Forum om medicin-køb på nettet, lovligt at~
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-11 11:54

Hej alle,

Jeg vil høre om der er noget i lovgivningen der forbyder, at man driver
et website og forum, hvor brugerne kan dele erfaringer omkring køb af
lægemidler/medicin på nettet?

Ikke et forum hvor man deler tips om, hvordan man får sin forsendelse
igennem tolden uden at blive "snuppet", men hvor man hjælper hinanden
med at finde de ærlige sites, der sælger "rigtig" medicin og ikke
forfalskede produkter.

Der findes sites i danmark, der udelukkende omhandler den sikreste måde
at misbruge narkotika og medicin, og hvor det er ilde set at dele links
til ærlige sites, der kun sælger original medicin. Dette har altid
undret mig, da jeg ikke kan se det skulle være ulovligt, at dele links
til udenlandske websites der sælger medicin. Men det er det måske? Hvis
det er, ville det så også være ulovligt at henvise til et bestemt
hjørne i Istedgade, hvor man ved den bedste heroin sælges ... for nu at
sætte tingene på spidsen

Jeg synes det lyder underligt, at det skulle være ulovligt at dele
informationer. Jeg er helt med på, at det vil være ulovligt at købe
medicin på nettet, og indføre det til danmark uden en gyldig recept
eller anden tilladelse, men blot at dele information? Der kan være
andre grunde til, at de eksisterende sites ikke vil have den form for
debat, muligvis for ikke at tiltrække sig for megen opmærksomhed. Så
jeg er interesseret i at høre, om loven direkte siger noget om deling
af links og lignende, til sites der sælger ulovlige varer?

Hvorfor så lave et sådant site, hvor man kan dele erfaringer om køb af
medicin på nettet?

Well, en af de vigtigste grunde er, at jeg personligt oplever at jeg
som kronisk smertepatient, ikke kan blive smertedækket ordentligt,
eller få behandlet min depression mest effektivt, fordi lægerne ikke
har den store erfaring med kroniske smertepatienter med voldsomme
smerter. Og jeg ved jeg bestemt ikke er den eneste, desværre langt fra!

Der er flere grunde til at lægerne ikke kan eller vil hjælpe. En grund
er, at når det kommer til smertebehandling af voldsomme smerter, så har
lægerne som regel kun erfaring fra kræftpatienter. Og de bliver jo som
regel enten helbredt, eller ... ja det modsatte. Så lægerne har ikke
erfaring i at behandle kroniske patienter gennem hele livet, og især
ikke når det drejer sig om meget voldsomme smerter, der kræver
behandling med morfica eller syntetiske opioider.

Ydermere oplever flere og flere, at deres læge ikke vil udskrive den
medicin de har behov for, eller ikke vil udskrive de mængder der har
behov for. Grunden er at flere og flere misbruger nervemedicin og/eller
stærk smertestillende medicin (Opioider, Morfica og lignende). Dette
får myndighederne til at overvåge lægerne i højere grad end før, for at
sikre at de ikke udskriver overdrevne mængder smertestillende medicin.

Desværre betyder denne "trend" blandt lægerne, at vi er rigtig mange
der lider dagligt. Når lægerne er så bange for at udskrive det der
hjælper, er det ren tortur for mange mennesker. Denne udvikling
startede for år tilbage i USA, hvor eksempelvis misbruget af Oxycodon
HCL blev mere og mere udbredt, og kostede mange liv. Derfor satte de
amerikanske myndigheder hårdt ind mod lægerne, hvilket desværre ingen
effekt har haft på misbruget, men som har sat mange kroniske
smertepatienter i en håbløs situation.

Og mange danske patienter er nu i en tilsvarende situation - jeg selv
iblandt - der eksempelvis gør, at de smerter (og tilhørende
depressioner) jeg har, på grund af talrige nerve- og led-skader i hele
kroppen, ikke får den medicin eller den mængde medicin der er behov
for. Derfor er det nødvendigt at finde alternative løsninger, og det
irriterer mig at folk i samme situation ikke har et forum, hvor de kan
finde hjælp og støtte.

