Overvejelser om "ny" vogn.....
Fra : Brian Sørup

Dato : 08-01-11 21:14

Hejza derude....

Jeg er faldet over en bil som egentlig tiltaler mig, jeg er ikke nervøs for
brændstofforbruget, det er kun lidt højere end på V70'eren, men de øvrige
driftsomkostninger er vistnok temmelig bekostelige - eller hvad mener / ved
I om det ?

Bilen kan ses her : http://tinyurl.com/2fj8973

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Martin Bak

Dato : 08-01-11 21:57

"Brian Sørup" <brizzen@live.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for brændstofforbruget, det er kun lidt højere end på V70'eren, men de
> øvrige driftsomkostninger er vistnok temmelig bekostelige - eller hvad

Hvilke andre driftsomkostninger? Sådan en dims går vel ikke i stykker i tide
og utide?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-01-11 14:14

On 8 Jan., 21:56, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Hvilke andre driftsomkostninger? S dan en dims g r vel ikke i stykker i tide
> og utide?
>
> --
> Martinhttp://www.martinbak.dk

Næ, jeg ville da også bare købe den, en Audi går da ikke i stykker ?
<ironi off>

Nå, driftomkostninger har nu engang en hel del at gøre med, hvor
kompliceret vognen er og hvor dyre stumper den er bygget af.
Det er en ting. Hvad der er værre er at en gammel bil med masser af
elektronik vil dø en dag, uanset om motor osv fungerer fint. Jeg
venter såmænd tålmodigt på at det skal ske for min 1992 Jaguar, men
foreløbig går det nu dårligt med at leve op til fordommene omkring
driftsikkerheden på sådan en gammel engelsk potte, men jeg er da helt
klar over risikoen, og det skal du også være.
Du kan nemt komme til at stå med en fin bil, der ikke vil køre og som
det ikke kan betale sig at begynde at udskifte 10000-krs
elektronikdimser på, og prøv lige for sjov (før du køber den) at ringe
et par forhandlere op og spørge hvad du kan få for den. Mit gæt er
20-40000 kr...

Leo

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-01-11 22:08

> [...]
> for brændstofforbruget, det er kun lidt højere end på V70'eren, men de
> øvrige driftsomkostninger er vistnok temmelig bekostelige - eller hvad

Efter hvad jeg kan huske har Mogens erfaring med den.
Tror han omtalte forsikring som værende astronomisk i pris.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-01-11 22:36

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Efter hvad jeg kan huske har Mogens erfaring med den.
> Tror han omtalte forsikring som værende astronomisk i pris.

Jeg mener også at kunne huske han har haft sådan en i stalden.....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 22:54

"Brian Sørup" skrev i meddelelsen

> Jeg mener også at kunne huske han har haft sådan en i stalden.....

Dét var modellen før: Audi V8 med 285 hk.

Nu ka du jo reparere bilen selv, men reservedelene er dyre til den. Det vil
være fejlagtigt at tro, at den ikke går i stykker. Den viste model ville jeg
ikke købe, fordi den ikke er specielt veludstyret og desuden er udstyret med
en lille motor. Jeg har det lidt sådan, at hvis man skal købe en gl. Audi
A8, ska den ha den store motor (4,2 eller S8). Omkostningerne vil være de
samme, så hvorfor ikke købe top of the pops.

Har du checket dit forsikringsselskab?
Der er flere selskaber, som ikke tager de store biler...

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-01-11 23:03

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har du checket dit forsikringsselskab?
> Der er flere selskaber, som ikke tager de store biler...

Jeg er ikke så nervøs for forsikringen, men har ikke spurgt på den endnu.
Der står flere af dem, også med 4,2L motoren, rundt ved forhandlerne til
130-150.000.
Tror jeg skal ud at lufte V70'eren og se på sådan en 4-hjulstrækker fra
Ingolstadt.....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 23:09

> Jeg er ikke så nervøs for forsikringen, men har ikke spurgt på den endnu.

