Stafetten. BAMSE.
Fra : P.Petersen

Dato : 08-01-11 01:14

Hej der.
Jeg er hardcore realist og hardcore romantiker.
Er vild med Jimi, Jim og Janis.
Pink Floyd, Clash, Steppenwolf og Ramones.
Disturbed, Lynard Skynard, Dimmu Borgir og Sort Sol. Osv. Osv.
Lol.
MEN jeg har også et hjerte, der banker højt for Bamse.
Kan ikke finde Fru Larsen på Tuben så i får den her:
http://www.youtube.com/watch?v=KvASdgGNlrU&feature=related
Banalt og sentimentalt.
Men den virker sgu.
Find et Bamsenummer og fortæl hvorfor det nummer er fedt.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-01-11 06:51

Den 08-01-2011 01:14, P.Petersen skrev:

> MEN jeg har også et hjerte, der banker højt for Bamse.

Jeg husker Bamse fra nogle 1. maj fester i Fælledparken, hvor han
optrådte live nogle gange.
Jeg synes, at Bamse også havde et internationalt format, og burde have
krydret sit for korte liv, med flere af denne slags numre, eller nyere
ditto:

"When I Fall In Love" her sammen med Marie Koppel:

http://www.youtube.com/watch?v=0CxGzoV2ZJI&feature=related

Henning Jensen.

Fra : P.Petersen

Dato : 09-01-11 21:19

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ditto:
>
> "When I Fall In Love" her sammen med Marie Koppel:

Hej Henning.
Du får stafetten for When I Fall In Love.
Er jo endnu et eksempel på den enorme bredde og det talent, der kendetegnede
Bamse.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-01-11 00:53

Den 09-01-2011 21:19, P.Petersen skrev:
> Hej Henning.
> Du får stafetten for When I Fall In Love.
> Er jo endnu et eksempel på den enorme bredde og det talent, der
> kendetegnede Bamse.

Hej og tak for stafetten.
Jeg finder et emne i løbet af mandagen.

Hilsen Henning.

Fra : Michel Husted

Dato : 07-01-11 23:50

On 8 Jan., 01:14, "P.Petersen" <p...@ka-net.dk> wrote:
> MEN jeg har ogs et hjerte, der banker h jt for Bamse.
> Kan ikke finde Fru Larsen p Tuben s i f r den her:http://www.youtube.com/watch?v=KvASdgGNlrU&feature=related
> Banalt og sentimentalt.
> Men den virker sgu.
> Find et Bamsenummer og fort l hvorfor det nummer er fedt.

Jeg synes, han er bedst, når der er tempo over bamsen, og så må det
gerne handle om kærlighed, for han har de skønneste tekster. Og
melodier!

Her er "Ingen som dig" - http://www.youtube.com/watch?v=zIJUz5xuR7I

Jeg kunne desværre ikke finde hans "Hula Hula Baby" på tuben, men det
er også fedt når han synger om sin kærlighed til musikken, som man
ikke er i tvivl om var oprigtig.

Mange hilsner
Michel

Fra : V

Dato : 08-01-11 13:28

> Jeg synes, han er bedst, når der er tempo over bamsen, og så må det
> gerne handle om kærlighed, for han har de skønneste tekster. Og
> [...]

Helt fantastisk! Den havde jeg faktisk glemt. Tak for genopfriskningen!

Så er der jo også denne, som jeg nok synes er den bedste:
http://www.youtube.com/watch?v=BzUR7fHP6JM. Klippet er i hvert fald fra
Bamses velmagtsdage

Men der er jo masser at tage af! Jeg kan stadig ikke helt forstå at han ikke
er mere

Fra : -=JF=-

Dato : 08-01-11 12:42

Den 08/01/11 01.14, P.Petersen skrev:

> Find et Bamsenummer og fortæl hvorfor det nummer er fedt.

Det er lidt svært med Bamse, for han er jo reelt en del af lydtapetet
til masser af ting og minder, men skal jeg vælge én enkelt må det blive
Kongens Have!

Hvorfor?
Jeg ved det ikke helt, men den flyder bare på en rolig og behagelig måde.

http://www.youtube.com/watch?v=4ehGXMXe-sE

--
Mhv.
John

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-01-11 20:06

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Banalt og sentimentalt.
> Men den virker sgu.
> Find et Bamsenummer og fortæl hvorfor det nummer er fedt.

Jeg må indrømme ayt jeg aldrig hart været den stoere Bamsefan, men dette
cover er nu finy nok

Hugget Sukker:
http://www.youtube.com/watch?v=1avq0KtXu-M

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-01-11 20:33

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg må indrømme ayt jeg aldrig hart været den stoere Bamsefan, men dette
> cover er nu finy nok
>
> Hugget Sukker:
> http://www.youtube.com/watch?v=1avq0KtXu-M

Så har vi fat i dengang Bamse-manden lavede musik der var noget værd. Det
gjorde han trods alt ikke i de sidste år. Det var meget ringe. Så kan man
sige "Aha" alt det man vil.
Lad mig kvittere for dit dejlige link, med disse mindst lige så dejlige
link, til nogle af hans andre kvali-numre.

Aha-ha: http://www.youtube.com/watch?v=xVQ9MrzSmFc&feature=related

Spil wist igen:
http://www.youtube.com/watch?v=ZS_dlowEOCQ&playnext=1&list=PL95108369B71BC2BE&index=10

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 08-01-11 20:35

Hej Pelle

> Find et Bamsenummer og fortæl hvorfor det nummer er fedt.

I 1976 kom LP'en Mælk og vin, og det er en plade jeg
har særlige referencer til.

Dette nummer opfatter jeg faktisk ikke som en dansk cover,
men mere som en tyk parodi på nummeret. Jeg tror de har
moret sig utrolig meget da de lavede det.

Bamses_Venner-Langsom-I-Nat.wmv

http://www.youtube.com/watch?v=-NfFQGIYHYI

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-01-11 20:39

> [...]
> Banalt og sentimentalt.
> Men den virker sgu.
> Find et Bamsenummer og fortæl hvorfor det nummer er fedt.

Hvilke af Bamse-mands cd-er synes i er bedst? - Hvordan ser jeres TOP 3 ud ?

Her er min TOP 3

1975: Bamses Venner
1976: Mælk og vin
1977: Sutsko

Herefter synes jeg ikke der var meget at komme efter. Der var lige sån nogle
enkelt-numre som f.eks. "I en lille båd der gynger", "På en bænk i kongens
have" og et par stykker mere. Men ellers kom der intet godt fra gruppen i de
efterfølgende 33 år fra 1977. Synes jeg i hvert fald ikke. Hvad mener i?

Hilsen Åge

Fra : perhag

Dato : 08-01-11 17:22

On 8 Jan., 01:14, "P.Petersen" <p...@ka-net.dk> wrote:
> Find et Bamsenummer og fort l hvorfor det nummer er fedt.
> Med venlig hilsen
> Pelle

Mange nævner Vimmersvej som Bamses gennembrud, men hans første hit var
vel følgende version af The Great Pretender:

Bamses Venner - Jeg har kun tre tænder

http://www.youtube.com/watch?v=huMXEJ_xSZE

De mest velklingende sange med ham vil jeg sige er Tårer Taler Sandt
og Venner Kom Og Se, men følgende reklamesang synes jeg som
muhamedanermodstander har et godt slogan som omkvæd:

Bamses Venner - Sammen Vender Vi Strømmen

http://www.youtube.com/watch?v=yXR7whdU-zQ