Selv får jeg hjælp af en anden læge jeg kender personligt, så jeg
behøver ikke bryde loven ved at indføre medicin fra andre lande. Men
der er mange, mange andre der ikke er så heldige, og som har svært ved
at gøre lægen det klart, at ved svære og kroniske smerter er der kun
ganske få præparater der virker. Som smertepatient ved man som regel
langt mere om medicin og behandling, end lægen gør, netop fordi lægen
ikke har den nødvendige erfaring. Der er bare ikke andre steder at gå
hen, og så må man enten lide eller bryde loven, hvilket jo ikke er fair
på nogen måde.

Nå, jeg kan råbe om det her i timevis, det vil jeg spare jer for :)

Men kan nogen hjælpe med lidt info omkring det at drive et site (eller
deltage på et site) hvor man diskuterer websites på nettet der sælger
medicin?

De varmeste hilsner, og tak for hjælpen,
Anders P.

Fra : N/A

Dato : 06-01-11 19:37

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-01-11 19:37

Nikolai R. jensen lukkede følgende mundlort ud:
> altså du vil hjælpe folk med at stoppe sig med alt muligt lort som de
> egentligt ikke har brug for....

Godt juridisk svar... NOT, her snakkes jura og ikke moral.

> det er sikkert lovligt nok men du og din moral lugter af LORT!

Din citatteknik og svarmetode lugter af samme...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-11 17:51

On 2011-01-06 19:36:34 +0100, Brian Vestergaard said:

Jeg skal nok holde mig væk fra gruppen fra nu af. Der lader ikke til
der er den store interesse (eller viden?) om emnet rent juridisk.
hvilket var hvad jeg håbede at finde i dk.videnskab.jura. Men måske vil
I gøre mig blot en enkelt sidste tjeneste, at henvise til at andet fora
på nettet, hvor jurister og advokater svarer på spørgsmål fra menigmand.

De af jer, der ikke hader mig alt for meget, men som forsøger at
hjælpe, som eksempelvis Brian her, vil jeg gerne takke:

Kære Brian,
Tak for dine kommentarer. Ved du præcist om der er noget i lovgivningen
der forbyder det site jeg laver?

Du/alle kan læsse vores mission her (undskyld for linket, det er IKKE
ment som reklame - vi koder på sitet endnu, og det flytter URL snart,
så der er ikke meget at reklamere for :)

   http://pharmatalk.kicks-ass.net/index.php/about

Misforstå mig nu endelig ikke, det er fair nok hvis I ikke kan give mig
et klart svar, det mener jeg virkelig. Og fair nok hvis I mener at vi
patienter med ulidelige smerter i krop eller sjæl, skal lytte til
lægen, og dermed ofte leve et liv i daglig tortur - det vil jeg altså
bare ikke.

Blot I så vil sende mig videre til et mere egnet fora eller site hvor,
jeg kan spørge jurister med erfaring i dette. Jeg beder jer please
hjælpe med at finde kvalificeret info, og ikke blot antage at jeg gør
det her af modbydelige grunde eller for at "finde stoffer", det gør mig
så ked af det venner, for intet kunne være mindre sandt.

Jeg lover at forsvinder efter dette indlæg hvis I ønsker det, da jeg
godt kan høre at stemningen ikke er til at jeg fortsætter med at stille
spørgsmål. Dog vil jeg tigge jer om, at læse mit indlæg herunder blot
en enkelt gang, så lover jeg I slipper for mig, OK?

Og jeg ER med på, at det emne jeg bringer til torvs er kontroversielt
af helv... til, men tro mig når jeg siger, at mine hensigter er mere
end reelle og gode.

Jeg er har kroniske smerter og depressioner, på grund af en septisk
blod-infektion (Streptococchia-A) der var så voldsom, at den kun er set
en enkelt gang før, så lægerne bad mine nærmeste tage afsked med mig
mange gange, før de operererede mig dagligt for at skylle infektionen
ud af mine led under narkose. Men jeg fightede mig tilbage, men med
led-skader (titanium-knæ i begge ben + ankler samt nerve-skader i
fødder og hænder, tinnitus samt nedsat koncentration og hukommelse,
grundet de mange uger med 41+ i feber)

Det var prisen for livet. Nerveskaderne gør at mine smerter er
uhelbredelige, og så voldsomme, at alle andre ville blive indlagt på
den lukkede, hvis de blot kunne opleve mine smerter få minutter.