Jeg tænkte også mere på, om de ville ta den...

> Der står flere af dem, også med 4,2L motoren, rundt ved forhandlerne til
> 130-150.000.

Jep - men find nu een, der har alt udstyret

> Tror jeg skal ud at lufte V70'eren og se på sådan en 4-hjulstrækker fra
> Ingolstadt.....

De vil sikkert gerne handle med dig - du har jo en attraktiv byttebil.
Imidlertid ville jég nok prøve at sælge Volvo'en privat, samt efterfølgende
importere en Audi fra Tyskland

Fra : Henning

Dato : 08-01-11 22:12

On Sat, 8 Jan 2011 21:13:50 +0100, Brian Sørup <brizzen@live.dk>
wrote:

> [...]
>driftsomkostninger er vistnok temmelig bekostelige - eller hvad mener / ved

Sådan en bil købes ikke ud fra økonomiske synspunkter, men fordi man
vil ha' den! Du ku' helt sikkert købe en fornuftig bil til samme pris,
men komforten - den er jo uovertruffen

Fra : Jan Vennike

Dato : 12-01-11 04:00

On 8 Jan., 22:12, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Sådan en bil købes ikke ud fra økonomiske synspunkter, men fordi man
> vil ha' den! Du ku' helt sikkert købe en fornuftig bil til samme pris,
> men komforten - den er jo uovertruffen

Jeg har selv været igennem samme øvelse - og endte med at købe med
hjertet og IKKE hjernen.

http://www.vennike.dk/bimmer/visbil.asp.htm

Godt nok er den rimelig tørstig (9-10 km/l i daglig drift) men for
søren man kommer frem med stil og er veludhvilet, selvom man kører DK
på kryds og tværs.

Forsikring var også lidt svær at finde, men landede (som super elite
billist) på 9 kkr om året - kunne have sparet lidt mere ved at køre
med sort boks (Alka) men det vil jeg ikke.

Og når man så skifter direkte fra en VW Lupo til den her, skal man
vænne sig lidt til at der er en anelse forskel i størrelsen

/Jan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 12:17

Jan Vennike skrev:
> Jeg har selv været igennem samme øvelse - og endte med at købe med
> hjertet og IKKE hjernen.

Den er godtnok hamrende flot nedenunder og indeni (og udvendig):)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-01-11 13:22

"Jan Vennike" <nospam@vennike.dk> skrev i meddelelsen

>Jeg har selv været igennem samme øvelse - og endte med at købe med
>hjertet og IKKE hjernen.
>
>http://www.vennike.dk/bimmer/visbil.asp.htm

Er Kørlund's garantibetingelser ikke på kant med lovgivningen....

biler der har kørt 0-100000Km er der 6mdr eller 12000km
biler der har kørt 100-200000Km er der 3mdr eller 6000km
biler der har kørt over 200000 er der ingen garanti....

Længere nede på siden står der de følger lovgivningen......

Er det ikke lidt selvmodsigende ?

Fra : Henning

Dato : 12-01-11 13:26

> [...]
>biler der har kørt over 200000 er der ingen garanti....
>
>Længere nede på siden står der de følger lovgivningen......

Garanti og reklamationsret er ikke det samme.

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-01-11 13:29

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Garanti og reklamationsret er ikke det samme.

Det ved jeg godt, men siger loven ikke der er 6måneders garanti fulgt af 18
måneders rekl.ret. når der er tale om forbrugerkøb?

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-01-11 15:51

On Wed, 12 Jan 2011 13:28:30 +0100, Brian Sørup <brizzen@live.dk> wrote:

>Det ved jeg godt, men siger loven ikke der er 6måneders garanti fulgt af 18
>måneders rekl.ret. når der er tale om forbrugerkøb?

