillede er der
heldigvis også varme farver som blander sig. Farverne harmonerer
fint til den blå tordenhimmel.

Under dit billede oplyser du, at det er langtidseksponering.
Hvis jeg skulle gætte på tiden, kan det ikke være meget over
1 sekund? I såfald har der været meget meget vindstille i
eksponeringsøjeblikket.

Hvis du kunne dæmpe den overstråling, der er fra havnelampen, i
øverste højre hjørne, så ville det være et plus for billedets
helhed.

Og så er der lige det med flaget: Stempelkloningsværktøjet
vil med glæde hjælpe dig
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Aagaard

Dato : 09-08-01 21:33

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grønne, p.g.a. neonlamperne. Men på dit havnebillede er der
> heldigvis også varme farver som blander sig. Farverne harmonerer

Ja, det er jo et af de billeder, som man ikke umiddelbart kan se hvordan
bliver, så det var en positiv overraskelse at få filmen fremkaldt.

> Under dit billede oplyser du, at det er langtidseksponering.
> Hvis jeg skulle gætte på tiden, kan det ikke være meget over
> 1 sekund? I såfald har der været meget meget vindstille i
> eksponeringsøjeblikket.

Eksponeringstiden er 16 sekunder, og jeg tog 5-6 billeder for at sikre at
der var kommet noget lys med på skyerne. Dette var så det bedste. Mht.
vindstille, så lå vi lige i 'bulls eye'. På vej op over bugten fik vi en
gevaldig gyngetur og meget hård vind, men da vi sejlede ind i havnen løjede
det hele af. Så da fortøjningen var på plads og sejlene var pakket, så tog
jeg kameraet med op på molen, inden det gik løs igen. Jeg mener vi havde ca.
15-20 minutter med vindstille, men så kom tordenvejret, og så var det bare
med at komme ombord.

> Hvis du kunne dæmpe den overstråling, der er fra havnelampen, i
> øverste højre hjørne, så ville det være et plus for billedets
> helhed.

Jeg vil prøve at arbejde lidt på det.

> Og så er der lige det med flaget: Stempelkloningsværktøjet
> vil med glæde hjælpe dig
Ja, det er et rigtig godt værktøj, men jeg må erkende min brøde; at jeg ikke
straks tog flaget ind. Min fejl.

> --
> Venlig hilsen
> SEB
Mange tak for den fine kritik og dine forslag til forbedringer.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 09-08-01 21:57

Hej Aagaard

On Thu, 9 Aug 2001 09:19:00 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

>Torekov By Night - et tordenvejr nærmer sig fra syd, og oplyser nattehimlen.

Rent fotografisk er der ikke så meget at sige, billedet giver
stämningen fint i en lystbådehavn på en sommeraften.

Men som gammel sejler gör det mig virkelig ondt at se du ikke har
ströget flaget, uf, uf.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Aagaard

Dato : 10-08-01 06:42

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev:
> [...]
> stämningen fint i en lystbådehavn på en sommeraften.
>
> Men som gammel sejler gör det mig virkelig ondt at se du ikke har

Hej Hans Peter
Jeg er selv ærgerlig over at flaget ikke kom i første række. Flaget blev
strøget straks jeg kom ombord igen. Jeg har den holdning til flagreglerne,
at man skal overholde dem, og har altid været nidkær med dette. Men jeg
indrømmer min fejl her.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 10-08-01 07:36

> [...]
> at man skal overholde dem, og har altid været nidkær med dette. Men jeg
*****************

Sjovt at et flag kan give flest postings ang. billedet.
Jeg opdagede ikke engang båden eller flaget...?

Vi har forskellige referencer, når det gælder
at vurdere et billede..

MVH

Fra : Aagaard

Dato : 10-08-01 08:39

> [...]
> Jeg opdagede ikke engang båden eller flaget...?
>
> Vi har forskellige referencer, når det gælder

Du har helt ret i det med forskellige referencer, og jeg kan da også se på
min statistik at billedet af pigerne er det hidtil mest besøgte. Det er da
også en reference i sig selv, at blot man skriver 'pige' i headeren, så
vælter det ind med nysgerrige...!
Billeder der er udsat for en stor debat er også velbesøgt, mens f.eks.
landskab, blomster osv. ligger nederst på listen.
Jeg vil dog sige mht. flaget, at bemærkninger om dette har været sammen med
anden kritik.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : Aagaard

Dato : 11-08-01 14:09

> Torekov By Night - et tordenvejr nærmer sig fra syd, og oplyser
> [...]
Billedet er nu redigeret i forhold til dele af kritikken i denne tråd.
NB! Der er nyt design på siderne, hvilket jeg ikke forventer vil blive
kommenteret.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 11-08-01 17:33

Sat, 11 Aug 2001 15:09:21 +0200, skrev "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> :

>Billedet er nu redigeret i forhold til dele af kritikken i denne tråd.

....og det er bare blevet rigtigt godt, efter at den store lys-klat i
højre side er blevet fjernet !!
Jeg synes i øvrigt, at billedet har en sjov eventyragtig stemning -
det er rigtig 'stilhed før stormen'.....

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 08:19

"Gitte Sørensen" <gydda@bigfoot.com> skrev:

> [...]
> højre side er blevet fjernet !!
> Jeg synes i øvrigt, at billedet har en sjov eventyragtig stemning -
> det er rigtig 'stilhed før stormen'.....

Hej Gitte
Det var bestemt 'stille før stormen' - det lynede og tordnede i 3-4 timer.
Eventyret kan jeg også genkende, men måske på en lidt anden måde, for hver
sejltur ud i det blå er et eventyr i sig selv. På denne tur besøgte vi
Hallands Väderø - en svensk ø, der er naturreservat.
Tak for de pæne ord.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - fotoalbum, gæstebog m.m.

Fra : SEB

Dato : 11-08-01 19:53

Aagaard skrev:

> Billedet er nu redigeret i forhold til dele af kritikken i denne tråd.

Sådan! Så er billedet helt færdigt. Overstrålingen fra lampen
er klaret. Flaget er fjernet. Du har nu grund til at være
tilfreds - det er jeg ihvertfald.

> NB! Der er nyt design på siderne, hvilket jeg ikke forventer vil blive
> kommenteret.

Arh, lidt skal der nu til. Da jeg klikkede på "Ditte sover", fik
jeg "Ditte vejes..." Det er én af de små overraskelser, der kan
opstå på en nydesignet hjemmeside
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Aagaard

Dato : 12-08-01 08:22

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev:

> Sådan! Så er billedet helt færdigt. Overstrålingen fra lampen
> er klaret. Flaget er fjernet. Du har nu grund til at være
> tilfreds - det er jeg ihvertfald.

Jamen, så er vi to, der er tilfredse! Jeg synes selv resulatet er meget
bedre efter redigeringen, og jeg er glad fot de input der har været mht.
lys, og forgrund.

> Arh, lidt skal der nu til. Da jeg klikkede på "Ditte sover", fik
> jeg "Ditte vejes..." Det er én af de små overraskelser, der kan
> opstå på en nydesignet hjemmeside

Hmmm, man stirrer sig blind .... Nå, men det er også rettet nu.

> Venlig hilsen
> SEB

Tak for hjælpen.

Mange venlig hilsenr