De praktiserende læger jeg har prøvet, nægter pure at udskrive de
mængder syntetisk morfica (OxyContin) der skal til, for jeg kan have et
bare nogenlunde værdigt liv. Jeg kan ikke sidde i min kørestol mere end
30-45 minutter af gangen, så skal jeg ligge i min specal-fremstillede
hospitals-seng, der kan bøje under mine knæ, da det er eneste sted jeg
kan finde lindring, sammen med morfinen.

Röntgenfotos af mine knogler ligner et månekrater, og uden masive
mængder OxyContin, kan jeg ikke besøge venner og familie, eller have
gæster ret længe af gange. Kort sagt nægtes jeg et værdigt liv, da jeg
ikke kan komme på toilet før jeg har taget min morgen-medicin Jeg må
eksempelvis leve med ukontrollabel diarré i sengen, hvis medicinen ikke
når at virke om morgenen, så jeg kan nå der ud. Ikke værdigt for en
glad fyr i 30'erne.

MED MINDRE ... mine læger (og jeg har prøvet flere) ville lytte til
mig, og udskrive de mængder opioider jeg ved jeg kan tåle, Så kan jeg
det jeg gerne vil. Foto er min store lidenskab, tage på ture i
handicap-taxa, og finde motiver jeg kan tage billeder af. og hygge med
familien eller have gæster som jeg sjældent ser ... Med den korrekte
medicin, kan jeg kan have et LIV venner! Et liv som alle I andre har
ret til, men som ikke er MIG forundt ... er det fair?

Det er ikke noget jeg vil acceptere, blot fordi min(e) læger ikke tror
på, at jeg ikke blot er en morfinist, der vil have flere og flere
stoffer.

Derfor må jeg bruge tusindvis af kroner hver måned, på medicin købt på
nettet, for at finde lindring. Og blot for at finde antidepressiv
medicin i form af eks. Xanax, der bestemt er noget man skal være varsom
med sammen med OxyContin, men når man ikke kan få den smertelindring
man har behov for, og Morfica er umuligt at købe på nettet, må man
finde antidepressiva der er så stærke, at de kan tage toppen af den
depression der er så voldsom, at man ellers ikke ønsker kæmpe længere.

Nu har jeg fundet en person, der vil hjælpe med Xanax (Alprazolam) der
er et moderne men stærk antidepressivt middel, der også hjælper på de
voldsomme smerter og ikke mindste giver mig 5-7 timer hver dag, hvor
jeg kan pleje min familie og mine interesser, i stedet for at ligge i
sengen og tude af smerter.

Så uanset ens holdning til medicin, er vi altså mange der ikke HAR RÅD
til de moralske valg i andre har, sorry, det er altså sandheden :)

Nok fra mig og min klagesang, jeg er i godt humør og glad for de mange
meninger og synspunkter I er kommet med. Alt har to sider, jeg håber
ikke I synes jeg er verdens værste menneske - det er jeg virkelig ikke,
faktisk er jeg et moralsk og godt menneske, der bare ved der findes
mange i min håbløse og uværdige situation. Det håber jeg I alle vil
tage med i jeres overvejelser.

De varmeste hilsner, og undskyld den lange roman herover :)
KH,
Anders

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-01-11 20:30

On Sun, 9 Jan 2011 17:51:27 +0100, Anders Pedersen wrote:

>Jeg skal nok holde mig væk fra gruppen fra nu af. Der lader ikke til
>der er den store interesse (eller viden?) om emnet rent juridisk.

Du har ikke overvejet om dit ellers fornuftige spørgsmål er druknet i
alt for mange ord fra din egen hånd ?

Ingen forhindre dig i at lave en hjemmeside om hvad du nu måtte ønske,
så længe du ellers overholder dansk lovgivning.

Det du nok skal være opmærksom på er at selv-medicinering ikke er
gangbart i danmark, forstået således at receppligtig medicin kun må
benyttes når det er fremskaffet på lovlig vis, dvs. med recept på
apoteket.

Hvad erfaring folk nu måtte have med selv-medicinering er der ikke
noget i vejen for at videregive hvis man eller tydeligt gør opmærksom
på at det kan være en overtrædelse af dansk lovgivning at fremskaffe
receptpligtig medicin udenom det "officielle" system.