Nej. Loven omtaler kun reklamationsret. De første 6 mdr er med omvendt
bevisbyrde. Altså skal forhandleren bevise, at du har lavet defekten.
Det kan han som regel ikke, hvorfor det også til tider kaldes
formodningsreglen - det formodes, at defekten var der på
købstidspunktet.

Fly

Fra : Henning

Dato : 12-01-11 17:36

On Wed, 12 Jan 2011 15:50:58 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>Det kan han som regel ikke, hvorfor det også til tider kaldes
>formodningsreglen - det formodes, at defekten var der på

Men ved brugte biler kan det være svært at definere hvad der er
sliddel og derfor forventes at gå i stykker - en kilerem kan sagtens
gå i stykker efter tre måneder, uden den dækkes af reklamationsretten.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-11 17:03

Brian Sørup skriver:

> Det ved jeg godt, men siger loven ikke der er 6måneders garanti fulgt af 18
> måneders rekl.ret. når der er tale om forbrugerkøb?

Nej, den taler kun om reklamationsret.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 23:05

[...]

-----
Som sagt mener jeg, at i så fald bør det være en topmodel (4,2 eller S8) med
færre km og ALT udstyret (Bose sound, xenon osv.). Sådanne biler koster ikke
en pind i Tyskland, hvorfor der er masser til salg på mobile. Og Volvo'en
kom jo også dernede fra

Noget i den retning hér, som også har de rigtige sæder samt alt udstyret.
Priserne ka forhandles langt ned i kælderen, så den stemmer ikke:
http://kortlink.dk/8m5m

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-01-11 01:12

> [...]
> med færre km og ALT udstyret (Bose sound, xenon osv.). Sådanne biler
> koster ikke en pind i Tyskland, hvorfor der er masser til salg på mobile.

Tror jeg kører ned og kigger på denne her :
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a8/42-300-quattro-aut/316955
Den ser umiddelbart interessant ud...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-11 08:52

Tror jeg kører ned og kigger på denne her :
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a8/42-300-quattro-aut/316955
Den ser umiddelbart interessant ud...
--
Modellen er ømfindtlig vedr. elektronikken, og da du sikkert ska ha hjælp
til at rette evt. fejl på det, bør alt fungere perfekt.

I V8'eren var fodrummet for passageren "plastret til" med printkort, og det
er jo ganske tåbeligt at placere den slags i et vådt miljø IMO...

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-01-11 17:28

> [...]
>
> I V8'eren var fodrummet for passageren "plastret til" med printkort, og
> det er jo ganske tåbeligt at placere den slags i et vådt miljø IMO...

Jeg skal til Ålborg imorgen i et andet ærinde, og ha tænkt mig at svinge
indenom Nr.Sundby på vej hjem, så kan jeg tage den i nærmere øjesyn -
billeder er jo taknemmelige - så kan jeg også få en idé om hvad han siger
til Volvo'en, den burde være nemmere at sælge end A8'eren.....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-11 17:51

[...]
Spændende - vi glæder os til at høre resultatet.
Den linkede har iøvrigt de rigtige recaro sportssæder

Som Leo skriver er du nok gift med bilen, hvis du køber den. Men hva fan -
prisen er oversigtlig og skulle du ende ud i at skrotte bilen for at komme
af med den, har din afskrivning været lavere end for så mange andre, der
køber nye biler. En Audi V8 er den perfekte rejsevogn, men drikker desværre
en del (90 liter tank).

