Det er glat!
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-01-11 10:46

Var lige ude med hunden; efter 50 m. lå en lastbil i grøften:

http://tinyurl.com/3578hcb

Han måtte bremse op for en modkørende og gled så ned.

Efter 15 min. med Falck var han flot igen uden en skramme :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-01-11 04:14

On Jan 7, 10:45 am, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> [...]
>
> Han måtte bremse op for en modkørende og gled så ned.
>
> Efter 15 min. med Falck var han flot igen uden en skramme :)

Dit billede viser, at det er meget synligt, at det er glat. Så skal
man køre langsommere (efter forholdene) og ikke køre i grøften. Det
var vel en udlænding, danske chauffører kører da ikke så dumt ???

Leo

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-01-11 13:33

Efter mange tanker skrev Leo Jensen:
> Det
> var vel en udlænding,

Ja, dét ka man godt sige; han kom fra Kolding...

> danske chauffører kører da ikke så dumt ???

Tjae, hvis man kører galt har man vel ikke kørt efter forholdene...

Vejen var så glat at både hunden, jeg, chaufføren og falckmanden gled
flere gange.

Konen og jeg skulle faktisk i byen i aften, men jeg har udsat det for
ikke at skulle køre på den pågældende vej i aften; der meldes osse om
regn, og asfalten har ikke set skyggen af salt de sidste måneder.

Chaufføren blev nødt til at bremse for en modkørende og gled - efter
eget udsagn - i grøften med 20 km/t.

Han havde ikke vinterdæk på, men nye "ikke-vinterdæk" (ved ikke hvad
det så var;sommerdæk?), sagde han.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 07-01-11 13:51

On Fri, 07 Jan 2011 13:32:41 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Ja, dét ka man godt sige; han kom fra Kolding...

>--

At du ikke skammer dig!

>--

>Tjae, hvis man kører galt har man vel ikke kørt efter forholdene...

>--

Det er heller ikke velset at blive hjemme.

> [...]

>ikke at skulle køre på den pågældende vej i aften; der meldes osse om
>regn, og asfalten har ikke set skyggen af salt de sidste måneder.

Mon ikke det er første gang en Sønderjyde siger nej tak til sin livret
(gratis mad), af skræk og rædsel for at blive hængt ud herinde.

>--

>Chaufføren blev nødt til at bremse for en modkørende og gled - efter
>eget udsagn - i grøften med 20 km/t.

>--

Havde han kørt efter forholdene, havde han standset, og ladet den
modkørende om at løse problemerne. Så var han sandsynligvis kørt i
grøften, og lastbilchaufføren havde af gammel vane alligevel fået
skylden.

>--
>Han havde ikke vinterdæk på, men nye "ikke-vinterdæk" (ved ikke hvad
>det så var;sommerdæk?), sagde han.

>--

Det er ikke sikkert han har nogen afgørende indflydelse på de ting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-01-11 14:26

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det er heller ikke velset at blive hjemme.

Nej, han snakkede mest om hvor forsinket han blev :)

Jeg var mere spændt på hvor smadret førerhuset blev når den blev
trukket op af grøften :)

> Mon ikke det er første gang en Sønderjyde siger nej tak til sin livret
> (gratis mad), af skræk og rædsel for at blive hængt ud herinde.

Der kommer noget i fjernsynet jeg vil se kl. 18:15, så det gør ik nåed;
desuden er jeg på skrump! ;)

Vi har dog lovet at komme i morgen hvis ikke himmel og hav står i ét,
så det går nok

> lastbilchaufføren havde af gammel vane alligevel fået
> skylden.

Immer auf den Kleinen! :)

> Det er ikke sikkert han har nogen afgørende indflydelse på de ting.

Det var så vidt jeg ku forstå hans egen vuwn :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 07-01-11 16:19

On Fri, 07 Jan 2011 14:26:16 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Immer auf den Kleinen! :)

>Det var så vidt jeg ku forstå hans egen vuwn :)

>--

Nåååeeerrrrhhh!!

Så havde det ikk' jawwed så meget med at få ham op. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-01-11 17:44

folmer@rasmussen.dk forklarede:
> Nåååeeerrrrhhh!!
>
> Så havde det ikk' jawwed så meget med at få ham op.

Jeg tog et closeup af ham osse; det ka vær du kender ham!?

http://tinyurl.com/2wrqlb8

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 07-01-11 19:12

On Fri, 07 Jan 2011 17:44:06 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk forklarede:

>Jeg tog et closeup af ham osse; det ka vær du kender ham!?
>
>http://tinyurl.com/2wrqlb8

>--

Du husker forkert, Hans.

Det er Bjørn J. der har hollandske forbindelser.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-01-11 04:25

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Var lige ude med hunden; efter 50 m. lå en lastbil i grøften:
>
> http://tinyurl.com/3578hcb
>
> Han måtte bremse op for en modkørende og gled så ned.
>
> Efter 15 min. med Falck var han flot igen uden en skramme :)

Godt nok at den modkørende bil der angiveligt var der, nåede at komme af
vejen ;)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-01-11 09:57

Per Henneberg Kristensen forklarede:
> Godt nok at den modkørende bil der angiveligt var der, nåede at komme af
> vejen ;)

Han blev stoppet af snebræmmen i højre side; det var en Belingo, så der
skulle ikke så meget til.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-11 17:44

> Per Henneberg Kristensen forklarede:
>
> Han blev stoppet af snebræmmen i højre side; det var en Belingo, så der
> skulle ikke så meget til.

Lastbilen holder i grøften i venstre side ...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-01-11 20:51

Per Henneberg Kristensen sendte dette med sin computer:
> Lastbilen holder i grøften i venstre side ...

Ja, Belingoen trak ind til højre; lastbilen rutchede ned til venstre...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-01-11 21:01

Så skulle de gerne holde i samme grøft.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-01-11 21:09

folmer@rasmussen.dk:
> Så skulle de gerne holde i samme grøft.

I princippet ja; Belingoen var dog ikke i grøften

Hans
www.zofiaoghans.dk