At du så må påregne mange tæsk for at skrive om det du ønsker er bare
noget du må tage med, ligeså må du også påregne politianmeldelser.

Hvis du vil vide noget om jura er den lokale advokat-vagt/retshjælp en
mulighed, en anden er at slå op i telefonbogen under "Advokat".

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-11 23:08

On 2011-01-06 16:51:17 +0100, Nikolai R. jensen said:

Hej Nikolaj, tusind tak for dit svar!

> altså du vil hjælpe folk med at stoppe sig med alt muligt lort som de
> egentligt ikke har brug for....

jeg er oprigtigt glad for at høre de mange meninger - også de lidt mere
voldsomme - for jeg er meget OBS på at gøre dette på den rigtige måde.
Så alle synspunkter kan kun gøre mig klogere, også selv om jeg måske
ikke helt, at føler du læste alt jeg skrev :)

Faktisk ... og det er altså ikke for at være fræk eller provokerende
Nikolaj, det er det virkelig ikke! Men jeg føler jo netop jeg skrev, at
sitet er til for at dele erfaringer om sites, der er ærlige og
redelige, og som sælger medikamenter fra anerkendte farmaceutiske
producenter.

> det er sikkert lovligt nok men du og din moral lugter af LORT!

Det gør mig virkelig meget ked af at høre Nikolaj, for min moral er
bestemt meget høj. Faktum er, at rigtig mange patienter ikke KAN få den
lindring de har brug for, af de samme grunde jeg kom med i går.

Og jeg regner også med du læste min egen historie, der er meget mere
trist end jeg gav udtryk for, men jeg regnede ikke med I gad læse mere
end alt det jeg belemrede jer med i går :)

Men jeg kan fortælle at jeg dagligt har timerne mellem 10.00 til 14.30
hvor jeg kan arbejde med min computer, og lave den webdesign, grafisk
arbejde, skrive for forskellige gadget-sites og så videre. Efter kl.
14.00 bliver mine led- og nerve-skader i hænder, hofter og knæ så
voldsomme, at jeg må tilbringe resten af dagen i sengen. Gæster,
familie og lignende ser jeg næsten heller ikke mere, og jeg kan ikke
komme på familiebesøg, hvilket jeg ellers var så utrolig lykkelig for,
indtil min medicin langsomt tabte sin virkning.

Dette er helt normalt, og lægen skal nå blot udskrive mere, for er man
kroniker skal man fortsætte med den OxyContin man er på, her virker
opioid-rotation ikke. Men det nægter han pure, selv om jeg har flere
palliative eksperters ord for, at den dosis jeg får, er helt latterlige
når man ser på hvor ødelagt min krop er.

Så venner og familie er begyndt at blive væk, fordi jeg ikke kan
smertedækkes ordentligt. Og er det fair Nikolaj? Er det det, der får
min moral til at lugte af lort?

Det er mit mål, at andre kan dele deres seriøse erfaringer med køb fra
firmaer man ved leverer, og hvor alle kan komme med kommentarer til de
links der kommer på sitet. Afstemninger og anmeldelser vil sikre, at
det kun er sikre sites der levrer original medicin, og vi i
admin-teamet vil være over sitet som en høg, og fjerne alt der ikke gør
nogen en tjeneste, med det samme.

Mine intentioner er altså virkelig de bedste Nikolaj, og jeg håber du i
det mindste vil tro jeg ikke er en lort, det gjorde mig lidt ked af
det, for jeg vil bare gerne hjælpe andre der lider så grusomt hver dag
som jeg gør, fordi lægen ikke vil hjælpe mig. Andet vil jeg altså ikke,
tro mig min ven :(

Selv har jeg lige fået lindring ind af postkassen i dag, der gør at jeg
kan få mit liv tilbage i nogle måneder, og helt ærligt ... et liv i
helvede hver dag, uden venner og bekendte under dynen, eller et liv som
nu her, hvor jeg kan skrive til dig kl. 22.50 snart ... DET er et liv
for mig Nikolaj. I går måtte jeg holde ved 15.00 tiden, så min
livskvalitet er er gået fra ikke værd at leve, til livet er skønt på få
timer. Har jeg og andre ikke den rettighed, selv om vi bryder loven og
ved det? Vi er desperate og ønsker torturen skal forsvinde...