Overvej evt. samme motor i en mindre karrosse (S6 / S4)
www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/s6/42-avant/72229
Viborg: '95 Audi S6 Avant, kørt 99.000 km, Sortmetal 1. reg. dato 21/12-94,
s6 plus, V8 quattro motor, 331 HK, 95/97 model, rs6 look, Xenon,
lygtevasker, rustfri special sportsudstødning, (fantastisk lyd)
special-skørter, hækspoiler, el-soltag, tonede ruder, chrom rudelister,
fjernbetjent c. lås, 3-eger sportslæderrat, sportslæderindtræk m/ el. just.
og lændestøtte, el-spejle, 4x el-ruder, sædevarme, armlæn, klimatronic,
fartpilot, kørecomputer, højdejusterbar ratstamme, alcantara himmel, db.
airbags, splitbagsæde, er istandsat for ca. kr. 150.000 igennem de sidste 3
år, netop nylakeret

www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/s6/42-avant-quattro-aut/590667
www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/s4/42-quatro-avant/72234

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-01-11 19:33

> [...]
> klimatronic, fartpilot, kørecomputer, højdejusterbar ratstamme, alcantara
> himmel, db. airbags, splitbagsæde, er istandsat for ca. kr. 150.000

Fin vogn i den dyre ende af skalaen, men ak-ak, den er med Man.gear - det er
fy-fy her i huset....

> www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/s6/42-avant-quattro-aut/590667

Fin vogn til den rigtige pris, men lidt langt væk fra Vendsyssel....

> www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/s4/42-quatro-avant/72234

Man.gear og ingen læder....

SWMBO er ikke nem at stille tilfreds.....

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-11 21:23

Brian Sørup <brizzen@live.dk> skrev :

>SWMBO er ikke nem at stille tilfreds.....

Min fik en T4 istedet for Previa'en - så klappede hun kaje :)

--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-01-11 09:19

On 9 Jan., 01:12, Brian Sørup <briz...@live.dk> wrote:

> Tror jeg k rer ned og kigger p denne her  :http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a8/42-300-quattro-aut/316955
> Den ser umiddelbart interessant ud...

Du skal bare stadig være indstillet på, at den taber 80-100.000 kr i
værdi så snart du køber den. Forhandlerne vil ikke have den, og
eventuelle kunder vil ikke købe den privat uden den er virkelig
billig. Det kan sagtens ende med at du om 5 år har kørt masser af
relativt billige luksuskilometer med et stort grin på, men der er en
risiko for at du i stedet står med ristet elektronik og en død bil...

MVH Leo

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-01-11 14:01

"Brian Sørup" <brizzen@live.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for brændstofforbruget, det er kun lidt højere end på V70'eren, men de
> øvrige driftsomkostninger er vistnok temmelig bekostelige - eller hvad

Så har jeg været ude og tage A8'eren i nærmere øjesyn :

Den ser meget fin ud, men den kunne ikke starte pga. batteriet var stået af,
eller det var hvad jeg fik at vide af den første sælger jeg talte med....
Den 2. sælger fortalte de havde monteret et nyt batteri, men mekanikeren var
ikke tilfreds med bilens opførsel, så det var pillet fra igen....
Den 3.sælger, som faktisk var ham der vidste noget om bilen, kom jeg i tale
med efter ca. en halv times ventetid pga. en anden kunde - jeg fik et par
kopper kaffe og knægten fik varm chokolade i ventetiden, så ingen problemer
der....
Den har kørt i Støvring, forrige ejer er ham der havde Pirelli-fabrikken,
dem med bolsjerne.....

Bilen er importeret i 2001 og har kørt omkring 100000km siden.

Jeg satser på at få SWMBO med derud på Søndag, der ligger en McD ikke så
langt derfra - så mon ikke hun kan overtales
så må vi håbe de har haft tid til at få bilen til at køre....

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-11 16:14

Brian Sørup <brizzen@live.dk> skrev :

>så må vi håbe de har haft tid til at få bilen til at køre....

** host ** med sådan en bil, burde staben af sælgere da vist være
bare lidt mere vidende om "the state of the nation2 ...

