Var der nogle der saa blomberg mellem jul ~
Fra : Benny

Dato : 08-01-11 12:41

Hej

Pga. af en mave, der ikke ville holde ferie, og holdt mig vaagen en
hverdags morgen mellem jul og nytaar, kom jeg ved et tilfaelde til at
se blomberg over sattelitten. Normalt hopper jeg over kanalen.

Til dem der ikke kender kanalen er det er kanal der bla. behandler
verdens oekonomien nu og i fremtiden.

Aarsagen til at jeg ikke zappede forbi, var at der taltes om kinesiske
biler.

Til sagen: Der er aabenbart lavet en handlings plan mellem den
kinesiske regering og den kinesiske bilindustri, at i aar 2020
fremstilles 60% af samtlige biler paa verdensplan i Kina. Ligeledes
vil den kinesiske bilindustri have oekonomisk kraefter til at koebe
alle smaa og mellemstore fabrikanter.
I Europa er det f.eks: BMW, PSA-gruppen, Mercedes som han naevnte.

Oekonomimanden naevnte, at kun de 5 stoerste (Ford, WV, GM, Toyota og
Fiat?) kunne vaere sikre imod opkoeb

Der er selv.f. nogle maerker som er uinteressante, men at forestille
BMW eller MB udviklet og samlet i Kina :-0

At taenke sig. Hm...

Benny

(Hvor fanden er ae, oe og aa paa et engelsk tastatur)

Fra : Henrik B.

Dato : 09-01-11 17:27

> [...]
> alle smaa og mellemstore fabrikanter.
> I Europa er det f.eks: BMW, PSA-gruppen, Mercedes som han naevnte.

Nåååh, dér hvor Toyota allerede er?

> Oekonomimanden naevnte, at kun de 5 stoerste (Ford, WV, GM, Toyota og
> Fiat?) kunne vaere sikre imod opkoeb

Kan de nu også det?

> Der er selv.f. nogle maerker som er uinteressante, men at forestille
> BMW eller MB udviklet og samlet i Kina :-0

Gør de ikke allerede det? VW har da allerede en stor produktion i Kina -
også af modeller kun for det kinesiske marked...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-01-11 17:56

KLIP

> Gør de ikke allerede det? VW har da allerede en stor produktion i Kina -
> også af modeller kun for det kinesiske marked...

BMW China: http://www.testdriven.co.uk/bmw-opens-china-factory/

MB China:
http://www.mercedes-benz.com.cn/content/china/mpc/mpc_china_website/enng/home_mpc/passengercars/home/passengercars_world/about_company/daimler.html

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Benny

Dato : 09-01-11 13:50

> BMW China:http://www.testdriven.co.uk/bmw-opens-china-factory/
>
> MB China:http://www.mercedes-benz.com.cn/content/china/mpc/mpc_china_website/e...

En ting er produktion i Kina en anden ting er at ejerskabet er
Kinesisk.

Benny

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-01-11 21:55

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En ting er produktion i Kina en anden ting er at ejerskabet er
> Kinesisk.

Det er jo måden at komme til i Kina...joint venture.