> hvorfor laver du ikke en hjemmeside der kan fortælle folk hvordan de
> bedst får afsat hælervarer? du fortæller dem jo ikke hvordan de skal
> stjæle dem.... men når de nu er blevet forbrydere kan du jo fint hjælpe
> dem med at komme af med skidtet....

Vores site vil udelukkende bestå af debat blandt brugerne, om de sites
der liver det de overholder, til en rimelig pris. Vi gør det helt klart
det er ulovligt og på eget ansvar, vi linker til Lov om Euf og
Straffeloven, samt til Medicin.dk og mange mere, og vi forbyder al snak
om hårde stoffer som heroin, coke og lignende, samt til at opnår en rus
med lægemidler.

Og admin-teamet vil være meget strikse, og fjerne indlæg og brugere der
ikke overholder reglerne.

Vi ved godt det er en grå-zone, og mange bliver stødt over det, og der
du blevet det undskylder jeg mange gange min ven, der var ikke min
mening.

Vedr. at jeg ikke fortæller hvordan de skal stjæle hælervarer - ved ved
ikke om jeg forstår analogien - for jeg fortæller (eller brugerne gør)
jo netop hvor man køber den slags. Og når de er blevet forbrydere - og
ja det bliver man teknisk når man importerer lægemidler - så er det jo
til deres eget brug, så hvis du tror jeg skal have et "cut" eller vi
laver en køb/salg sektion, så kan intet være mere usandt,

Igen Nikolaj, jeg er virkelig knust over at du tror jeg har andet, end
de aller reneste og mest medmenneskelige grunde til det her, for jeg
lever selv i et dagligt helvede som jeg lige kan adminstrere. Og som
førtidspensionist på 32, er det mange penge hver måned at skaffe den
nødvendige medicin. Så jeg har virkelig hjertet på rette sted, og vil
aldrig tjene penge på sitet eller dets brugere, det har jeg ikke hjerte
til.

Men tag evt. et kig på http://pharmatalk.kicks-ass.net/ der ikke er
helt klar til Prime Time, men forhåbentlig giver et indtryk af, at vi
alså ikke er onde. Og har kommentarer, så kom med dem via sitet (med
mindre netiketten tillader at poste dem her.

De kærligste hilsner,
Ander (og undkskyld igen hvis I misforstod mine intensioner! )

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-11 17:13

Jeg er opmærksom på, at emnerne har bragt sindene i kog, og jeg skal
derfor nok forføje mig fra Usenet igen ASAP.

Jeg ville bare høre en sidste ting, hvis I vil bære over med mig: Er
der nogle egentlige jurister her inde, der kan give mig svar på
essensen af mit spørgsmål? Altså...

   Vil det:
         A) Være ulovligt at drive et sådant site.

         B) Være ulovligt at være medlem og debattere links til pharma-sites
på nettet, der sælger medicin uden at skulle se recept
          eller på anden dokumentation, bortset fra det kreditkort man betaler med?

Forudsat man ikke deler erfaringer om, hvordan man snyder tolden og
myndighederne, så forsendelsen nemmere går igennem? Det kunne jeg
forvente ville være et no-go?

Tak for en god snak, der fik vendt mange aspekter af sagen, som vi
alvorligt har taget med i vores overvejelser på Team PharmaTalk.

De venligste hilsner,
Anders & resten af teamet

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-01-11 23:05

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> det kan være en overtrædelse af dansk lovgivning at fremskaffe
> receptpligtig medicin udenom det "officielle" system.

Hvorfor skulle OP være forpligtet til at gøre andre opmærksom på at en
bestemt handling kan være en overtrædelse af dansk lovgivning?

> At du så må påregne mange tæsk for at skrive om det du ønsker er bare
> noget du må tage med, ligeså må du også påregne politianmeldelser.

For hvad? Der er forbud mod at sælge lægemidlerne i DK, men det vil OP
ikke. Der er også forbud mod at importere visse ting selv, men det vil OP
heller ikke (ikke engang diskutere hvordan man kan snyde sig udenom
tolden).