Jeg var løbet væk, med begge arme over hovededet, med mindre prisen er
ekstrem attraktiv

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-01-11 16:28

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> [...]
> bare lidt mere vidende om "the state of the nation2 ...
>
> Jeg var løbet væk, med begge arme over hovededet, med mindre prisen er

Prisen er såmænd ikke specielt lav, og min Vendsysselske skepsis fik da også
lige et par hak til den skarpere side efter dén melding ang.
batteriskiftet...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-01-11 16:29

On Mon, 10 Jan 2011 16:13:32 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>bare lidt mere vidende om "the state of the nation2 ...
>
>Jeg var løbet væk, med begge arme over hovededet, med mindre prisen er

Jeg vil godt lige minde dig om, at salgsteknik henne i Vendsyssel, er
væsensforskellig fra det du kender.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-01-11 16:39

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> On Mon, 10 Jan 2011 16:13:32 +0100, jan_stevns wrote:
>

> Jeg vil godt lige minde dig om, at salgsteknik henne i Vendsyssel, er
> væsensforskellig fra det du kender.

Aaarrrhhhh - mon dog, Jan har skam handlet bil på disse kanter, svjh hentede
han Spirillen i området omkring Hjørring......

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-11 20:05

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Jeg vil godt lige minde dig om, at salgsteknik henne i Vendsyssel, er
>væsensforskellig fra det du kender.

Hrmpffff!! - Når du det går op for den herre at både jeg, og
brormanden faktisk har rødder deroppe, burde der gå en prås op for dig
:)

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-01-11 23:30

> Jeg satser på at få SWMBO med derud på Søndag, der ligger en McD ikke så
> langt derfra - så mon ikke hun kan overtales
> så må vi håbe de har haft tid til at få bilen til at køre....

Det bliver så ikke nødvendigt at køre derned på Søndag alligevel, jeg sad og
kiggede lidt billeder og andet info på forskellige sider på nettet og så til
min store forbavselse at der ikke er trepunkt-sele til midterpladsen på
bagsædet - det får jeg *aldrig* solgt til Chefen........
Hvad fanden er det også for noget at spare væk i en bil i den prisklasse ???

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-01-11 07:13

> Hvad fanden er det også for noget at spare væk i en bil i den prisklasse
> ???
-----------
Bilen kan være udstyret med et specielt bagsæde med kun 2 pladser?
A8 kunne leveres med 4 eller 5 pladser (ligesom f.eks. Phaeton), så ring til
forhandleren og spørg ham

En anden A8: Kigger du på billedet her http://tinyurl.com/2fj8973, er der 2
låse til sikkerhedsselerne i venstre side af bagsædet og een i højre - altså
en 5 personers.

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-01-11 07:24

> [...]
> Bilen kan være udstyret med et specielt bagsæde med kun 2 pladser?
> A8 kunne leveres med 4 eller 5 pladser (ligesom f.eks. Phaeton), så ring

Jeg har tjekket mange billeder af A8'ere, de har alle 3-punkts-seler til
yderpositionerne på bagsædet og en hoftesele i midten, sådan er det også
angivet i bilens specifikationer, ihvertfald dem jeg har kunnet finde :

http://www.audiworld.com/model/a8/97/a8.shtml
http://www.audiworld.com/model/a8/98/a8.shtml
http://www.audiworld.com/model/a8/99/a8.shtml

3-punkts-sele i midten kom så vidt jeg kan se først på 2000 modellen :
http://www.audiworld.com/model/a8/00/a8.shtml

- og så er vi ude over min økonomiske formåen, ihvertfald de næste 5-6
år....

Fra : Leo Jensen

Dato : 10-01-11 23:25

On 11 Jan., 07:12, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
> låse til sikkerhedsselerne i venstre side af bagsædet og een i højre - altså

Jep, men midterselen er nok kun en hoftesele = ikke godt nok til
Brians frue

Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-11 07:27

Leo Jensen skriver:

> Jep, men midterselen er nok kun en hoftesele = ikke godt nok til
> Brians frue

Så må hun da sætte sig i et af de andre sæder.......

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-01-11 07:43

> Leo Jensen skriver:

> Så må hun da sætte sig i et af de andre sæder.......

Hvem skal så styre ekvipagen....

