vinterdæk, Nankang VS Vredestein
Fra : Tue

Dato : 08-01-11 17:36

Hej

Jeg skal til at skifte mine vinterdæk og har opdaget at de kendte mærker er
udsolgt.
Jeg har set lidt på hvad de har hos dækonline og fundet frem til 2 dæk jeg
overvejer at købe.
Vredestein snowtrack 3 eller Nankang Snow SV-2, er der nogen der har
erfaring med disse mærker.

Hilsen

Tue

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-01-11 17:45

Den 08-01-2011 17:35, Tue skrev:
> [...]
> overvejer at købe.
> Vredestein snowtrack 3 eller Nankang Snow SV-2, er der nogen der har

De kloge siger at man skal holde sig til de kendte navne
som udgangspunkt.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-11 17:56

Andersen [3650] wrote:

> De kloge siger at man skal holde sig til de kendte navne
> som udgangspunkt.

Hvilke bruger du på din rollator

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-01-11 19:48

Den 08-01-2011 17:56, Just skrev:

> Hvilke bruger du på din rollator

Der blev ikke spurgt til hvor dum du er, men alligevel skal du
vise alle på UN hvor galt det står til på 1.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-11 20:00

Andersen [3650] wrote:

> Der blev ikke spurgt til hvor dum du er, men alligevel skal du
> vise alle på UN hvor galt det står til på 1.

Står UN for dit nummer i Ældre Sagen?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-01-11 21:37

Den 08-01-2011 19:59, Just skrev:

> Står UN for dit nummer i Ældre Sagen?

***PLOINK***

Fra : alexbo

Dato : 08-01-11 18:11

"Tue" <tue.hold@gmail.com> skrev i

> Vredestein snowtrack 3 eller Nankang Snow SV-2, er der nogen der har
> erfaring med disse mærker.

Erfaring har jeg ikke men en test der giver vredestein fine karakterer.
http://www.fdm.dk/daek/daektest-af-vredestein-snowtrac-3-1

nankang er ikke så populært, i hvert fald i SV-1 udgaven.
"Nankang Snow Viva SV-1 er et usædvanligt ringe dæk med tydelige svagheder
på alle former for våd vej. Glem det! "

mvh
Alex Christensen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-01-11 18:29

On Sat, 8 Jan 2011 17:35:39 +0100, "Tue" <tue.hold@gmail.com> wrote:

> [...]
>overvejer at købe.
>Vredestein snowtrack 3 eller Nankang Snow SV-2, er der nogen der har

Umiddelbart så på med Vredestein - dels fordi jeg har kørt på det
mærke, desværre for længe siden, men de var OK, dels fordi Nankang
vistnok er skrækeksempel på asiatiske dæk i tests. Har desværre ikke
noget aktuelt link.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 19:06

"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen

> Umiddelbart så på med Vredestein...
> 1) dels fordi jeg har kørt på det mærke, desværre for længe siden,
> men de var OK,
> 2) dels fordi Nankang vistnok er skrækeksempel på asiatiske dæk i tests.
-----
Præcis !

Fra : Michael Westi

Dato : 08-01-11 19:19

"Tue" <tue.hold@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overvejer at købe.
> Vredestein snowtrack 3 eller Nankang Snow SV-2, er der nogen der har

Har selv lige i november fået Snowtrack 3 monteret på min dyt. Fint dæk i
sne. På is lidt la la. Et dæk der ligger i mellemklassen.

Fra : \"@

Dato : 08-01-11 19:19

On 08-01-2011 17:35, Tue wrote:
> [...]
> overvejer at købe.
> Vredestein snowtrack 3 eller Nankang Snow SV-2, er der nogen der har

På min forrige MB W124, havde jeg Vredestein på, anbefalet af min
dækmand. Efterfølgende har jeg ikke selv købt vinterdæk, men jeg ville
ikke have problemer med at købe dem igen. Synes umiddelbart de stod
bedre fast end de Continental jeg har på i dag. Støj og deslige måler
jeg aldrig, da det for mig i første omgang er et spørgsmål om fæste.

Mikael

Fra : Henning

Dato : 08-01-11 20:55

On Sat, 8 Jan 2011 17:35:39 +0100, "Tue" <tue.hold@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal til at skifte mine vinterdæk og har opdaget at de kendte mærker er
>udsolgt.

Hvor har du ledt - eller bruger du en obskur størrelse?
Jeg bestilte 4 stk Michelin A4 (FDM's testvinder) hos
www.billigedaek.dk lige før nytår, fik dem med fragtmand i tirsdags.
Det viste sig så faktisk, at det var lige så billigt at få dem leveret
på fælge som dækkene alene ville koste hos f.eks. www.sds.dk , som
alligevel ikke kunne levere før slutningen af januar. Så det tog en
halv time i indkørslen at skifte komplette hjul

Fra : Tue

Dato : 10-01-11 16:40

> [...]
> alligevel ikke kunne levere før slutningen af januar. Så det tog en
> halv time i indkørslen at skifte komplette hjul

Tak for svarrende,

Jeg bruger 185/65 R15.
Dækonline fik Goodyear ultragrip 7 til salg for 696 så dem købte jeg.
De var der ikke i sidste uge, men de har åbentbart fået et parti hjem.

Hilsen Tue