--
Jesper Lund

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-01-11 08:12

On 09 Jan 2011 22:04:45 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Hvorfor skulle OP være forpligtet til at gøre andre opmærksom på at en
>bestemt handling kan være en overtrædelse af dansk lovgivning?

Han skal passe på med at give det indtryk at selv-medicinering er
lovligt og noget man bare gør fordi det nu kunne være
interesant/formålstjeneligt.

> [...]
>ikke. Der er også forbud mod at importere visse ting selv, men det vil OP
>heller ikke (ikke engang diskutere hvordan man kan snyde sig udenom

Jeg gør opmærksom på hvad han kan forvente der vil ske hvis han vil
lave et site hvor der reelt ser diskuteres selv-medicinering, som hvis
det foregår med medicin fremskaffet udenom det officielle system må
siges at være ulovligt.

Selv-medicinering må jo nødvendigvis foregå med medicin.
Medicin købes på apoteket, enten som håndkøb, eller som receptpligtig.

Hvis OP kun vil skrive om brug af håndkøbs medicin anvendt efter
foreskrifterne er der jo ingen ko på isen, men det er ikke lige det
indtryk jeg har af hvad der skal skrives om.

/Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-01-11 11:28

Hans Kjaergaard wrote:

> Han skal passe på med at give det indtryk at selv-medicinering er
> lovligt og noget man bare gør fordi det nu kunne være
> interesant/formålstjeneligt.

Igen: hvilken lov kræver det?

For mig at se kan OPs ide sammenlignes med at lave et webforum hvor folk
diskuterer deres oplevelser af at ryge hash. Selvom hashrygning er
ulovligt, må det falde inden for ytringsfriheden at tale om det.

Det er også lovligt at lave websites som beskriver hvordan man
fremstiller bomber.

--
Jesper Lund

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-01-11 14:04

On 10 Jan 2011 10:28:10 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Igen: hvilken lov kræver det?
Læs nu det jeg skriver som en helhed og du vil opdage at der ikke
henvises til nogen lov, for den er der ikke.
Jeg gør opmærksom på at en sådan hjemmeside kan laves, men at OP skal
være opmærksom på de reaktioner den kan afstedkomme og han kan
foregribe nogle af dem ved at tænke sig om.

>For mig at se kan OPs ide sammenlignes med at lave et webforum hvor folk
>diskuterer deres oplevelser af at ryge hash. Selvom hashrygning er
>ulovligt, må det falde inden for ytringsfriheden at tale om det.
Enig. Men man må ikke opfordre til hash rygning.

>Det er også lovligt at lave websites som beskriver hvordan man
>fremstiller bomber.
Enig. Men man må ikke opfordre til fremstilling af bomber

Og det er der problemstillingen er, et site der beskriver "noget" der
ikke lovligt kan foretages, kan af nogle opfattes som et opfordring
til at gøre "dette". Det kommer fuldstændigt an på hvorledes sitet er
skruet sammen og uden noget meget kronkret kan man ikke forholde sig
til dette pt.

POers site http://pharmatalk.kicks-ass.net/index.php/about kan jeg
foreløbeligt ikke opfatte på anden måde end det er en forherligelse af
noget der ikke er lovligt, selvom det ikke direkte opfordre til at
købe medicin på nettet.
Lige præcist det at man ønsker andres erfaringer med køb fra div.
sites (det formodes at disse sites nævnes med URL) på nettet kan
opfattes som erfaringsdeling mhp. at købe medicin via mettet.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 10-01-11 14:55

"Anders Pedersen" skrev

> Jeg vil høre om der er noget i lovgivningen der forbyder, at man driver et
> website og forum, hvor brugerne kan dele erfaringer omkring køb af
> lægemidler/medicin på nettet?

Sådan et forum har lægemiddelstyrelsen, et forum om hvad der er lovligt og
hvad der ikke er.
http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=675

Receptpligten der omtales er den udenlandske receptpligt, så lægemidler der
ikke er receptpligtige i indkøbslandet kan frit købes.

På siden er der en enorm lang liste over midler stoppet i tolden, desværre
skrive de ikke om de er stoppet p.g.a. midlet eller indkøbslandet.
Så listen er stort set værdiløs.

Derfra og til at have et forum der anbefaler eller fraråder netbutikker er
ikke langt.

mvh
Alex Christensen