Vi (Fruen og jeg) er enige om at vores børn skal passes forholdsvist godt
på, derfor skal de alle 3 have en 3-punkts-sele på bagsædet, og hvis hun
sidder bagi kan hun jo ikke nå pedalerne.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-11 08:04

Brian Sørup skriver:

> Hvem skal så styre ekvipagen....

Det skal du da.....

> Vi (Fruen og jeg) er enige om at vores børn skal passes forholdsvist godt
> på, derfor skal de alle 3 have en 3-punkts-sele på bagsædet, og hvis hun
> sidder bagi kan hun jo ikke nå pedalerne.....

LOL.

Er alle 3 over "stolealderen", så vil jeg nu også klart foretrække en
bil med 3 stk trepunktsseler.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-01-11 08:38

> Er alle 3 over "stolealderen", så vil jeg nu også klart foretrække en
> bil med 3 stk trepunktsseler.

Den mindste er lige blevet 5, den største er ved at være klar til at sidde
uden sele-pude....
....så 3 gange 3-punkt er et must...

Det kan være jeg skal se på en Volvo fra midt i firserne i stedet...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-11 09:20

Brian Sørup skriver:

> Den mindste er lige blevet 5, den største er ved at være klar til at sidde
> uden sele-pude....
> ...så 3 gange 3-punkt er et must...

Du er vel egentligt også rimeligt godt kørende med din nuværende bil?

Hvor gammel er "Völlen"?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-01-11 09:39

> Brian Sørup skriver:

> Du er vel egentligt også rimeligt godt kørende med din nuværende bil?
>
> Hvor gammel er "Völlen"?

Den er fra 7/1998 og har rendt 179700Miles eller lidt over 289000Km.
Jouw da, den kører skam fint, og er lige blevet synet i Oktober og står med
4 nye Conti TS830 vinterdæk og 4 stk nye Toyo proxes Sommerdæk.
Vi har kørt i den siden September 2005 og har kørt 42000Miles - ca. 67500km
eller ca 12000Km om året.
Jeg har skruet alt på den selv, pånær airconservice og 4-hjulsudmåling, og
alt hvad der er indkøbt til den af dele løber op i knap 25000,- incl.
synsgebyrer, dæk og aircon-service.
Det er 37øre/km i service/vedligehold, det kan ikke gøres meget billigere
med en 7-12 år gammel bil....
Dertil kommer værditabet, men det vil jeg helst ikke tale om......

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-11 10:07

Brian Sørup skriver:

> Jeg har skruet alt på den selv, pånær airconservice og 4-hjulsudmåling, og
> alt hvad der er indkøbt til den af dele løber op i knap 25000,- incl.
> synsgebyrer, dæk og aircon-service.

Så billigt slipper du næppe med en A8....

> Det er 37øre/km i service/vedligehold, det kan ikke gøres meget billigere
> med en 7-12 år gammel bil....
> Dertil kommer værditabet, men det vil jeg helst ikke tale om......

Sådan er det jo.

Så tænk på at i den periode har jeg kørt en Golf V fra 14.500km og
100.000 længere frem og har skiftet til en Golf VI. Mit værditab har
næppe været mindre end dit....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-01-11 21:21

On Tue, 11 Jan 2011 08:37:46 +0100, Brian Sørup <brizzen@live.dk> wrote:

> [...]
>uden sele-pude....
>...så 3 gange 3-punkt er et must...
>
>Det kan være jeg skal se på en Volvo fra midt i firserne i stedet...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=128742318

Fly

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-01-11 22:27

"Fly Christensen" skrev i meddelelsen

> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=128742318

Brian ska da ha en BMW E39 540i V8 - den er også til at sælge igen
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/540i/44-v8-touring-steptr/74881

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-01-11 21:19

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
> "Fly Christensen" skrev i meddelelsen

> Brian ska da ha en BMW E39 540i V8 - den er også til at sælge igen
> http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/540i/44-v8-touring-steptr/74881

Har hørt om en E61 545i der kommer til salg inden alt for længe.
Der er tale om en med (næsten) alt i udstyr,
den savner massagesædere samt fjernbetjent åbne/lukke bagklap.
Ellers har den alle krydser på udstyrslisten.
Det er en af de allerførste af den model.
Standen er tip-top.
Den er btw. tysk registreret.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-01-11 21:28

"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen

[...]
2004 sikkert?
(i mit tilfælde ikke ældre end '07 LCI og 60.000 km)

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-01-11 09:14

On 11 Jan., 10:06, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Brian S rup skriver:

> S billigt slipper du n ppe med en A8....

> S dan er det jo.
>
> S t nk p at i den periode har jeg k rt en Golf V fra 14.500km og
> 100.000 l ngere frem og har skiftet til en Golf VI. Mit v rditab har
> n ppe v ret mindre end dit....
>
> Klaus
> --
>  Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
>    Modeltog, internet, gratis spambek mpelse, elektronik og andet:
>                        http://www.moppe.dk

Næ, det er sjovt som folk vil snakke kilometer på literen og lave
serviceomkostninger, men værditab 'overser' man helt i regnskabet.
Jeg nærmer mig de 100000 km i min 150000-krs Jaguar, og så har jeg da
max sat 1.5 kr/km til...
Benzinudgiften er lidt under 1.5 kr/km, og service og rep er 30-40 øre/
km. Alt i alt ikke så tosset for en god lang tur på 1. klasse, og
turen ser ud til at fortsætte...

MVH Leo
Leo

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-01-11 21:28

On Tue, 11 Jan 2011 08:13:55 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Næ, det er sjovt som folk vil snakke kilometer på literen og lave
>serviceomkostninger, men værditab 'overser' man helt i regnskabet.

De vil gerne skifte bilen ud med en anden for at kunne køre 1 km/liter
længere, men glemmer fuldstændigt, at det også koster at skifte bilen.

God tur!

Fly

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-01-11 22:23

De vil gerne skifte bilen ud med en anden for at kunne køre 1 km/liter
længere, men glemmer fuldstændigt, at det også koster at skifte bilen.
-------------
Når jeg taler med kollegaerne, er de generelt af den opfattelse, at
regnestykket ifm. biludskiftning balancerer, hvis de ikke ska afleverer en
højere månedlig ydelse

Fra : Mikael

Dato : 11-01-11 14:09

On 9 Jan., 01:12, Brian Sørup <briz...@live.dk> wrote:

> Tror jeg kører ned og kigger på denne her  :http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a8/42-300-quattro-aut/316955
> Den ser umiddelbart interessant ud...

Den er tæskedyr i drift. 4,2 har ikke verdens stærkeste gearkasser og
de koster en formue når de står af.
Den jeg havde på jobbet i 1998-2000 stod af ved 145.000km og en
kollegas ved 230.000km. Det har jeg senere læst mig frem til at det er
et af deres største svage punkter. Det var vist i en brugt test i et
tysk Auto, Motor und Sport for år tilbage.

Mikael

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 11-01-11 22:19

"Mikael" skrev i meddelelsen

[...]
-----------------
Jep - gearkassen er noget skidt oig koster kassen at reparere. Ca. den
dobbelte udgift i DK ift. Tyskalnd, hvor en reparation af gearkassen koster
ca. 50.000 kr...

Fra : Leo Jensen

Dato : 12-01-11 01:36

On Jan 11, 10:26 pm, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk>
wrote:

> Brian ska da ha en BMW E39 540i V8 - den er også til at sælge igen http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/540i/44-v8-touring-steptr/74881

Ikke et dårligt bud. Pris, årgang og kilometer (hvis det ikke er løgn)
ser ud til at hænge fint sammen. Den kan formentlig endda starte, og
så er den ikke sølvmetallic...

Jeg har en gang kørt i en ældre (end E39) model 5-serie i forbindelse
med test af trailere på MAN's testbane ved Ulm, og der anede jeg ikke
det var en V8, før vi åbnede hjelmen. Vi skulle lige se om det olie,
der var kommet ud af den defekte støddæmper gav brandfare...
Nå, det jeg ville sige med det er egentlig bare, at jeg synes det er
trist at lave en bil med en V8, der er så smooth, at chaufføren ikke
aner hvad der er under hjelmen. Formentlig var det en 530, og der må
vel være noget mere grynt i en 4.4 liters 540.

MVH Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 12-01-11 18:01

"Leo Jensen" skrev i meddelelsen

Ikke et dårligt bud. Pris, årgang og kilometer (hvis det ikke er løgn)
ser ud til at hænge fint sammen.
---*---
Fed vogn !
---*---
[...]
Dér er du så ikke i tvivl ifm. E39 - V8'eren lyder kanon.
Man ka få 535i V8 samt 540i V8, og da driftsomkostningerne vil være ens for
de 2 biler, vælger man naturligvis den 40 hk's kraftigere 540i. Den rykker
for vildt :)

/Mogens
som overvejer en 550i pt.

Fra : Jan Vennike

Dato : 12-01-11 04:36

On 12 Jan., 12:17, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:

> Den er godtnok hamrende flot nedenunder og indeni (og udvendig):)
>
> --
> Med venlig hilsen
>        Hanswww.zofiaoghans.dk

Det er den - så den selvf. live inden jeg tabte hovedet og hjertet til
den - og det første (inden jeg overhovedet fik den) var at den fik
en gang undervogns- og hulrumsbehandling - men den ER vanvittig flot -
også motorrummet - så ud som en helt ny motor.

Men jeg er meget meget meget glad for den - tror aldrig jeg har været
så glad for en bil før - nok også fordi den er købt med hjertet istf
hjernen

/Jan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-01-11 13:44

Følgende er skrevet af Jan Vennike:
> Men jeg er meget meget meget glad for den - tror aldrig jeg har været
> så glad for en bil før - nok også fordi den er købt med hjertet istf
> hjernen

Hæ hæ :) - sådan har jeg det osse med min Camry :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-01-11 00:24

On 12 Jan., 13:22, Brian Sørup <briz...@live.dk> wrote:

> Er K rlund's garantibetingelser ikke p kant med lovgivningen....
>
> biler der har k rt 0-100000Km er der 6mdr eller 12000km
> biler der har k rt 100-200000Km er der 3mdr eller 6000km
> biler der har k rt over 200000 er der ingen garanti....
>
> L ngere nede p siden st r der de f lger lovgivningen......
>
> Er det ikke lidt selvmodsigende ?
> --
> Brian S rup
> 1998 Volvo V70 2,5t Aut.
> 1986 Oldsmobile Custom Cruiser

Er egentlig ligeglad - det skal være en rimelig dyr ting der går i
stykker, før jeg kører fra sdr. jylland til sjælland for at få den
lavet - og så var bilen i en sådan stand, at jeg ikke forventer
noget går i stykker - dvs en enkelt ting har der da været, men det er
en typisk E32/E34 fejl: http://twrite.org/shogunnew/fixes/mustardrelay.html
- tog ikke mere end ½ time at fikse .

Og de 12000 km kørte jeg på de første 3 måneder, så den kan jeg ikke
rigtigt bruge til noget. Så jeg vil henholde mig til de 24 månerders
reklamationsret, de første 6 med omvendt bevisbyrde, dvs at han skal
bevise at det var ok da jeg kørte fra ham så reelt er det en garanti
de første 6 måneder.

Men nu føler jeg at jeg fik en ok behandling hos ham - fx under
klargøring fandt han noget gummimanchetter omme foran, som nok ville
kunne holde et års tid - men han syntes ikke at han kunne sælge bilen
med den fejl, så dem skiftede han.

/Jan